Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
sincere107
Deelnemerheerlijk………………………….hahah
@zetos….wes vanmiddag werd ik helemaal gek….nix lukte gewoon…kreeg mn ouwe ecu niet aan de praat….omdat die monteur mn sleutel gesloopt had.ik dus naar huis mn andere sleutel gehaald en mn opel pas voor de opcom.
eenmaal weer terug in spijk…plop….auto aan de praat met de andere key.
maargoed…nog steeds foutcodes…
en met de bosch kt200 waren de opties op.xplod(edin)kwam na werk tijd kijken in de garage.
en had zn lappie meegenomen.
p0235
p0110
p0116
p1243dit waren de voornaamste foutcodes.
met de opcom hebben we ff globaal gekeken wat er fout was..
maar vanwege sluitingstijd van de garage moesten we onze zoektocht verder doen…buiten in de regen!de mapsensor gaf-40 aan…..niet goed dus.
voor de zekerheid weer gewisseld…zonder resultaat.opgeefment was edin het zat,en offerde zijn coupe op.
begon aan zijn sensors te trekken en de knippercode te tellen op de dash….dit was sneller voor hem dan elke keer de opcom te wisselen tussen 2 autoos….al gauw wisten we welke code voor welke sensor was…
en ja de map was echt verrot…..althans…de kabel!
ik rijd met een jbi fmic.
en op het oog lijkt de kabel lang genoeg,maar door de motorspeling is tog de kabel/stekker verwoest.
we hebben het ghetto style gerepareerd en de fout was weg.
de enige fout die toen overbleef was de p1243…en gaf een boostsolenoid aan.edin dacht dat het de front solenoid was…maja…ik had al de let solenoid geprobeerd,en inmiddels 2 nieuwe leh solenoids geprobeerd…geen resultaat.
de kabel is lang genoeg dus die kon het niet zijn…..
ik heb nooit de kans gehad om de achterste te wisselen….dus die moest kapot zijn…nadat edin met zn camera flitser ging snuffelen,moest hij lachen….
de stekker hing los tussen de onderdelen.nadat edin nog een keer zijn pols opofferde voor mijn assie,zat de stekker errop….en foutloos!!!!
heerlijk…….
@ edin:thanxs………….
we gaan biertje doen!sincere107
Deelnemerecu boy heeft gefaalt……..
dacht van:lossen we ff op………..NOT!
ecu gaat terug naar eigenaar…..
waar heb je die bcs info vandaan?omtrent dat hij stuk kan zijn?
kom zaterdag maar….wil hem wel ff wisselen hahaha!ben een beetje ziek van spullen kopen…..
aangezien ik nu hik tegen een kosten post van totaal 400 euro voor nix!ben na 11en in de garage…ro.
het enige wat ik te horen kreeg na 2 weken dat de map sensor sluiting zou maken aan plus zijde……
maargoed…
eerst werd verteld dat:
turbo kapot
ecu kapot
alle bekabeling doorgemeten=ok
enige storing map sensor……maargoed ben zelf ook al 2 weken wezen zoeken….
in totaal 4 weken en 400 euro verder……nog geen verbetering….
zaterdag ga ik zelf wat dieper zoeken in de bekabeling….
enja misschien jouw bcs nog proberen…
ligt aan de drukte hahahasincere107
Deelnemerjow edin……
ja van het weekend de ecu uitbouwen…….
bel me morgen ff als je tijd hebt?….jullie werken dag en nacht hahah.
bcs bestellen….ga ik doen…btw wanneer kom je je pijpje ophalen?
sincere107
Deelnemersoms opstarten …………………..
je lamp is het in iedergeval dan niet………
wat ik zelf al meerdere malen heb gezien…..is dat de ballast dan kaduuk is…..
welk merk en type ballast heb je?
de meeste cheap xenons hebben de zelfde design als pilot en philips…..een losse ballast kost tussen de 15 en 25 euro.
ik weet zeker dat een auto materialen zaak als slager deze gewoon op voorraad hebben.
ze zijn van het merk eagle eyes…..dees monteer ik ook meestal als vervanger.ro
sincere107
Deelnemerhey liz…..
ben nu zelf bezig met een bedrijf uit de uk,die 100% rvs systemen kan leveren.
speciaal voor een coupe…diverse eind styling enz….vanaf 2,5 inch…..
rdw goedgekeurd…ivm decibel
ook racecats ed…pm!!!!
sincere107
Deelnemerwat een drama baas j…..
ik ga margen weer verder met de temple of doom!
vorrige week:
earth mod
map sensor
bcs sensordit alles had geen resultaat…..maar kan ook zijn omdat de bcs een ouwe was.
dit wekend:
nieuwe beru sensor.oude was echt verrot
2 nieuwe bcs sensors.om te testen.ik heb zelf niet het idee dat het ligt aan een druk/vac probleem.
omdat het probleem zich altijd voordoet.
zodra het contact aan gaat…..gele steeksleutel.
dit dus zonder draaiende motor.tijdens het rijden klapt hij soms wel weer ff door en schrik je je de pleuris vwnwege plotselinge torque steer.en wordt je 2 meter de toekomst in geslingerd.
van die lambdaas kwam mn oude honda monteur ook al mee….
ik had er zelf niet aan gedacht…ik ga wel ff snuffelen ermee.
ik denk zelf dat mijn probleem in de bekabeling zit of de sensor,maar misschien ook wel een lambda.
maar dat deze fout niet geregistreerd wordt zoals bij baas j…..vaag.keep you posted.
sincere107
Deelnemerzit nu op 180dkm.
maar op de uk sites hebben wel erg veel mensen hetzelfde probleem.
gechipped of niet…….tis een zeer hardnekkig probleem…..
sincere107
Deelnemerheb je de link voor me?
keus zat van de week met die sensors dan….hahaha.
nu maar hopen dat die opel dealer de BERU op de plank heeft liggen…pffffffffffffsincere107
Deelnemerdie vac klep…is dat op de achterzijde?
of tog front?ik ben as maandag ochtend bij de garage…
na 1nen ben ik zowieso pleitte….
anders weer in het weekend…hahahasincere107
Deelnemerja graag edin……
in elk geval thanxx voor de hulp vandaag….
shit man…je was net weg….en toen zat de assie alweer inelkaar……maargoed..ik ga de beru wel bestellen….
ding is in elkgeval niet meer goed……check ook de locatie ff voor me…van de A sensor…..
ik heb zelf niet veel tijd dit weekend….om te zoeken ernaar…..
heb weer van alles beloofd!!!!!aan deze en genen…sincere107
Deelnemerja…. dat dacht ik al……
maare 12euro????????????????
damzz dat had ik niet verwacht…..
heb jij ook zoiets meegemaakt?sincere107
Deelnemervandaag aan de gang gegaan met de earth mod……
geen verbetering…
ook de sensor vervangen van de charge pipe…no result.
ik kwam ook een kaduuk vac slangetrje tegen….geen verbetering.wel is er een sensor kapot…..zie topic:WIEOWIE BERU SENSOR!!!!!!.
fout p0235 zit er nog steeds in…..en ja rond de 120 pk nu….damzzzzzzz!wie weet waar nu precies de turbodruksensor A zit?
groetjes ro
sincere107
Deelnemeris die van mtech nog iets speciaals?
bv groter/ dikker?(race radiateur)
zou bv ook kunnen kijken bij aftermarket bedrijven,die vervangingsdelen kunnen regelen.
kan soms nog welles schelen qua prijs.130 is ook niet de hoofdprijs…
maja alst goedkoper kan…………………..sincere107
Deelnemerik zeg ookj leh turb.
idd van wege de ribbels op de turbo.vanwaar deze vraag!?had iemand deze knoepert in de aanbieding!?
btw die sensor…………………toevallig de A-zijde?
ik ga morgen weer verder met mn probleem hahaha!sincere107
Deelnemerhahhaha
ik kan pas slapen als mn probleem opgelost is…..hahahha
sincere107
Deelnemerja is goed…
martijn b had ook zoiets …….
maargoed…we spreken zaterdag…
en misschien heb ik iets interessants bij ons in de buurt,,,,,ro
sincere107
Deelnemerplease edin…geef ze anders mee aan perry of wat….
ik wil dit weekend uitsluitsel hebben!!!!!!!!
ik heb sinds kort beperkt gebruik van de bruggen in de garage….
dua als er wat vrijkomt moet ik als een jekko aan de beun!!!!
ik kan ook terecht bij een motoren bouwer,maar die heefd het drukjes….
dus ik wil alles zo kort mogelijk afstemmen opelkaar,omdat er anders weken tussen gaan zitten…boehoe!!!!little depri
sincere107
Deelnemerkijk das lekkere info!!!!!klaar!!!!
sincere107
Deelnemerik heb ff opde site gekeken van glowshift…
die verkopen ook soort van nightflights…..
er is ook een tips and tech page.
hierop staan pdf files….heb geprobeert om het te openen,maar om de 1 of andere reden loopt mn laptop vast…sincere107
Deelnemerja je moet gewoon ff kijken…..
het zou kunnen zijn dat savonds het weerspiegeld in je ramen oid…
maargoed…eerst inbouwen,en dan weer verder kijken.
succes….btw van die jumpers heb ik nog niet gezien/gehoord…
ga wel ff op inet zoeken….sincere107
Deelnemereej baas j…
ik ervaar een beetje het zelfde als jij vrees ik…..
piekt door naar 0,7 maar wordt afgezwakt naar 0,5 bar.bij mij brand wel continue het steeksleuteltje…..
ook de bosch compu gaf aan dat de map sensor kaduuk was…maar na reiniging is die foutcode niet meer terug gekom,en….
ik doe binnenkort wel ff de earthmod…hopen dat het dan verdwenen is….
kan me niet voorstellen dat die ook kapot zou zijn…anders komt hij weer gelijk terug,netzoals de andere 2 foutcodes.zoals je weet heb ik mn sensor a vervangen voor een exemplaar van de let turb,maar ook op deze klep gaf hij foutcodes….
zou wel kunnen natuurlijk…omdat de let geploft is…ahahhaik durf nu eigenlijk niet blind een nieuwe aan teschaffen,omdat strax tog blijkt dat at het niet was….
ik hoop op een reactie van een pro,op dit forum.
ro
sincere107
Deelnemerik heb het idee dat in de nightflight led zit…omdat ze zo fel zijn…
misschien zou je es kunnen vragen of er dimmers voor zijn….
weerstandje kan ook,m,aar met de dimmer kan je……dimmen:afro.anders kan je misschien proberen met tint folie oid.
of voor proef een panty van de vrouw?je eigen string kan ook..maja dan heb je een scheittflight….
sorry geintje……ben enorm melig deze middag….
nogmaals sorry.ik hoop dat de meters je zullen bevallen savonds….
sommige dashses en meters knallen je netvlies erruit savonds.
ik vind ze btw wel kewl!!!!ro
sincere107
Deelnemerja jongens…….
the final destination blijft me achtervolgen………..
krijg er echt hoofdpijn van…..
af n toe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
de fikr in!!!!!!!!
neehoor…heb best geduld,maar dit is zooooooooo kansloos.
klere sensoren….maja…..edin wes thanxx voor de support….
btw edin……kan het snel hahahaha
ro
sincere107
Deelnemermet die aarde draad…….
zou ik daar ook mn boostsensor mee kunnen repareren?
p1106 is niet meer teruggekomen bij mij….
maargoed….kom binnenkort ff helpen dan al je tijd hebt….
krijg hoofdpijn van die astra hahahasincere107
Deelnemerinderdaad………………..
op een let met leh is het GEEN noodzaak om te chippen.
wil je echter meer vermogen hebben………?
dan is chippen een optie…..ik zelf heb leuke ervaringen met tunex.
vele hier hebben weer goede ervaringen met eds.
eds heeft een testbank en kan chippen op maat.
hier is de prijs ok naar…..MAAR!!!!!!!!!!!!dan is hij ook OPTIMAAL.martijn b. spreek en zie ik regelmatig,en heeft gelukkig onder garantie een verse let turb gekregen.
en is bij eds geweest,en net zo lang daar gebleven totdat zijn probs verdwenen waren…super…..ik zelf heb ook een keer contact opgenomen met ze,en geprobeerd om in mn edelweiss-porn duits uit te leggen wat voor problemen ik had,en hou zij dat zouden oplossen/verhelpen.
ik heb toen een telefonisch consult gehad van bijna 1 uur.
hierna waren ook mijn probs verholpen….netjes!!!!!
er zelf naar toe gaan is nog niet gelukt….ook omdat ik steeds weer tegenslag heb met de astra……ik zelf heb ook een tijdje op let software gereden met mn leh turb…..
edin van dit forum rijd er nog steeds mee……edin en ik zijn wel van plan om een keertje samen naar eds te gaan…..
misschien met een groepje een keer?ik zelf heb redelijk zitten tobben met de turb….
kreeg 2 boutjes niet los van het spruitstuk…..uit een ander verhaal las ik,dat zij hem binnen 3 uur eruithadden en weer up and running!!!!!!!
het enige wat ik hoefde te doen,is 1 plug eruit.
en die wisselen met een banjo oog.
ik heb toen ook een nieuwe spruitstuk pakking en v-clamp mee besteld vanuit de uk(courtenay)ik was ongeveer 630 euro kwijt en lag op de deurmat voor dat geld…..binnen 4 dagen.
v-max(duitsland)kan voor dat geld een aangepaste leh turb leveren.
ook hagel nieuw,maar met iets andere schoepen.
waardoor hij dus iets krachtiger is…..tijdje geleden stond hij nog op hun site,maar de site is nu veranderd…..ik kan het niet meer vinden iig.
-
AuteurBerichten