Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Misschien is het omwille van het probleem en het bij elkaar houden van de informatie beter om alles in 1 topic te zetten met een startpost die je bijhoud. Anders weet er straks niemand meer wat je wel/niet hebt geprobeerd. Volgens mij had je al zo een leuk topic met de P0130.
Inderdaad, zorg ervoor dat je begint met een koude auto en niet eentje die al is opgewarmd voordat jij er bent.
Plaatjes zijn altijd leuk, maakt niet uit waarvan maar zo is het ook leuk ja :thumb
Toch wel een ruw pareltje, paar simpele handelingen inderdaad en is het toch een strakke autotje wat graag zo nu en dan uitgelaten mag worden. Beetje de plastic delen met olie (lijnzaadolie of turtle wax black plastic) behandelen en dat soort truukjes, staan genoeg hier op het forum, en het ziet er al meteen een stuk strakker uit.Testritje doen van 20 min, goed luisteren naar motor, versnellingsbak en turbo en achteraf eventueel als het allemaal goed klinkt naar een garage om een check te laten doen.
Dat kan je misschien nu al beter even rondvragen of het ter plekke zonder afspraak kan. Kost je paar tientjes wel, maar heb je wel meer zekerheid en op de aanschafprijs valt het in het niet.
Ook het opvragen van onderhoudshistorie is handig. In het autoboekje staan ook de intervallen voor verschillende slijtagedelen, daar kan je ook naar kijken. Wat er wel/niet is vervangen/ververst etc.:kewlpics Welkom.. Een plaatje bij het praatje?
5 november 2015 om 12:05 In reactie op: Waarde orignele Opel Omega 3000 24V 82500 km, 1e eigenaar? #18298468Goede investering, over 20 jaar zijn ze onbetaalbaar.
Conclusie: Suck my chocolate salty balls America! We gaan ze terugpakken met forse straffen voor Google, Facebook en wat nog meer. Pot verwijt de ketel enzo..
Lekker de hele wereld naar de verdoemenis in helpen, landen bespioneren, burgers illegaal vastzetten etc. Maar owee als er een buitenlandse auto een foutje heeft.. Valt me nog mee dat ze Duitsland niet zijn binnengevallen.Als je voornamelijk snelweg kilometers hebt zal het zuiniger rijden. Heb je een rit van 15KM waarvan je eerst 5 km door de stad heen moet, tja dan lust een zware auto wel een slokje. Ga je met zelfde auto nu verder rijden, zeg 80KM, zal die 5km stad opeens minder van invloed zijn.
Temp sensor aan de luchtinlaat kan je zonder problemen lostrekken om te testen. Zal wel niet zijn want duidelijk foutmelding op bobine. Kan zijn dat de ecu zichzelf nog moet inregelen o.i.d.
Maar lees ik nou goed dat je de bougies nog niet hebt vervangen? Zo niet, dat ook even doen. Goedkoopste onderdeel beginnen en dan oplopen naar duurdere, niet andersom.
4 november 2015 om 11:24 In reactie op: Exploded view of foto,s demontage elektr. stuurbekrachtiging #18300304Sowieso een topsite zo te zien! Bedankt :thumb
Ik heb zonder hitteschild boven einddemper zeker 2 jaar geren zonder problemen, liet ook los en was erg aan het rammelen. Loopt niet zo een vaart hoor met hitte. Misschien in de woestijn zal het niet zo lekker zijn maar in Nederland denk dat het meevalt. Je hebt dus nog wel even tijd voor een oplossing.
Wielen balanceren om mee te beginnen.
He ik zie dubbel.
Wielen balanceren om mee te beginnen.
Zou gewoon een goedkope van de sloop overzetten en vragen of je het mag proberen op werking. Meeste zijn de moeilijkste niet en scheelt een boel geld.
Check je zekeringen eens, misschien is tijdens het prutsen een zekering eruit geklapt. Eerst maar eens zorgen dat de overige zaken weer werken.
2 november 2015 om 23:36 In reactie op: Binnenlicht Opel Astra GTC 1.4 2009 blijft branden #18299389Is het bij de astra h en vectra c niet zo dat je op de verlichtingsschakelaar (ronde voor dimlicht etc) moet drukken voor binnenverlichting? Kwam ik ook pas na een paar maanden achter in mijn meriva.
2 november 2015 om 23:24 In reactie op: Het P130 probleem >> Feest :) Opgelost! ECU! Dank Liviu2004. #18300611Namaak Delphi bestaat niet. Een Delphi is gewoon een ander merk wat overigens prima werkt. Over je opmerking met professionals: er zijn weinig mensen met een glazen bol inderdaad. Diagnose zal toch hands on moeten gebeuren.
Vervolgstap kan zijn om de ecu uit te sluiten, je kan bij liviu2004 terecht om eens te testen met een van zijn ecu’s.
Draadboom van sensor naar ecu doormeten kan ook eerst nog.Als de nieuwe van fsrs niet werkt kan je er van uitgaan dat het niet de lambda is.
Fout in kabelboom denk ik. Op een van de draden mist hij denk ik spanning, daarom werkt het niet in de 0 stand en vergeet hij instellingen. Zoek dus niet in de TID verder maar aan de kabelboom kant.
Beste zou zijn om even schemas erbij te hebben, zodat je weet op welk draadje welke spanning moet staan. Daarna is het vrij makkelijk op te lossen.
Iemand van het forum heeft vast het schema van de kabelboom richting de TID.2 november 2015 om 15:48 In reactie op: Het P130 probleem >> Feest :) Opgelost! ECU! Dank Liviu2004. #18300606Grote kans dat de lambda sensor een gevolg is en niet de oorzaak van het probleem. Wat is de reactie van de motor trouwens? Merk je er nog iets aan of is het enkel eem lampje?
Delphi is prima, er zitten meerder Delphi onderdelen in Opels af fabriek.
2 november 2015 om 14:36 In reactie op: Exploded view of foto,s demontage elektr. stuurbekrachtiging #18300301Heb je er ook een link van? Wel zo aardig om het hier neer te zetten, hebben mensen in de toekomst er misschien iets aan.
Mooie foto’s en mooie wagen. De front shoot is net een beetje teveel naar rechts genomen. Ik zie de linkerkant van de auto, de rechterkant niet.
Mooi, schrok al van die andere rubber, kon ik beter een hele draagarm kopen dan. Nou op zoek naar de powerflex versie hiervan.
Duct tape voor als het vast moet, en WD40 voor als het los moet. king:


-
AuteurBerichten