Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Beste Forum,
Het probleem is nog niet achterhaald. Inmiddels bij de dealer geweest. Die wilt met mijn verstuivers aan de gang. Zonder te weten of dat het is. Daarna naar een dieselpsecialist geweest. Die heeft de auto wel beter uitgekelezen doormiddel van uitlezen tijdens het rijden. Tijdens het rijden viel het op dat de brandstofdruk wegzakte bij het intrappen van het gaspendaal. Stationair was de brandstofdruk ook onregelmatig. Conclusie van de garagist: “de buik moet open en dan kan je het beter allemaal meenemen maar dan ben je minimaal €5000,- kwijt. Kan je het beter inruilen. Slechte motoren”.
Omdat ik de afgelopen twee weken zonder storing aan het zeulen ben met mijn Signum die het bij voorzichtig gasgeven nog wel deed. Klapte hij daar opeens in storing: luchtsensor, resetten maar tot drie keer aan toe. Voorzichtig naar huis en thuis aangekomen doemde er een motorindicatie op.
Ik heb de Signum op z’n noodloop naar een garage gebracht van een Turkse eigenaar. Hij gaat eens even rustig kijken. Ik heb daar een beter gevoel over dan de dealer en de dieselmotorspecialist bij elkaar. En mijn portemonnee ook hoop ik.Wordt vervolgt.
Dank je. Ik heb ook gehoord dat het misschien wel goed is om zo een dieselbehandeling flesje erin te gooien. Heb dat vanavond ook gedaan.Heb even een halfuurtje gereden maar ik heb geen verbetering gemerkt.
Ik heb precies hetzelfde aantal kilometers met mijn auto. Ik heb ook geen idee of ik een egr heb. Ik moet je zeggen dat ik niet blij ben als het de verstuivers zijn wantze kosten per stuk €1000,- per stuk. Er zitten er zes in. Heb jij al antwoorden op je probleem gekregen ?
Klopt, mijn Signum is een 3.0 diesel uit 2003. Het maakt bij mij niet uit of de auto warm of koud is. Hij houd in. Volgende week kan de dealer de vertuivers testen. Ik lees op her internet dat de dealer ze maar al te graag laat vervangen. Nu heb ik begrepen dat je ze ook kan laten reviseren. Weet jij daar wat van?
-
AuteurBerichten