Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Maurice89 wrote:
Haha nee geen probleem hoor ;) en gesloopt? Blok was kapot heb deze gered :thumb Ga geen sloop auto meenemen na een meeting :jerry Staat binnenkort te koop klaar voor een nieuwe eigenaar auto rijdt nu echt fijn, airride er onder uit orginele wielen er onder orginele onderstel wel wat verlaagd en ap dempers er onder.
Deze stond lange tijd geleden op mp toch? Met airide 18inch snowflakes. Heb jij die toen gekocht en het blok gesloopt of was iemand anders dat. Mooi dat je haar gered hebt! Zijn er al niet veel van king:
Het gaat ook om dat gekraak net na het starten. Het zou me niks verbazen als een deel onder water stond. Want het stond vrij hoog. Na paar keer uit een starten is het geluid ook weg en blijft weg.
Hier een link.
http://www.mediafire.com/watch/o6p8i489a2w0kkt/Spraak_081_001.m4a” onclick=”window.open(this.href);return false;
Vanaf 6sec start ik, 0.5sec. later is het geluid hoorbaar.Vandaag naar een garage gegaan en die vertelde mij dat de multiriem piept, dat geloofde ik wel. Maar hij zei ook dat de versnellingsbak de druklager dat gierend geluid maakt? Dit kan ik mij echt niet voorstellen. Ik vroeg hem hoe dat kan dat water dit veroorzaakt, aangezien het volgensmij gesloten is daar. Hij zei dat het niet helemaal dicht is. Klopt dit? Of zit hij gewoon uit zijn nek te lullen.
Ik heb een geluidsbestandje, maar hoe moet ik dat hier posten. Dit kan niet via youtube neem ik aan
Vandaag is goed gaan luisteren. Gepiep komt van multiriem. En bij starten is het meer een gierend geluid. Het is echt 0.5 sec nadat auto gestart is is het gierend geluid 1 sec aanwezig daarna weg.
@haasje kan de multiriem normaliter tegen water? En wat als de spanner flin wat water heeft gekregen?
Is het vervangen van een multiriem te doen voor een beginner?
Ok. Ja ik heb de dag erna wel gereden (korte stuk) en vandaag ook weer. Eve kijken of het verdwijnt. Het schurend geluid bij starten ook te verklaren? Door water?
Ik zal zometeen proberen te filmen. Piepend geluid lijkt van de multiriem aftekomen. Kunnen die dingen niet tegen water?
@smoke_soldier wrote:
@Shane_Astra_g wrote:
Ik moet zeggen, dat ziet er zeer mooi uit. en ook fel! Dus ik neem mijn woorden terug. :kewlpics
De mijne stoort ook totaal niet. Voorheen had ik wat ledjes van ebay. Die waren om te huilen. Leken net waxinelichtjes.
Heb jij je lichtschakelaar en raamknoppen kachelunit etc. ook gedaan? Voor het geheel wel zo mooi!
Bedankt Shane :agent En KRSA2000 op de foto ziet het er TE fel uit maar dat is niet zo, ik zei alleen aan de felle kant, ik word niet verblind hoor. :thumb
Nee die heb ik nog niet gedaan, die staan wel op de zogeheten to do list, :jerry Maar er moet gesoldeerd worden, ik kan solderen maar met die kleine raamschakelaartjes vind ik het toch een beetje aan de enge kant moet ik toegeven.Smoke
Ja je moet inderdaad een smalle soldeerbout hebben. Anders brand een deel van je schakelaar weg :jerry. Je kunt ze ook kant en klaar kopen bij crazyleds. Bij de verlichtingsschakelaar gaat dit een stuk makkelijker!
@Step-han wrote:
@Shane_Astra_g wrote:
Netjes. Geen openluchtfilter toch? Vooral nu met dit warme weer werkt dat averechts. Chippen raad ik je pas aan wanneer je meer aanpassingen hebt gedaan. Waaronder een goede uitlaatsysteem en een goede cold airintake en eventueel je inlaatspruitstuk. Op een standaar motor chippen ga je niet zoveel op vooruit. Mijn auto ging maar 11pk omhoog, van 97pk naar 108pk. Toen uitlaatsysteem aangepast. 18.2pk meer, van 97pk naaar 115.5pk op de wielen. Moet voor het goede opnieuw laten chippen. Ik denk dan meer dan 20pk winst te behalen.
Dat is niet helemaal waar. Mijn auto is nagenoeg standaard op een vectra c aanzuigbuis na en heb de volgende waardes gehaald met chippen:
Van:
121.2 pk
158.2 NmNaar:
134.6 pk (+11,06%)
182.8 Nm (+15,55%)En je kunt dit goed merken, omdat het koppel veel eerder komt en met een stuk meer.
Wat is niet waar? Ik spreek vanuit mijn eigen ervaring. Ik raad alleen aan pas te chippen na harwarematige aanpassingen. Uiteraard kun je chippen met compleet standaard motor(wat ik ook gedaan heb). Maar als je meer wilt behalen zijn de hardwarematige aanpassingen echt een must. En zowizo hebben wij het hier over een x16xel niet een z18xe. De x16xel heeft in het verleden al bewezen bizare winst te behalen.
Kijk bijvoorbeeld naar botho. Die kwam uiteindenlijk met een x16xel op ruim 126pk op de wielen! Met een goede uitlaatsysteem en een cold airintake. Je moet ook niet vergeten dat je praat over piekwaarden. Vooral als je kijkt naar het vermogen. Nogmaals chippen op standaard motor kan zeer zeker, maar wil je echt erop voorruit gaan met een ongeblazen motor pas dan eerst hardwarematig aan.
leuk verhaaltje: x18xe blijf ik ver voor en een standaard z18xe heeft ook moeite mij bij te houden. Gewicht van 1050kg blijft gelijk, maar vermogen flink voorruit!
.t!
Netjes. Geen openluchtfilter toch? Vooral nu met dit warme weer werkt dat averechts. Chippen raad ik je pas aan wanneer je meer aanpassingen hebt gedaan. Waaronder een goede uitlaatsysteem en een goede cold airintake en eventueel je inlaatspruitstuk. Op een standaar motor chippen ga je niet zoveel op vooruit. Mijn auto ging maar 11pk omhoog, van 97pk naar 108pk. Toen uitlaatsysteem aangepast. 18.2pk meer, van 97pk naaar 115.5pk op de wielen. Moet voor het goede opnieuw laten chippen. Ik denk dan meer dan 20pk winst te behalen.
Jup net als de astra g coupe is die ook geleverd met een 2.0 turbo. 192pk als ik me niet vergis
13 augustus 2015 om 08:54 In reactie op: Originele veren terug plaatsen Insignia 2015 – Adres?? #18293413Ja in Rotterdam ken ik ook niet echt bedrijven die goedkoop zijn. Ik zelf woon ook in Rotterdam en ben helemaal gereden naar wateringen(waar me ouders wonen) bij een garage die het doet voor 30 per wiel zeg maar. Dus 120 euro. Misschien is er wellicht iemand op het forum die het kan doen voor je.
Precies. Nu rij ik lekker in een 3 deur hatchback van 1050 kilo + gechipte motor. Dat rijd prima! Wil ik beetje weten hoe dat nou rijd in een cabrio. Dan kan ik het vergelijken met 5 man van gemiddeld 70kilo in mijn auto. Dat reed ook niet bepaald prettig :jerry
De z18xe zou inderdaad goed zijn voor dit zwaargewicht. De z22se nog beter :afro of de turbo natuurlijk :jerry :jerry
Ik moet zeggen, dat ziet er zeer mooi uit. en ook fel! Dus ik neem mijn woorden terug. :kewlpics
De mijne stoort ook totaal niet. Voorheen had ik wat ledjes van ebay. Die waren om te huilen. Leken net waxinelichtjes.
Heb jij je lichtschakelaar en raamknoppen kachelunit etc. ook gedaan? Voor het geheel wel zo mooi!
1.6 16v in een cabrio lijkt mij ook niet echt fijn. Dat ding weegt boven 1200kg volgensmij.
Waarom heb je niet de quadleds genomen? Die zijn de beste leds die crazy leds verkoopt. Zeer fel. en licht mooi verdeeld

Op de foto lijkt er duidelijke stipppen te zijn. In het echt val dit reuze mee. Ik heb alle verlichting gedaan van middenconsole tellerklok lichtschakelaar en raamschakelaars. Helaas niet zo snel foto’s kunnen vinden.Of een hobbel in het wegdek :afro
https://www.youtube.com/watch?v=xEHk1jfR0EE” onclick=”window.open(this.href);return false;
@littlebird wrote:
@Mr.F wrote:
Bij deze!



Bijna de zelfde als ik heb! Alleen heb ik 3 deurs en dak spoiler. Gaaf!
hier foto van mijn astra g 1.8 16v 2003


Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Zo, Irmscher fanaten. Ik zelf vind die irmscher kit helemaal niks :puke . Momenteel heb ik wel een sideskirt van irmscher, maar daar wil ik vanaf. Binnenkort komt er een coupe sideskirt op. Mocht je je irmscher kit compleet willen maken, dan kun je het voor een klein prijse van mij overnemen :jerry
13 juli 2015 om 19:39 In reactie op: Inlaatspruitstuk X20XEV "verbouwen" is zelf maken geworden.. #18278852Inderdaad. Meten is weten :afro
Ik had me bericht aangepast. Nee ze zijn zover ik weet niet hier te krijgen. Ebay koop ik al jaren, nooit problemen mee gehad.
Deze heb ik paar jaar gelden ook geinstalleerd. Het zijn aftermarket mistlampen. Volgensmij ook niet te verkrijgen in nederland. Ik heb ze hier vandaan:
http://www.ebay.nl/itm/FOG-LIGHTS-LAMP-GRILLE-VAUXHALL-ASTRA-G-CLASSIC-98-04-/150581839899?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item230f60881b” onclick=”window.open(this.href);return false;
Was het nodig de bumper te verwijderen? Ik heb een astra g, geen idee of de zafira kwa ruimte tussen bumper en condensor het zelfde is. De mijne moet binnenkort ook vervangen worden.
Gratis? Ik zou ze dan nemen en doorverkopen. HAHA
@pkamphorst wrote:
Hoi,
even weer een banden vraag.
Van 205-50-16 naar 215-55-16 geeft een 5% afwijking is dat te veel van het goede of kom ik daar mee weg.groeten,
paulWaarom zo een afwijkende bandenmaat? De meesten zetten als alternatief 205 55 16 onder. Dit heeft een iets hogere wang wat voor meer comfort zorgt. Maar 215 55 16 wijk je wel heel veel af. In omtrek is dit 15.75 mm meer! Lijkt mij dat aardig wat zal aanlopen, al helemaal als je auto verlaagd is. Los van dit allemaal ziet het er naar mijn mening ook niet uit, je velgen zullen kleiner gaan ogen.
-
AuteurBerichten