Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Helpt het als je de ecu koud maakt? Klinkt als defecte ecu..
Misschien is het dan makkelijker via de sloop (of online sloperijen).
Moet waarschijnlijk opnieuw ingeleerd worden. Ik neem aan dat je geen reserve sleutel meer hebt om het even te testen waar het aan ligt.
Lijkt er inderdaad op dat er geen losse rubbertje is voor rondom de antenne. Wel deze gevonden: http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Vauxhall-Corsa-B-Tigra-Antenna-Aerial-Base-90389827-New-V9-/261959753917?fits=Car+Make%3AVauxhall” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zo he veel gedoe, volgens mij is het efficientste gewoon huidige auto verkopen en een andere halen. Een 16V ter vervanging van de 8V zal ook geen potten breken, de 16V moet je veel meer op hoge toeren houden om door te trekken. Tussen 2000-3000 zit er weinig in. Juist daar is de 8v dan weer sterk in. Heb de 16v in de vectra zelf ervaren, maar was nou niet echt veel verschil met mijn 8v z16se.
Top ligt hoger, en op papier is hij iets sneller, maar in de praktijk vind ik de 8v lekkerder rijden omdat je niet hoeft terug te schakelen bij inhalen e.dHeb je geen foto? Ik heb er zelf een nieuw rubbertje rondom besteld via ebay (wel voor Meriva, gelijk aan corsa astra etc). Normaal kan je die niet los krijgen bij Opel maar er zijn voldoende aftermarket mogelijkheden, kan me voorstellen dat er voor de tigra ook vast wel iets voor te vinden is.
Ja maar die afsluiting lekt vaak nog door, deels door de druk, deels omdat het gewoon geen perfecte afdichting is. Bovendien als de EGR uitsteeksel last heeft van het hangen/plakken door viezigheid, blijft het dus wel open staan mocht ie ooit open gaan. En dan krijg je leuke effecten bij stationair en optrekken :thumb Voor 100% geen last van EGR, ook afdichten met blinde plaat.
Je kan een storing krijgen met de blinde pakking als de EGR stuk gaat wegens vuilophoping. Dan detecteert de ECU dat, en krijg je een storing. Als EGR is uitgeschreven kijkt de ECU er niet naar, en als de boel goed is afgesloten middels dichte pakking is het gewoon over met de EGR ellende. Dus alleen als je de boel laat uitschrijven is het EGR systeem 100% storingsvrij.
This thread is worthless without pics is een bekende gezegde op het interwebz… :kewlpics :jerry
De software update is niet zo dat je auto opeens heel anders wordt. Vaak zijn het onmerkbare kleine dingen, ik heb wel het idee dat ie iets zuiniger is geworden na de update, maar kan ook te maken hebben met het feit dat het malle egr ding niet meer aangestuurd wordt. Uitschrijven bij dealer moet je doen als je een geldboom hebt, anders geduldig even hier wachten. Maar het uitschrijven van de EGR kan ik iedereen aanraden, dan de EGR afdoppen met blinde plaat en nooit meer naar omkijken.
Laten uitschrijven bij 1 van de wizzkids hier. Kost je minder dan een nieuwe EGR en heb je meteen een algehele sw update voor je auto. Meestal melden ze zichzelf wel in dit soort topics king: .
Zelf ook laten doen, kan dat knakending nooit meer roet in het eten gooien. Anders blijf je bezig om de zoveel tijd.Bij de Action heb je zo een tussen stukje. Gaat van 1 keer sigarettenaansluiting naar 3x sigarettenaansluiting + als bonus een enkele USB aansluiting. Misschien dat dat helpt.
De veren aan de zijkanten beetje ombuigen, of er iets tussen zetten zodat het klemt. Maar die dingen zijn altijd maar zo zo wat betreft goed contact maken, ik zou het gewoon aan de 12V vast solderen en ergens mooi wegwerken.
Trek de bougiekabels 1 voor 1 los, bij degene waar de motor niet op reageert moet je zoeken. Je kan daar dan een andere bougie opzetten om te kijken of ie vonkt. Zo niet, bobine of bougiekabel stuk.
Zo ja, (als ze alle 4 vonken), iets anders aan de hand (kan nog steeds de bougie zijn die is ingebouwd trouwens).Ja, gezien het feit dat als je daar tikt het weer werkt, zou ik het daar zoeken om te beginnen.
Er zitten geloof ik 2 lampjes in, als ze allebei uitvallen dan denk ik eerder aan de kabels of losse solderingen in de unit zelf.
Misschien kan je beginnen om de schakelaar door te meten, en van daar uit steeds dieper gaan. Het signaaltje moet uiteindelijk bij het relaiskastje komen, een schema zou wellicht handig zijn.
Vandaag lichtschakelaar verder afgemaakt, was nog niet helemaal in orde, lichtjes van de knoppen zelf waren veel te zwak, bleek dat de serieweerstanden van de ledjes niet goed contact maakten na al die jaren. Heb ze meteen in rood/blauw gemaakt, past beter bij mijn radio waarvan de knopjes ook blauw zijn (keuze uit paars, geel, blauw, maar geen rood) dus dan maar zo.
Zat er nog niet helemaal in tijdens de test:

En paar dagen geleden aan beide kanten de raamschakelaars ook aangepakt:

Blijft over kachelunit en kilometerteller.
In algemene zin vaak, een handelaar wil natuurlijk winst maken po de auto, en zal jou misschien niet alles eerlijk vermelden. Mogelijk kunnen er ook reparaties op een el-cheapo manier zijn gedaan zodat het tijdelijk niet opvalt. Wat betreft handelaren moet je gewoon een goede/eerlijke kennen, eigenlijk zou je vraag dus moeten zijn: kan je betrouwbaar bij betreffende zaak een auto kopen zonder achteraf koppijn. Nog een tip kan trouwens zijn het laten uitlezen van de auto met een op-com, kijken of er rare storingen zijn opgeslagen.
Dat auto’s netjes gemaakt zijn bij handelaren is natuurlijk niet gek, een bakker gaat toch ook geen beschimmeld brood in de vitrine zetten :wtf
Valt mee, afgezien van roest rondom veerpoten lees ik weinig bijzonders op het forum. Weet niet of je dat zelf makkelijk kan controleren, iemand anders moet daar even inspringen.
Een auto aankoop is altijd een soort van black box, je kan geluk hebben of niet. Alles kan picobello zijn, maar als je thuiskomt ligt de boel bijvoorbeeld uit elkaar. Of je rijd er nog 200.000km mee probleemloos rond. Onderhoudshistorie opvragen kan handig zijn, waar ik het meeste voor vrees voor auto’s met hoge kilometerstanden is de versnellingsbak. Gezien de kilometerstand lijkt de prijs mij toch nog onderhandelbaar. Mogelijke garantie zal vast ook helpen bij de aanschaf. Spreek dat soort dingen wel goed af, en laat het op papier zetten.
Als de auto goed onderhouden kan de auto nog lang doorrijden, de Opel 1.6’jes staan redelijk bekend als onverwoestbaar, mits ze goed onderhouden/bereden zijn. Luister goed naar de motor en versnellingbak bij koude start, proefrit maken van 15-20 min, eenmaal op temperatuur doortrekken in elke versnelling etc. goed luisteren voor piepen/gieren/fluiten/ratels onder de motorkap denk ik.
3 augustus 2015 om 09:03 In reactie op: problemen met (digitale) benzinemeter op nieuwe Opel Corsa #18292662Zo werkt dat niet met de verdeling, je hebt namelijk nog een aantal liters als reserve die niet weergegeven worden. Dus het is niet 45 liter / 8. Maar zeg 35 of zelfs 30 liter / 8.
Alle Opels die ik heb gereden zaten inderdaad nog minstens 10 liter in als de analoge benzinemeter in het rode gebied kwam. En dat is maar goed ook, want altijd denk je van net ff stukje door, net ff stukje door. In Nederland is dat nog te overzien, maar in grotere landen kan je soms heel lang geen tankstation vinden, en wat was ik blij zeg met die ‘foute’ weergave toen ik nog 60km door moest naar de volgende tankstation met de naald compleet tegen de absolute 0 stand.Je hebt trouwens met 30 liter 530km gereden, 1 op 17,66. Naderhand bleek dat er nog 15 liter in zat, boordcomputer zou dus ongeveer moeten aangeven: 15 * 17,66 = 264,9KM, nou dat klopt erg aardig met de weergave van resterende kilometers zou ik zeggen. Niks om je druk over te maken dus.
Afhankelijk van de auto is het goed te doen, maar met hoge snelheden komen altijd hoge risico’s en verantwoordelijkheden. Een dier op het weg, iemand die midden op de snelweg is gestopt wegens pech, olievlek, klapband etc.. Gaat allemaal net wat beter af met snelheden van 100-120. Bovendien moet je veel beter voor je uit kijken en super gefocust zijn, dat maakt je ook wat vermoeider.
Maar leuk is het wel ja king:Makkelijkste is eerst andere/reserve sleutel proberen.
Als dat ook niet helpt toch even uitlezen.Een omega is altijd foto waardig. Zeker met dikke motor.
-
AuteurBerichten