Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja inderdaad, dat is ook weer zo. Dan komt er toch iets tegen zijn limiet aan, of de veer verschuift heel even van zijn plek tegen metaal aan als het helemaal ingedrukt is.
Kan het niet zijn dat de oude dermate verslapt waren waardoor je dat gebonk niet had, en nu met nieuwe erin juist wat stugger waardoor dat gebonk komt.
Van dit soort auto’s gaat mijn hart sneller van kloppen. Geweldig :D
Leuk om dit soort wagens ook eens lekker te verwennen met een uitgebreide wasbeurt, dat geeft mij heerlijk rust in het weekend.Uitlezen tijdens het rijden met een op-com, dat is wel handig. Kan namelijk aan best wat dingen liggen, luchtinlaat, EGR, injectoren, brandstofdruk, eventueel nog ontsteking…
@bladluis wrote:
Daar snap ik niet zoveel van haha van de schema sorry
Ik heb wel de begrezer er uit gehaalt van me filter bak je merkt het iets met optrekken maar niet zo heel veel.
Dit kan toch geen kwaad ofwel? met een 1.6 8v?
Kan geen kwaad, alleen eventuele delen die open blijven omdat je buizen en plastic delen er af haalt goed afdichten met kit of iets dergelijks. Zo voorkom je valse lucht.
Misschien een idee om je restrictiebuizen eruit te halen. Dat kan verder geen kwaad.
Via de accu extra massa trekken om even te testen?
Klopt, zag in de handleiding ook een verbruik staan van 0,6L per 1000km. Denk dat hij veel minder dan dat verbruikt (schat nu 1L op 8000KM), maar het lampje had ik nog nooit meegemaakt in welke auto dan ook waardoor ik paniekte. Ook niet in mijn vec b die aardig wat olie lustte, zelfs niet toen ie met bijna 0 olie liep (waarschijnlijk defecte oliesensor of iets). Maar mijn vec b was dan ook een bikkelharde volhouder.
Dat is wel erg veel inderdaad, afdichtmiddel, tja… Al die middeltjes zijn allemaal maar tijdelijk als het al helpt. Met zoveel verbruik zou je denken dat het ergens weglekt.
Veiliger is de minpool, dan maak je niet zo snel sluiting met de chassis van de auto. Eventueel moet je daarna je klokje goed instellen. En mogelijk de ramen een paar keer helemaal omlaag en weer omhoog omdat comfort closing niet meer werkt. (auto moet even de uiterste waarden van de ramen weten). Verder veilig, aangezien je accu ook zo nu en doen gewisseld moet kunnen worden he :D
Laatst kwam ik in de handleiding van mijn Meriva 1.6 8v ook tegen dat het olieverbruik 0,6L per 1000KM is. In de praktijk is dit wel lager (schat zelf 1L per 8000KM), maar een beetje olieverbruik is deze motoren niet geheeld onbekend geloof ik.
Proven technology, op zicht werkt het goed. Solderen en krimpkousje is netter natuurlijk, maar in de jaren 90 hadden weinig mensen toegang tot die spullen.
Bij de bouwmarkt kon je alleen maar kroonsteentjes kopen en een soldeerbout waarmee je olieleidingen nog aan elkaar kan solderen, zo grof.2 oktober 2014 om 13:10 In reactie op: Motor blijft in toeren hangen als ik de koppeling intrap #18255548Je kan proberen om met remmenreiniger voorzichtig te spuiten op delen van de luchtinlaat en rondom de inlaatspruitstuk heb ik me laten vertellen. Mocht hij ergens valse lucht aanzuigen dan reageert de motor op de remmenreiniger. Zo kan je het lek vinden. Kan ook heel wat anders zijn natuurlijk, maar valt (voorzichtig wel) te proberen.
Poetsmachine niet mee beginnen als beginner, maakt niet uit wat je gebruikt. Daarvoor moet je eerst wat feeling krijgen in het hele schoonmaak gebeuren en alle soort middelen. Ook is dat meestal niet nodig tenzij je echt beschadigde lak hebt.
Als je makkelijk wilt doen neem je een kant en klaar pakket:
http://www.turtlewax-store.nl/turtle-wax-5-stappenplan-pakket-accessoires” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zou niet weten of er een speciaal massa draadje of contactje is. Je kan er eentje rechtstreeks van je accu min pool naar trekken om het te testen. Dan weet je tenminste of je oplossing ook echt werkt. Ik betwijfel ernstig of het daar aan ligt.
Als dat niet werkt kan je verder zoeken, en het beste dat ding afdoppen.
Check inlaattraject, gasklephuis, brandstoftoevoer. Probeer het probleem ook iets meer te isoleren. Stationair loopt hij wel goed, ook als bij warme motor ? En doortrekken met volgas van laag naar hoge toeren ? Misschien ook nog uitlezen, kan handig zijn.
En je weet zeker dat de EGR zelf niet de oorzaak is ? Als de massapool op je motorblok niet goed zou zijn had je nu wel meer problemen denk ik zo..
Alleen bij warmgereden motor of ook koud ? Sporadisch of altijd ? Ruik je ook sterke benzinelucht uit je uitlaat ?
Vaak denk je dat het met een bepaalde kleur wel goed zit, totdat je er een ‘juiste’ kleur direct naast ziet. 8000K is enorm blauwig als je ze naast mijn 5300K setje zet.
Op een van de de accupolen zit hij. En daarna gaat hij overal naar toe waar dat nodig is. Er is geen specifieke losse massakabel onder je motorkap.
Wat wil je er mee doen ? Je kan het namelijk gewoon ergens aan bevestigen aan het chassis of zoals Willem zegt naar een van de dikkere bouten ergens.
@sleutel13 wrote:
Volgende keer gewoon spuitlijm van bison of bij je lokale meubel bekleder halen. Beter en makkelijker werken.
Spuitlijm hebben ze ook bij de action, lekker voordelig prutsen :D
1 oktober 2014 om 08:52 In reactie op: Onregelmatig toerental stationair na injector cleaner? #18253822Even een update van het probleem:
De 2e tank met injector cleaner leeg gereden, maar probleem was zo nu en dan nog aanwezig. Toen heb ik het inlaattraject eens nader bekeken, en zag de mijn luchtfilterhuis niet goed gemonteerd was, deze hing er half los in. De kap zat er wel goed op, maar hij kon nogal schudden zeg maar (Mijn schuld, had hem deels losgemaakt tijdens LED upgrade van stadslicht). Dit heb ik weer goed vastgezet, en het probleem is niet meer voorgekomen. Mogelijk was het toch ergens een lucht lekkage. Ook heb ik de stekker van EGR eruit getrokken om zo een tijdje mee te testen. De schokjes zijn ook bijna 100% weg, dus de afdichting van de EGR zal ook wel niet helemaal meer lekker zijn, of de EGR zelf is kaduuk.
Kwam hier deels achter toen ik wat oude data van de opcom nader aan het bekijken was, en daar drukverschillen opmerkte van de MAP sensor. Vermoed dat de sensor zelf goed is, maar ergens af en toe wat vacuum lekkage is/was. Ik hou het nog in de gaten. Misschien nog testen met remreiniger hier en daar spuiten ?
Makkelijk is met een krik even verhogen en dan aan de band draaien, kijken of er een gekke bobbel in zit.
-
AuteurBerichten