Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Een Aston Martin ? Maar welke precies…
Hmm… DB9 ?
Kan je er een foto van plaatsen? Handig voor het nageslacht :)
Je hebt ze nodig met canbus ondersteuning denk ik. Zijn wel verkrijgbaar hoor, je bent niet de enige met leds.
Kijk is op dx.comSorry, glazen bol is stuk..
Wat heb je gedaan? Welke lampjes geprobeerd ?
Foto’s oude en nieuwe lampjes ?
@bandido wrote:
Accu is nieuw.
..Ik doelde op je oude accu, je nieuwe accu zal vast niet met een week leeg zijn. Je oude accu was gewoon op waarschijnlijk.
Bij nader inzien denk ik dat 0,3A inderdaad teveel is voor een auto die niks doet. Hiermee krijg je binnen een maand de accu zo ongeveer wel leeg. En dat lijkt me toch niet goed.
Hoewel ik niet weet wat een normaal lekstroom is voor de auto, is 0,3A niet voldoende om je accu in 5 dagen leeg te trekken.
Mogelijk is je accu gewoon gaar. 0,3A is ook niet heel erg weinig, maar of het echt een probleem is, dunno..Ik zou in de handleiding van je radio opzoeken wat ze bedoelen met ‘protect’. Misschien dat de stroomtoevoer niet voldoende is o.i.d
Misschien sluiting in een van je luidsprekerkabels. Maar eerst even de handleiding raadplegen.Probeer dit eens:
https://www.youtube.com/watch?v=0ZmgCImOXhQ” onclick=”window.open(this.href);return false;Lijkt erop dat een van je speakers sluiting maakt. Je kan de speaker draden even uit de iso blokken halen om te testen welke het is.
Met een scherp dun dingetje kan je de pennen in de iso blok eruit duwen, zit een weerhaakje aan. Een voor een testen welke speaker de boosdoener is.De getallen zeggen weinig zonder de rest te weten. Je moet ook kijken naar de gevoeligheid, maximale vervorming, signaal/ruis verhouding etc.
Als ze van allebei hetzelfde merk en kaliber zijn, zou je iets veiliger zijn met een 600W versie, dan zit de woofer nog niet aan zijn max en zou je beter geluid moeten hebben.Echter zeggen die getallen nogmaals vaak helemaal niks omdat het kortstondige pieken zijn, en joost mag weten hoe ze dat hebben getest. En bij de goedkopere merken is de testsituatie compleet onrealistisch.
Voor maximum vermogen neem je er een met 2ohm. Dan kan je versterker er de maximale vermogen in kwijt. Inderdaad zijn wel wat prijziger.
Dat is wel raar, voor zover ik weet werkt jou meriva zonder canbus en dus ook geen veilige modus of iets. Misschien het relais voor de dimlichten ? Wel toevallig dan, en het simpelste is nogmaals accu eraf, paar minuten wachten en weer erop. Helpt soms ook bij vage storingen.
Zekering van de dimlicht even vervangen, je kan niet altijd aan de buitenkant zien dat ze doorgefikt zijn.
13 augustus 2014 om 23:15 In reactie op: Opel Agila ingebouwde autoradio functioneert slecht, tips? #18247490Zou stof op de laser kunnen zijn, niet gek op zich na al die jaren. Als je handig bent maak je dat ding open om het zelf te reinigen met een wattenstaafje gedipt in alcohol. En anders een schoonmaak cd proberen, meer kan je niet doen.
Kan zowat met elke radio op de fm ingang voor de eindversterker, was zelfs van plan om bluetooth in te bouwen op mijn cdr2005, maar kwam toen een goedkope dubbeldin tegen met alles erop en eraan die ik niet kon afslaan.
Je moet de fm audio signalen zien te vinden en daar een 3.5mm audio connector op solderen die de signalen omleid op het moment dat je er stekker instopt.
het strand aan
Inderdaad als je het netjes wilt doen, stroom van de accu trekken, zekering ertussen aan het begin van de keten (dus bij je accu meteen). En nog een draadje van je radio naar de versterker en klaar ben je. Het aan/uit signaal voor de sub moet je ook nog even uitzoeken, zonde als de versterker altijd aan staat. Sommige radio’s hebben een uitgang hiervoor, zodat de sub ook pas aangaat als je radio dat ook is.
maar uiteindelijk toch
maar wel een
Als je dit soort adapters neemt kan je bijna elke speaker nemen die je wilt (rekening houden met diepte in je deur en raam wat dopen en dicht moet kunnen).
http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/217l-speaker-adapters/230l-opel/1449d-opel-astra-f-astra-g-calibra-meriva-a-omega-vectra-b-zafira-a-zafira-b-signat-s60-4830-005-271230-03/” onclick=”window.open(this.href);return false;Er zijn ook speciale op maat gemaakte speakers, maar ik denk dat je beter even langs een audio zaak kan gaan om daar wat te bekijken en je te laten voorlichten.
De mogelijkheden zijn eindeloos en teveel om op te noemen.edit: En als je handig bent kan je de huidige speakers ook gebruiken als speaker adapters, moet je wel de binnenste deel van de speaker wegdremelen. Dan hou je alleen het buitenste stuk over waar je je nieuwe speakers aan kan vastzetten. Je zou ook nog van MDF zelf een adapter kunnen maken, schijnt ook beter geluid op te leveren maar misschien iets teveel werk om mee te beginnen.
Als je geen versterker gaat gebruiken kan je de oude speakers verwijderen en nieuwe ervoor in de plaats zetten. Dit zou ik doen in jou geval om het wat makkelijker te maken en alvast ervaring op te doen, en zal al een hele verbetering geven. Als je dat nog niet genoeg vind moet je eens denken aan een versterker plaatsen.
Met de Pioneer radio die je hebt en goede speakers kan je wel erg hard, je moet niet alleen naar het vermogen kijken. Ik ken systemen met 2 x 20 watt aan vermogen die vele audio systemen van meerdere honderden watts omver blazen.
en een sigaar
Dat kan prima bij de 1.6 8v
Om te testen of de EGR de boel loopt te verzieken, trek de stekker er eens uit. Je krijgt er mogelijk een storing voor terug in je ecu, maar die kan je wissen met een opcom. Genoeg mensen hebben een opcom om de storing te resetten, zie betreffende topic. Als dat helpt weet je waar het zit, en kan je het afdoppen.
Zoiezo beter om af te doppen, wat die ondingen allemaal veroorzaken..Kom laten we emissie eisen zo scherp maken dat iedereen om de haverklap nieuwe onderdelen nodig heeft, ja dat is pas milieubewust. Een beter milieu en portemonne bewustzijn begint met afdoppen van dat kreng,
Gebruik de how to die in het Astra deel staat.Nee, maar als je een dremel hebt wel te doen. Heb in plaats van een nieuwe frame een dremel gekocht, en de kosten terugverdiend.
Dremel altijd handig bij dit soort klusjes, je weet nooit wat je tegenkomt en moet weghalen, hier en daar een gaatje, beetje slijpen etc.Maar ik zou eens beginnen met het verwijderen van de oude radio. Dan zie je meteen of de nieuwe past, zie je ook meteen wat voor kabelset je achterin hebt etc.
Inderdaad, vaak optrekken en stilstaan voor die tunnel. En dat met half ingetrapte pedaal steeds, doet de koppeling geen goed helaas.
Beste voor de koppeling is zo snel mogelijk voet vanaf, en bij intrappen ook goed en volledig tegen de wand aan. Alles daartussenin wil je eigenlijk zo min mogelijk zitten.Natuurlijk wel soepel doen en niet zoals rally rijders, daar gaat alles maar 1 race mee :)
@DennisOpel wrote:
Vandaag met soort lak de wielkastlijsten(?) gespoten. Vond het apart spul omdat het geen verf is, maar wel de oude kleur hersteld. Hier het resultaat en het is goed te zien! Nu hopen dat het zo blijft..
Duidelijk verschil

Zit het nog steeds goed ? Welk spul is dat als ik vragen mag ?
MEt interieurspray werkt het ook wel goed, alleen blijft dat er maar een paar dagen opzitten.
Zit de bak nog goed vast aan de motor ? Heb dat met mijn oude vec-b gehad, bleken 2 bouten van kapot te zijn waardoor de bak er scheef tegenaan zat. Was geen beweging in te krijgen, maar heb dus wel een tijdje blijkbaar met maar 2 bouten rondgereden en pas toen het nog maar met 1 bout vast zat begon ik het merken :P
-
AuteurBerichten