Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat is nou echt een strakke wagen.
Echte mannen werk.ZOnder de zwarte strippen ziet het er ‘gek’ uit. Misschien ziet het er wel leuker uit als alles onder de strip ook zwart is. Geeft een ruig en stoer geheel.
Kan ook zijn dat de computer nog in regelstand zit en dat het na verloop van tijd weer als vanouds gaat.
Kom maar op met die lijst dan :jerry
Inderdaad en elk type wat je omschrijft heeft een voorkeur voor een bepaalde auto type of merk.
Daarom ook op gevoel 40% geschat, het zijn geen feiten maar onderbuikgevoelens.Als de egr niet goed is kan je alsnog een foutmelding krijgen. Of je hebt een verkeerde afdichting waardoor de plunjer niet meer kan bewegen. Of je hebt een slimme ecu die dat detecteert en alsnog een fout geeft.
Hoe dan ook, laten uitschrijven uit de ecu is het beste.Waarschijnlijk sluiting in kabels gemaakt bij het erin drukken. Of iets losgekomen.
@wim-v6 wrote:
Volvo’s nette rijders.
Jij hebt in een grot geleefd.
Volvorijders rijden als malle, hebben waanzinnige competitiedrang)
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Misschien hangt het ook af in welke streek je rijdt, maar ik heb nog nooit een dwaze Volvo rijder gezien. Oja ik ben ze nog vergeten, peugeot en citroen rijders: levensmoe en geven nergens meer om.
Deels is het wel merkgebonden (denk 40%), zal wel met drukte in de hoofd/portemonne te maken hebben en maken van keuze voor een auto. Mijn lijst is ongeveer als volgt:
– Geen richtingaanwijzers gebruiken : Audi, BMW, zijn zeker te druk aan het telefoneren met de secretaresse en matraisse
– Links plakken: Kleine autotjes, suzuki, hyundai etc. oja en hippie busjes, boeit mij de wereld nou mentaliteit en relax
– Te hard rijden en slalommen in verkeer: VW Golfjes, racecoureurs in spe die geen snelle auto konden kopen
– Irritant rijden, bumperkleven etc: Bezorgdiensten, vooral degene die zzp zijn, haast haast haast
– Nette rijders: Volvo, Mercedes (uitgezonderd taxi’s) Gentleman drivers
– Gemiddelde rijders: Opel, van opgefokte petjes tot nette rijders, gelukkig over het algemeen toch redelijk netjesDe rest maakt er ook een potje van zo nu en dan.. Het ergste vind ik treuzelaars in het verkeer. Durf ik nauwelijks voorbij omdat ze altijd rare capriolen uithalen, ook op de snelweg. 9 van de 10 keer is een treuzelaar een vrouw. Kan ze zo aanwijzen in het verkeer. En zelf rij ik natuurlijk altijd perfect king: :thumb hihi
Je hebt het afgedopt dus het werkt op zich goed zo. Alleen de defecte EGR die er nu in zit reageert nog wel op commandos van de ECU, en als hij soms niet helemaal goed wilt luisteren (vastgeplakt in bepaalde stand), dan geeft dat wel een foutmelding. Dus gewoon laten uitschrijven bij Liviu en je bent voor altijd van de EGR geneuzel af.
17 november 2015 om 17:34 In reactie op: Astra j 1.4 turbo vibreert bij stationair draaien en hoog ve #18301598Lijkt me niet goed als het bij warme motor begint te trillen zodanig dat je het in de pedalen voelt. Verbruik is ook aardig hoog. Misschien om te beginnen eens uit laten lezen en kijken of er wat nuttigs in staat. Anders moet je toch ergens een diagnose laten uitvoeren.
Misschien als je een stukje rijd dat alles weer goed gesmeerd is dat het vanzelf over is. Sowieso wel even goed om te doen na 9 maanden stilstaan.
Valse lucht ergens in inlaatraject? Even de slangen controleren op barsten en gaatjes. Stappenmotor reinigen zou ook nog kunnen, zit ergens bij gasklephuis.
Daarom zit in de Ampera de lader gewoon in de auto king: haha, gewoon een dikke subsidie omzeil auto meer niet.
Software zit er inderdaad bij, kan je ook los downloaden genoeg linkjes hier op het forum.
11 november 2015 om 22:44 In reactie op: MyOpel Power bank Gadget bij het Opel Wintercertificaat #18301532Naald heet stoken op fornuis en gaatje prikken in plastic. Kan niks doorheen want is te klein. Maar licht gaat er wel doorheen. Win win.
Zaten er niet 2 temp sensoren in deze motor? 1 voor ecu en 1 voor dash of praat ik nou onzin?
@noogy2000 wrote:
@SimpleFace wrote:
Mooie foto’s en mooie wagen. De front shoot is net een beetje teveel naar rechts genomen. Ik zie de linkerkant van de auto, de rechterkant niet.
Stoor je je er echt aan? Ik niet :D
gr jeroen
Nee, stoor me er niet aan, maar ik moet toch iets te zeiken hebben :afro autistisch trekje denk ik :hmmz
Denk dat hij bedoelt: -Is de nieuwe ECU die je nu hebt gereset? Dat moet volgens mij gebeuren voordat het uit de donor auto wordt verwijderd.
Nice :thumb Soort sleeper dus, ziet er wel snel uit maar weer niet zo heel erg. Gaat leuke sprintjes opleveren denk ik zo.
De mooiste vectra die ooit is gemaakt. king:
6 november 2015 om 20:18 In reactie op: Het P130 probleem >> Feest :) Opgelost! ECU! Dank Liviu2004. #18300615Gezien je uitgebreide metingen aan de lambda zal het me verbazen als het daar aan blijkt te liggen. Ben ook erg benieuwd wat het is. Ik had denk ik toch eerst een ecu test laten doen bij liviu. Dat is goedkoper dan 2 nieuwe onderdelen vervangen zonder zekerheid.
Dat kan zonder problemen ja, je ziet wel een melding echter op je dash.
Vastzittende egr zou goed kunnen inderdaad. Heb ik ook een keer gehad voordat het wat uitgeschreven. Als de motor goed warm is wou dat nog wel eens gebeuren. EGR loshalen en aan een inspectie onderwerpen, maar beter is het om een blinde pakking te monteren en vervolgens dat ding uit te laten schrijven, want vroeg of laat gaat het toch problemen geven.
Meestal blijft het probleem dan, zij het iets minder. Kan ook zijn dat de banden ongelijkmatig zijn versleten en daarom de balans zoek is. En als de banden dan achteraf willekeurig er zijn opgezet, of links en rechts gewisseld krijg je dit soort problemen.
-
AuteurBerichten