sjoerdie

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 2,061)
  • Auteur
    Berichten
  • Niet en/of.

    Het is of allebei, of niks.

    Als er 1 van de 2 aanwezig is, moet het emissiesysteem werken.
    Wat dus niet kan met 1 missend deel.

    Vorige week uitgebreid over gehad bij de rdw.

    Je hebt geen kat nodig bij de keuring hoor.

    Maar dan moet je ook geen lambda erin hebben zitten.

    Vorige week op die manier nog een corsa b met c20xe van een kameraad van me rdw en APK gekeurd.

    Als ie van voor 95 is kan dat gewoon, en je co mag dan 3.5% zijn stationair! op toeren wordt niet gemeten.

    In reactie op: opel omega start soms wel en soms niet #18238132

    Krukassensor waarschijnlijk kapot

    In reactie op: Opel Vectra/Signum GESPOT #17336655

    Jraaf gespot in dieren.

    Goed te herkennen nu…

    In reactie op: van C1 gts naar C2 gts en meteen pech #18236853

    Heerlijke riem zo!

    Daar is over nagedacht, makkelijk vervangen.

    In reactie op: auto trilt en hobbelt na nood stop #18237334

    Stuurkogel is niet duur, icm met uitlijnen wel.

    Totaal rond de 70 euro ( als je zelf de kogel vervangt).

    Maar alle 4 de banden vervangen?

    In reactie op: auto trilt en hobbelt na nood stop #18237331

    Alle 4 de banden vervangen?

    Het trillen bij 110 is een kwestie van goed balanceren, of speling. Op een stuurkogel

    In reactie op: benzinedruk-regelaar #18237038

    Als je de originele laat zitten zul je nooit!! Hoger druk krijgen..

    Het enige stuk waar de druk dan hoger is, is het stukje tussen je originele regelaar en de instelbare.

    Ik het vaker gezoen dat mensen dat zo doen, echt nutteloos.
    En als je een beetje nadenkt weet je ook dat dat niet gaat werken

    In reactie op: Corsa B C20XE ombouw + interieur #18029262

    De bovenste is je stappenmotor, die hant normaal onder aan je spruitstuk.

    Slang gaat dan omhoog Naar je sfi vervanger

    In reactie op: Corsa B C20XE ombouw + interieur #18029259

    Pfoe, gehobby aan de kabelboom zo te zien.

    Verschrikkelijk altijd als een ander het eerst heeft gedaan, en dan meestal op een omslachtige manier.

    Als ik het bouw, zitten alle aansluitingen in de vierkante stekker rechtsvoor binnen.

    Op de geschakelde plus na bij sommige modellen.

    Ik kan je er zo niet bij helpen, zou ik erbij moeten staan.

    Ik zie ook nu pas dat je er in 2012!!!! Aan begonnen bent. Idd ‘even’ geduurd :jerry

    In reactie op: Corsa B C20XE ombouw + interieur #18029257

    Welke kleuren zitten er aan de andere kant van de stekker?
    Zeg maar de achterkant, hebt nu een foto van de “voorkant” gemaakt.

    En hoe zit de aansluiting binnen bij je corsa? Die zwarte vierkante stekker, rechtsvoor waar de kabelboom ook naar binnen komt.

    Maar je kunt zowiezo toch kijken bij je donor? Hoe het daar gezeten heeft?

    In reactie op: C16XE Achterwielaandrijver #18139521

    Nu doe je je powerbox al deels teniet, je inlaat is nu net zo lang onderhand als standaard.

    Ziet er wel netjes uit hoor :thumb

    In reactie op: Corsa B C20XE ombouw + interieur #18029254

    Ja geschakeld plus uit je schutbord bij bekrachtiger, die moet op de zwarte van je motorboom.

    Maar over blok…waarom niet netjes 1 kleur gegeven? Lag er toch uit.

    Sorry dat ik het zeg, maar lijkt wel een pipowagen zo.

    Rode auto, zwart schutbord, rood blok en gele steunen.

    De stekker is volgens mij wel de OBD stekker.
    Was een kabelboom waarbij die bij de veerpoot lag, weet effe niet meer van welke auto, meen Calibra.

    In reactie op: V6 ideetjes.. #18236431

    Doe maar even je mail via pm

    In reactie op: vervangen distributieriem i 500 #18235593

    Ik zeik niemand af, noem niemand dom of wat dan ook.

    Ik geef alleen mijn ongezouten mening.

    In reactie op: vervangen distributieriem i 500 #18235589

    Stickie:

    Noem ik iemand dom of slim??
    Nee dus, je leest wat er niet is.

    In reactie op: bonkend geluid uit kofferbak. #18236534

    Die zwarte stoppen bedoel je?

    Kwestie van afstellen, die kun je uitdraaien.

    In reactie op: vervangen distributieriem i 500 #18235586

    zoals ik al zeg, RAAD IK HET ALTIJD AAN!!!!

    niet zelf wat van gaan maken.

    en je bent echt dom bezig als je het niet doet, en dan gaat het nieteens om die paar tientjes.

    en je kunt een waterpomp niet controleren of ie ”half op is”, das helemaal onzin.

    ik wil mensen niet op weg sturen met een nieuwe riem, en dan een waterpomp die er al 60-90dkm opligt…

    zal wel aan mij liggen, maar als wim of die carlo wat roepen zeggen de meesten ja en amen en kruipen erbij in de kont.

    In reactie op: v6 met throttlebodys #18235878

    jazeker eerder gedaan in een calibra, die zit hier ook op het forum als ik me niet vergis.

    een naam weet ik zo niet, maar is een grijze/zilvere cali, is van een wat oudere man.

    In reactie op: Lambdasonde losmaken? #18236502

    De nieuwe kun je vastzetten met een steeksleutel.

    Hoeven niet knettervast namelijk

    In reactie op: Lambdasonde losmaken? #18236499

    Is ie kapot? En moet ie vervangen worden?

    Dan kabel afknippen en met dop losdraaien.

    Volgorde staat op de bobine.

    Op de klepseksels staan de volgorde van de cilinder.

    Maar ik denk ook een slechte bobine

    In reactie op: V6 ideetjes.. #18236426

    Supercharger set draait gewoon op standaard management.

    Vrij programmeerbaar zou natuurlijk beter zijn denk ik, er meer vermogen mee te winnen.

    Is gebouwd door regal motorsport in Engeland, is toen op een i500 gebouwd en heet in een tijdschrift gestaan.

    Of de set in een Astra g past… Geen idee. Set is met beugels/steunen voor vectra b.

    De supercharger is tamelijk groot.

    Foto’s heb ik zo even niet bij de hand

    In reactie op: V6 ideetjes.. #18236424

    Waar moet het inkomen?

    Heb nog een leuke compressor/supercharger set liggen, die pasklaar is voor een vectra b V6

    En ja, alle aanbouwdelen van een 2.5 op een 3.0 of 3.2 gaat gewoon.

    Wel een chip erin om aan het vermogen te komen, de ecu kan zich een beetje aanpassen, maar niet zover.

    Het Saab turbo blok draait op superlage druk, en dat blok is gemaakt op souplesse.

    Wellicht niet de beste basis, want de compressieverhouding ligt nauwelijks lager, of is zelfs hetzelfde als een gewone 3 liter.

    Over het vliegwiel, op een V6 past een c20xe vliegwiel, welke patroon die van een f23 heeft weet ik niet.

    Origineel zit er een f25 bak achter een v6

    In reactie op: Vraagje olie lampje gaat af en toe aan #18236243

    Rode lampje is van je oliedruk!

    Maar ga maar eens langs een garage, en laat je oliedruk meten.

    Als het je sensor niet is, sta je straks met een paar extra gaten in je blok langs de kant van de weg.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 2,061)