Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je kan mogelijk oude metalen frame hergebruiken. Dit heb ik ook gedaan met mijn Meriva, hier en daar wat ombuigen en de nieuwe Zendai paste prima. De CDR2005 wat er eerst inzat was een 2 din radio, maar de achterkant was een soort van 1 din, en de frame had hier wat nokjes om het te ondersteunen. Deze omgebogen met een hamer en de 2-din paste er prima in. Aan de achterkant heb ik wat moeten wegdremelen zodat de iso stekkers er doorheen konden.
Zou dus eerst even de oude verwijderen om te kijken waar je aan toe bent.
12 augustus 2014 om 08:07 In reactie op: Hulp bij reinigen glasklephuis/EGR klep (regio Amere) #18246459Als het niet tijdens het gewoon rijden is (dus bij constante toerental), maar enkel bij plots gas los of plots volgas (grote verandering van toerental) erop zou het de ophangrubbers kunnen zijn van de mechanische delen (motor, versnellingsbak, diff). De mechanische schokken worden dan mogelijk niet goed opgevangen, maar het kan net zo goed wat anders zijn, das het leuke met auto’s :P
Is het blijven hangen van je gaspedaal hiermee ook weg ?
Carterontluchting schoonmaken zoiezo doen, fluitje van een cent en voorkomt ook veel ellende mocht het verstopt zitten. Eerst maar eens schoonmaken, eventueel later opboren (zijn meerdere how-to’s voor op het forum).Altijd leuk van die doodlopende topics :P Mensen een forum is juist om iets van te leren voor jezelf, maar ook voor anderen. Als je ergens een oplossing voor hebt is het wel zo netjes om de rest dat te laten weten, zodat andere mensen er later ook profijt van hebben.
Algemene melding Weezyf, niet persoonlijk. Zo zonde dat ik veel vragen onopgelost tegenkom terwijl de topic starter de oplossing wel weet.
11 augustus 2014 om 15:18 In reactie op: Hulp bij reinigen glasklephuis/EGR klep (regio Amere) #18246455Makkelijkste is om de stekker van de EGR af te halen, nu kan je een stukje rijden zonder EGR werking. Levert waarschijnlijk een storingslampje op, en is naderhand met een op com wel te verwijderen.
Dan weet je in ieder geval of dat helpt, zo heb ik het eerst ook gedaan. Daarna kan je hem afdoppen, bij sommigen inderdaad ook uit de ECU laten halen. Dat weet ik ook niet precies voor welke motoren dat precies geldt, maar afdoppen kan je altijd doen om mee te beginnen, als ie dan lastig doet kan je de blinde plaat gewoon weer verwijderen en de storing wissen.Ik heb een Z16SE met blinde plaat tussen en hij zeurt er niet over dus prima zo, rijdt ook veel lekkerder zonder dat irritante gestotter.
Check ook de zekering van de versterker en eventueel die in de kabel. Bij het aansluiten misschien doorgefikt wegens grote capacitieve belasting.
Ik doe lekker ouderwets, op gevoel parkeren tot op de cm. Oefening baart kunst en soms een deukje :P
Gebruik de tweakers pricewatch, of via kieskeurig.nl
Maakt eigenlijk niet uit waar je besteld, pak gewoon de goedkoopste.Zolang ze betalingen accepteren en de bank dat kan uitvoeren bestaan ze nog wel dus (voor de wet).
Als ze failliet zijn, curator opzoeken. Zoniet aangifte doen bij de politie en bank, kan vanuit je luie stoel tegenwoordig.
Wat een pannekoeken, was van plan om een Irmscher grill te kopen, maar als ze zo omgaan met hun klanten hoeft het niet.Dat van die stokjes snap ik ook niet. Mijn oude Vectra 1.6 Sport van 2000 had ze ook gewoon standaard. Toen ik de motorkap van de Meriva opende dacht ik van, “He waarom blijft ie niet hangen?”, bleek er dus een ‘stokje’ op te zitten :swear = Maar op een Signum is het helemaal een zonde..
Volgens mij is alleen de backlight stuk, is heb eens gezien dat mensen dat ook een ander kleurtje geven, dus het zal vast kunnen met alleen lampje vervangen.
Hoe die eruit gaat weet ik niet precies, maar het zou kunnen dat je ze aan de zijkant eruit kan wippen met een platte schroevendraaier.Makkelijkste is dashboard kastje eruit.
De zwarte smoke achterlichten zijn erg mooi vind ik. Staat bijna altijd goed op elk auto.
Tja, ik heb wat filmpjes bekeken en er over gelezen, en inderdaad de olie schijnt vaak goed te zijn tot ongeveer 100.000KM.
Dealers zeggen vaak dat het niet nodig is te verversen, maar de oliefabrikanten zeggen dat het wel verstandig is. Tja, van die zwarte smurrie wordt je ook niet vrolijk, dus als je je er goed bij zou voelen moet je het laten doen. Misschien dat de ervaren monteurs hierover iets kunnen toelichten, ben zelf ook wel benieuwd of het fabels zijn of meer achter zit.Zekering gechecked zeg je, maar ook doorgemeten ? Een kleine barst zie je vaak niet zitten.
Tja, het helpt niet altijd maar je betaald er wel voor. Een vriend heeft het ooit laten doen hier:
http://www.allmobielcars.nl/automaatbak-spoelen/automaatbak-spoelen/” onclick=”window.open(this.href);return false;Bak was niet soepel meer van een range rover en naderhand ging het veel beter. Maar waarom wil je dat laten doen dan ?
Wijkt de indeling van de cd trouwens veel af ? Ik zou beginnen met een simpel cd’tjes met mp3’tjes plat op de cd (dus geen verschillende mappen etc.)
@corsaboy wrote:
Ja maar de cd doet het wel in een mp3 speler van een skoda. Dat is namelijk het columbus systeem waar we het over hadden.
Ja, maar dat is een dus een andere radio. Op de pc zal de cd het ook wel doen. Het gaat erom om te controleren waarom het niet meer werkt op de zelfde radio. Kan inderdaad ook een zwakke laser zijn, maar blijf het vreemd vinden dat de oude gebrande cd’s dan wel werken. Daarom gok ik meer op een incompatibiliteit tussen het branden en de radio. Een test met een exacte opstelling en indeling zoals die voorheen wel werkt zou meer moeten uitwijzen.
Soms door bepaalde leestekens kan het ook misgaan. Om dat uit te sluiten zou er een exact een cd gebrand moeten worden zoals die voor de vakantie ook is gemaakt. Speelt deze ook niet meer af dan is er toch iets mis met de radio.
Tja, een insignia is ook geen straf om mee te rijden, en als je goedkoper wilt rijden waarom niet.
Is ook weer eens wat anders. Dus puntje voor de insignia van mij :)Ligt het niet aan de bitrate van de mp3’tjes?
Iets meer info over bouwjaren en prijzen etc ?
Uit de buurt van de pedalen i.v.m veiligheid, als dat ding loskomt op een warme dag en blokkeert jou rem of gas etc is dat niet zo fijn. En bij sommige modellen heb je elektrische pedalen dus daar kan zo een neon balk ook op storen. Zeker als het goedkoop chinese prul is zou ik het niet gebruiken, neem dan gewoon LED verlichting, dat genereert tenminste niet van die smerige elektrische velden.
5 augustus 2014 om 14:35 In reactie op: Zafira B plots niet meer te starten, er blijkt niets mis. #18246448Klap is ook geen oplossing maar om te constateren dat de startmotor aan het einde van zijn korte leven is :)
1. Auto proberen te starten, auto start niet ? -> Stap 2
2. Klap op startmotor, auto start nu wel ? -> Startmotor stuk, wie weet ook te repareren maar dat zullen de experts hier maar moeten zeggen.5 augustus 2014 om 14:26 In reactie op: Zafira B plots niet meer te starten, er blijkt niets mis. #18246446Als er sluiting in de elektromotor zit, is de weerstand ook weer lager waardoor er meer stroom kan lopen. 1 accu trekt dat mogelijk niet meer (getuige het feit dat de spanning tot 6V zakt bij het proberen te starten) en met 2 accu’s (startkabels) kan je er meer stroom doorheen jagen waardoor hij dus toch wel aan zijn kracht komt.
Maar heb je er al een klap opgegeven ?
5 augustus 2014 om 14:13 In reactie op: Zafira B plots niet meer te starten, er blijkt niets mis. #18246444Als het de startmotor is vermoedelijk intern. Als het aan de kabels lag was er allang een zekering uitgeklapt of een kabel doorgefikt.
Nou ben ik niet zo een autotechnicus als de meesten hier, maar ik weet wel dat bij motoren intern sluiting kan optreden in de windingen omdat de isolatie tussen de windingen na verloop van tijd oud wordt en ergens gaat lekken. En dan krijg je nooit meer de kracht uit zo een ding omdat het ergens een kortsluiting heeft.Soms schijnt een harde klap op de startmotor ook te helpen, dat had dan weer met de magneten te maken geloof ik maar daar weet ik het fijne niet van.
edit: Wat ik wel raar vind is dat met startkabels het toch wel weer goed gaat, blijkbaar loopt de startmotor ontzetten zwaar en heeft een flinke hoeveelheid stroom nodig o.i.d
-
AuteurBerichten