Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik zou gewoon de as op het veerpakket leggen.
Andere blad eren die passen zul je niet zomaar vinden.
Wat je ook kunt proberen is om 1 blad weg te halen, maar ik weet niet of ie dan te slap gaat worden.
En bladveren op jouw manier na laten zakken…..als je een beetje na had gedacht dan had je geweten dat dat niet werkt. ;)
Bladveren zakken in de loop der jaren door, en niet door effe 1.5ton in je bakkie te gooien.
ja aan de onderkant van de demperpoot.
waar de poot met de 2 bouten vastzit aan je fusee.
het bovenste gat van die 2 moet een slobgat zijn.
zo niet, dan een set ”magic” camber bouten halen(even googlen)
heb je em wel uit laten lijnen??
en een schroefset heeft meestal slobgaten idd
of je neemt een andere bobinekabel…..
of je maakt em zelf, kan ook nog
dan voordat je em ophaalt, een goede testrit met 1 van hun erbij doen.
Ik denk niet dat ze een factuur van een ander bedrijf gaan betalen, als hun de auto gecontroleerd hebben en ”goed” bevonden is.
10 april 2014 om 13:55 In reactie op: 1 sleutel verloren, nieuwe code nodig voor nieuwe sleutels #18228371dit kan ook met een op-com als ik me niet vergis.
en anders iemand hier die een tech-2 heeft.
de dealer vraagt er echt grof geld voor om wat dingen in of uit te leren
en dan naar de dealer en een sleutel bestellen met je carpas.
als je die niet bij de auto hebt, kun je die opvragen bij de dealer voor ik meen iets van 20-30 euro.
wat dan de sleutel kost durf ik niet te zeggen.
als je een ander contactslot haalt, dan moet je ook de deursloten en kofferbakslot wisselen.
zou mij de moeite niet waard zijn.
maar de andere brandende vraag: waarom heb je geen reservesleutel??
als ik een auto kocht met maar 1 sleutel, dan liet ik meteen een reserve maken.
6 bussen???
dingen zijn iets van 20euro per stuk wat ik dacht gezien te hebben…
dan kan ik ze beter gewoon opnieuw spuiten.
maar waarom eerst wit gedaan? geel lijkt me voldoende dekkend.
*****edit****
bussen zijn gemiddeld 12euro p/stuk zie ik
daar wen je snel aan,
maar je kunt em natuurlijk ook ergens anders neerhangen,
bijv bij je gordel van de achterkant.
of de handgreep van de achterkantde klauwen en blokken zijn wel hetzelfde.
ik heb een corsa b… zal het eens proberen als ik weg moet (als ik er dan aan denk)
is 1 spuitbus voldoende voor alle 4 de velgen?
Ik wil mijn velgen ook doen namelijk
idd de wunderbaumpjes nemen.
en het is vaniglia ;)
die heb ik zelf ook altijd, als je het plastic in 1x verwijderd, dan kun je niet meer in je auto zitten, bij mij sloeg het op de ogen en op de adem
als je nog garantie hebt, dan niet naar een andere garage gaan uiteraard.
maar ik zo gewoon zeggen, hier heb je de wagem, en bel maar als het opgelost is.
waar heb jij mijn 2.2 bar gelezen??
2 bar is mijn piekdruk, zakt dan ietsje terug naar +/- 1.8bar.
en als je turbo geen speling heeft dan klopt er iets niet, deze hoort ietsje speling te hebben.
maar ik heb ook een goede turbo erop zitten, amper olieaanslag in de slangen.
en dat terwijl mijn turbo toch iets harder moet werken als die van jou (geen wastegate aansturing)en je vergeet dat ik een 1.7 heb, en geen 1.5
die turbo is een slagje groterWaarom die moeite… Je rijd 30dkm per jaar,
Ik zou zeggen, zoek een deftige diesel.
Je hoort mensen dat ze spijt hebben dat ze hun 1e auto weg hebben gedaan…
Vaak zijn de herinneringen beter dan ze daadwerkelijk waren. (Bij mij net zo)
En de roest komt altijd weer terug, tenzij je het zo goed aanpakt dat je de halve auto uit elkaar trekt.
Alles behandeld, enz…
Gebruik je gezond verstand, en oordel zelf.
Wat voor advies zou JIJ aan iemand geven in een soortgelijke situatie?
Voor het geld dat nodig is om em te fiksen, koop je een Astra diesel, leg daar een beetje geld op toe voor wat reparaties en voila
Neem gen geboorde schijven, dat druk ik je op het hart.
Weggegooid geld, en gevaarlijk ook nog.
De geboorde schijven hebben nogal de neiging te gaan scheuren.Neem een set gewone remmerij van een Astra gsi bijv. Dat remt als super op een corsa
Of de Calibra turbo remmen met meriva schijven.
Maar ga je een motorombouw doen? Zo nee, lekker. In deze remmen blijven.
Je kunt ook een setje “grooved and dimpled” schijven zoeken. En dan een lekker setje blokken erbij.
Maar het is allemaal zinloos als je gewoon je stads en snelweg kilometers blijft maken.
Spul is duurder, en slijt over het algemeen harder (blokken zijn zachter)
Of het blok dat nog wil???
Nog geen 150dkm op de klok….Ik zou zeggen, 2e hands set zoeken en in laten bouwen.
Ook dat kunnen ze repareren hoor
Was helaas geen gsi.
Was een joy sport, met een c14se blokje.
1.4 8v met multipoint injectie.
Had liever gezien dat ie een echte gsi had genomen.
4 april 2014 om 12:35 In reactie op: C.V A.B astra G + Stuurbediening Vectra B inbouwen in CorsaB #18227328Je wil weten wat vod is??
Vriendelijke Opel Dealer
Deze draait niet constant nee.
Wel als de motor eenmaal loopt natuurlijk1 april 2014 om 13:34 In reactie op: opel signum ruitenwisser hendel programmeren met knoppen #18226775Bij mij zat ie uit het zicht uiteraard, ik had het frontje van de originele carkit erop geschroefd.
En het stukje kabelboom van de radio, daar zat 1 canbus stekker aan, die losgehaald van de iso stekkers. En die kon dan precies tot aan de originele radio komen.
En voeding en massa inderdaad doorgelust naar de originele radio, maar in het kabelboompje wat bij je nieuwe radio zit, zodat de originele kabelboom van de auto heel blijft
Ik rij met intercooler, die van de vectra b.
Maar Freek, dan heb jij niks gedaan aan je turbodruk ofwel?
Bij mij is 1 bar de standaard druk namelijk.
1 april 2014 om 13:23 In reactie op: opel signum ruitenwisser hendel programmeren met knoppen #18226772Het scherm hoeft niet uit dezelfde auto als de hendel te komen.
Maar moet wel vrijgegeven worden inderdaad.
Maar of het 1op 1 direct over te zetten is weet ik ook niet zeker hoor.
Wellicht dat er wat aan de bedrading aangepast moet worden.
Ik zocht dat allemaal niet, en heb mij originele radio uit elkaar geschroefd, en die onderin waar de carkit zat ingebouwd (bij anderen zit daar het vakje, bij de pook).
-
AuteurBerichten