Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
5 augustus 2014 om 14:00 In reactie op: Zafira B plots niet meer te starten, er blijkt niets mis. #18246442
Als je de auto duwend kan starten lijkt het inderdaad op de startmotor.
Ff van ander forum gepikt:
1) Contact “aan” (stand waar de sleutel in staat als ie terugspringt na het starten)
2) Koppelingspedaal intrappen en ingedrukt houden.
3) In 2e versnelling zetten
4) Handrem los!
5) Duwen, zo hard mogelijk
6) koppeling snel op laten komen en gas geven. Als de motor aan lijkt te slaan, koppeling eventueel weer indrukken.Kan je niet voor een vergelijkbaar effect 100 rijden in zijn 3 ?
5 augustus 2014 om 12:37 In reactie op: Hulp bij reinigen glasklephuis/EGR klep (regio Amere) #18246451Allebei niet moeilijk en zelfs ik heb het zelf kunnen doen. Voor de gasklephuis het inlaatbuis eraf halen en dan kan je al zien of het smerig is of niet (en of de klep goed vrij kan bewegen en sluiten), scheelt weer onnodig loshalen. Pas alleen op met indraaien van de bouten van de gasklephuis, die moet je niet eindeloos aandraaien omdat het geloof ik van aluminium is, misschien momentsleutel daarvoor gebruiken of iets.
5 augustus 2014 om 11:53 In reactie op: Zeer hoog brandstofverbruik opel zafira 1.7 CDTI 125 pk 2010 #18246278Als de waarde voorheen anders was is er inderdaad iets niet pluis. Helaas heb ik niet zoveel verstand van diesels, maar iemand op het forum kan je vast wel in de goede richting wijzen.
Logisch redenerend zou ik zeggen dat er teveel brandstof ingespoten wordt, en dat vermogensverlies ergens optreed, misschien door uitlaatsysteem of katalysator wat dicht zit, maar dat is slchts giswerk van een noob :D5 augustus 2014 om 11:02 In reactie op: Zeer hoog brandstofverbruik opel zafira 1.7 CDTI 125 pk 2010 #182462745,9 l/100 is dus 1 op 17 zo ongeveer bij 100km/u op snelweg in de 6e versnelling. Dat is eigenlijk ook niet echt zuinig lijkt me. Als je dan 120 rijdt, en ook stukjes stad erbij is het eigenlijk niet gek dat je op 1 op 12 uitkomt. Op autoweek site zie ik wel dat er mensen zijn die zuiniger rijden en 1 op 18 etc halen maar die rijden misschien langere stukken snelweg en max 100km/u.
5 augustus 2014 om 09:34 In reactie op: Zeer hoog brandstofverbruik opel zafira 1.7 CDTI 125 pk 2010 #18246265Zeker op snelweg zou gewicht niet meer zoveel uit mogen maken, wat zegt de boordcomputer als je op snelweg rijd kwa verbruik ?
Browser geupdate ? Staan je cookie instellingen in je browser wel goed ? Er zijn instellingen die koekjes weggooien na een tijdje of alleen tijdelijk plaatsen etc.
En welke browser heb je er last van en doet een andere dat ook ? Misschien heb je wel een wisselend ip adres vanuit je provider.Ik heb er laatst ook eentje ingebouwd in mijn Meriva, een Zendai V41, en dit lijkt daar ook sprekend op, in ieder geval kwa menu etc. Volgens mij is er een basisuitvoering die dan voor elk Opel of ander merk aangepast kan worden. Het is een ding gebaseerd op Windows CE 6.0, en speelt van zo ongeveer elk medium audio en video bestanden af. Ook is het hartstikke makkelijk om de navigatie software aan te passen of een nieuwere versie op te zetten. Geluidskwaliteit is zeker ook een vooruitgang t.o.v standaard radio. Je hebt ook meteen een handsfree kit in de auto, en omdat het al geintegreerd is met je audio systeem sluit dat naadloos op elkaar aan tijdens muziek/navigeren/bellen.
Eindelijk iemand die er ook zo over denkt, heb er ook een tijdje naar gezocht en op een gegeven moment gewoon het plastic kapje eraf gehaald. Dat bleek dus een T10 lampje te zijn erin, heb trouwens een Meriva maar dat maakt weinig uit denk ik. Ik heb toen een aantal van deze lampjes besteld:
http://www.dx.com/p/t10-1-2w-6500k-70-lumen-5-smd-led-car-white-light-bulbs-pair-dc-12v-51356#.U-CQWyjCAxc
Ze zijn nog niet binnen, maar zullen een stuk zuiniger, minder warm, en feller zijn. Zeker een upgrade t.o.v dat jaren 90 geel licht.
Dashboard verlichting is trouwens een ander type lamp(zien onderstaande post van buur), dat is een festoon en die hebben ze ook overal te koop. Maar eerst maar is de hemellichten proberen.Overigens geldt de 10 jaar garantie op de carosserie toch alleen als de auto altijd aantoonbaar dealer onderhouden is ?
Dan controleren ze namelijk ook op roest etc.Ziet er strak uit, ramen uitbouwen mij teveel werk en geheid dat ik dan iets stuk maak. Klopt het dat er een lijmlaag opzit ?
Random goedkoopste webshop of Mediamarkt. Ik heb zelf een Pioneer DEH-4500BT gehad: Via blauwtand muziek afpselen en handsfree bellen, usb stick voor de muziek en mp3/wma natuurlijk afspelen. Echt een topradio voor weinig, geloof dat dit de opvolger is:
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/PIONEER-DEH-4600BT,10259,486540,1001351.html?langId=-11Door de muziek op je telefoon bladeren via je radio, en ook door je contactenlijst scrollen etc. is allemaal mogelijk. Bellen en gebeld worden is echt een stuk makkelijker dan met elk ander vorm handsfree. Jeetje, ik lijk wel een verkoper :P maar dat komt omdat de Pioneer echt keigoed is.
Deze heeft een ISO stekker als adapter (zou bijgeleverd moeten zijn), dus als je een andere 1DIN radio koopt zit er ook 99% een ISO stekker op. Oude losklikken en de nieuwe erop en gaan met die banaan. DIt op voorwaarde dat je wel het ISO adaptertje nog hebt, of dat die nu al in je auto zit. Even loshalen en controleren voor de zekerheid.
De 2 plus aansluitingen heb je ook. 1 is de permanente 12V (vaak geel), de ander komt van het sleutelcontact (vaak rood) en is voor de radio om te weten wanneer het aan/uit moet gaan.
Misschien de hendel wat lam is, blijft hier soms ook hangen en de hendel voelt een klein beetje lam. Gaat bij mij over als ik hem een klein tikje naar boven geef.
Ik ben ook benieuwd of dit een beetje netjes te doen is. Heb al veel youtube filmpjes gekeken en ziet er wel te doen uit. Maar ik zou niet graag dat plakspul hebben wat lijmresten achterlaat.
Indien gewenst moet ik het zonder problemen kunnen verwijderen. En natuurlijk moet het zo goedkoop mogelijk, zag bij de Action folie liggen, maar ik geloof dat dat met een lijmlaag werkt.Ben je al iets verder Johan ?
Tja, wat is belangrijk voor je?
Prestaties of onderhoudskosten. Heb verder zelf geen ervaring met diesels van Opel, maar zou vooral letten op de kilometerstand en de onderhoudshistorie.Is ie al eens uitgelezen ? Trouwens je kan ook even de EGR stekker er helemaal uit te halen en zo eens te proberen. Dan heb je de EGR in ieder geval uitgesloten.
Als ie half open staat wegens defect of rotzooi is dat ook niet fijn tijdens het starten.Als je de chassisnummer wel kan uitlezen zou je toch zeggen dat het niet echt defect is. Immers er is voedingsspanning aanwezig en de communicatie werkt.
Ik heb zelf nog geen op com maar er schijnen verschillende verbindingsmogelijkheden te zijn met de ECU die je kan je proberen. Automatisch of handmatig etc.http://www.stafaband.info/watch/WwFKUXfXZ3c/how_to_install_op_com_2010v_diagnostic_interface/
Iemand in Amsterdam of omgeving met op-com? Mijne is nog onderweg…
Mijne Meriva hapert bij het optrekken tussen 2500 -3200 toeren, lichte schokjes kan ik dan voelen.
In zijn vrij geen last van en ook stationair loopt ie prima. Vanaf de 3e versnelling is het voelbaar.OP-com inmiddels binnen :) Stotteren lag aan EGR klep. Tijdelijk stekker eraf totdat ik een blinde pakking heb gemaakt, dealer verkocht ze niet en zeiden dat de 1.6 8v nooit last hebben van EGR klep. Yeah sure..
Heb op het werk alleen maar Paint.net en geen Photoshop, dus hierbij een probeersel:

Ja klopt, dit zag ik later toen ik keek naar afbeeldingen van de inhoud van de doos van zo een 2-din radio. Beetje raar advies dan.
Heb contact gehad met de betreffende zaak, blijkt toch de duurdere set nodig te zijn. De radio heeft anders geen frame om in vast te zitten.
Beetje veel geld voor een stukje ijzer naar mijn mening, er moet toch wel een ander manier zijn om een 2din vast te zetten ? Volgens de radio handleiding kan het ook met bouten aan de zijkanten, maar ik weet niet of dat zo makkelijker toegangkelijk is om daar bij te komen.Hier exact op 90graden na 20min rijden. Als je daarna in de stad rijd met korte stukjes en steeds stoppen wil het wel iets stijgen maar dat zal max 95 zijn.
Woei, mailtje gehad vandaag met andere instructies en nu werkt het wel, misschien handig mocht het voor andere leden ook niet werken:
Wij adviseren u de volgende stappen te ondernemen:
1. Vul het chassisnummer in.
2. Druk op Chassisnummer check.
3. U kunt nu uw kenteken invullen.
4. Let op: Niet op controleer kenteken drukken.
5. Sla autogegevens op.GegevensL
Model
Meriva
Registratiedatum
31-3-2004
Kleur
Silver lightning M2
Motor
Motor Z16SE-OHC-I
Versnellingsbak
TRANS-MAN 5-SPEED F13 CR
Bekleding
ENIGMA/ELBA ANTR./ZWART
Veiligheid
Actieve hoofdsteunen voor, Airbags best+pas. zij en hoofd
Comfort
Airconditioning, Cruise control, Lokaal optiepakket
Pakket
Convenience pakket, Leges kenteken
Multimedia
Radio CDR 2005, Triple info displayBij Productverbetering staat:
Momenteel geen productverbetering van toepassing. Mooi zo! Uw Opel is helemaal up-to-date! Veel rijplezier!En ik dacht aan de hand van onderhoudsboek dat de auto tot 80.000KM dealer onderhouden was maar die blijkt langer te zijn:
24-9-2013 Banden vervangen – Eén wiel
Wielen los balanceren – Eén wiel 115.740 km Motorhuis Hillegom
Arnoudstraat 10
2182 DZ Hillegom
6-9-2013 Magneetspoel voor compressor airco vervangen 115.260 km Motorhuis Hillegom
Arnoudstraat 10
2182 DZ Hillegom
15-7-2013 Voordeel Service uitvoeren
Aangepast APK tarief
Afmeldtarief APK goedkeurmelding
Overige administratie kosten APK 114.227 km Motorhuis Hillegom
Arnoudstraat 10
2182 DZ Hillegom
19-6-2013 Diagnose stellen in werkplaats 113.454 km Motorhuis Hillegom
Arnoudstraat 10
2182 DZ HillegomStaat nu op +- 121.500KM
-
AuteurBerichten