Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je kan proberen te luisteren bij het zekeringkastje waar volgens mij ook de relais zitten. Zou een relais kunnen zijn, denk dat het localiseren van de bron handig is om verder te zoeken.
Teveel aan olie heb ik met een zeeppompje en een leeg hulsel van een utp kabel eruit kunnen pompen via de oliepijl opening. Heb er nog ongeveer een liter uitgehaald voordat het pijl weer normaal op max niveau stond. Denk dat er bij elkaar 1,5 liter olie teveel in zat door mijn domme actie. Had gewoon een half litertje bij moeten doen i.p.v 2 liter king:
Crap ! Action folies zijn uit het assortiment geloof ik, nergens kunnen vinden. 2 op elkaar is wel erg extreem donker denk ik. 1 laagje ziet er al mooi uit.
Is het niet makkelijker om het via de connector van de radio af te tappen ? Of de behuizing/frame van de radio kan ook.
Voor de bumpers mooi zwart te krijgen heb ik Turtle wax black plastic gebruikt een tijdje terug (geloof 2 maanden geleden) maar ziet er nog steeds goed uit, ondanks de vele regenbuien en regelmatig wassen. Is een soort olie waat ook zwart pigment in zit, dus wel netjes te werk gaan. Je kan het van je lak makkelijk afvegen als je morst, maar niet te lang laten zitten.
Je moet een regelbare hebben en net zo instellen dat het krimpen heel traag gaat. Dit eerst even testen op een klein stukje folie. En dan ook nog eens goed nathouden zodat de folie tussentijds afkoelt.
Volgens mij als je de spullen hebt is het wel te doen. Ben zelf alleen nog op zoek naar de juiste gereedschap om de folie aan te drukken, want meestal krijg je er een klein dingetje bij terwijl in de video’s er wat grotere gebruikt worden waarmee het ook een stuk makkelijker gaat heb ik het idee.Inderdaad rustig warmrijden, en als hij eenmaal goed op temperatuur is af en toe even goed doortrekken tot de begrenzer zodat de roet af en toe er uit geblazen wordt. Dus niet altijd sloom rijden en zeker niet volgens het nieuwe rijden, want daar gaat je motor inwendig van naar de klote. Geloof dat jou motor ook een EGR heeft, weet niet of je dat kan afdoppen bij jou type motor, maar als dat kan ook zeker doen.
@soepkiepe wrote:
…
wanneer je een raam hebt die wat rond loopt word het heel moeilijk, denk bijvoorbeeld een corsa b kofferklep.
zulke ramen waag ik mij niet aan, die lopen zo bol dat je echt veel werk hebt om het er strak op te krijgen.
succes in ieder geval!Voor zulke bollingen gebruiken ze dus een fohn om de folie te laten krimpen op plaatsen waar dat nodig is.
Mensen hebben het met goedkope action folie ook netjes kunnen doen (hier in het astra gedeelte, en nog iemand die zn peugeot heeft gedaan), dus ik ga de uitdaging aan. 150 -200 euro voor een paar ruitjes plakken is een beetje veel, en bovendien is het ook leuker om het zelf te doen.
Op youtube staan er veel filmpjes waar ze het met water met een drupje dreft doen. En ook een verfstripper heb je nodig die je niet te heet moet instellen. Met de fohn zorg je dat je de folie eerst passend maakt.aan de buitenzijde van de raam, daarna op maat snijden en aan de binnenkant aanbrengen. Dit alles met steeds het spuiten van het sopje uit zo een spuitfles. Ziet er niet al te moeilijk uit, wil het zelf ook een keer doen.
Zelfde reden als mij, reed ook een Vectra B Sport uit 2000, keigaaf met xenon en alles erop en eraan. Maar de onderhoudskosten zouden de waarde ernstige overstijgen dit keer:
Schokbrekers waren op, complete uitlaat vanaf spruitstuk tot eind was lek en al tig keer gelast was gewoon een gatenkaas, speling in stuur, airco defect, beginnende roest etc hebben mij ook doen besluiten weg te doen. Maar nu ik een Meriva rijd mis ik hem elke dag toch wel, hoewel de Meriva ook wel erg lekker rijd voor zo een hoge wagen smoelt het gewoon een stuk minder.
Als ik de centjes misschien heb ooit weer een Vec B kopen maar dan een dikke V6.Mooie wagens, ikzelf vind de Vectra B tot nu toe de mooiste vec, vooral de strakker achterkant en scherpe maar ronde neus maken het een snel ogende cruiser.
@elyseum wrote:
Hoi.
De startmotor gooit hem niet rond, zelfs geen klikken. Na een paar meter aanduwen slaat hij al aan.
Groetjes, Cor van de Rijt.Kan bijna niet anders zijn dan de startmotor welke de geest gaat geven vroeg of laat. Volgende keer dat hij niet start, met een hamer een forse tik op de startmotor en nog een keer proberen.
Nee, misschien is dat een kat vervanger. Dan heb je geen katalysator meer. (Meestal eruit gehaald voor meer pk en tjuning gebeuren)
Fijn is ook om even nog aan te geven hoe je dat hebt gedaan. Als iemand ooit dit topic heeft gevonden kan het dan nog eens nuttig zijn :)
Wat ik b.v zou doen is ze gewoon loshalen en de nieuwe erop plaatsen zonder echt ergens op te letten, maar misschien zijn er wel tips trucs die je kan geven.
Altijd handig@Juffer1 wrote:
Als jij maar 2 dagen kan genieten van een wetlook dan doe je echt iets verkeerd.
Heb ik januari de Focus onder handen genomen, nu ruim 8 maanden en 52.000km later ziet die er nog net als toen uit ondanks dat de auto maar 1x per 2/3 weken wordt gewassen. Kunstof heb ik sindsdien nog niet meer aangepakt.
Kwestie van de juiste producten toepassen, en deze op de juiste manier bijhouden.
Op zich houd dat wel lang vol, maar ik bedoel meer van met 2 dagen wordt je auto weer vies van rotzooi van de bomen en allerlei andere stof en andere plakkerige bende. Dus heb je toch weer een vieze auto. Regelmatig wassen helpt natuurlijk maar dat doe ik eens per 2 weken en dan heb je dus maar 2 dagen een superschone auto en de rest van de tijd zit er troep op.
Als detailist voel ik me dan in de maling genomen door de natuur :PAltijd ontluchten na kvs verversen !
Yup, kan je met google vinden, staat hier op het forum. Kon het zo even niet vinden via de zoek functie maar via google vind je hem wel.
Denk minuutje of 15 ? Maar ach, ze houden rekening met het uitzetten van de olie bij hogere temperaturen, maar volgens mij is dat marginaal. Gewoon lekker koud meten dus, ook beter voor je handen mocht je misgrijpen :)
Opcom is wel een must voor dit probleem, want je kan allerlei cruise control parameters ook zien, actief ja/nee, ingestelde snelheid, minimum snelheid bereikt etc.
Dus zoek maar iemand in jou buurt met een opcom, en even uit laten lezen tijdens het rijden.@gose91 wrote:
Onderop de bonnetjes van zowel de Tango als Shell Express staat Kuwait Petroleum BV. Volgens mij regelt en bevoorraad dit bedrijf alle onbemande pompen van Nederland. Kan me zo voorstellen dat er dus ook weinig verschil in de brandstof zit
Klopt, echter is het wel beter om te tanken bij een ‘druk’ tankstation die regelmatig gevuld wordt dan een afgelegen station. Blijft de brandstof ook verser en minder rotzooi in de tank.
Overigens zijn de additieven anders bij elk merk, en dat maakt weldegelijk uit bij bepaalde (turbo)motoren.Aha, ja dan zit er niks anders op. In principe word je motor zo ook wel warm, alleen duurt het langer. Ik weet niet hoe gehecht je bent aan je auto, en of je van plan bent om nog een tijdje te gebruiken, maar je kan er ook gewoon mee doorrijden. Zoveel mensen die dat niet eens in de gaten hebben. Heb een oom gehad die jarenlang met zijn vec A met defecte thermostaat rondreed (nooit warmer dan 80 gezien). De auto is er oud mee geworden en reed verder gewoon goed.
Verstandig is dus om het mee te nemen bij het vervangen van het hele zaakje van de distributieriem. Anders betaal je relatief veel arbeidsloon voor een ding van 10 euro.
Denk dat het toch wel een uurtje kost, en dan afgieten kvs, weer bijvullen en nameten. Zo koud is het nog niet dus zou kunnen wachten, maar voor de winter zou het wel fijn zijn. Immers hoe langer je met koude motor rijd hoe meer slijtage en verbruik.Dit zou je dan makkelijk met een op com kunnen uitlezen, er is namelijk ergens een waarde die aangeeft of de clutch ingetrapt is of niet. Dan zou je daar moeten zien dat hij blijft hangen.
16 september 2014 om 10:39 In reactie op: MultiMedia Systeem voor de Signum.. Yes or NO ??? #18253040Als je netjes werkt is het prima te doen zonder dat je dingen stuk maakt. Alle verloopjes en kabels zitten erbij dus in principe gewoon dingen aansluiten wat je wilt.
Ik heb een zelfde soort radio, maar heb eigenlijk de extra dingen niet aangesloten zoals achteruitrijcamera, video in, video out etc. Ook je stuurwielbediening werkt er mee dus gewoon doen.
En niet te haastig te werk gaan, als iets niet past kijken of er een kabeltje ergens in de weg zit. -
AuteurBerichten