Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
+-200 met een Subaru , +-160 met de Meriva Z16se, en 1100 met een Boeing of Airbus (weet ff niet meer wat het was :P).
Droogrijden is makkelijk, afspoelen met demi water in wasbox en daarna stukje snelweg. Komt bij mij geen doekje aan te pas voor het drogen.
21 november 2014 om 12:42 In reactie op: lampje van de benzine reserve gaat zeer vroeg aan #18261737Klopt wel met Opel’s doorgaans. In vele landen is er niet om de 10km een tankstation, dus ik vind het beter zo. In uiterste geval van nood kan je dus nog een flink eind doorrijden. Je moet het wel aanleren om te tanken bij de melding. Zo heb je je altijd een reserve waar je echt wat aan hebt. 50km noem ik geen reserve, als je dan in oostenrijk bent kan je dus zonder brandstof komen te zitten.
Nou 1 voordeel, je zal niet snel van die 3km bekeuringen krijgen als je je aan de teller houd :)
18 november 2014 om 16:38 In reactie op: Astra G 1.6 8V Licht bedienings paneel verlichting #18261104Tja, ergens inderdaad moet er spanning staan voor het ledje. Je moet kunnen terug traceren waar er een spanningsonderbreking is. Ledje heeft ook een plus en min, dus zodra je de spanning gevonden hebt moet je ook nog controleren of de LED goed aangesloten is. Ergens zou ook een weerstand voor de led moeten zitten, dit kan bij de oude LED ook intern geweest zijn. Dus bij je nieuwe LED waar dat ongetwijfeld niet in zit moet je daar misschien ook rekening mee houden. Er zijn mensen die elektrische schema’s hebben van diverse Opel’s, misschien dat dat nog helpt.
18 november 2014 om 15:51 In reactie op: Astra G 1.6 8V Licht bedienings paneel verlichting #18261102Het potmeterje zelf is misschien stuk. Dat is waarschijnlijk ook de weerstand die voor het ledje gebruikt wordt. Als het goed is kan je tussen de contactpunten van de potmeter een weerstand meten die variabel is met de instelling van het draaischijfje. De waarde zou enkele kilo ohm’s moeten zijn en varieren. Zo niet, dan kaduuk.
Neem een AC setje. Dus dat de lamp met wisselspanning aangestuurd wordt. Verder gewoon een goedkope nemen. En kleur niet hoger dan 5000K.
Kijk dat is een goede tip, soort rolgordijn voor de motor :P Vroeger was alles inderdaad beter. Had wel verwacht dat er inmiddels daar ook al automatisch iets voor was, lamellen die open en dicht gaan afhankelijk van motortemperatuur. Misschien dat duurdere auto’s dat wel hebben.
Met koud weer wordt de auto wel langzamer warm (langer in kou zitten en slechter voor je motor/brandstofverbruik), dus ik zat ook met het idee om de grille af te dekken met iets zodat de motor sneller op temperatuur is. De radiator blijft wel onbedekt, dus zodra er koeling nodig is werkt dat normaal. Alleen de koude luchtstroom die er altijd is via de grille wil ik deels of helemaal afdekken.
Karton lijkt me niet handig, misschien iets van plastic en tyraps.Donkere koplampen en achterlichten zouden de auto erg goed staat denk ik.
Lol, een auto van papier mache en lijm. Goed bezig ! Nee hoor grapje, wat een brute en pure auto. Lijkt me zeer lekker rijden inderdaad.
Vond de Speedster altijd supermooi, vooral in het dieprood zoals op de 1e foto.
Tja, helaas heeft Opel op een gegeven moment wel een oubollig karakter/eigenschap gekregen. Daar waar VW, Audi met meer uitdagende modellen kwam.
Ze hebben het brood van hun plank laten eten door rare beslissingen en het loslaten van de oude Opel geest. Op zich is Opel nu wel weer aardig bezig gelukkig.10 november 2014 om 15:04 In reactie op: nieuwe lampen in koplamp opel astra H–>advies/ervaring? #18260271Als je heldere koplampen hebt, en van die kapjes voor op de lamp kan je er prima xenon inzetten. Zelf ook gedaan, perfect lichtbeeld en een veel hogere lichtopbrengst dan welk halogeen lampje dan ook.
Zelf ook uitgebreid getest met tegenliggers en achter iemand aan rijden, en niemand heeft er last van gehad tijdens het testen. Dat zie je trouwens ook snel aan het lichtbeeld op de muur. Volgt het patroon -/ zeg maarDenk dat je er zelf achter moet komen wat het trillen veroorzaakt, of het resonerende geluid wat je bedoelt denk ik. Vaak worden speakers dan opgehangen met MDF platen en een aanzienlijke verbetering in de demping achter de speakers aangebracht om het meetrillen te stoppen. Een paar simpele matjes helpen niet als je een beetje knappe speakers hebt.
Ik hoop dat het een typfoutje is van die 6244
Eeerst lampen wisselen om te kijken of de lamp defect is of de ballast.
Dubbele topic : viewtopic.php?f=45&t=188002
Ok, dus er is vermoedelijk wel wat mis, maar kan ook nog de sensor zijn die op het spruitstuk zit. Ik weet de details niet, maar als je de foutcode of het euvel kan achterhalen zullen er vast mensen zijn die dat goedkoper weten te fixen. Ook omdat de auto verder goed rijdt is het een beetje te gek toch om daar 800 euro tegenaan te gooien. Desnoods via de sloop of 2e hands zoeken voor het onderdeel.
..maar 800 ? Zou een second opinion doen bij een echte garage. (universeel dus)
En als je achter de foutcode kan komen zou dat ook wel handig zijn, of eerst even de foutcode resetten met een opcom.
In het opcom topic kan je misschien wel iemand vinden in je buurt. Als het geld je aan de boom groeit mag je het ook gerust laten doen hoor :)Lijkt alsof je contactslot defect is, daarom voel je de klik niet meer. En blijven er allerlei dingen aan of juist uit.
Roest alom, niet meer te redden denk ik. Verlos hem uit zijn lijden zou ik zeggen.
Raar, heb ik ook gehad na een ritje Duitsland. Het is nu over, weet niet precies wat het is geweest, maar ik vermoed vuil wat los is gekomen van alle leidingen e.d want de motor en alles wordt eindelijk eens goed warm en dan komt alle zooi los, hier en en daar een verstopping misschien.
@Emiel-Manta wrote:
@SimpleFace wrote:
Deze staat bij mijn huisgarage, schijnt door de eerste eigenaar ingeruild te zijn:
Heb geen flauw idee van de waarde, maar wat denken jullie kwa prijs ?
Ongerestaureerd of gerestaureerd?
Buiten dat een erg net exemplaar! Je ziet het bijna nergens meer.
Een €9000,- is het wel waard gok ik zo.Niet gerestaureerd en voor zover ik kon zien erg netjes. Binnenkort ga ik er weer heen, loop al langer met de gedachte rond, maar is even vragen wat het moet kosten, maar zal niet goedkoop zijn waarschijnijk.
Cynisch bedoelt denk ik zo ;)
Belangrijk is dus nu om te checken of de temperatuur ook weer zakt als de motor warm wordt. Wat je dus moet doen, na een ritje ergens parkeren, motor laten draaien. Ongeveer bij 100 graden moet de ventilator aan gaan, dit hoor je duidelijk. Dan moet de temperatuur weer zakken, en vervolgens gaat de ventilator weer uit. Zolang dit werkt heb je eigenlijk geen probleem. Mocht de temperatuur toch doorschieten naar het rode gebied, dan is er iets mis en moet je zeker z.s.m naar de garage. Check inderdaad ook het niveau van koelwater, het mag niet zo zijn dat dat elke keer leegloopt of verdwijnt.
-
AuteurBerichten