SimpleFace

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 789)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Astra Twintop LED Dagrijverlichting #18298940

    Dunno, maar heb nog nooit iets betaald voor spullen van dx of ebay. Enkel een keer een telefoon gekocht via dx, maar daar was de waarde dan ook correct genoteerd i.v.m verzekering.
    Zou me er niet door tegen laten houden, en dan nog, je bent veeeeeel goedkoper uit dan lokaal. Tja, als het een paar euro scheelt ok, maar je gaat hier een veelvoud betalen..

    In reactie op: Astra Twintop LED Dagrijverlichting #18298938

    Ach die chinezen sturen alles op als kado, zo aardig, krijg altijd kadotjes van ze king:

    In reactie op: Daar komen de Chinese nep Tesla`s. #18299097

    Doe mij maar zo een accugebakje die bijna alle gangbare dinosaurussap auto’s er uit rijd in normale omstandigheden. Geruisloos en onderhoudsvriendelijk. Hopelijk wil het nog een beetje opschieten met de accutechnieken. Danwel snel laden, danwel een grotere capaciteit, danwel een ander magisch goedje waaruit elektriciteit wordt gemaakt. Maar een Tesla S zou voor mij al voldoende zijn.
    Een elektrische auto zonder accu’s kan voor veel minder gemaakt worden (veel minder ondelen) denk ik dan een brandstofauto, dus uiteindelijk worden ze goedkoper, los van de accu’s. Doe er een paar zonnepanelen bij op je dak en je rijd gewoon gratis. Afgezien van de dikke belasting natuurlijk straks op elektrisch laden/rijden/bezit, want de roverheid wil ook wel een graantje meepikken van jou verdiensten.

    Oja, en ik ben echt wel een man van steen uit vorige eeuw.

    In reactie op: Door de wasstraat met Astra G OPC #18298879

    @Masterdust wrote:

    @SimpleFace wrote:

    Gewoon doen joh, zo te zien geef je toch niks om de OPC. Gewoon doen, lekker krassen verzamelen en een half gewassen auto. :thumb

    Maar normaal gesproken zou ik het met de hand wel doen, alleen zijn ze bij ons bezig met Mais oogsten wat zo’n lekkere troep geeft op de weg door die Tractoren.
    Vandaar dat ik dacht ik gooi hem ff snel door de wasstraat. Ik heb de auto pas gekocht en hij heeft toch al wat krasjes enzo en bij mijn vorige auto’s viel het reuze mee ligt er gewoon aan welke wasstraat je pakt denk.

    Die krasjes kan je (mogelijk) prima wegwerken door te poetsen. Die dingen maken geen megakrassen, maar onder zonlicht zie je wel duidelijk het cirkel patroon wat swirls genoemd worden.
    Als je je auto 1 keer even goed poetst met een poetsmachine, dan ziet het er weer zo gaaf uit dat je niet meer terug wilt naar de krasstraat.

    Dan liever naar een wasbox waar je met de spuit de troep er even van af spuit. Bij een schoon gepoetste auto gaat dit supermakkelijk.

    In reactie op: Goed bezig bij VW!! #18297182

    Geld verdampt niet he, komt weer terug als werk. Het is gewoon banen maken en mensen bezighouden, niet meer niet minder. Duistere is dat alleen een groepje stink lobbyisten er erg rijk van worden, betaald door de burger en uitgegeven door “vadertje staat” met een gat in zijn hand. Mafketels/Lobbyisten zitten zelf notabene ook in de politiek (zie de vele bijbaantjes die niet eens netjes doorgegeveb worden, voornamelijk stink VVD’ers kunnen hier nogal wat van), dus naar eigen zeggen alles naar de hand zetten om vervolgens je eigen waanideeen door te drukken. Zo rolt de wereld nou eenmaal. Correctie inderdaad: Zowat iedereen in de politiek doet dit.
    Money rules you.

    In reactie op: snelle vraag incl foto, afkeur of niet? #18298897

    Netjes een klemmetje omheendoen en eventueel een stukje blik. Dit zo is toch wel echt vragen om afkeur.

    In reactie op: led logo #18298943

    Zal wel niet, en anders is het makkelijk te fixen met een weerstandje. Als je huidige verlichting al naar beneden wijst is dat inderdaad wel de makkelijkste oplossing.

    In reactie op: led logo #18298941

    Yup, heb een versie met batterijen. Werkt goed en is handig in het donker. Je kan ook het logo plaatje eruit halen, dan heb je gewoon uitstapverlichting. Weet je waar je instapt ;)

    Als je in je deurpaneel wilt boren en een 12V aansluiting kan vinden (aftappen van het lichtje wat er al zit) zou ik een vaste opstelling nemen, dus zonder batterijen. Heb je geen zin in gedoe, kan je eentje met batterijen nemen. Het voegt zeker wat toe:

    In reactie op: Door de wasstraat met Astra G OPC #18298873

    Gewoon doen joh, zo te zien geef je toch niks om de OPC. Gewoon doen, lekker krassen verzamelen en een half gewassen auto. :thumb

    In reactie op: Vectra c1 2.0 turbo. Afscheid Opel. #18221964

    Gratis tip voor iedereen in de koude dagen: Voor het auto starten even je koplampen aan en 10 sec wachten. De accu wordt dan een beetje ‘wakker’, en kan beter tegen de piekstroom die door de starter gevraagd wordt. Met een nieuwe accu hoef je dit niet te doen maar als je accu al wat ouder is, moet je hem even helpen.

    In reactie op: Corsa 2012, geen USB en geen blue tooth?? #18298700

    Als de radio wel een aux ingang heeft kan je daar kastjes voor aansluiten op de achterkant van de radio. Dan krijg je een usb of kaartlezer optie. Misschien zijn er dan zelfs mogelijkheden voor bluetooth. Eigenlijk zeker weten wel dan, want je kan ook een bluetooth ontvangertje aansluiten op de aux poort. Dus eerst even kijken of dat er is.

    Zoiets dus:

    In reactie op: Slecht starten astra G Z16SE #18289990

    Dat zou heel goed kunnen. Gelukkig is zo een sensor niet duur.

    Ja ik merk het ook met mijn benzine motor, omdat het vaak wat kouder is merk je de rook goed op, zeker als iemand zijn lichten er in schijnen. Niet zo heel gek op zich, en als de motor eenmaal warm is, is het veel minder.

    In reactie op: De overheid geeft advies, het raak-pricipe #18298509

    Raak principe op zich prima voor mensen die werken in horeca/supermarkt/winkels etc. Je moet niet moeilijk lopen doen voor euro’s van een ander (tenzij eigen winkel) en met je leven spelen.

    Maar tasten ze je in je eigen prive omgeving aan of is het je eigen tent, ja dan moet je ze goed RAKEN. Raak principe, makkerlijker kunnen we het niet maken.

    In reactie op: Euro 98 tanken. #18291899

    Turboloze motoren hebben er niet echt profijt van. En kwa reiniginde effecten is ook onzin, prijsverschil is groot, maar het verschil in verbuik niet goed is mijn ervaring. Ze zetten in op meer kilometers maar je betaalt er teveel voor.

    Verbruik van minder dan 1 op 5, Opa lekker aan het gassen geweest? king:
    Mooie wagen, eigenlijk een habbekrats wat je er voor terugkrijgt. Berg hem netjes op en over 10 jaar aan een oliesjeik verpatsen.

    In reactie op: Astra G wordt niet warm (genoeg) #18298413

    Ik doe een gok op de sensor, want al blijft de thermostaat open, op een gegeven moment word de boel toch warm. Ook omdat de temp soms wel oplooopt zoals je zegt.

    Makkelijk te testen, in koude toestand auto starten, en na een paar minuten voelen of de radiator slangen al warm zijn. Dit mag zeker niet gebeuren voordat de wijzer zegt dat het minimaal 80 graden is.
    Als ze wel warm worden, is het de thermostaat. Als de boel pas na 10 minuten warm wordt en je de hitte van de motor goed voelt, en de meter in de auto zegt nog steeds dat de boel koud is weet je genoeg.

    In reactie op: Goed bezig bij VW!! #18297163

    Dikke propaganda van Albert! Ga lekker een eindje wegfietsen met je stinkdiesel wat schoner zou zijn. Een koelncentrale kan veel beter de rotzooi opvangen en zit bovendien niet in de stad. Energie opwekking is dan ook efficienter omdat de optimale toerental voor de turbines geregeld wordt i.p.v een motor welke steeds een wisselend rpm heeft.
    Bovendien zoals hierboven opgemerkt zijn er genoeg landen zonder hippies waar ze gewoon kernenergie hebben en dan ben je netto veel beter af met elektrische auto’s wat betreft stof/vervuiling/stank in de stad. Accu’s kunnen nu nog misschien niet superschoon zijn, of moeilijk recyclebaar, maar dat is een probleem wat gaandeweg de tijd opgelost gaat worden. Je kan maar beter alvast een deel van de infrastructuur gereed hebben voor elektrische auto’s, anders blijven we het kip ei probleem houden. De Shell’s van de wereld zien natuurlijk de toekomst somber in met elektrische wagens. Beter zetten ze nu in op accu technieken en fabrieken. Accu’s gaat het helemaal om draaien in de komende 10 jaar. Hoe beter de accu, hoe meer elektrische toepassingen die zonder dinosaurussap gedaan kunnen worden. Mooiste zou zijn natuurlijk een mini kerndingetje voor in je auto. Eenmaal aanschaffen en nooit meer bijladen :afro Dat zal nogal wat teweeg brengen zeg op de wereld, machtverschuiving van hier tot Tokio.

    Een koolstoffilter zou juist dook de nare luchtjes moeten tegenhouden, misschien dat als het eenmaal vol zit dat het er weer uitkomt. Een koolstoffilter heeft echt wel zijn meerwaarde, dit merk je supergoed bij stofzuigers met een actief koolsstoffilter. Lucht die er uit komt is gewoon schoon, terwijl een goedkope stofzuiger altijd van die stinklucht verspreid omdat het lucht door de opvangzak gaat waar het gewoon stinkt natuurlijk door alle rotzooi die er in zit.

    In reactie op: Astra G 1.6 station. Stotteren, uitvallen, help!? #18298125

    Het beste is wel om de EGR even los te halen en er zeker te zijn dat het ventieltje goed dicht zit, vervolgens weer monteren met de stekker los.
    Als de EGR open is gebleven heb je namelijk niks aan het loshalen van de stekker.

    In reactie op: Bedrijfstemperatuur Opel Astra G 1.6 8V 1998 #18298252

    Waarsschijnlijk heb je er ook een 82 graden thermostaat inzitten. Vermoedelijk heb je dit ook bij korte stukjes van max 20-25 minuten. Dan is het eigenlijk wel normaal dat de temperatuur tijdens de eerst keer dat de thermostaat opent iets terugzakt, het blok is namelijk nog niet goed warm en het koelwater is ook nog niet op temperatuur. Eigenlijk niks om je zorgen over te maken, je kan er volgende keer wel beter een 90 graden thermostaat in laten zetten en dan niet de goedkoopste rommel.

    Ja das wel fijn, lopen altijd, zeer zelden een beetje beroerd in geval van storing, maar nog altijd beter dan aan de kant van de weg waar bmw’s en mercedessen staan omdat: de computer says NO!

    Ja, maar daar heb je natuurlijk geen 3 liter V6 voor. Ik zie dat de 2 liter zelfs zuiniger is dan de 1.6 in de praktijk zou goed kunnen, want de 1.6 moest toch wel zwoegen om de vaart er in te houden.

    Met die 1.6 16V heb ik nooit met de egr problemen gehad in de 5 jaar dat ik hem reed, ook niet schoongemaakt etc.
    Beresterke motor, en voor de rest reed ie toch wel zuinig met 1 op 12,5 en toch wel flink doorrijden. Snelste is ie niet en reed geloof ik aardig wat toeren met 120/130, zeker over de 3500 uit mn hoofd. Maar was zeker geen herriemaker ondanks de toeren. Zou gewoon voor de 2 liter gaan, die paar euro’s per tankbeurt krijg je wel een dikke smile voor terug als je het gas intrapt.

    In reactie op: Goed bezig bij VW!! #18297150

    Snap daar niks van, hoezo zou het moeilijk zijn om dat te meten? Daar heb je coulomb counters voor, ook in de jaren 80 had je die. Desnoods een mechanische draaischijf bij elke ‘elektro pomp’.
    Tegenwoordig is dat al helemaal geen probleem, of er nou een accu aan hangt of een haardroger, dat maakt geen bal meer uit.

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 789)