Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
gaat niet zozeer om het aantal volts… vooral om het “vermogen” dus de amperage die een accu kan leveren… over het algemeen trekt een 2.0 met starten stukken meer vermogen dan bv een 1.2 16V ;)
hoeveel vermogen levert de accu? zet er eens een goede meter op en kijk hoever hij terug valt bij starten… wellicht een slechte of te lichte accu…
Succes!!:thumbup
30 augustus 2009 om 17:39 In reactie op: Kadett GSI c20ne koelvloeistof overdruk/verlies uit expantie #17517657heb je het vloeistof niveau gecontroleerd met warme of koude motor?
Het niveau met koude motor is een stuk lager dan met warme motor…..
Het openen van de thermostaat begint vanaf een 90 graden terwijl het aanslaan van de fan gebeurt bij ongeveer 97 graden……Hoe is de toestand van het vloeistof? (als er ooit eens water is bijgevuld kan dit tot dergelijke problemen lijden…. water zet nl veel meer uit dan oorspronkelijke koelvloeistof…
Succes iedergeval.
Greetz Arnold
Hier zoals die van mij er momenteel bij staat….. :wtf:angel

dat is je actief koolstof filter…..
Het benzinedampafzuigsysteem (EVAP) bestaat uit een actief koolstoffilter en een EVAP-klep. Een combinatie van plastic buizen en rubber slangen verbindt het koolstoffilter met de brandstoftank. Op het koolstoffilterhuis bevindt zich een EVAP klep die in verbinding staat met het inlaatspruitstuk.
Het afzuigsysteem maakt daarnaast gebruik van een solenoïde voor het actief koolstoffilter en een druksensor in de brandstoftank, die gedurende de zelfdiagnose (OBD) van het motormanagement worden geactiveerd.
Wanneer de EVAP-klep wordt gesloten, wordt de brandstoftank via de roll over-klep naar het actief koolstoffilter toe ontlucht. Het koolstoffilter absorbeert de benzinedamp en voorkomt dat er koolwaterstoffen in de atmosfeer komen. Als de EVAP-klep wordt geopend, zorgt het vacuüm in het inlaatspruitstuk ervoor dat de benzinedamp in het spruitstuk wordt gezogen, waar het zich vermengt met het binnenstromende lucht/brandstof-mengsel.
Het benzinedampafzuigsysteem wordt aangestuurd door de regeleenheid middels gekalibreerde referentiediagrammen.Stekker van de kabelboom en 2 slangetjes op het kleine zwarte blokje… de achterste naar het vaatje en de voorste naar je spruitstuk….
je kan hem zelfs eventueel er van tussen halen.
Greetz Arnold
20 augustus 2009 om 05:32 In reactie op: HOW TO:c20xe ombouw naar dubbele webers (met filmpje) #17463011Ik ben ook een groot fan van webers, hoewel de mogelijkheden met TB’s gewoon veel groter zijn…… tja prijsverschil is er wel degelijk hoewel je voor een set goede carbs ook even een centje neer moet tikken…..
Greetz
Arnold
de groene draad is de puls draad voor je toeren teller…. daar komt een + puls over……
de zwarte geschakelde + (afkomstig vanaf je contact/zekeringkast) komt op de + aansluiting van je 2.0 bobine, maakt niet uit of het een carb of injectie was.De aansluiting bij de BDP/krukas sensor moet gewoon goed in orde zijn, zou in geval van twijfel gewoon een nieuwe halen!
Suc6!!
Weet iemand wat meer over de 58-JG-74? het is een Manta-B 19S uit ’76…
tegenwoordig is hij wit maar was vroeger brons…
zou graag oude foto’s ervan zien….Greetz Arnold
origineel gepost door corsaracer
origineel gepost door sinister
15 inch past maximaal 284mm deze schijven zijn viergaats verkrijgbaar en te monteren met astra/zafira opc klauwen)dat past niet in alle 15 inch velgen sommige past het gewoon niet in!!!!!
Klopt idd, ik heb een setje Borbet BS gehad en dat paste niet omdat de spaak naar binnen liep…
15 inch past maximaal 284mm deze schijven zijn viergaats verkrijgbaar en te monteren met astra/zafira opc klauwen)
origineel gepost door opelkadetje
nou omdat je een 82 graden thermostaat hebt dan gaat ie eerder koelen.. dus bij een gewone thermostaat zou hij wat langer de temp laten oplopen en koelt vanzelf weer wat door de rijwind, bij een 82 graden thermostaat gaat het hele proces een stuk sneller…. dus zal je fan vaker aanslaan om hem beneden die 82 graden te houden;)volgens mij blijft je fan gewoon aanslaan bij 97,5 graden (dit wordt geregeld door de thermoswitch onderin de radiateur.. de Thermostaat zorgt er enkel voor de doorstroming naar je blok.
greetz Arnold
dus als ik het goed begrijp… zou een SEH kop op een NE plaatsen alleen interessant zijn voor de nokken as? Dus zou je ook nog een sportstok willen steken zou het zonde van je geld zijn de koppen te wisselen??
greetz
12 april 2009 om 19:52 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302018origineel gepost door fjanssen
origineel gepost door sinister
Ik heb dus zojuist een mailtje gehad als reactie op mijn vraag of hij iets kon betekenen voor mij ivm assen voor mijn corsa, omdat ik assen wil met grote homokineten aan beide zeiden…..(er werd mij hier op t forum verteld dat hij dat echt wel zou doen) nou niet dus….TENZIJ hij de hele ombouw mag verrichten… :fy1 dus hier hoef je niet te zijn als je enkel de assen zoekt…. F.Janssen:thumbdown slechte reclame
Is wel een oud bericht…maar wil toch ff een misverstand uit de wereld helpen, omdat men mij weleens vraagt om assen te leveren….
Het is namelijk zo dat ik GEEN assen los lever….
De reden hiervoor is dat ik niemand onder de duiven wil schieten en verwijs daarom ook altijd naar Patrick Mathijssen…
Daar kan iedereen de losse assen en ombouwdelen bestellen…
Dit wordt ook in iedere mail of telefoongesprek aangegeven…NOOIT anders….immers ieder mailtje of telefoontje wordt door mij persoonlijk beantwoord…Het is dus zeker niet zo dat ik alleen hele ombouwen wil binnenslepen…immers ik weet het nu al niet af te krijgen…(wordt tijd voor een assistente…of nee toch niet…dan heb ik nog minder tijd…. :P )
Nee zonder gekheid…
Ik wil iedereen helpen, maar niet ten koste van iemand anders…
Leven en laten leven heet dat…Groetjes Frank Janssen
Ik ben niet zo heel veel op het forum laatste tijd dus zag dit bericht ook weer wat later…
Snap heel goed je standpunt.
Het een en ander is denk ik verkeerd over gekomen doordat ik de info viavia verkregen heb.
Mocht ik je in persoon beledigd hebben in wat voor manier dan ook hiervoor mijn excuses!!(ik was in die tijd ook wat prikkelbaar omdat er een en ander had tegen gezeten :P)
Greetz Arnold
19 oktober 2008 om 16:46 In reactie op: Belgische Corsa limousin 1.6 GSI is verkocht ivm geen tijd e #17429764Leuk kan toch nog even volgen ho het met de sedan gaat ;) was er erg benieuwd naar.
Maar even niet om het een of ander… de tape ws niet bij mij afkomstig hoor.. dat zat er allemaal al… maar zover was ik nog niet gekomen toen…. bij jou is hij iedergeval beter af… had er gewoon geen tijd en ruimte meer voor.Ben erg benieuwd wat je er van gaat maken!!!
Suc6!Greetz Arnold
origineel gepost door Orang-pinda
Hier wat foto’s van mijn A Corsa GSI.
dat is toch de oude corsavan Peter (“Crossa”)
22 juli 2008 om 14:03 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301871Inmiddels is er een en ander veranderd…. het is een C20NE geworden :P
de 1.8 was nix.
Nu een goede NE gevonden waar nog een en ander aan gedaan wordt alvorens hij de corsa in gaat :angel
De 1.4 is er inmiddels uit en de motorruimte ben ik aan het opknappen….Greetz
8 juli 2008 om 17:55 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301870Ja die :kewlpics hoop ik volgende week te kunnen posten…. als het goed is van de week of volgende week mn blok ophalen….
enige zal de bedrading zijn maar dat is vrij goed uit te zoeken… ik kan redelijk solderen :Pze noemen het een small-block maar dat is toch 125 pk :angel
8 juli 2008 om 16:29 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301867origineel gepost door sinister
Hoi sleutelaars :D
Ik heb even een vraagje, voor mijn corsa-B heb ik de mogelijkheid om er een 1.8 16V in te klappen… nu even mijn vraag…. bij mijn weten is dit een small-block (astra-G) maar in hoeverre zijn hier aanpassingen voor nodig?
Het gaat mij met name om of ik mn originele bak (van 1.4 16V) kan blijven gebruiken en of er eventueel aanpassingen aan koppeling en drukgroep nodig zijn….Wie zou mij hier wat meer info over kunnen geven?
Het liefst ook even via U2U of mail…Greetz Arnold
inmiddels ben ik eruit…. het betreft een Z18XE en dit is een small-block dus de motorsteun van corsa-B GSI is gewoon te gebruiken, ook de bak is gewoon te gebruiken met de koppeling en drukgoep van de Astra-G (astra-G heeft hydrolische koppeling en corsa-B niet… vandaar dat ik mn eigen F13 of F15 bak wil gebruiken icm een sport koppeling)
Ik houd jullie op de hoogte
Greetz Arnold
8 juli 2008 om 09:21 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301866Hoi sleutelaars :D
Ik heb even een vraagje, voor mijn corsa-B heb ik de mogelijkheid om er een 1.8 16V in te klappen… nu even mijn vraag…. bij mijn weten is dit een small-block (astra-G) maar in hoeverre zijn hier aanpassingen voor nodig?
Het gaat mij met name om of ik mn originele bak (van 1.4 16V) kan blijven gebruiken en of er eventueel aanpassingen aan koppeling en drukgroep nodig zijn….Wie zou mij hier wat meer info over kunnen geven?
Het liefst ook even via U2U of mail…Greetz Arnold
jaja de wielerzz zitten dr onder… mn kist is eruit en de woofers worden vervangen…. 2x 12 inch wordt 4x 12 inch :wors volgende week mn schroefveren dr onder steken…
hier alvast wat foto’s van de nieuwe wielerz, de lampers en de grill…..
ohwjah en let niet op de vliegjez…. ;D






nette corsa’s :thumbup
kleurtje van de TR is een benkende ;)greetz
origineel gepost door WhiteCorsa
de naam die ik wou was al bezet en de bedoeling is dat de corsa nog wit gaat worden… ;)en ik kon mijn naam ook niet meer aanpassen :(
de bedoeling was eerst om een vraagje op het forum te posten, mja ik blijf toch plakken… :Dwitte corsa’s benne FAT!! :wors:P
zondag avond een grijze B gespot (op sleeptouw bij een golf!!)
was op de snelweg tussen rucphen en roosendaal….
ik toeterde nog even (reed zelf in een witte B)iemand van hier?
origineel gepost door _*=mErk~l00s=*_
origineel gepost door patrick18
al diverse keren zien staan bij L&W in `s-Gravendeel. een
zwart goude corsa b.Is dat niet toevallig een zwart/gele?
Zo ja dan komt deze uit oud-beijerlandIs dat niet die van Luke met die XE erin? (bovenkant geel/kerry onderkant zwart)
greetz
zaterdag dus eindelijk me wagentje opgehaald bij poppe…..
ziet er netjes uit, moet nog wel wat aan gebeuren want hij moet gewoon plat op zn buik!! :wors(gsi bumperlippie dr onder en kleinere wielers)
Ook het gaas moet zwart worden, en de mistlampers moeten er nog in…..hier een paar kiekjes




-
AuteurBerichten