sincere107

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 108)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Iemand ervaring met de zgn. Nightflight meters? #17604170
    sincere107
    Deelnemer

    ik zelf heb dus de a-style houder van carzone.

    ook heb ik in mn middenconsole een paneeltje zitten(1din)
    waar ook 3 meters in zitten.

    zelf heb ik meters van glowshift
    hiervan is de kleur instelbaar,vast,springen en color changing.

    best wel cool,alleen stervens duur.
    ik heb ze ook mee besteld met een groupbuy uit mn ouwe cluppie.
    anders had ik ze nooit gekocht.

    maare baas j?fotoos?hahahha

    In reactie op: Iemand ervaring met de zgn. Nightflight meters? #17604167
    sincere107
    Deelnemer

    die a-style houders kan je krijgen via

    rb cartuning
    autostyle
    cartrend

    ik heb er 1 van carzone specials,en is van poly……
    de pasvorm is wel netjes….
    maar mocht je er 1 kunnen scoren……beter abs dan….

    showoffaugtostyle leverd dacht ik ook abs…zijn wel iets duurder.

    rbcartuning/tuningmeters heeft een aanbieding voor 3 meters….

    verschillende merken/uitvoeringen………

    suc6!

    In reactie op: cheap navi setje 1 din EONON!!!!!! #17600745
    sincere107
    Deelnemer

    nee pics heb ik nog niet……

    maar na alle import en duty……..rond de 280 euro

    ik zal wel proberen van het weekend…….

    navi werkt zeer goed,en best nog veel functies…..

    mvg ro

    sincere107
    Deelnemer

    probeer in elk geval een aansluiting te maken met zo min mogelijk lekpunten.

    ook bv npt draden liever niet gebruiken,en als je het doet gebruik dan teflon tape of verlijm het met lock-tite.

    zon sandwichplate werkt goed hoor,alleen kan het zijn dat er dus npt aansluitingen errop zitten en misschien ruimte gebrek is met je filter.
    vraag daarom voor de zekerheid om een korter filter.
    voor bv bsp draden en metrische draden zijn veelal koppelingetjes te koop met ed afdichting(rubberringetje).
    ook zijn er douti seals,usit seals te krijgen om afdichtingen te maken.

    bv
    geeve hydraulics
    flexion/eriks
    hebu

    deze hebben allen inet sites….waar diverse koppelingetjes te krijgen zijn….

    ook bv pariclamps voor turbo slangen ed.

    In reactie op: OPC & Remus #17579284
    sincere107
    Deelnemer

    mn mattie martijn,heefd ook een remus onder zn zaffie opc.

    staat heel erg stoer,en klinkt ook erg netjes.

    ook omdat hier in rijnmond veel db controlles zijn,hebben wij liever geen blerpijpen.

    ik vind het nog steeds erg leuk en mooi om te horen,maar heb er geen 270 euro bekeuring voor over en een herkeuring bij de rdw.

    ik ben in december op de essen autobeurs geweest in duitsland.
    daar verkochten ze diverse 3inch lexmaul uitlaten……erg vet.
    de beursprijs was alleen erg duur…..

    ik vraag me ook af of een 3 inch op maat stil is,en stil blijft.

    ik heb bv nu,een jappendemper op de astra g turbo zitten(kado).
    maar heb er voor de zekerheid een -30% db tussendemper voor gezet.is nu nog iets stiller.

    veel e-keur sportuitlaten zijn idd vol met restricties,en schottenboxen.
    of gewoon van staal om de prijs te drukken.

    maargoed……..

    wil ooit ook nogges een vette pijp van front to back,in 3 inch rvs….alst maar stil is!!!!!

    In reactie op: ASR LAMPJE + SCHOKKEN!!!!!!! #17585959
    sincere107
    Deelnemer

    ja ben ook benieuwd hoe lang mn BOSCH het blijft doen…….

    zzzzzzzzzzzzzzzz?

    In reactie op: ASR LAMPJE + SCHOKKEN!!!!!!! #17585957
    sincere107
    Deelnemer

    eej modfreak,

    dikke astra trouwens..hahah.

    ik heb een aantal weken,de sensor zelf schoongemaakt met afwasmiddel.

    dit gaf echter geen positief resultaat.
    wat me van de week wel opviel…….toen ik in de nieuwe keek,dat zegmaar in de pijp(huis)een plastic raster zit.
    daar achter zit weer een metaal rooster.
    bij de ouwe viel het me niet op,omdat deze helemaal zwart was geworden.

    ik heb het idee dat mn lmm kapot is gegaan door mn turbo probleem destijds.

    nu loopt hij echt weer als een kogel,en denk eraan om mn wastegate weer wat slapper te zetten.

    ervaar heel veel wielspin in mn 1 en 2,zoveel eigenlijk dat er geen tractie meer is.

    ook door de nieuwe intercooler systeem komt er zo veel meer koude lucht binnen,en het voelt aan of het 2x zo hard binnenkomt.

    dus ga van het weekend weer tweaken.

    de dealer rekende dus rond de 240 ex
    heb hem via via voor 120 kunnen krijgen,dus het viel gelukkig weer mee.

    pfffffffffff

    In reactie op: ASR LAMPJE + SCHOKKEN!!!!!!! #17585955
    sincere107
    Deelnemer

    andere lmm gemonteerd……

    en weer vollop power!!!!!!!
    alle storingen niet terug gekomen…heerlijk hahah

    In reactie op: ASR LAMPJE + SCHOKKEN!!!!!!! #17585953
    sincere107
    Deelnemer

    ja heb daar ook aan zitten denken………

    want dat heb ik al een keertje eerder gehad…..
    maar dat voelde tog iets anders aan,en mn assie maakte toen het geluid van een impreza….echt bizar!

    ik moest zowiezo de lmm maar vervangen,die storing geeftie ook niet voor niets….

    mocht ik nog steeds last houden,monteer ik nieuwe iridiums.
    zijn voor mij ook niet de hoofdprijs.

    maargoed….ik post morgen mn bevindingen…….

    In reactie op: Een slimme honda rijder #17543861
    sincere107
    Deelnemer

    ik had destijds een msd 2 step systeem op mn honda.
    ik gebruikte het alleen maar voor knallen en vlamballen.

    uiteindelijk begaf de einddemper het.

    maargoed tegen woordig heb je al el cheap kitjes die flink vlammen.

    maar mij ging het destijds om de klappen.

    beetje te vergelijken met de bee-R kitjes van youtjoep.

    tis wel kik,en je trekt de aandacht ermee.

    mensen schrikken zich de pl…..als ik ff doortrek op het winkel centrum,en de hks blaast af.

    laat staan met een dikke knal kit.

    of savonds ff een flame uit je pijp.

    bij mn vti rommelde de uitlaat na bij gas los,en dan popte hij afentoe met een vlammetje.

    op de astra deed de demper(zelfde) dat ook soms.
    maar nu met de extra tussendemper ist een dyson geworden.

    wel jammer,maja 270 euro en herkeuring is ook niet alles.

    In reactie op: Een slimme honda rijder #17543856
    sincere107
    Deelnemer

    ow heerijk weer dat gezeur over honda vs. vw .vs. opel enz….

    de standaard cyfers zijn idd niet indrukwekkend van standaard hondaas….maargoed dat is dus in theorie.

    in de praktijk,wordt je maar al te goed verrot gereden door die dingen.of ze blijven mega irritant achter je plakken.

    gewoon een kwestie van prima blans tussen gewicht,rijgedrag en en motorkarakter.

    degene die nog nooit in vtec hebben gereden,weten niet waar ze het over hebben.en houden zich graag vast aan de theorie.

    heb zelf diverse vtecs en vti gehad.en nog heel ff een integra voor de handel.

    maar blijft een mooi ding.

    maja ze kosten de hoofdprijs,en luxe gevoel heb je niet in die apparaten.

    wat een voordeel is……dat hondaas met een b16 iets verder kunnen gaan dan de b18.
    en zitten heel veel marge op die blokken.

    ook is tegenwoordig de jdm style heel populair.
    sleeper style is helemaal erg…….standaard hondaatje….verlaagd….16 inch velgjes…..dikke toybo…..uitlaatje weggewerkt…..en dan tegen de 400 pk boosten….vaNUIT HET NIETS…

    drachten bezoekers weten wel wat ik bedoel……SNEAKY TUNING.

    onderelen en de kennis liggen op straat.
    veel mensen halen zelf uit usa of japan….blijven de kosten laag.
    iedereen kan redelijk die-hard voor weinoig gaan wat honda betreft.

    voor opel ligt dat iets anders…..alhoewel ik op opelforu ook bizarre dingen voorbij heb zijn komen…..
    maja this de knowhow…en het piuonieren van dingen….
    maar over het algemeen kosten de spullen voor opel veel meer.

    sinds kort importeer ik ook diverse dingen,en de prijs verschillen zijn enorm groot.

    als ik dan ff mn astra vegelijk met mn korte integra r……dan vind ik de integra iets stoerder eruit zijn…..
    maar de astra oogt iets moderner,en rijd volwassener.
    de wegligging van de integra was subliem.
    met onafhangkelijke ophanging en de lsd.
    zowieso stukken lichter…..

    maargoed….vind de boost gevoel gewoon lkkr……heb nog nooit eerder toybo gereden….dit blijft nog wel ff hahhaha.

    maargoed…auto is emotie…….

    de 1 heeft dit de ander dat…..
    zorg gewoon dat je de doorn in je oog voor blijft…….modify!!!!!!!

    In reactie op: z20let max pk en nm?? #17514343
    sincere107
    Deelnemer

    chippen opzich is onmogelijk om blokken op te blazen.

    tenzij hij zo is afgesteld dat het gaat pingelen.

    ik denk dat algehele staat van de motor,factor x speeld.

    enja fase 3 zou ik niet zo raar vinden als dan een blok ploft als hij stock is met aanzijnlijke kms.

    of als het een rag bak is.

    dat geld net zo,voor stock als van fase 1 2 3 3,5 4 5 etc.

    voor alle tuners geld er een soort vorlgorde plan voor tuning.
    maar staat van je blok is echt bepalend.

    In reactie op: Welke turbo??? #17500106
    sincere107
    Deelnemer

    ik zou ff in de uk snuffelen op sites…..

    voor de spruit en turb,kan je namelijk veel geld schelen.
    bekijk ook of je in de toekomst nog wil gaan voor een turb,die misschien groter is,maar wel met de juiste voet.

    anders moet je weer een adapter plaatsen…heb je daar ruimte voor?

    ik weet dat in de street scene veel garreth wordt gebruikt.
    en die echt mega mishandeld worden.

    zelf het ik de ervaring met vag……
    dat er al 2x een kkk kapot is gegaan.
    wordt nu vervangen voor een build garreth.

    maargoed,alles kan kapot.

    zou me meer bezig houden met de kosten,en de uitwisselbaarheid.

    In reactie op: Nieuw spul erop! :D Update 18-10 #17516202
    sincere107
    Deelnemer

    voel je nog een beetje verschil met die top hat/plenum en direct air?

    ben van plan om een hele pakket aan te schaffen.

    In reactie op: z20let spruitstuk probleempje #17517818
    sincere107
    Deelnemer

    gewoon de leh errop.

    kan je gewoon mee gassen…….
    hebben ik en edin van dit forum ook gewoon gedaan.

    voor cheap kan je hem chippen bij tunex.
    225 euro

    tunex en vmax,werken soort van samen.

    In reactie op: AFR meter blijft continu rijk staan #17513780
    sincere107
    Deelnemer

    ik heb zelf meters van glowshift.

    http://www.glowshift.com.

    heb nu veel meters in mn handen gehad…..

    maar je kan bijna alles over 1 kam scheren qua kwaliteit.

    wel kan je vaak aan de prijs zijn of je wat beters in handen hebt…..

    stri osiris vdo dat zijn wel hele nette meters,en kwalitatief goed.

    voor de rest china rommel,doen soms wat ze horen te doen.
    maar sommige mensen hebben geluk en blijven de meters werken.

    ik zou ook niet heel veel geld over hebben voor metertjes….

    ik heb die van mij kunnen kopen,in een group buy toen ik nog bij hondaclubje zat.

    achteraf…ook china!!!!!!

    In reactie op: Hoe de HKS DV aansluiten en oude DV afsluiten? #17523099
    sincere107
    Deelnemer

    je kan ook kijken of er in de buurt van jouw een hydraulijk bedrijf zit,,,

    en vragen of ze daar:

    2 doutie seals hebben/usit ringen.

    in de maat 1/4.
    die leg je op de plaats van de veer….werkt perfect!!!!!!
    en kost maar een paar centen.

    wel een k plek om te monteren/demonteren als de turb nog op de auto zit.

    In reactie op: phase 1 EDS motorsport #17510067
    sincere107
    Deelnemer

    hee martijn……
    tjek je mail ff…..
    ik heb van de week tijd om ff te kijken naar je setup…..


    @bono
    …….

    fuck man!!!!!!!
    ik destijds ook mn turb aan puin gereden.
    gelukkig kwam alleen het comp wiel los,en zit het turbine wiel nog netjes op zn plek.
    wel zit de as muurvast.

    ik had last van olie lekkage op de uitlaatzijde.daarom is hij daar ook off center gaan draaien.
    totdat hij de behuizing raakte en afbrak.

    dit wist ik al,omdat er veel olie nevel kwam uit de dumpvalve.
    en regelmatig olie moest bijvullen.

    en toen kwam het…bij rustig cruisen @100km/h.
    poefffffffff!

    alle kracht weg….omdat ook de inlaat vast stond.
    tog blijven rijden,omdat ik 400 mtr van huis was.

    alles achter mij….was spierwit…..van de koelvloeistof en olie…

    ik zelf heb het ideen dat het nog de eerste fabrieksturb was…de let.

    160dkm toen klapte hij…

    hoeveel kms had jij?
    en had je al tekenen van slijtage oid?

    vind dit best interessant…omdat niet veel mensen zoiets overkomt…

    gelukkig maar!

    maja het noodlot is gebeurd….en misschien kunnen we uit ervaringen hiermee,sneller tot oplossingen komen.

    of dat mensen betere leringen kunnen trekken uit de waarschuwingen.

    btw ……al iets uitelkaar gehaald bono?

    echt klote…….!

    In reactie op: leh turbo sputtert na 3 dagen…… #17491746
    sincere107
    Deelnemer

    ja de computer kan per cilinder de ontsteking regelen….

    heb ff de codes niet bij de hand….helaas.

    maar bij mij was cil 4. helemaal uit.
    tussen 123 zaten veel misfires….

    de astra klonk als een subaru………
    en was niet voorruit te branden hahahah.

    en die scheetjes uit de pijp was helemaal de druppel!

    in de garage waar ik veel kom hadden ze dit ook nog niet meegemaakt….
    maargoed …de astra was ook in staat van ontbinding….

    In reactie op: INBOUW HKS SSQV DUMPVALVE…..iemand? #17491856
    sincere107
    Deelnemer

    kan je mij vertellen hoe je dat gedaan hebt?

    of heb je misschien fotoos?
    ben er een paar keer mee aan de gang gegaan,maar geen resultaat.

    heb er nu dus 2 op de plank alle 2 immi.
    maar de werking zou hetzelfde moeten zijn.

    ik hoor je

    ro

    In reactie op: leh turbo sputtert na 3 dagen…… #17491744
    sincere107
    Deelnemer

    ja dit alles komt helaas voor mij……

    door het hele slechte onderhoud door de vorrige eigenaar.
    bougies waren helemaal opgereden.

    maargoed,gaande weg krijgt de z20 een nieuw leven hahahah

    In reactie op: leh turbo sputtert na 3 dagen…… #17491742
    sincere107
    Deelnemer

    zoals ik eerder heb geschreven,rijd ik dus met andere software………

    lag aan de bougies……

    had 4 meldingen,die alle te maken hadden met ontstekings onderbrekingen.

    cil4. werd gewoon helemaal uitgeschakeld
    ook de lambda,kreeg voor zn kiezen.
    kwam natuurlijk allemaal onverbrande benzine voorbij…..

    fouten gereset,en nu weer als een zonnetje!!!!

    In reactie op: LET TURBO KAPOT…….LEH? #17488856
    sincere107
    Deelnemer

    sowwwww……

    vandaag eindelijk zover!!!!!!

    alles aangesloten en dichtgebouwd…….

    heb eerst even gestart zonder onsteking…..kan de olie en koelvloeistof zakken naar de motor,en turbo.

    toen helemaal gestart….

    liep even netjes……daarna in noodloop…..

    zat nog iets teveel oilie in de uitlaat…….
    hele werkplaats stond vol mist en meur…..

    maar even naar buiten gerold…..

    kon ook gelijk het koelsysteem even ontluchten….

    niet lang daarna liep de motor netjes,stuitteren was verdwenen!

    motorlampje doofde…..

    de turbo zelf stonk enorm,en ook kwam er mega veel rook vanaf….kleurde van mooi zilver vrijwel direct naar blauwig.
    daarna naar bruinig.
    wel zonde…maja

    nadat de fan van de koeling aansloeg,zachtjes getrapt naar 1500 toeren.

    en de turbo begon langzaam te draaien.
    je kon direct al hoeren dat hij vers was….

    naar de 3500…..
    de turb spoelde echt hard op….echt een vet geluid via het filter.
    de baileys kreeg ook flink om zn oren…

    na een hele dag netjes te hebben gereden,tog een beetje spelen op de a15.

    hij trekt nu rap door naar de 1,4 bar,en zakt dan iets af….rond de 1,1/1,2.

    ik heb het gevoel dat dit iets teveel van het goede is….
    dus zal binnenkort de druk iets laten verlagen.

    verder is hij echt snel,en de uitlaat hoor je echt zoefen!!!!

    ben nog met de khs aan de gang gegaan,maar krijg die fukrs niet aan de praat…..

    zowel type 1 als 2 niet…..

    probeer type 2 te ruilen voor een baileys…..

    maargoed….

    tis een flinke klus,maar je krijgt er een compleet andere auto voor terug.

    de turb kost je 600,en de hartaanval gratis.
    na afloop is het het wel waard hahahaha

    groetjes ro

    sincere107
    Deelnemer

    vette coup,

    heb de zelfde…….ongeveer………..

    heb je de deurpanelen nog?
    en een knopje van de tid/mid?

    groetjes ro

    In reactie op: LET TURBO KAPOT…….LEH? #17488855
    sincere107
    Deelnemer

    ja klopt leh is veel goedkoper dan een garreth oid.

    een originele let kost rond de 12 a 1300 euro
    een leh kost rond de 750

    en anders krijg je een speciaal spruitstuk,die kost al 7a750 euro ex turbo.

    dus ja….

    op diverse forums wordt gesproken over 250a 260 pk max op een z20let.

    kan me niet voorstellen dat een leh hier super ver overheen gaat……

    en op een astra g zal het toch vrij snel in noodloop gaan,door de temperatuur.

    zit er aan te denken om een grotere ic aan te schaffen,en een design motorkap te laten maken.

    met lucht inlaat,en een gat voor warmte afgave…….is echt niet normaal die temperatuur!

    maargoed…keep you posted

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 108)