Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
10 december 2015 om 13:37 In reactie op: Hikken, stotteren en inhouden opel astra G 1.8 16V bwjr 2000 #18303719
Waarschijnlijk ooit draadbreuk, en dan in plaats van netjes te solderen en krimpkous overheen, is er gewerkt met persdingen en plakband. Hoog mcGyver gehalte, snel laten fixen. Iemand die handig is met een soldeerbout heeft het zo gefixt.
Vermoedelijk iets wat kortsluiting maakt? Gaan ook alle lampjes uit of is het alleen de motor wat uitvalt, kan je hem daarna meteen weer starten?
Is het altijd bij scherp naar links dat ie uitvalt of ook naar rechts?Dit kan je heel goed nameten, multimeter tussen de accu en accupool hangen en kijken wat de lekstroom is. Vervolgens haal je de kabelboom van de deur los en zal je waarschijnlijk zien dat de lekstroom een flink stuk minder wordt. Kan aan de motor liggen, maar zoals Wim al zegt, ik denk dat het eerder in de interne bedrading van de deur ligt.
Had precies zelfde gedachte maar toch maar niet genoemd. Misschien voor vrouwen zonder inzicht ook handig. Echter kan het ook handig zijn voor mensen die misschien niet zo flexibel meer zijn met hoofbewegingen, maarja ook daarvan kan je weer zeggen hoort niet in de auto want in geval van nood moet je wel 100% controle over je voertuig hebben.
Maarja, rijbewijs zegt niks over rijvaardigheid, dus je kan moeilijk mensen uitsluiten. Ik bedacht me laatst, net zoals bij een motor rijbewijs, zou het handig zijn om een extra test af te nemen voor auto rijbewijs in de vorm van voertuig controle. Nat wegdek, slippen, keihard remmen, wat de doen bij stilstand op spoorwegovergang etc. etc.Maar blijkbaar is het afnemen van een zinloze en totaal niet in te schatten inzichtvragen op een stilstaande afbeelding lucratiever, uuuhm ik bedoel leerzamer.
9 december 2015 om 16:05 In reactie op: Hikken, stotteren en inhouden opel astra G 1.8 16V bwjr 2000 #18303708Injectoren zoals je zelf al aangaf zouden misschien ook niet lekker meer zijn. Kan je in principe zelf ook testen en schoonmaken. Heb video’s gezien dat mensen ze schoonmaken in een ultrasoon bad, je kan de kanalen openen door er 12V op te zetten voor niet al te lange tijden (10 sec ofzo). Met een dunne leiding en een injectienaald achtig ding of iets anders om er benzine doorheen te jagen kan je ook testen of ze lekken en goed openen. Er zijn ook bedrijven die ze voor je testen en die zetten dan ook meteen nieuwe filtertjes in etc. Maarja, als het daar niet aan ligt ben je weer 100 euro ofzo verder, maar heb je wel zeker weten goedwerkende injectoren, dat dan weer wel.
Iets als dit zeg maar:
https://www.youtube.com/watch?v=gGAiPTX6VHoNieuwe accu plaatsen of oude opladen met een thuislader. Vervolgens je radio aansluiten via een geschakelde plus van het contact of via een relais. Als de auto op ‘slot’ zit moet je de radio niet aan kunnen zetten. Als dat wel kan trekt het je accu blijkbaar leeg. Of je oude accu was gewoon rot, of er is nog meer mis waar het wel op lijkt gezien problemen met je acteruitrijlamp, kortsluiting ergens?
De Vectra C had al ledjes geloof ik in de speedo, dus dat is iets makkelijker wat betreft het kloppend krijgen van het lichtbeeld. Mijn Meriva A had nog antieke gloelampjes, dan moet je met ledjes een beetje experimenteren wanneer het er goed uit ziet, want een gloeilamp straalt heel mooi rondom 360 graden en naar boven en onder, terwijl een LED een zeer beperkte uitstraalhoek heeft. Dus heb ik zelf een beetje lopen knutselen met LED’s onder een hoek gesoldeerd op de oude fittingen. Voordeel is dan wel weer dat je maar 3 lampjes hoeft te doen en klaar ben je.
Volgens mij moet er ook bovengemiddeld veel parkeerruimte beschikbaar zijn, in de stad zal het waarschijnlijk niet echt lukken met de krappe plaatsen. En strak fileparkeren kan je helemaal vergeten.
Ervaringen gebaseerd op een focus rijder ook met parking hulp.Lijkt me sterk dat ze vermogens gaan terugschroeven tot onder opgegeven waarden. Daar krijgen ze namelijk enorm veel gezeik mee, en dit stil houden is gewoon niet mogelijk.
Informeel en via via informatie is leuk voor borrelpraat. Maar zonder echte metingen kan je er niks over zeggen. Jij weet zelf het beste waarom je je BMW hebt ingeruild, dat kan ik je helaas niet vertellen.Er zijn genoeg actieve subs die behoorlijk krachtig zijn. Zeker enorme vooruitgang sowieso. Je hoeft niet meteen een 1000W subwoofer te hebben. Heb er zelfs eentje van maar 25watt RMS. Voldoende punch voor mij, want zit achter de bestuurdsstoel. En zo knetterhard hoeft het niet voor mij. Als je een actieve sub van 200watt neemt, heb je voldoende kracht. Misschien kan je bij mensen luisteren of in een audio zaak, als je nog niet precies weet wat je wilt.
Goedkoopste oplossing: Versterker tussen je CD30 en speakers en een actieve sub. Geschatte kosten: 150-220
Volgende stap: Nieuwe radio met zelfde speakers, ook een hele verbetering. Geschatte kosten: 160-450
Weer een volgende treetje: Nieuwe radio met nieuwe speakers, dikke verbetering. Geschatte kosten : 260-650
Beste: Nieuwe radio, nieuwe speakers, versterker voor de 4 speakers in de auto en aangevuld met een sub al dan niet eigen monoblock versterker of eentje met ingebouwde versterker.
Geschatte kosten : 550-1200Geschatte kosten zijn van budget modellen tot wat luxere modellen. Zo heb je 2din radio’s van 160 euro tot ongeveer 450 b.v
Eerst maar eens de bougies vervangen en kijken wat ie dan doet.
Een forum waar je niks kan zien zonder inloggen kom ik niet op, kan je niet de info hier plakken als je toch al een account daar hebt?
Ik heb even lopen simuleren, maar de condensator oplossing werkt niet altijd goed, het is beter om er een LDO oplossing van te maken zodat de uitgang gewoon een strakke gefilterde 12V is.
Bovendien is dit ook beter dan een relais oplossing,want als je een relais gebruikt zonder weerstand overheen, krijg je weer een canbus storing. Helaas vereist een LDO oplossing wel dat dit tussen de bedrading naar de lamp moet komen. Er zijn fixed LDO’s verkrijgbaar met een constante uitgangsspanning onafhankelijk van de ingangsspanning. Uiteindelijk toch wel weer wat moeite dus. Eens in het weekend nogmaals over nadenken hoe het misschien simpeler op te lossen is.Het zou mooi zijn als iemand de spanning over de led kan meten met een scoop, dan kunnen we zien hoe breed de puls is en wat daarvan de spanning is, om iets te verzinnen voor dit eeuwige geflikker van canbus lampjes.
Trouwens, misschien begrijp ik het probleem verkeerd, is het zoals in onderstaande video:
https://www.youtube.com/watch?v=d_JiINAT7V0″ onclick=”window.open(this.href);return false;Dus dat de lampjes alleen knipperen als de verlichting uitstaat?
Denk niet dat dat merkbaar is. Afhankelijk van de waarde van de cap/supercap natuurlijk.
Een condenstaor of supercap is in principe gewoon een buffer over de led heen. Zit dus niet in serie met de led maar parallel er over heen. Een soort mini accu, de puls die dan komt van de canbus wordt dan meteen in de supercap opgenomen en de piek wordt afgevlakt. Het wordt er dus niet minder zuinig van.
Een elco zou dus kunnen werken. Dit hoef je niet eens over de lamp te zetten, maar kan ook prima in de bekabeling richting de led. Moet even experimenteren met verschillende waarden. Moet ook niet al te groot zijn want anders trek je teveel startstroom. Een supercap is misschien wel beter geschikt, omdat deze een hogere capaciteit hebben in dezelfde afmetingen. Heb zelf geen canbus auto dus kan het niet voor jullie testen, let op de + en – trouwens, anders begint oud en nieuw iets eerder voor je.
Ik weet niet hoe lang die pulsjes zijn van de canbus, maar anders kan je er misschien ook een dikke elco overheen hangen om de puls op te vangen.
Opkrikken en aan wielen draaien is een makkelijke die je snel kan doen.
Als het zomaar weer werkt zonder dat je er iets aan hebt gedaan gaat het wel weer terugkomen.
Overheid is niet de oplossing, maar het probleem veelal. Hier moeilijk lopen doen en mensen uitknijpen tot de laatste eurocent onder mom van mileueisen terwijl in China elke week een nieuwe kolencentrale gebouwd wordt. Op je elektrarekening zie je: 25 cent per kwh. Daarvan is 3 cent daadwerkelijk de KwH prijs, dan nog paar cent voor transport, mar meer dan 60% is belasting op belasting op belasting en dan weer btw. Dus als we alles groen en geel en spik en span maken, wordt er niks goedkoper en zeker niet groener.
Volgens mij, (maar ik weet het niet zeker hoor) heb ik mensen hier wel eens horen zeggen/schrijven dat half uurtje accu ontkoppelen voldoende is hiervoor. En vervolgens dat de ECU zich gedurende X kilometers weer gaat inleren. Zou het ook wel willen weten.
Een topic zonder plaatjes is als een vrouw zonder …?
Privacy, of veiligheid. Sinds auto’s op bestelling gestolen worden kan je misschien beter kenteken verbergen. Je kan je voorstellen dat bepaalde personen op internet eerst even gaan zoeken naar een leuke auto vol opties en dure spullen en dan localiseren. Zo zijn er heel veel kit cars, show auto’s en andere liefhebber wagens gestolen.
Misschien is de starter niet goed meer, en is dat ook de reden dat je oude lamp langzamerhand defect aan het raken was. Mogelijk te weinig spanning/stroom.
-
AuteurBerichten