Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@pe1pal wrote:
@Burnin wrote:
Als ik het goed heb kan je tijdens het rijden wel favorite bestemmingen selecteren die je dus al voor het rijden hebt ingesteld
Klopt, maar wat een foute keuze van opel om dit te blokkeren :( dat betekend dus dat je steeds een P kunt opzoeken zelfs met bijrijder aan boord. Onbegrijpelijk!
Dat lijkt me eerder een grapje van Opel Nederland te zijn;
dat is dus zeker niet bij alle Insignia’s en moet dus te wijzigen zijn door de dealer.wat is ’telefoonvoorbereiding’ bij de Insignia? Bij andere modellen bij Opel was dit vroeger enkel bekabeling en antenne aanwezig.
Bij mijn weten is dat echter geen optie op de Insignia en is het nu: niets/bluetooth/embedded bluetooth al dan niet met optionele craddle.
welke antenne heb je? Zit er een microfoon tussen de leeslampjes?Achteraf aanpassen kan altijd, maar is een dure grap waarbij de module geprogrammeerd moet worden en nieuwe kabels nodig zijn.
die doppen kosten inderdaad niet veel, maar opgelet er bestaan 2 soorten wielmoeren: er zijn er die smaller zijn (blinkend en net iets langer) en daar passen die doppen niet op. In dat geval moet je andere wielmoeren (voor LM-velgen) bestellen
ik heb al gekocht bij de 2de: pasvormautomatten of matten-online
ik heb de originele budgetmatten en de dure veloursmatten gehad; bij beide zat ik er na 6 maanden door (terwijl de 3 andere nog perfect waren).
Vervolgens heb ik er bij automattenonline besteld die zeer goed lijken op de velours exemplaren – perfecte pasvorm en die gaan al enige tijd mee en het voordeel is ook dat je ze niet per 4 moet kopen en er zijn 4 kwaliteitenzonder dat dit enig afbreuk doet aan de auto, maar wat ze ook zeggen, wat op de foto te zien is is alleszins geen Cosmo !
zie ECC, interieurafwerking, deurklinken, enz.Ik heb weet van een lek via de achterdeuren bij de eerste Insignia’s uit 2009.
Ook al gelezen dat een los gekomen slang van de AC verantwoordelijk was voor natte tapijten achteraan.er staat me binnenkort hetzelfde te wachten, maar ik vrees dat ik er ook remschijven ga moeten bij pakken
remvloeistof is in principe om de 2 jaar (maar ik heb dat eerlijk gezegd nog nooit op mijn factuur zien staan) – zal vervat zit in ‘groot onderhoud’ – brandstoffilter idem (kost ook niet zoveel)
versnellingsbak heb ik bij mij nog nooit geweten, ook niet bij vorige auto’s
dringend service nodig heeft inderdaad niets te maken met onderhoud, maar wel met een storing… in jouw geval dus de gloeikaarsen. Boodschap zal telkens oplichten bij starten van de motor (want dan test hij dat)
het is inderdaad niet superdringend, maar de auto zal moeilijker starten bij koud weerik heb er vorige maand 2 laten vervangen aan 112.75 euro (Opel dealer).
@hpp wrote:
Ik bedoel na 14 maanden onderhoud. Bij 30000 km. Die 1 a 2 jaar is de leeftijd van mijn auto. :D : :D
was ook een antwoord aan TS, geen repliek op jou… ;)
is wel een luxe hoor: moet je wellicht ook nooit lampjes of ruitenwissers vervangen, geen navigatie updaten, … polish en wax zijn je wellicht ook niet bekend :DIn het kort zonder al te veel detail:
het zijn allemaal 2.0 CDTI motoren, in oorsprong waren de 130 en 110 pk gedowntunede versies van de 160 pk; maar de motoren werden elk jaar aangepast (efficienter en zuiniger); vanaf MJ2011 waren er grondige aanpassingen en zijn de motoren niet meer identiek; er was intussen ook van elke versie een zuinige ecoFlex-versie. Recenter werd de 110 vervangen door de 120 pk; de 130 door de 140 pk en de 160 door de 163 pk en uiteindelijk waren het allemaal ecoFlex modellen.
In grote lijnen is er niet veel onderscheid; natuurlijk wel in rijgedrag, koppel en vermogen. Verder, hoe nieuwer, hoe beter. Een ecoFlex is zuiniger maar heeft ook nadelen.
Dit jaar deed de 1.6 CDTI zijn intrede met 110 (?) en 136 pk en is er een ‘nieuwe’ 2.0 CDTI met 170 pk. deze laatste motoren zijn een stuk stiller, want de Opel-diesels waren niet van de stilste.
In cijfers zijn ze allemaal behoorlijk zuinig, in realiteit ligt het wel een stuk hoger.Zo nauw steekt het inderdaad niet, zeker niet bij een recente auto.
Maar als je zelf amper naar je auto omkijkt is 2 jaar toch te lang; een onderhoud is niet enkel olieverversing he, maar er worden ook nog wat andere vitale onderdelen gecontroleerd.
En als er niets aan de hand is, is het enkel de prijs van een oliewissel en dat is niet het einde van de wereld (nog niet zo lang geleden moesten auto’s trouwens elke 5000 km binnen)Tja, dan ben je wel een oen als je daar blijft gaan…. een dealer die dat één keer durft te doen is vervolgens zijn vergunning kwijt!
120.000 is een gewoon groot onderhoud (bv. ook remvloeistof – zie de factuur aan 60.000 km); poly V riem is pas op 150.000
mogelijke bijkomende zaken zijn remblokken en eventueel ook remschijven
zaken die tegen dan ook wel eens stuk gaan zijn gloeikaarsen en turboslang, maar dan zou je al een melding gekregen hebben.19 januari 2016 om 12:39 In reactie op: Nieuwe Opel Insignia krijgt lijnenspel Buick Avista #18307995neen hoor, kijk naar de nummerplaat… er zijn ook andere foto’s van waar hij de fabriek uitrijdt en van het interieur
onmiddellijk na het stilleggen van de motor en het uittrekken van de sleutel, de hendel van de ruitenwissers naar beneden duwen
15 januari 2016 om 12:22 In reactie op: Nieuwe Opel Insignia krijgt lijnenspel Buick Avista #18307991er zijn bij mijn weten nog maar enkel foto’s van een gecamoufleerde Insignia 2017 die een stuk langer is (http://www.autogespot.be/nl/opel-insignia-2016/2015/08/20″ onclick=”window.open(this.href);return false;). Op basis daarvan zijn er wat photoshops gemaakt. Maar het zou wel kunnen dat er gelijkenissen zijn met deze Buick aan de voorkant
ik denk dat de blauwe op de achteruitrijlichten aangesloten moet worden
die kleine rode moeten ook iets met de voeding te maken hebben: als blauw signaal krijgt dan activeren die rode de camera’s en het display ?
kijk hier eens:
http://nl.aliexpress.com/store/product/Intelligent-control-car-camera-video-switch-car-video-automatic-switch-connect-front-or-side-left-right/1045641_1902128616.html?isOrig=true#extend” onclick=”window.open(this.href);return false;@bert1969 wrote:
Weet iemand hoe je de harde schijf kunt vergroten van een DVD 800 ? heb de nieuwe dvd 2015/2016 maar wil graag Duitsland en Benelux en Oosterrijk erop maar is te groot :fy1
dat gaat gewoon weg niet (zie ook hierboven)
zet er op waar je dagdagelijks bent en plaats de DVD als je over de grens gaatals het originele zijn met de rubbers nog op, zou ik me daar geen zorgen over maken.
op mijn Insignia heb ik er nog geen geplaatst maar ik geloof dat dit met schroeven is in het deurkader, dus sowieso onzichtbaar
lage sleutelbatterij is een andere melding;
dit (code 174) wijst op een onvoldoende geladen batterij, mogelijk door een tijdelijk te hoog verbruik; een aantal zaken worden dan uitgezet zoals zetelverwarming en achteruitverwarming
de foutmelding gaat weg na 2 starts met voldoende geladen batterij.
ik zou toch de riem van de alternator checken;
anderzijds als het echt mis gaat, dan gaat volgens mij het rode batterijlampje branden26 november 2015 om 12:13 In reactie op: Update navigatie DVD800 voor Insignia met modeljaar 2011 #18206490@Opeloco wrote:
Maar jij zou eventueel heel de cd van de hand willen doen?
De 2015 versie doe ik natuurlijk (nog) niet weg;
de 2014 versie mag wel weg;
en ik heb die van 2011 trouwens ook nog, maar die zal niemand meer willen ;)@Opeloco wrote:
Staat op die versie dan ook het vernieuwde knooppunt van Eindhoven?
kan ik nu nog onmogelijk testen he (ik vermoed dat bij 2014 het kaartmateriaal van laatste kwartaal 2012 is)
25 november 2015 om 11:57 In reactie op: Update navigatie DVD800 voor Insignia met modeljaar 2011 #18206487@Opeloco wrote:
Een ritje Goes zou ik op zich eventueel nog wel zien zitten voor een update… Hoeveel zou de vergoeding bedragen? :D
Maar hoe ben ik nu echt 100% zeker dat dit wel lukt op mijn model? Ik heb dvd800 en een letter B in chassisnr en mijn wagen is van 2011.
Maar als ik google op afbeeldingen van dvd800 kom ik toch nog verschillende types tegen :hmmzje mag ook tot Gent komen… wat voor jou ook niet bij de deur is.
Er zijn 2 types update voor de DVD800, deze voor MJ 2011 en deze voor MJ 2009/10. Maar de layout van de DVD en het hoesje is bij elke update gewijzigd, vandaar de mogelijke verwarring.
Jij hebt de eerste nodig en die heb ik liggen.Er is wel een grote MAAR: de DVD laat ook het systeem updaten, waardoor er geen weg terug is.
Op zich geen probleem, maar de kaarten werden ook telkens groter… als je dus bij mij Benelux komt inlezen, heb je voortaan enkel nog Benelux ter beschikking. Het inlezen heeft ook een lange tijd nodig.
Ik heb hier elders al eens de grootte van de bestanden en de duur gepost: viewtopic.php?f=105&t=186504&start=100Ik weet niet welke versie je hebt, maar versie 2014 heb ik ook nog liggen en eigenlijk mag die weg.
20 november 2015 om 11:20 In reactie op: Update navigatie DVD800 voor Insignia met modeljaar 2011 #18206482@frits49 wrote:
juruca , ik ben wel geinterreseerd ,alleen is de afstand wel wat te ver voor mij
van waar ben je ?
@keobnepo wrote:
Het zou (technisch) zeker mogelijk zijn, maar:
– aangezien ik technisch absoluut niet onderlegd ben (thuis een lampje hangen lukt me al niet); en
– de auto een lease-auto is van kantoor,
heb ik de dealer aangeschreven met de vraag wat ze hiermee kunnen doen.Even afwachten maar.
Heb je al een antwoord ?
ja, zoals gezegd is dit de combinatie van het vermogen (bergop) en het gewicht (bergaf).
De CC heeft geen remfunctie dus dat verklaart die beperkte stijging.
Mocht je de helling in 5de doen dan zou hij wellicht de 120 km/u kunnen behouden. -
AuteurBerichten