Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
12 juni 2014 om 00:45 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302418
Niet en/of.
Het is of allebei, of niks.
Als er 1 van de 2 aanwezig is, moet het emissiesysteem werken.
Wat dus niet kan met 1 missend deel.Vorige week uitgebreid over gehad bij de rdw.
11 juni 2014 om 15:45 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302415Je hebt geen kat nodig bij de keuring hoor.
Maar dan moet je ook geen lambda erin hebben zitten.
Vorige week op die manier nog een corsa b met c20xe van een kameraad van me rdw en APK gekeurd.
Als ie van voor 95 is kan dat gewoon, en je co mag dan 3.5% zijn stationair! op toeren wordt niet gemeten.
Krukassensor waarschijnlijk kapot
Heerlijke riem zo!
Daar is over nagedacht, makkelijk vervangen.
Stuurkogel is niet duur, icm met uitlijnen wel.
Totaal rond de 70 euro ( als je zelf de kogel vervangt).
Maar alle 4 de banden vervangen?
Alle 4 de banden vervangen?
Het trillen bij 110 is een kwestie van goed balanceren, of speling. Op een stuurkogel
Als je de originele laat zitten zul je nooit!! Hoger druk krijgen..
Het enige stuk waar de druk dan hoger is, is het stukje tussen je originele regelaar en de instelbare.
Ik het vaker gezoen dat mensen dat zo doen, echt nutteloos.
En als je een beetje nadenkt weet je ook dat dat niet gaat werkenDe bovenste is je stappenmotor, die hant normaal onder aan je spruitstuk.
Slang gaat dan omhoog Naar je sfi vervanger
Pfoe, gehobby aan de kabelboom zo te zien.
Verschrikkelijk altijd als een ander het eerst heeft gedaan, en dan meestal op een omslachtige manier.
Als ik het bouw, zitten alle aansluitingen in de vierkante stekker rechtsvoor binnen.
Op de geschakelde plus na bij sommige modellen.
Ik kan je er zo niet bij helpen, zou ik erbij moeten staan.
Ik zie ook nu pas dat je er in 2012!!!! Aan begonnen bent. Idd ‘even’ geduurd :jerry
Welke kleuren zitten er aan de andere kant van de stekker?
Zeg maar de achterkant, hebt nu een foto van de “voorkant” gemaakt.En hoe zit de aansluiting binnen bij je corsa? Die zwarte vierkante stekker, rechtsvoor waar de kabelboom ook naar binnen komt.
Maar je kunt zowiezo toch kijken bij je donor? Hoe het daar gezeten heeft?
Nu doe je je powerbox al deels teniet, je inlaat is nu net zo lang onderhand als standaard.
Ziet er wel netjes uit hoor :thumb
Ja geschakeld plus uit je schutbord bij bekrachtiger, die moet op de zwarte van je motorboom.
Maar over blok…waarom niet netjes 1 kleur gegeven? Lag er toch uit.
Sorry dat ik het zeg, maar lijkt wel een pipowagen zo.
Rode auto, zwart schutbord, rood blok en gele steunen.
De stekker is volgens mij wel de OBD stekker.
Was een kabelboom waarbij die bij de veerpoot lag, weet effe niet meer van welke auto, meen Calibra.Doe maar even je mail via pm
Ik zeik niemand af, noem niemand dom of wat dan ook.
Ik geef alleen mijn ongezouten mening.
Stickie:
Noem ik iemand dom of slim??
Nee dus, je leest wat er niet is.Die zwarte stoppen bedoel je?
Kwestie van afstellen, die kun je uitdraaien.
zoals ik al zeg, RAAD IK HET ALTIJD AAN!!!!
niet zelf wat van gaan maken.
en je bent echt dom bezig als je het niet doet, en dan gaat het nieteens om die paar tientjes.
en je kunt een waterpomp niet controleren of ie ”half op is”, das helemaal onzin.
ik wil mensen niet op weg sturen met een nieuwe riem, en dan een waterpomp die er al 60-90dkm opligt…
zal wel aan mij liggen, maar als wim of die carlo wat roepen zeggen de meesten ja en amen en kruipen erbij in de kont.
jazeker eerder gedaan in een calibra, die zit hier ook op het forum als ik me niet vergis.
een naam weet ik zo niet, maar is een grijze/zilvere cali, is van een wat oudere man.
De nieuwe kun je vastzetten met een steeksleutel.
Hoeven niet knettervast namelijk
Is ie kapot? En moet ie vervangen worden?
Dan kabel afknippen en met dop losdraaien.
29 mei 2014 om 16:58 In reactie op: is de ontstekings volgorde calibra het zelfde als een vectra #18236466Volgorde staat op de bobine.
Op de klepseksels staan de volgorde van de cilinder.
Maar ik denk ook een slechte bobine
Supercharger set draait gewoon op standaard management.
Vrij programmeerbaar zou natuurlijk beter zijn denk ik, er meer vermogen mee te winnen.
Is gebouwd door regal motorsport in Engeland, is toen op een i500 gebouwd en heet in een tijdschrift gestaan.
Of de set in een Astra g past… Geen idee. Set is met beugels/steunen voor vectra b.
De supercharger is tamelijk groot.
Foto’s heb ik zo even niet bij de hand
Waar moet het inkomen?
Heb nog een leuke compressor/supercharger set liggen, die pasklaar is voor een vectra b V6
En ja, alle aanbouwdelen van een 2.5 op een 3.0 of 3.2 gaat gewoon.
Wel een chip erin om aan het vermogen te komen, de ecu kan zich een beetje aanpassen, maar niet zover.
Het Saab turbo blok draait op superlage druk, en dat blok is gemaakt op souplesse.
Wellicht niet de beste basis, want de compressieverhouding ligt nauwelijks lager, of is zelfs hetzelfde als een gewone 3 liter.
Over het vliegwiel, op een V6 past een c20xe vliegwiel, welke patroon die van een f23 heeft weet ik niet.
Origineel zit er een f25 bak achter een v6
Rode lampje is van je oliedruk!
Maar ga maar eens langs een garage, en laat je oliedruk meten.
Als het je sensor niet is, sta je straks met een paar extra gaten in je blok langs de kant van de weg.
-
AuteurBerichten
