Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat zou toch raar zijn? Er zit wel een icoon op het dashboard, zeg maar…
Chopperbob, super bedankt! Net even ingesteld en het werkt zoals verwacht! Alles gaat op slot boven die 10km/u! Thanks!
Blijft het probleem van de gordel bestaan… Verder zie ik geen foutmeldingen wanneer ik het uitlees.@chopperbob wrote:
@SjoerdB wrote:
Ik heb zojuist wat geprobeerd om te programmeren in mijn Astra H van 2005 met OP-COM aan m’n laptop, maar dat gaat niet helemaal lekker zo te merken…
1. Gordel lampje/geluidssignaal stonden beiden op UIT.
Deze heb ik aangezet, maar dit werkt niet, ik krijg geen signaal te zien of te horen tijdens het rijden.2. Speed lock stond op UIT.
Heb ik aangezet, misschien wordt het boven de 100km/u geactiveerd, want harder heb ik niet gereden. Doet dus niks…3. Dagrijverlichting stond op UIT.
Deze heb ik voor de grap eens op 1 gezet en dat werkt dan weer wél.Hoe kan het zo zijn dat de eerste twee punten niet werken? Doe ik wat verkeerd? Na het opnieuw uitlezen stonden beide punten nog aan… :hmmz
Daar zal ik vanavond eens naar kijken! Zal dan wel de oplossing zijn! Blijft het probleem van de gordel wel bestaan…
speedlock doet het al bij 10 km per uur, als je hebt geactiveerd moet je het knopje op het dashboard van de deuren ingedrukt houden tot je een piep toon hoor. dan pas werkt hij.
greet
Marcel
Met meer vermogen, hoeft mijn auto in theorie toch minder werk te verrichten om hetzelfde resultaat te halen? Mijn Ibiza werd wel degelijk zuiniger nadat hij gechipt was (van 90pk naar 120pk).
In het eerste bericht stond niet het gehele log, my bad. Ik heb toevallig gisteren alles verwijderd, moet eens kijken of ik vanavond een nieuwe log kan maken. :)
Ach, ik moet er maar mee leren leven. Anders laat ik hem chippen bij EDS, dat zal ook zeker schelen in verbruik en een beetje vermogenswinst is altijd leuk! :thumb
Zojuist nog even contact gehad met het bedrijf waar ik de auto gekocht heb. Ik ga volgende week ergens toch een keer langs om het te checkenn. Het bedrijf is geen Opel dealer, maar is wel gespecialiseerd in Opel en erkende het probleem. Dus hup, gebruik maken van die garantie!
Nog even een klein ding, is het normaal dat de auto zuipt als een malle? 800km is zo’n beetje de max. wat ik uit een tank haal en dan rijd ik niet hard (vaak op cruise control).
Inmiddels heb ik het probleem opgelost. Kwam op internet wat tegen over de instrumentenverlichting. Deze zou je lager moeten zetten en dan zou het moeten werken en warempel: Het werkt weer zoals het hoort te werken! De bediening werkt volledig en accuraat op mijn acties. Zet ik de verlichting één tandje hoger, dan werkt het soms wel en soms niet, zet ik hem nog één hoger, dan werkt het niet meer. Dit is dus 100% zeker weten de oplossing. Ik ben benieuwd hoe lang het blijft werken, maar voorlopig vind ik het wel best (scheelt me ook een rit van 120km naar het autobedrijf en een (halve) dag vrij, omdat dit onder garantie viel)!
Motorstoring heb ik vandaag niet meer gezien, dus dat lijkt me ook niet zo ernstig maar dat kijk ik nog even aan…
@Juffer1 wrote:
Vraag eens bij de Opel dealer waar deze auto in onderhoud is geweest of hij de CIM modificatie al heeft gehad.
Dit is een metalen clipje en wordt zover mij bekend onder coulance van Opel uitgevoerd.Oké, dat is goed om te horen! Ik zal morgen eens met Bulters in Nijmegen bellen, kijken of dat zij wat kunnen doen voor me (ondanks dat het niet de dealer is waar hij gekocht is).
Het probleem is niet groot, maar toch wil ik het opgelost hebben, want wat op een auto zit moet ook werken! :thumbIk heb ook last van het feit dat het motorstoringslampje heel af en toe brandt, de auto doet het verder wel gewoon goed en ik blijf vermogen houden. Wat zou dat kunnen zijn? Een EGR vol met roet zal het niet zijn denk ik, want dan zou de auto in moeten houden. Het lampje brandt echt één keer in de 100km en dan licht het twee a drie keer heel kort (halve seconde of zelfs minder) op.
Na lang nadenken en vele onderhandelingen verder ben ik uiteindelijk sinds afgelopen zaterdag de trotste eigenaar van deze super gave Opel Astra H GTC in OPC-line uitvoering! Uiteraard gelijk maar wat foto’s geschoten, zo krijgen jullie een beeld van hoe strak de auto in werkelijkheid is (100% schadevrij op één klein krasje en mini deukje na). :thumb
Oké, thanks. Ik ben gisteren in ieder geval langs geweest, maar ik denk toch niet dat ik hem aan ga schaffen. Ik moet 7750 euro bijleggen als ik mijn Ibiza er bij inruil…
Bovendien zit er géén OEM-xenon in en dat steek toch wel.Wat is AFL? :)
iquick, sorry voor mijn late reactie. Je hebt inderdaad gelijk, OEM-xenon is het mooiste en meest nette! :thumb
Ik snap dat het voor de APK e.d. geen problemen geeft, maar ik vind het lichtbeeld gewoon slecht(er) bij een aftermarket setje. Heb het nu ook op mijn Ibiza, maar wat je ook doet, je hebt altijd strooilicht en dat wil ik gewoon niet meer. Daarnaast vind ik het zelfs een beetje cheap-ass overkomen. ;)
Nog even een vraag, zie ik nu gewoon reflector koplampen of zie ik dat verkeerd?
Want als dat zo is, dan zit er toch geen OEM-xenon in? Want OEM-xenon is voor mij een must, heb een hekel aan aftermarket in reflector lampen.@mayhem wrote:
@SjoerdB wrote:
@mayhem wrote:
Massa vliegwiel, als die gaat is dat een fikse uitgave, let op een bijgeluid met koppelen.
Qua prijs zou die iets mogen zakken, ik heb november een gtc met 150 pk diesel gekocht, ook een cosmo, met vol leder en stoel verwarming, maar zonder opc pakket, en 67000 op de klok voor 10.
Verder zou ik niks weten, is een fijne auto, en met de opties en kleur is het er mooie wagen.
Qua prijs moeten ze sowieso een stuk zakken. Hij staat al 5 maanden te koop, dus ik denk dat ze er onderhand wel vanaf willen. :thumb
Zo heel veel zakt ie denk ik niet, een gtc diesel is niet vreselijk veel geleverd.
Vraag me af waarom ie zolang al staat, gtc, opc line pakket en leuke motor in diesel, zou toch goed moeten verkopen. Prijs is wat hoog gezien wat ik betaald heb, maar hij is niet uit de markt geprijsd. Had ik m gezien had ik ernaar toe gegaan toen ik er 1 zocht.
Maar wat ik zeg, je hebt dan opc line en xenon, dat heb ik niet, maar ik heb vol leer met stoelverwarming, en 50000km minder, en ik was een paar honderd meer kwijt.Kijk, wanneer je een OPC-pakket en OEM-xenon moet kopen, ben je ook weer veel geld kwijt, dus op zich is het dat wel waard. Je hebt voor dat geld wel een exclusieve auto, natuurlijk. Onderhoud is ook allemaal netjes gedaan, althans, zo wordt het gezegd. Ik kijk nog heel even rond, grote kans dat ik binnenkort ga kijken bij het ding (als hij er dan nog is!). :thumbup
@mayhem wrote:
Massa vliegwiel, als die gaat is dat een fikse uitgave, let op een bijgeluid met koppelen.
Qua prijs zou die iets mogen zakken, ik heb november een gtc met 150 pk diesel gekocht, ook een cosmo, met vol leder en stoel verwarming, maar zonder opc pakket, en 67000 op de klok voor 10.
Verder zou ik niks weten, is een fijne auto, en met de opties en kleur is het er mooie wagen.
Qua prijs moeten ze sowieso een stuk zakken. Hij staat al 5 maanden te koop, dus ik denk dat ze er onderhand wel vanaf willen. :thumb
@mischa wrote:
Op papier is heel iets anders dan onder de voet ;) . Ik was echt verbaasd. Ik heb de volgende auto’s gereden:
– Seat Leon, 110pk en 235Nm
– Ford Mondeo, 115pk en 280Nm
– Opel Zafira, 120pk en 285Nm
De Zafira was veruit het prettigst om mee te rijden. Hij laat zich voor een diesel erg ver doortrekken en blijft ook trekken als het toerental voorbij de 3000tpm gaat, iets waar ze bij VAG jaloers op zijn. Over de Mondeo wil ik het liever niet hebben, dat was voornamelijk een ruimtebeest.Groeten,
MischaDat is een groot pluspunt inderdaad. Ook bij mijn Ibiza merk ik dat het na de 3000rpm niet harder meer doortrekt, daar heb je zeker een goed punt!
@Astraaa wrote:
verstandig om een aankoopkeuring uit te voeren, kleine inverstering, maar je weet waar je aan toe bent. Cim is trouwens een stuurapparaat achter het stuur. Dit is een soort knooppunt voornde communicatie tussen de verschillende stuurapparaten. De wervelkleppen geven ook wel eens de geest. Deze zitten op het inlaatspruitstuk. Hou wel in gedachte dat de riem bij 150.000 moet worden vervangen.
De distributieriem is iets wat ik kan gebruiken tijdens de onderhandelingen, daar was ik inderdaad al achter gekomen. :thumb
Edit: Lees nu net het volgende in de advertentie: “Unieke auto, heeft recent groot onderhoud genoten waarbij o.a. distributieriem, waterpomp, remblokken en banden vervangen zijn.“.@kwuyts wrote:
@Astraaa wrote:
Voordeel van een auto van 2005 is dat deze vaak al vernieuwd zijn in de loop te tijd.
Astra H is pas eind 2004 op de markt gekomen, dus “in de loop te tijd” kan je wel achterwege laten.
Volgens mij bedoeld Astraaa dat gezien de leeftijd, de dingen wel vervangen zijn aan de aangeboden auto. ;)
@mischa wrote:
Over tunen: Ga eerst eens rijden met dat ding. Ik heb een Zafira B met dat blok gereden en die was meer dan snel zat. Verbruik zat op ca 1:18 en ik heb er ca 200.000 probleemloze kilometers mee gereden.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groeten,
MischaOp papier is de Ibiza met 110pk precies even snel als de Astra met 120pk. De astra heeft wel 55Nm meer koppel, dat haalt de Ibiza weer in met zijn lagere gewicht. Beide auto’s doen er 10,5 seconden over om naar de 100km/u te komen en gaan beide 193km/u. Nu moet ik er wel bij zeggen dat mijn auto standaard 90pk heeft en ik hem bij VAG-techniek heb laten chippen naar +- 115-120pk waarmee ik nét wat vlotter ben dan een standaard 110pk Ibiza.
Misschien heb je gelijk en is het gevoel van snelheidsbeleving in de Astra heel anders. :thumbup
Astraaa, bedankt voor de informatie! Ik zal bij een nadere inspectie de radiateur, dynamo en CIM (?) controleren.
Waarschijnlijk laat ik ook een ANWB-keuring of een andere onafhankelijke keuring uitvoeren, daar het toch om een behoorlijk(e) investering c.q. bedrag gaat.Super bedankt allemaal voor de informatie. Wanneer mensen nog meer puntjes/opmerkingen hebben, dan hoor ik het graag!
Willem, super bedankt voor de informatie! De auto waar ik naar wil gaan kijken heeft het Z19TDJ-motorblok, dat is dus mooi om te weten! Over de versnellingsbakken lees je ook wel wat op het internet, maar je hoort natuurlijk alleen negatieve dingen op het internet.
In ieder geval, hartstikke bedankt voor je info! Het begint nu toch wel heel erg te kriebelen… ;)
@Dolby wrote:
Welkom hier. Een astra H met OPC pakket is inderdaad prachtig.
Zonder OPC-pakket vind ik hem maar een beetje saai, om eerlijk te zijn. :oops:
@Kermitkiller wrote:
ook welkom hier :wors
Dank u!
@Dolby wrote:
1.- Vag-diesels geen problemen oke. ik hoor alleen maar problemen. de 1.9CDTI zijn na mijn mening betrouwbare blokkken.
2.- Roest weet ik niks van helaas. Maar mijn astra G roest al niet meer. Dus neem aan dat de H dat probleem ook niet heeft.
3.- Autobedrijf Weerslo helaas geen ervaring mee.
4. Een diesel kun je vrij makkelijk tunen doormiddel van een chip. Dat kan relatief veilig en je zult er zeker plezier van hebben.
De krijgt gemiddeld 25PK meer maar vooral het koppel gaat omhoog en dat is zeer prettig bij een diesel.
– Andere tunings dingen hebben na mijn mening minder effect bij een diesel. (andere uitlaat, luchtfiler)Succes met je keus.
Over de 1.9TDI van VAG hoor ik nagenoeg geen problemen, ook de mijne loopt als een zonnetje na er het afgelopen jaar 35.000km bij getrapt te hebben. Dat een diesel te chippen is, dat weet ik (heb me er al over ingelezen op het internet). Wil alleen wat meer dan 140-150pk, want een heel stoer exterieur met weinig power staat ook zo lullig. Met het verder tunen doel ik meer op andere verstuivers, een andere turbo. Is dat mogelijk?
In ieder geval super bedankt voor je snelle reactie! :thumbup
@DMLB ceo wrote:
Welkom, en op naar die Astra H zou ik zeggen :thumb
Ik hoop het! Eerst even de reacties afwachten van mensen. Ik rijd zo’n 35.000km per jaar dus het is belangrijk dat ik een goede auto aanschaf. :thumbup
-
AuteurBerichten