SimpleFace

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 789)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: D Kadett station gestolen in Tilburg #18297988

    Als je snel veel massa wilt bereiken > Geenstijl, Dumpert etc.

    Denk het niet behalve vervangen van onderdelen. Volgens mij is het nu zo dat de ruimte tussen cilinderwanden en de zuigerveren iets groter is dan normaal, waardoor onder hoge belasting (dus hoge druk) er olie lekt naar de verbrandingskamers. Onder hoge toeren zie je dat vrij snel aan de uitlaat, maar gezien je olieverbuik hebt komt het dus ook in minimale hoeveelheden naar binnen onder normale belasting.

    Zou een dikkere olie misschien niet iets betere resultaten kunnen geven? Of heb je dat al geprobeerd? Dat ie soepel loopt geloof ik graag, immers kunnen de zuigers nu soepeler op en neer omdat de ruimte vergroot is, wel ten koste van olieverbruik dus. Zomaar een hersenspinsel :afro

    In reactie op: Onrustig stationair X16XEL #18297881

    Zou goed kunnen, of iets anders wat de vacuum/luchtverplaatsing verkloot.

    Verdampte Waarde

    In reactie op: Astra H, geen aansturing startmotor o.i.d., afgesleept #18281928

    Lijkt er inderdaad wel op dat het daar ergens ligt, of een printspoortje, of een draadjes aan een connector, of een gaar relais misschien. In ieder geval lijkt her er op dat je aardig in de richting zit.
    Volgens mij had je in het begin al een probleem met een zekeringkast ergens, vermoedelijk heeft het er mee te maken en heeft de boel of last gehad van vochtschade of is gewoon gaan rotten. Het zou misschien geen gek idee zijn om het met een werkende auto uit te wisselen om het snel uit te sluiten.

    In reactie op: Kachelweerstand kapot? #18297641

    Waarschijnlijk af fabriek verkeerde configuratie geprogrammeerd. Geen auto is hetzelfde, gaandeweg de tijd veranderen sommige onderdelen/leveranciers/software etc. Al deze dingen moeten uiteindelijk een auto oplveren en meestal gaat dat ook zo. Alleen soms gaat het even mis omdat iemand niet heeft zitten opletten of net daarvoor een aantal andere auto’s heeft gedaan waar net andere software in moest etc. Gezien het aantal losse onderdeeltjes in een auto is het eigenlijk een wonder dat het werkt.

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18122137

    @SimpleFace wrote:

    “Heel verhaal over speciaal vet voor tussen de servomotor van stuurbekrachtiging en de stuurhuis”

    Maar las al ergens dat het speciale vet moest zijn anders loopt het er te snel uit, wat nu blijkbaar is gebeurd.?

    Heb via het BMW forum gevonden dat ze voor de splines “Staburags NBU 30” gebruiken, dat heb ik maar besteld via ebay, heel dik en taai vet speciaal voor draaiende delen die onder hoge krachten komen te staan. Vermoed dat dat een stuk beter gaat dan gewoon lagervet.

    In reactie op: Motor losrijden #18297712

    Ja, dat herprogrammeren word in de volksmond wel “tunen” genoemd.
    Het kietelen van de motor, alleen weet niet of dat goed gaat met je garantie en dergelijke, anders is het zeker een grote vooruitgang ja. Even wachten wat de experts hier daarover denken. Denk dat “losrijden” van de motor pas na een goede 5000-10000km is.

    In reactie op: Motor losrijden #18297709

    Nieuwe auto:
    88 kW (120 pk) bij 4200tpm
    totaal max. koppel 200 Nm bij 1850 tpm
    0-100 in 11,8 s

    Oude auto:
    74 kW (100 pk) bij 4300 tpm
    totaal max. koppel 230 Nm bij 1950 tpm
    0-100 in 14,5 s

    Gevoelsmatig kan het zijn dat de nieuwe minder snel aanvoelt vanwege het iets lagere koppel en hoger gewicht. Maar puntje bij paaltje is de nieuwe gewoon sneller. Diesel rijden voelt al gauw ‘snel’ omdat er meestal meer trekkracht is, je kan dus luier gaan rijden en zelfs in lagere toeren trekt het nog aardig op. Meestal met benzine auto’s trek je niet zo lekker in de lagere toeren. Valt me nog alleszins mee met een kleine 1.4 motor (mijn drinkbeter is groter :wors ) dat er nogal wat trekkracht is, al vanaf 1850 tpm mede dankzij de turbo natuurlijk.

    Overigens kan het nog iets verbeter, ook het verbruik is in het begin meestal iets hoger maar het zal geen snelheidsmonster worden nee.

    Toen ik de titel las dacht ik echt dat je de motor uit de auto wou rijden, dat heeft me wel goed gelokt moet ik zeggen :vertag

    In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239614

    Er is vast iemand van het forum die het voor een redelijk bedrag kan maken denk ik. Waarschijnlijk zijn de onderdelen niet duur alleen zit er nogal wat werk aan.

    In reactie op: Astra H, geen aansturing startmotor o.i.d., afgesleept #18281925

    Heb je geprobeerd in geval van startprobleem even accu los te halen voor een paar minuten en dan er weer op? Misschien helpt dat ook net als het relaistje en kan je uitsluiten dat het daar ergens aan ligt.

    In reactie op: GeenStijl #18296956

    400.000 ++ intentie handtekeningen zouden al een voldoende signaal moeten afgeven. Maar de koeien kennende zullen de blijven doorgrazen, want het gras is zo lekker en die van de buren nog lekkerder schijnt.

    In reactie op: Beginnersvragen van de Vectra B rijder #18286014

    Gefeliciteerd met de beste en mooiste uit de Vectra serie!
    Mijn vorige wagen was een b vectra. Elke dag mis ik hem nog.

    In reactie op: Valvoline motor oil 5W-40 #18297491

    Bel anders het nummer wat er op staat. Is gewoon een nederlands nummer. Waarschijnlijk in opdracht van action en met goedkeuring van valvoline geproduceerd.

    In reactie op: uitvallen van verlichting en tellers #18297385

    Kan het zijn dat een van de ledjes sluiting maken door de contacten? Heb het een keer gehad omdat de ledjes aan beide kanten contacten hebben die sluiting maakten, maar toen viel enkel bij mij de binnenverlichting weg. Kan je makkelijk controleren door 1 voor 1 de ledjes los te halen tot de boel weer goed werkt.

    In reactie op: uitvallen van verlichting en tellers #18297382

    Meten is weten, je kan even meten wat er aan spanningen aanwezig is op het moment van storing. Vermoed toch sluiting ergens. Massa probleem kan ook door slechte contacten. Mis je de 12v of de massa als de verlichting niet werkt?

    In reactie op: uitvallen van verlichting en tellers #18297380

    Rotte accu !! 11,55V is te laag, hij laad wel bij door dynamo maar op het moment dat je stilstaat en weinig toeren maakt zal de accu energie moeten leveren, dat lukt blijkbaar niet altijd. Tellerhuis is hier gevoelig voor evenals de Xenon verlichting.

    In reactie op: problemen opel astra h gtc #18297394

    Elektrische storing, zal je toch langs een garage moeten aangezien het overal aan kan liggen. Vermoedelijk draadbreuk of kortsluiting ergens, bij sommige opels zat het ergens bij de achterlichten/ Draadjes lopen dan tegen het chassis aan te schuren en na verloop van tijd is de isolatie weg en heb je kortsluiting.

    In reactie op: Band kan niet worden opgepompt met luchtautomaat #18297398

    Als je het middeltste pennetje van het ventiel van je reserveband indrukt weet je gauw genoeg of die stuk is of niet. Verwacht eerder een probleem aan de pomp of dat je tijd op was.

    In reactie op: uitvallen van verlichting en tellers #18297377

    Zekeringen eerst nalopen? Vooral die van de interieur. Andere dynamo is inderdaad onzin geweest. Xenon verlichting verbruikt minder energie als de halogeen lampen, 35watt i.p.v 55 watt. De piekstroom zou narigheid kunnen verooraken bij slechte bekabeling of een zwakke accu, maar als er veel dingen uitgevallen zijn eerst zekeringen controleren.

    In reactie op: Welke radio/cd speler units geschikt voor Agila A? #18297018

    Er zijn verloopjes die de Opel aansluiting omzetten naar gewone ISO aansluiting. Mocht het standaard geen ISO zijn. Beste kan je even de huidige radio even verwijderen om te kijken wat de aansluiting is, eventueel foto hier zetten.

    In reactie op: Goed bezig bij VW!! #18297076

    Waar ze ook nog naar mogen kijken en uitgebreid onderzoek naar mogen doen zijn de verbruikscijfers, al is de politiek/instanties daar zelf schuldig aan.
    Een dikke zware lompe Mercedes S500 heeft energieklasse A, puur omdat er en elektro motor in zit voor korte ritjes. Fabrieksopgave 1 op 35,7 !!! :puke

    Met een zeer lichte rechtervoet en optimale weersomstandigheden haalt dat ding net 32KM op de ingebouwde batterij. Waarschijnlijk genoeg om door de energie label test door te komen en zo label A te krijgen. In de praktijk zal dat ding dik onzuinig zijn en absoluut geen klasse A waardig zijn, al is het maar door de belachelijke hoeveelheid materialen wat er in verwerkt zit en door het hoge gewicht.
    Maar he, de autolobby is nogal sterk, hoop dat ze deels ingedamd worden zodat de balans iets meer verschuift naar het eerlijke.

    In reactie op: Corda c 1.2, 2003 #18297063

    Volgens mij onzin, als er al iets moet gebeuren wat betreft inleren doet de auto dat zelf als je een stukje rijd. KVS heeft niks met EGR te maken, hoef je niet gelijk te vervangen.

    In reactie op: GeenStijl #18296941

    Dat dit niet eerder is opgekomen bij mij zeg, tuurlijk al getekend, Weg met de corporatevertegenwoordigers die ons politiek zijn binnengedrongen. We zullen ze eens een koekje van eigen deeg geven, ze zullen er vast niks mee doen, maar ach het is een leuke en vooral dikke middelvinger als het wel lukt.

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18122129

    Dealer komt niet in mijn woordenboek voor. Is eruit geschrapt sinds vorig jaar. Ik doe alles online of ik doe het niet.

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 789)