Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nee helaas niet, alleen van de drukregelaar.
preventief vervangen zou ik niet doen, aangezien de prijs op ebay al snel richting € 350.- gaat.
hou ff goed in de gaten dat er aan de onderkant van de pomp geen olie uitloopt.
de continental pompen zijn wel beter, maar ook die gaan kapot.
sommige na 30.000 km anderen na 170.000 km pas.waar Siemens opstaat is de hogedrukpomp, is een oud type.
de nieuwe types zijn van continental.houdt ie toevallig in, als je hem doortrekt in de toeren?
@kaasboer09 wrote:
Ik heb een Signum uit 2003 met 2.2i motor (Z22YH). De fout is tot nu toe nog niet terug gekomen. Ook vind ik de prestaties erg goed. Zou ik kunnen aannemen dat dit wellicht al vervangen is?
je zou ff kunnen kijken, welk merk pomp er in zit ;)
als je voor de auto staat, links naast de accu.maar je hebt hem dus niet uitgelezen?
misschien kan Kimmiej je helpen met uitlezen, woont ook in die buurt.
drukregelaar kost bij de VOD +/- € 140,- op Ebay rond de € 100,-zit zeg maar onder je brandstofpomp

wervelkleppen geeft ie een andere storing aan.
kun je makkelijk testen of het stangetje nog soepel van links naar rechts gaat.
en volgens mij heb je daar alleen last van bij een koude motor.ik hoop voor je pa dat het niet de pomp is.
en koop hem vooral niet bij de dealer, want dan ben je € 800 lichter.
koop hem op ebay, voor ongeveer € 350.-
installatie is heel eenvoudig zelf te doen.volg de peilstok een stukkie omhoog.
tussen de zwarte buis en de afdekkap, zie je nog net de stekker van de regelaar zittenzou hem eerst uitlezen, grote kans dat het de pomp is.
bij mij gaf ie P1191-52 brandstofdruksysteem storing.heb ook geprobeerd om de drukregelaar nog vervangen te krijgen vorig jaar.
maar die vlieger ging helaas niet op.je kunt heel snel checken of je een nieuwe versie hebt.
ff 2 torx boutjes losdraaien, aan de onderkant staat het nummer.
de onderste rij met cijfers, moeten de laatste 2 cijfers 09 of hoger zijn.
op de foto hieronder is dat 10.
Er zit ook nog een lage druk pomp in je tank, is mij verteld.
Uitlezen heeft bij mij destijds ook de HD pomp als oorzaak aangewezen.
De drukregelaar is een terugroepactie van geweest.
Dus als de auto dealer onderhouden is, zou deze vervangen moeten zijn.Als je de ketting laat vervangen bij de VOD, ben je zon 1200-1300 euries kwijt.
Heb het bij een universele garage laten doen, met originele onderdelen.
Inclusief olie en filter was ik 850 euro kwijt.
Bij mij stond de teller toen op 171.000 km’s.@sw_reijnders wrote:
Nieuwe bobine gekocht.
Was ook hard nodig zeg, de vec werd behoorlijk bokkig :roll:heeft ie van het baasje :jerry :jerry :jerry
Vandaag de koplampen maar weer eens onderhanden genomen.
Vorig jaar ook al een keer gedaan, met een setje van Meguiars.
Hier was ik niet tevreden over, dus nu maar met waterproof schuurpapier gedaan.
Ben nu wel blij met het resultaat.





dikke signum :thumb
waarschijnlijk is dat setje van Marcin op Markplaats?
vraag het hem via de mail op marktplaats of via dit forum, daar heet ie Taner ;)
hij kan het denk ik ook wel voor je inbouwen.goed bezig :thumb :wors
@Kano wrote:
Alleen het lager. Niet de schelp.
misschien op het verkeerde bezuinigd dan?
heb ze bij mij beide vervangen en gelukkig van het geknak/gekraak af.heb je beide vervangen, zie foto?
:wors GAAF :thumb :wors :thumb
welkom hier Timo :thumb
@Helmer opelfan wrote:
En opgelost?
heb het zelfde probleem. Schoonmaken heeft niet geholpengaat ie ook spontaan van de cc af, onder het rijden?
@Bartjex88 wrote:
Even dit omhoog schoppen:
Er is dus geen mogelijkheid een c1 van 2003 uit te rusten met een regensensor?en waarom zou dit niet kunnen?
heb ook een C1 (signum) met een regensensor.dat is een tint donkerder en dat verschil zie je heel duidelijk.
B2 scherm past op een B1, bij B2 scherm zit alleen een oogje ter hoogte van knipperlicht.
deze moet je ombuigen of wegslijpen ander past het knipperlicht niet.aan de voorkant de schokdempers, veren, veerschotels en veerpootlagers vervangen

-
AuteurBerichten