Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
1 april 2014 om 13:19 In reactie op: cabriodak astra G sluit niet na vervanging hydrolische syste #18226947
Ik denk dat er een eindschakelaar niet helemaal goed zit.
En je kunt handmatig ook het dak nog dichtpompen of niet?
Tenminste bij de f ging dat.
1 april 2014 om 13:11 In reactie op: opel signum ruitenwisser hendel programmeren met knoppen #18226769Je kan een ander scherm erin zetten volgens mij.
Dan zit de BC in je scherm ipv in je radio.
Ik had een ncdc2015, maar uit elkaar gehaald en weggewerkt zodat ik alsnog de BC kon bedienen via mijn stuur
Als ik morgen nog tijd over heb dan haal ik eens de thermostaat eruit, en kijken wat ie dan doet.
Vandaag nog effe gecheckt, fan slaat aan bij 97-98 graden.
Stationair komt ie niet bij de 100.
Wel vind ik dat de fan niet echt hard blaast, is het een 2 standen fan?
Omdat er net als bij een Astra, zoon weerstandblok gemonteerd zit.
De fan slaat bij 100 graden ongeveer aan.
Dus daarom vermoed ik dus niet dat het klokje, bedrading, of sensor stuk is.
Een tijd terug toevallig een corsa b x12xe gehad met een kapot metertje, verder in al die jaren nog nooit van gehoord of gezien.
Als de temp oploopt, dan wordt ook de lucht uit de ventilatie warmer.
Ik heb voordat ik op vakantie ging zelfs een stuk uit de bumper gezaagd voor meer rijwind koeling.
Wordt een beetje ziek van die schijtdiesel zo. :argue
Dat ik op 2 bar druk rijd heeft er ook niets mee te maken, als ik em naar 1 bar doe dan is het hetzelfde.
Ja nieuwe pomp, thermostaat en radiateur.
als je met 150-160 over de weg raast, doet die fan niks meer extra.
en er zit een nieuwe radiateur in, de diesel variant is de grootste van de corsa’s.
ik denk dus dat de opbrengst van de pomp te weinig is.
aangezien ik toendertijd zelfs de corsa 3.0 v6 gewoon koel kon houden met een gsi radiateur
jammer dat dat project geen eind heeft
de f13 3,35 lijkt me ook een hele schaarse bak hoor.
maar ik heb nog steeds isseus met de koeling.
nu het buiten 21 graden is, kan ik op de snelweg net 140 rijden, hoger dan loopt ie over de 100 graden.
Ik snap er echt geen jota van.
ik ga er denk ik een electrisch hulp-pompje van een omega tussenzetten, kijkne of dat helpt.
het is me ook niet duidelijk wat het veroorzaakt, wordt het blok gewoon zo warm, heeft de pomp te weinig capaciteit, of heeft de radiateur teweinig capaciteit?
als ie de 100 graden aantikt, en ik doe de motorkap open, komt er nauwelijks warmte van het blok af.
als ik dat bij de astra met c18xe doe, dan krijg ik me een lel warmte om de oren
Nokkenas sensor dan lijkt me.
Krukassensor dan loopt ie niet meer
Waarom klassiek?
Iedereen heeft de kleine wielen eronder.Dit is een aparte bak, dus 19ers is zeker niet verkeerd
Ik heb 140 kunnen rijden op vakantie, bergop moest ik de kachel vol open zetten.
De gemiddelde temperatuur was 96 graden.
Ik ga van de week nog eens kijken wat ie doet zonder dakkoffer en 4 personen+ bagage.
Zal toch een stuk beter moeten zijn.
Dat kun je beter kunstof lassen, dit gaat gegarandeerd scheuren hoor.
aandrijfas toch wel laten balanceren hoop ik?
Ja relais achting geval, een oranje in ieder geval.
En bij mij kwam de teller meteen omhoog, en niet pas bij 15, daar zou ik me aan irriteren persoonlijk.
De egr cheaters werken vaak niet goed, dus is geen aanrader.
Volgens mij kan bij de x16sz de klep volledig af worden gesloten met een dichte pakking.
Die zijn volgens mij zelfs verkrijgbaar bij de dealer
Ik heb toch echt een relais moeten gebruiken hoor, werkte niet zo van een sensor direct.
Alleen weet ik niet meer hoe het aangesloten moet worden.
Een corsa c zonder ABS. Heeft wel 1 sensor voor zitten, voor het snelheidssignaal
En die zit ook geschakeld met een relais
En ik kan ook uitlaten lassen, stuur maar een pm
Waar kom je vandaan? Ik kan evt de ombouw wel voor je doen als je wil.
Csr is goede kwaliteit en pasvorm
Dat was van korte duur zeg
Er zitten links en rechts 2 rubber stoppen op de achterklep. Aan de binnenkant, bij de achterlichten uitsparing
Die kun je een beetje indraaien, zodat ie wat minder strak sluit.
De sensor voor et metertje bedoel je?
Nog niet vervangen nee, maar zal ik morgen eens doen.
Kan toch niet dat puur een dakkoffer op et dak hiervoor zorgt
Hij blijft tot de 100-110 gewoon netjes op temperatuur.
Slangen zijn goed aangesloten, de enige die je kunt omdraaien is van dr kachel, en dat maakt nieteens uit hoe om ze zitten.
Lucht zou kunnen, maar dan moet er ergens een gigantische luchtbel zitten.
Niet onmogelijk, maar lijkt me sterk
-
AuteurBerichten