Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
gaat wel, door een stuk trajet in de bestaande route te blokkeren
Ik heb daar soms ook last van (Insignia – DVD800); ik heb lang gedacht dat de antennekabel ergens los zat; pas na een tijd ontdekt dat het zich voordoet als de achterruitverwarming aanstaat (springt bij mij ook soms automatisch aan). Wellicht interferentie omdat de kabels dicht bij elkaar liggen.
Sinds ik dat weet, kan ik er mee leven.ik heb er 3 (vooraan, in middenconsole en achteraan) en ik heb de indruk dat die correct werken. Normaal gebruik ik enkel die in de console of de USB om mijn iPhone op te laden. Occasioneel wordt die achteraan ook al eens gebruikt om iets op te laden van de kinderen en toch nooit klachten gehad.
Ik zou het ook eigenaardig vinden mocht er een verschil zijn, want volgens mij zijn die van hetzelfde type en krijgen ze dezelfde voeding. Kijk de (sterkte van de) zekeringen eens na.@stijn9041 wrote:
Even de test gedaan: op het intern geheugen (ongeveer 1,25 Gb dacht ik) kan Benelux + Duitsland of Benelux + Frankrijk. Alle drie lukt niet, zelfs Frankrijk en Duitsland samen lukt niet.
Maar @ Juruca: Benelux + Duitsland dus wel.
klopt, de theoretische 2 GB is in de praktijk veel minder
met de originele kaartsoftware was Benelux + D + F nog mogelijk; sinds de eerste update was dat niet meer mogelijklos daarvan is een tweedehandswagen met ca 100 a 130.000 km natuurlijk wel niet risicoloos… aan deze km-stand komen de eerste grote kosten, ook bij probleemloze auto’s en bij minder regelmatig onderhouden auto’s kunnen die zwaar tegenvallen
Ik verkies de Insignia om diverse redenen boven de Passat… maar de DSG is wel stukken beter dan de Opel-automaat.
Ook al is de Insignia automaat stukken beter dan het tamme ding dat in de Signum zat…
En dan heb ik het hier niet over technische mankementen of zo, maar enkel over rijplezier.volgens mij zitten daar gewone lampjes in (T10 of zo) en die verslijten of komen los te zitten
ik heb destijds bij een vorige Opel ook nog dashboard lampjes laten vervangen. ik was toen wel wat geschrokken van de prijs (alles moet immers losgemaakt worden)
als je zelf handig bent ga je op Motor-talk of op het Engelse IE-forum wel vinden hoe je ze zelf kunt vervangen
20 maart 2015 om 16:38 In reactie op: Commando verwijderen/wijzigen bij een telefoonnummer #18278592er is een commando om voicetags te verwijderen, ik denk ‘wissen’
zeg anders eens ‘menu’ en laat de commando’s dan allemaal overlopen…anders ’telefoonboek’, dan komen ze alfabetisch en na ‘monique’ ‘wissen’ en bevestigen
@wallace wrote:
ik heb nu de maat 225/55 r17 maar moet dit bij een sportstourer 2000 cd 160pk ecoflex niet 245 zijn???
beide kunnen (samen met nog wat andere maten); de breedte 245 is wel enkel icm 18 of 19 of 20 inch
aanbevolen spanning staat bij op label (in tankklep of aan bestuurdersdeur)
je hebt een Ecoflex en mogelijk ook lage weerstandsbanden -> hoge bandendruk aangewezenhoe breder de band, hoe groter het verbruik !
je rijdt nu wellicht met 225 mm (225/55/17); als je naar 18 inch gaat zal het dus wellicht 245 mm worden en reken dan toch op een meerverbruik van een halve liter per 100 km.
Als je originele Opel-velgen koopt gaat dat alleszins passen; er is geen onderscheid op basis van het modeljaar; alle 18″ zijn onderling verwisselbaar.
Hebben jullie in Nederland geen gelijkvormigheidsattest bij de auto waarop alle toegelaten velgen en banden staan?
@ducatif1 wrote:
De gewone H7 vervangen De tip:
Je moet dus alleen de torx moeren een kwart/halve slag draaien. Hierdoor komt de sluiting van de lamp met lamphouder losser te zitten.
Dan de lamp losdraaien (ca. halve slag) en dan kun je gewoon de lamp wisselen.
Zie ook: https://www.youtube.com/watch?v=FvdK-Bzq3Iw” onclick=”window.open(this.href);return false; voor een duidelijke filmpie.ja, ik had dit ook al gezien, maar ik begrijp niet waarom dit de ronde doet, want die lampen gaan er uit zonder aan die schroeven te draaien: de lamphouder klikt er via een draaibeweging uit, en met de omgekeerde draai ook in, achter die 2 torx-schroeven
Ik geef de voorkeur aan de Bosch Plus 90
de daglichten waren bij mij heel moeilijk los te krijgen; rest ging wel; beide kanten zijn gelijkaardig, wel die buis van de sproeiervloeistofreservoir verwijderen (en opletten dat je niets laat vallen ;) )
@pixels66 wrote:
vwb je minpuntje vermogen.. Wellicht de overweging waard om hem te laten chippen. Dat zal aanzienlijk(lees: gigantisch) schelen in je koppel over het volledige toerental..
zal wel al gechipt zijn zeker, hoe kom je anders aan 190 pk ?
ik denk dat er intussen bij de 2.0 CDTI 8 vermogens beschikbaar zijn, maar de 190 pk ontbreekt bij mijn weten nog ;)
Fernlicht H1 12 V, 55 W
Abblendlicht (dimlicht) H7 12 V, 55 W
Tagfahrlicht/Standlicht W21/5W (T20) 12 V, 21/5 W
Blinklicht vorn PY21W 12 V, 21 W
Bi-xenon D1S 12 V, 35 W
Kurvenlicht H11 12 V, 55 W
Nebelscheinwerfer H10 12 V, 42 W
Blinklicht seitlich W5W (T10) 12 V, 5 W
Blinklicht hinten PY21W 12 V, 21 W
Rücklicht R10W 12 V, 10 W
Rück-/Bremslicht P21W 12 V, 21 W
Rückfahrscheinwerfer P21W 12 V, 21 W
Nebelschlusslicht P21W 12 V, 21 W
Kennzeichenleuchten W5W 12 V, 5 W
dritte Bremsleuchte LEDInnenleuchte vorn W5W 12 V, 5 W
Leseleuchten vorn W5W 12 V, 5 W
Innenleuchte hinten W5W 12 V, 5 W
Handschuhfachleuchte 42mm 12 V, 10 W
Fußraumleuchte 36mm 12 V, 5 W
Kofferraumleuchte 42mm 12 V, 10 W
Türleuchten 42mm 12 V, 10 W
Zigarettenanzünder W1,2W 12 V, 1,2 W
Sonnenblende 12 V, ?Ik zou alleszins zo geen setjes met van alles wat gebruiken (ongeacht of het van Mercedes of van Dacia is), maar telkens lampen per twee vervangen met kwalitatieve lampen.
De meeste lampjes zijn ook niet zo eenvoudig te verwisselenIk zit nu aan 104.000 km en ik had intussen enkel een paar kleinere probleempjes die elke auto heeft,
ik vind het nog elke dag een plezier om er mee te rijden
in vergelijking met de Franse rivaal die ook voor onze deur staat, is het comfort en rijplezier enkele stadia hoger…@desmoboy wrote:
Bevestiging mijn insignia is een total-loss geworden.
Diegene die niet bij opel zouden blijven wat zouden jullie dan wel kopen van auto ?
Ben eens nieuwsgierig om dit eens te weten, dus laat maar komen
op dit ogenblik zou ik zeker de Jaguar XE eens goed bekijken… voor andere valabele alternatieven loopt het prijsverschil al snel op ofwel zijn ze merkelijk kleiner dan de Insignia
raar, ik heb die app nu wel al een jaartje, denk ik, maar van foto’s of handleiding is er bij mij geen sprake
ik heb hetzelfde met dezelfde motor ook van 2011
ik moet 2 x jaar bijvullen, jaarlijks goed voor ongeveer 1 liter
al in 2 garages grondig laten nakijken, onder hoge druk gezet… nergens lek gevonden :hmmzenige mogelijke verklaring is overdrukventiel bovenop het reservoir waaruit vloeistof zou ontsnappen bij langdurig aan hoge temperatuur rijden (filerijden)
ik heb er mee leren leven :???:
@bert pitt wrote:
Zitten er geen bladeren onder je motorkap aan de raamkant? Als ik rond deze tijd van het jaar de bladeren niet elke paar weken verwijder, tussen de motorkap en de luchtinlaat dan begint het bij mijn auto ook muf te ruiken.
ik zou ook hier aan denken: door verstopping is er misschien een waterinsijpeling en staat er ergens iets vochtig
ik zou alleszins de AC aan laten staan en best ook de verwarming een tijd op een hoge stand houdenkomt dat geluid van onder de motorkap?
ik heb ook zo iets gehad en dat was stomweg een kabel die uit zijn houder geklikt was (toen ik het beschreef wist de garage dadelijk wat het was)@Franco49 wrote:
Nee echt niet ik krijg alleen de weg waarop ik rij en de hoofdwegen (ik rij vaak over binnenwegen en die staat er niet op ) wel heel vreemd of misschien normaal!
neen dat is vreemd.
Heb je Benelux ingeladen in het geheugen en/of zit de DVD in het toestel?@Franco49 wrote:
Ik zag dit draadje over flitspalen! kan ik ook flitspalen op mijn navi 800 krijgen?
neen
pas vanaf SD 900 kun je eigen POI inladen via een SD@Lody wrote:
Ik heb een Insignia 20T 2009 met DVD 800 systeem , DVD 800 2011-2012 geleend van kameraad met Insignia ,maar niet kunnen installeren .Mijn tiende teken incl WOL is een 9 !! Hoorde later dat je de DVD800 alleen op kenteken kan kopen , weet iemand meer ??
Het DVD800-systeem uit wagens modeljaar 2011 is anders dan wat er in 2009-2010 in zit; ook al zien ze er hetzelfde uit.
Daarom zijn er 2 soorten update Dvd’s, afhankelijk van het modeljaar van jouw Insignia.@Franco49 wrote:
Mijn wagen is van november 2010 en toch de 10 cijfer een B :D
logisch, de B staat voor modeljaar 2011 en dat zijn alle auto’s die men gebouwd heeft na de zomer van 2010 tot voor zomerverlof 2011
-
AuteurBerichten