Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Tank nu bij de Shell express omdat ie precies op de route ligt en ook nog eens goedkoper is dan de Tango in Amsterdam. Wel heb ik 1 keer getankt bij een soort no name onbemand station in Beverwijk, en daarna startte de auto wel wat lastiger. Tankbeurt later weer bij de Shell en het was weer goed starten. Volgens mij zat er gewoon rotzooi in de tank daar omdat er bijna niemand tankt daarzo. Heb nog contact gezocht met betreffende uitbater maar ze reageren lekker niet. Dus gewoon volgende keer tanken waar het wel wat drukker is en men ook onderhoud pleegt etc.
Gisteren inderdaad na een dag afkoelen gepeild, op een vlakke straat. Olie stak ongeveer 1 cm boven het maximale streepje, ik heb toen maar zelf lopen prutsen met een slangetje en uitzuigen omdat ik er niet mee wou rijden. Heb er ongeveer een halve liter uit kunnen halen voordat het een kliederige bende werd. Nu steekt het alsnog wel uit maar niet zo veel meer. Later nog naar de garage om de rest ook te verwijderen. Vermoed dat er nu ongeveer nog een halve liter teveel in zit.
Maar volgens mij was de olie helemaal niet weg, want na het bijvullen zit er teveel olie in. Er gaat normaliter 3,5liter olie in. Als dat allemaal weg was had ik met 2 liter nooit boven de maximum streep uit kunnen komen ? Heb ook geen blauwe rook of stinkende olie geuren etc.
edit: Ik lees net ook dat het iets met oliedruk zou kunnen zijn, of een defecte olie sensor..
Uitlaat heeft inderdaad wel een zwart laagje (niet olie achtig maar zwart roet), maar dat hebben al mijn auto’s wel gehad tot nu toe, en geen van allen hadden ze een abnormaal hoog olieverbruik. Deze tip was mij ook al gegeven door de monteur, maar we hebben in de garage meerdere auto’s bekeken, en de meeste wat oudere auto’s hadden wel wat zwarte aanslag in de uitlaat. Behalve een dikke recente S4, daar zag de uitlaat er brandschoon van uit.
Oja, het feit dat er na het bijvullen van 2 liter nu behoorlijk teveel olie inzit geeft toch eigenlijk aan dat er eigenlijk niet dramatisch veel olie weg was ?
@maikh wrote:
@SimpleFace wrote:
Thermostaat stuk, komt vaak voor. Opent dan iets te vroeg waardoor de rijwind samen met circulatie onnodig het koelwater afkoelt.
Kan dit ook de reden zijn waarom er blijvende druk ( ook koude motor) lijkt te ontstaan in de bovenste kvs slang?
Hmm, dat zou ik niet weten. Maar toen mijn thermostaat defect was, was de bovenste slang ook vrij hard inderdaad. Wel na een paar minuten stationair draaien. Zou best kunnen dat er dan al druk opgebouwd wordt, en dat dit gewoon normaal gedrag is. Als de thermostaat dan opent, kan de circulatie gewoon door.
Dit zou nog bevestigd kunnen worden door een echte kenner. Ik weet het per toeval omdat ik hetzelfde ook heb gehad.
Heel veel van die producten zijn op zich wel leuk, maar praktisch gezien niet altijd even handig. In principe is een shampoo, klei en wax voldoende voor auto’s waarvan de lak gewoon netjes is. Al die extra wetlook dingen zijn leuk, maar na een dag of 2 zie je er niks meer van en heeft het je wel tijd en geld gekost. Het is inderdaad een virus die je even pakt, en veel geld tegenaan kan smijten.
ALs de autoradio helemaal niet werkt zal dit weinig helpen. Of bedoel je dat radioontvangst niet werkte ?
Thermostaat stuk, komt vaak voor. Opent dan iets te vroeg waardoor de rijwind samen met circulatie onnodig het koelwater afkoelt.
Uitgelezen ? Helptvmet diagnose, anders kan het van alles zijn.
@2slow wrote:
Klein beetje aan het poetsen geweest. Iemand vond het leuk een pruim op de motorkap te gooien, di troep bijt dus leuk in je lak… :fy1 m.a.w. blijvend litteken. :cry :argue
Dat schijten vogels ook uit deze tijd van het jaar. Meteen weghalen voordat het vlekken achterlaat. Je kan het vast wel wegpoetsen met commandant 4.
Als alles vrolijk meedanst dan is het vrijwel zeker de spanningsregelaar. Waarschijnlijk heeft dat ook je accu overgeladen waardoor de spanning ook bij uit stand vrij hoog is.
Hmm, 13V uit is niet zo heel gek voor een onbelaste accu. Er zit ook een groot verschil tussen meter 1 en meter 2.
Als je dashboard verlicht filkkert vanwege je accu of dynamo zouden ook je lampen hetzelfde moeten doen, en je radio. Is dat ook het geval ?10 september 2014 om 13:29 In reactie op: Vectra gts 2005 inruilen? (Vectra 1.8 GTS uit 2008 geworden) #18251990Volgens mij zoek je een smoesje om een nieuwe auto te kopen :P
10 september 2014 om 07:52 In reactie op: Vectra gts 2005 inruilen? (Vectra 1.8 GTS uit 2008 geworden) #18251986Tja, duidelijk is wel dat als je goedkoop wilt doorrijden het beter is om deze te houden. Als je het geld hebt en wilt besteden aan een vernieuwing kan je dat ook doen. Maar dan begin je weer aan iets waarvan je de exacte staat van onderhoud niet weet, dus daar moet je zoiezo wel rekening houden met extra kosten. Je kan pech hebben of niet.
Persoonlijk zou ik doorrijden met de oude. Remschijven en blokken kan je zelf vervangen, nieuwe banden kosten ook de wereld niet. Ketting en wiellager zal dan toch geen 1200 euro kosten ?
Dat is het alleen inderdaad. Oude kabel netjes strippen en solderen op de nieuwe connector. Let goed op de mantel en de binnenste ader, mantel komt aan de buitenkant van de tulp, en de ader op de middelste pin.
Denk 10 bij 10 tegels ? Kwa volume zijn 1×1 tegels 250x ook niet te doen.
Volgens mij is dat een beter idee. Je hebt dan wel enkel de “bas informatie” uit slechts 1 kanaal, maar dat maakt in de praktijk weinig uit. Wat de verterker intern namelijk doet, is ook van 2 kanalen 1 maken, maar dan wel op de juiste manier, zonder dat het je radio uitgangen sloopt.
Je radio uitgang met een splitter via 1 kabel is niet goed. Je moet van je radio 2 tulpkabels naar je versterker laten gaan. Nu heb je de uitgangen van de radio aan elkaar gesloten met de splitter, en dat is niet goed.
Je verhaal is mij ook niet helemaal duidelijk, je begint met 4 tulpen en eindigt met 1 kabel en 2 splitters en een banaan.:P
Bij 90 op, dat is raar. Een Z16Xep eenmaal op snelheid zou echt wel harder moeten kunnen. Lijkt misschien toch op een storing/defect ergens.
@Step-han wrote:
Kan ik ook de canbus ballasten bestellen voor een Astra G? Aangezien er op de ”slim ballasten” langere levertijd zit.
http://www.lince.nl/lince-xenon-auto/p-4/lince-h7-kit” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kan wel maar extra belasting voor lucht (canbus heeft geloof ik extra weerstand ingebouwd). Kan je niet ergens anders shoppen ?
http://autowolf.nl/nl/24-xenon-kit” onclick=”window.open(this.href);return false;En na Fuckin Fast komt de ‘R’ocket modus :D
Triest van de politie, maar tegenwoordig halen ze auto’s binnen enkele uren uit elkaar om de onderdelen. En zie dat maar eens terug te vinden. Een camera systeem in de auto die foto’s/videos kan uploaden bij beweging/detectie lijkt mij wel heerlijk, hoewel ook dan nog het een lastige zaak kan zijn.
Zwaar klote, en dan ook nog binnengeslopen, sterkte man.
@johan1981 wrote:
@SimpleFace wrote:
Radio is vrij slecht, de originele speakers zijn best wel goed op zich. Met een andere radio heb je al een stuk beter geluid. Had voorheen een CDR2005 en nu een aftermarket radio, wereld van verschil.
Is de versterker van dit type radio niet goed dan of zo?
Inderdaad, versterker vervormt al heel snel bij iets hogere volumes. Vooral geen strakke bass.
Mist een beetje punch zeg maar. Als je de radio nooit hard zet zal het wel voldoen.De foto’s doen het helaas niet meer. Ik had ook 2 hele kleine plekjes (2-3mm)onderin de deur rechtsvoor en linksachter. Geschuurd en met lakstift bijgewerkt. Hoop dat het niet doorzet, maar weet niet hoe erg het is bij anderen.
Er komt nauwelijks water bij de motorruimte, en met regen zal er ook nog eens minder stof in de lucht hebben gezeten.
Geen probleem zou ik zeggen. -
AuteurBerichten