Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
sincere107
Deelnemerintercooler en slangen vandaag nagekeken.
ook gelijk even uitgespoeld…..ze zaten vol olie……hopen dat het snel dinsdag wordt hahhaha
sincere107
Deelnemersowwww…..
vandaag met die mofo aan de gang gegaan………..
het viel vies tegen….
sowieso was 1 tap eind naar zn grootje……
maargoed,er was geen lekkage te zien.
helaas was hij helemaal schuin afgebroken.
laat het maar ff zo…….verder zat de drukdoos echt mega irritant in de weg…..
maar na veel vloeken kwam hij eindelijk los.ik had al het idee dat hij op zn end liep,omdat ik in de crosspipe al een beetje ingedroogde olie zag zitten tijdens de montage van mijn benzinedrukregelaar.
eenmaal de turb erruit,zag ik tot mijn grote verbazing dat het turbinewiel los was gekomen.
dus ik denk dat hij eerst aan is gelopen,en daarna afgebroken is..maargoed komende dinsdag afbouwen…..en dan testritje maken……
fingerscrossed!!!!
sincere107
Deelnemerbij courteny bieden ze pakketten aan voor die leh.
met actuator of zonder
of een uprated voor stage 3 en hoger.op alle lehs zit de spruit erbij.
edin rijd een leh op standaard software,maar ondervind geen problemen of tekort komingen.
ook een maatje van ons met een flinke getunde civic vti,heefd nog steeds moeite met edin.
dus in sommige gevallen misschien,kan je hem gewoon als vervanger rijden.
scheelt in elk geval een paar flinke duiten,leh tov let.
heb vandaag in elk geval de ori dump onklaar gemaakt.
deze zit nu potdicht.
op diverse forums hebben ze laten zien dat ze er een aluminium busje in stoppen.
ik heb er 2 vulringen ingestopt,en de klep kan geen kant meer op.ik wil de komende dagen nog wel ff neuzen voor de hks dump aansluiting.
had al een nieuwe hks dump,maar deze werkte niet via de inlaat mani.
heb nu een hks immi type 2 aangeschaft,in de hoop dat er verschillende veren werden geleverd…..maar helaas!
ik probeer hem wel weer via de inlaat mani,mocht dit niet lukken…..probeer ik hem via de benzinedrukregelaar.
iemand nog tips/ervaringen met dumps buiten de baileys?
sincere107
Deelnemerkijk……………
bij courtney zeggen ze dus,dat de leh een vervanger is van de let.
de leh kan errop gezet worden zonder aanpassing aan de soft ware…dus 1 op 1.maar voor het betere resultaat wel doen.
m-tech bijvoorbeeld zegt weer…….plaatsen met software map…….
ik zelf denk ook dat het beter is met software…..
let 0,6 en 0,9 overboost.
leh zit stukken hoger en heeft overboost van 1,2.dus eigenlijk mijn software zit wel aan die waardes van een leh.
ik hoopte eigenlijk dat swappers,ook een reply konden geven met hun ervaring….
sorry edin…jij bent ook een swapper….hahha
maar nog geen software mod.ja die cooling mod…….200 euro….
die heb ik ff niet liggen.
heb een eigenhuis….en een doodzieke kat waar een hoop geld naar toe gaat. dusja….anyways…..
de dump is binnen,net zoals de leh turbo…..
wat wegen die dingen trouwens lood zeg……en ondanks dat het een leh is….is het de eerste keer dat ik een KLEINE turbo in mn handen heb hahhaa.
het zal een hele klus gaan worden de swap,maja ben volgende week vrij…..dus heb de tijd.
zal komende kilometers wel ff mn boostmeter in de gaten houden……kijken of hij nergens piekt……
keep you posted!!!!!
ro
sincere107
Deelnemerdat dus het hrc en dcs type gecontroleerd gaat worden.
zowel bij apk,en bij de razzia tegen de xenon.nu zal de ene keurmeester zn schouders ophalen…..
maar zon zwart op wit agent gaat zeker moeilijk doen.dat die tekst in het nieuwe regelement staat….doen ze niet zomaar…..
denk dat dit weer iets nieuws gaat worden voor zomer 2009!
sincere107
Deelnemerin jouw linkje,word er wel gesproken over:
type behuizing en type lamp…………
sincere107
Deelnemervag en hella experimenteren nu met dimlicht.’
de halo of xenon bulb word vervangen voor leds.heb er mee mogen spelen op esse autoshow.
dat geeft echt mega licht…..net zo scherp als xenon…..
kan je nagaan…halo 55 watt xenon 40/35 watt.
en die leds ongeveer 15 watt…..mamamia.maargoed….
niemand nog iets over het H en D verhaal?
sincere107
Deelnemerbeste opelaars,
regelmatig word ik opgeschrikt door mn maatje,die keurmeester is.
tot nu toe was het alleen voor de technische zaken en veiligheid.
nu kwam hij weer met wat anders aan,van zon rdw keurmeester leerboek…..omtrent xenon…….
dat koplampsproeier verhaal blijft van kracht…..
maar nu gaan ze ook extra letten op de koplampen.
in veel koplampen staan H logos/aanduidingen…..van halogeen.en in sommige koplampen een D van discharge/xenon.
staat die h op je koplamp,maar er zit xenon in is het afkeur.ik heb hier zelf nog nix over kunnen vinden op forums en rdw zelf.
mijn maat krijgt de “updates”van een leermeester per email……
zijn er hier nog meer keurmeesters/kenners die er wat over gehoord hebben?
ik zit ook met het feit……
stel je hebt originele xenon koplampen van opel.
en je krijgt een aanrijding…..dan gaat er meestal immi op na bepaalde bouwjaren.
staat er op je originele d en op je immi h…en dan?
plus dat 95% van de angel eyes zowieso afkeur zijn.ik heb zelf angels van fk op mn astra g zitten.
als ik het boek pak,mag maar 1 stadslicht aangaan per unit.
met de angels zitten er al 2 ringen in.maar per ring zitten er weer 4 lichtbronnen in……
mijn xenon geeft een goed gekeurt beeld met xenon.
sommige autoos schijnen de vliegtuigen uit de lucht…dat dat dan afkeur zou zijn ok……
het lijkt wel of ze alle immi van luxe dure autoos willen verbieden ofzo……..
kijk bv audi dan……..
met ledstrips hier en daar……….
en zelfs nu met dimlicht leds………alles moet beter ,duurzamer,beter voor het milieu…..dan mogen de grote het allemaal wel……
maar voor de mensen met een iets mindere beurs die wel willen hobbyen,wordt het onmogelijk gemaakt door de apk.
en die belachelijke controles in rijnmond…..op db enz……..
greetz ro
-
AuteurBerichten