Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja, staat er los van.
En je hebt nu hoogstwaarschijnlijk geen electrische antenne, dus hangt er niets aan verder.1 augustus 2014 om 11:43 In reactie op: Druklager en distr. vervangen C30XE, hoe te werk te gaan? #18241181Je hebt uiteraard wel aanbouwdelen van een 2.5 erop.
Daarmee wordt bedoeld de carterpan, inlaat ecu kabelboom enz.
Enige van 3.0 wat gebruikt wordt is onderblok en koppen.
Maar ben je zo bang dan dat je drukgroep boutjes slecht zijn?
Je radio heeft als het goed is een geschakelde Electrische antenne uitgang.
Een blauwe draad.
Dat is een geschakelde draad zodra de radio aangaat dus.
Hierop kun je de remote van je versterker zetten.
Idd wss je aandrijfassen.
Wat heb je precies gesloopt?
Maak er eens een foto van
een c20xev bestaat niet.
dat is een x20xev, dat is de latere gsi motor, ecotec versie met 136pk.
ook geen verkeerde motor hoor.
maar van een c20xe past er eigenlijk niets op of aan wat je meer vermogen geeft.
typegoedkeuring geldt op alle bouwjaren!
al pak je een 2.0 insignia en kwakt er een 2.8 turbo in, hoef je niet naar lelystad hoor.
juist…omdat er al een typegoedkeuring voor is.
9 juli 2014 om 16:17 In reactie op: Astra H schakelt niet meer.. Blijft in achteruit staan #18242161ja is wel verstandig om dat even uit te sluiten idd.
maar als ie al langer zoemde en geluid maakte, dan is de kans toch zeker aanwezig dat de bak kapot is.
maar schakelkabels kun je zelf zien of die nog goed zijn.
even met 2 man kijken.
een beweegt de pook, voor achter link rechts, maakt niet uit.
de ander kijkt onder de motorkap, op de versnellingsbak, en kijkt of het schakelmechanisme beweegt.
als je niet weet waar je moet kijken, maak even een foto van onder je motorkap, van bovenaf genomen, zodat we je de plek aan kunnen wijzen.
ik of iemand van hier wil best wel even met je meekijken, ligt eraan waar je vandaan komt.
Als je een reserve blok hebt staan, maak dat fris, en hang die erin.
Net zoveel werk als een bak/koppeling vervangen onderhand.
9 juli 2014 om 13:28 In reactie op: Astra H schakelt niet meer.. Blijft in achteruit staan #18242154Je bak in puin gedraaid
Zeker niet doorrijden tot het kapot gaat…
En ik denk niet je druklager, die maakt lawaai bij een niet ingetrapte koppeling namelijk.
Ik vermoed je vliegwiel, maar als je dat laat vervangen, ook automatisch je koppeling mee doen.
Xer heeft standaard geen spaghetti.
Ze zijn te krijgen voor de 1.8/2.0 ecotec motoren.
Deze zijn alle gelijk.
Kost rond de 250 euro.
Nokkenassen van een xer zullen niet heel makkelijk te vinden zijn.Al met al niet echt de moeite waard als je het mij vraagt.
Alles bij elkaar, spruitstuk, nokkenassen en chip, ben je 600-700 euro verder.
Past er zo op, aanbouwdelen van je oude kop erop zetten, je hoeft niks af te doppen dan
Hou wel je wel je xel nokkenassen, die hebben wat meer koppel, rijdt lekkerder.
Zekeringkast in uitsparing??
Er zit een snapring/borgring in je homokineet.
Die moet je met zo een snapring tang openhouden.
Dan pas kan je homokineet eraf worden getikt.
Gaat je niet lukken met een schroevendraaiertje in ieder geval.
En het lukt ook niet lekker als de as in de auto blijft zitten, auto schuin genoeg zetten dan komt er weinig tot geen bakolie uit.
Als je niet weet hoe het werkt, kan ik je zeggen dat je van oor tot oor onder de smeer zit, en 3uur bezig bent met alles
Met een colafles werkt ook, maar dan moet je wel de soepele ashoezen hebben.
Wissel je nou je wielen bij de bandenpomp plek van een tankstation??
Kop niet af laten persen dus???
Geen slimme zet als de kleppen niet goed sloten.Had na je slijpwerk de kop even af laten persen, dan wist je zeker of alles goed was.
Maar lekkage van de cilinder langs de inlaat van de turbo…je bedoelt dus lekkage naar de uitlaat.
ook lekker blijven kijken met je roerstokje in je bek
ik heb nog nooit nieuwe lagers gehaald, en nog nooit kapot gehad.
maar voor je standaard dempers en veren wel een spanner gebruiken.
ik doe het zelf niet, voet erop en met de luchttol losdraaien, schieten niet weg dan.
Omkeuren kost niet veel hoor
Er is een typegoedkeuring voor de 1.4.
Een 2liter bijv is wel wat duurder met Omkeuren
2 juli 2014 om 10:31 In reactie op: Druklager en distr. vervangen C30XE, hoe te werk te gaan? #18241164Beste dan je motor eruit halen.
Dan heb je aan een brug en motortakel genoeg.
Zou mijn keuze zijn in ieder geval, kun je over lekker bij, en kun je alles goed zien.
Distributieriem is geen speciaal gereedschap voor nodig.
Wel een goed oog en wat geduld.
Kan geen kwaad volgens de dealer als je auto begint te schokken bij lage toeren…
Lekker dan
Is normaal meneer, ga maar weer naar huis.!
Gaat je niet lukken. Om dat er fatsoenlijk af te krijgen.
Als je het er al af krijgt, wordt het dof, en dat is niet te polijsten.
En zal je sensor dus niet goed werken.
En bij een kapotte ruit krijg je dezelfde ruit terug, heel misschien met een bijbetaling dat je een andere erin kunt laten zetten.
Ik heb een aantal jaren bij Carglass gewerkt.
Ik zou zelf een andere ruit zoeken en die erin zetten.
Het is zeker niet plug en play.
Kabelboom van een x12xe auto is anders dan de oude modellen.
Met een beetje pech heb je ook een pulsewiel ipv tandwiel voor je km teller.
Het is wel te doen hoor, maar geen plug en play
1 juli 2014 om 16:01 In reactie op: Druklager en distr. vervangen C30XE, hoe te werk te gaan? #18241162Een calibra heeft geen subframe waar het complete blok op rust.
Maar ik denk dat ij dit geval wel het makkelijkst is om alles eruit te pakken.
Kun je wel overal lekker bij met erop bouwen.
Wordt wel injectie,dat ombouwen is geen probleem.
Retour in de tank maken is zo gedaan.
Maar wat dan wel nodig is is het schakelmechaniek.
Is er wat anders aan de tunnel nu het een automaat is?
En zou dat van een e kadett passen, of moet dat echt d kadett spul zijn.
-
AuteurBerichten