Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
krijg een beetje een Déjà vu bij het lezen van dit veraal ; viewtopic.php?f=10&t=120633
ik zeg niet dat je dit geweten heb popke, maar als je dit gedaan heb…
MAG JE JE OGEN UIT JE KOP SCHAMEN
en idd, ook hier is een forum voor
Nou maak een ombouw topic aan en we hebben weer wat te volgen ha ha
dit is leuk om te lezen, denk dat de kinders genoten hebben ha ha;
Een week van tevoren al nerveus, ja we mogen naar Rally for Kids.
De kinderen kennen Niederrhein van you tube filmpjes met name de rally filmpjes. Nu mogen zij zelf dit ervaren, de ontvangst was super net als de koek en zopie.
Onvoorstelbaar wat er de gehele dag stond voor de kinderen en ouders. Die van ons hebben genoten van de ritjes, de mooiste vonden zij Sik om zijn sik, de auto natuurlijk ook. Sik onze jongste wil jou Manta wel van je kopen als ie 18 is.
Wij vinden het bijzonder knap hoe jullie dit alles iedere keer weer organiseren.
Petje af ….. Wij zullen ons zeker weer inschrijven dit jaar, bedankt voor een geslaagde dag.
Groet,
en nog een paar foto’s





en hier ook nog wat foto’s van de demo in gennep http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=41&t=118696&p=1924005#p1924005













vandaag een dagje niederrhein gedaan met rally for kids, weer voor herhaling vatbaar











en al dat rubber moet ook weer opgeruimd worden he

en als afsluiting van een geslaagde dag :D

ja dat was een leuk dagje, kom volgende keer ff buurten als je er toch bent :wink:
Patrick van drifting media heeft weer hele mooie foto’s gemaakt (zoals gewoonlijk :D )


en de rest staat weer hier; http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=41&t=118696&p=1924005#p1924005














ha ha die hebben ze via mij, hoor je nog wel waar ze vandaan komen :wink:
ik heb de onderste draagarmen 2 cm verlengt, bij de bovenste de fusee 1,5 cm naar buiten gezet, de aanslagen aan gepast en de stuur stangetjes 2 cm verlengt.
als je foto’s wil zien moet je het topic maar een keer doorlezen :Pvandaag een leuk dagje gehad in gennep, hoop publiek, 16 banden op gerookt, wel een klein baantje maar gezellig.
donderdag naar niederhein met rally for kids en dan een poosje rusten, heb het de laatste weken druk genoeg gehad :)
foto’s volgen :afro
ja stuurhoek heb ik wel genoeg denk ik :lol:
ik heb wel een bruine d kadett op de a30 gezien, en ik rij een rooie b ascona dus dat zal wel kloppen :wink:
meer actiefoto’s hier http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=41&t=118696&p=1921611#p1921611


















doordat de voorbanden te koud waren had ik s’avonds met de wedstrijd geen
grip en toen was het snel klaar








morgen is het zover!!!!!!!!!
He mooi man,ziet er goed uit!
van de week voor het eerst met polyester aan de gang geweest, is goed te doen








hij rookte wel lekker


morgen een paar banden om slaan en zondag naar http://www.genneponwheels.org/index.php?option=com_content&view=article&id=35%3Anl-drift-series&catid=4&Itemid=4
nou het nieuwe is er weer vanaf,
met de kwalificatie een waterbak getikt en tijdens de training spinde er een wcdes voor me die ik niet meer kon ontwijken.






aanstaaande zondag een demo doen bij gennep on wheels;
dus heb van de week weer wat te doen :D
vrijdag zag ie er zo uit





achteras is van een 740, net als die van mij
en waarom is tie niet goed dan?
ik zou iig nog een pijpie van onderaf de b stijl buis naar de c stijl buis zetten, of mag dat ook niet?
ja dat mag :D
koekie heeft als het goed is voor korte gele koni’s met ingekorte achterveren van een b commo station en achter een goedkope schroefset van een golf 1
ik had op de foto’s rondom gele koni’s met apex – 60 veren maar ik vond m veels te veel bodyrol hebben, heb nu voor ingekorte commo b gse veren en achter ingekorte veren van een of andere bus met 17 mm doorsnede.
dat ga ik morgen op zandvoort eens bekijken of dat beter gaat.





zo, het spul staat weer klaar voor morgen, 1rste wedstrijd dit jaar op zandvoort.


dank u
heb er nog wat gevonden












17 april 2011 om 17:22 In reactie op: Groot internationaal Opel Treffen 2011, 17 april (Dronten) #17778840waarschijnlijk dat hoekje met die afschuwelijke k u t muziek.
ik vind die auto’s al niet om aan te zien, maar ieder z’n meug, alleen die herrie mag van mij verboden worden op alle meetings.voor de rest een geslaagde meeting, zie alleen weinig foto’s van de rat blitz, of had niemand door dat het een opel was :P





Drift Technieken:
· E-brake / Handrem: mag gebruikt worden om de bocht in te gaan en om de drift in te zetten of om een drift licht bij te sturen bij het ingaan van de volgende bocht. Door de handrem te gebruiken kan je een hoge aanzet snelheid bereiken en heel vroeg dwars staan.
· LFB / Links bij remmen: mag gebruikt worden om de wagen te vertragen om tot bij een clipping point te komen. Mag niet gedurende de hele drift gebruikt worden, door de leidende auto. De volgende auto mag wel links bijremmen.
· Clutch kicken / op koppeling stampen: mag gebruikt worden om de toeren te behouden en de drift te behouden.
Kwalificaties: ENTRY SPEED DRIFTHOEK / TRANSISIE IDEALE LIJN met APEX en SNIJPUNTEN SHOWGEHALTE & IMPACT· De snelheid bij het inzetten van de drift moet zo hoog mogelijk zijn. Hoe hoger de snelheid, hoe hoger de score. De snelheid wordt gemeten tijdens de kwalificatie met een speedgun.
· De drifthoek moet er ten alle tijden zijn. Als je van richting verandert, dan moet de wagen zijn linkse drift omzetten naar een rechtse drift in één vlotte beweging. De wagen mag niet rechtkomen tijdens een lastwissel.
· De ideale lijn is heel belangrijk. De jury zal aangeven waar de belangrijkste clipping points zich bevinden. Hoe verder een wagen langs het clipping point drift, hoe lager de score. Een clipping point kan ook aan de buitenkant van een bocht liggen.
· De totale show en impact hebben slechts een kleine invloed op het resultaat. De jury en het publiek wil een zo lang mogelijke drift zien met zoveel mogelijk rook.
Er zullen juryleden zijn, die in totaal maximum 100 punten geven per run.Twin drift battles
1. Er zijn 2 auto’s; de auto die voorop rijdt (hierna te noemen de leader) en de auto die achtervolgt (hierna te noemen de chaser)
2. Elkaar hard raken is verboden. Als twee wagens elkaar hard raken, dan wordt de veroorzaker als verliezer beoordeeld, indien de aanraking vermijdbaar was. Een bewuste aanraking kan bestraft worden met een diskwalificatie, aftrek van kampioenschappunten of zelfs een intrekking van de licentie. Een lichte aanraking (schampen, licht leunen etc) is NIET strafbaar MITS niet bewust veroorzaakt !
3. Inhalen is enkel toegelaten als de leidende wagen een fout maakt en daardoor van de ideale lijn afwijkt. De chaser mag de leader bij de inhaalactie niet hinderen of in de weg rijden.
4. De leidende wagen moet de kwalificatie run zo goed mogelijk simuleren qua snelheid, drifthoek en clipping points.
5. De chaser moet ook zo goed mogelijk de kwalificatie run simuleren. Terwijl hij dit doet, moet hij proberen om zo dicht mogelijk naast de leader te driften. Ten allen tijde moet de chaser op zijn minst dezelfde hoek hebben als de leader, behalve als deze spint.
6. Drie juryleden zullen de deelnemers beoordelen tijdens de battles, na de twee runs spreekt de jury haar voorkeur uit, welke deelnemer heeft gewonnen. Dit doet de jury door een rode of een gele vlag op te houden, die corresponderen met de auto die een rode of een gele vaandel op de auto hebben.
7. Als de leader helemaal van de lijn af gaat en netjes wordt ingehaald, zal hij 0 punten scoren.
8. Als de chaser de leader raakt, terwijl hij probeert in te halen of terwijl hij zo dicht mogelijk probeert te volgen, dan scoort hij 0 punten.
9. Als de leader te fel vertraagd voordat de driftzone begint, wordt dat niet gewaardeerd door de jury leden.
10. Indien de leader spint en daardoor spint de chaser ook, dan is het voordeel voor de chaser, aangezien de leader als eerste spinde.
11. De wagens moeten met dezelfde snelheid de eerste bocht benaderen. De wagen die niet wacht op de ander, krijgt bij voorbaad al minpunten. Bij een te groot gat kan de battle opnieuw gestart worden door de jury.
12. De chaser moet invoegen achter de leader net na de laatste pylon.
13. De chaser moet de leader genoeg plaats geven om van richting te veranderen. Als de chaser de leader hindert of de leader zijn drift blokkeert krijgt de leader het voordeel. Als hij de leader laat spinnen of zijn drift laat afbreken, krijgt de leader het voordeel.
14. Als de score gelijk is na 2 runs (de rode en gele vlag beide omhoog, zal er een re-run zijn. De re-run zal steeds gebeuren met 2 nieuwe runs. Na 4 runs zal de jury een beslissing maken. Vanaf de halve finales kunnen er 6 runs of meer gereden worden.
15. De beslissing van de jury is sluitend en bindend. Er kan uitleg gevraagd worden na het evenement, maar met respect. Het openlijk blameren van de jury zal diskwalificatie tot gevolg hebben.
16. Het negeren van aanwijzingen van officials zal diskwalificatie betekenen en een schorsing van 1 wedstrijd.
Zo duidelijk?
en dat achter elkaar aan rijden noemen ze oefenen :P





























en op die ascona heb ik ze nog steeds en heb er ook goed schik mee :D
-
AuteurBerichten