Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Die karl heeft zijn max koppel van maar liefst 96nm bij 4500toeren, daar zit dan ook je meeste trekkracht
Haha. Kan me niet voorstellen dat dit niet gaat. Waarschijnlijk op hellingen eve terugschakelen dan moet het prima gaan.
Woofer:
Platte subwoofer>>Pioneer TS-WX710A
of in je reservewielkast>> TS-WX610A
En wat ted zegt, Wil je dat torretje sneller maken ben ik bang dat je heel veel geld moet uitgeven. Ik zou dan inderdaad voor een 1.6 16v gaan. Die zijn ook stuk beter te tunen.
Type weet ik niet uit me hoofd. Je kan ze gewoon bij de dealer halen. Ik heb de mijne vervangen voor rode leds.
Ja vandaar de link die ik stuurde. Nieuw kosten die orginele heel pak met geld. Repareren is meestal ook niet lonend, na een tijd gaan ze weer kapot. Die in de link is een goed goedkoop alternatief met meer mogelijkheden! Veel forumleden hebben die gezet.
lampjes vervangen? Je lampjes achter je mid zijn goed. Je hebt pixeluitval dit kun je niet oplossen door lampjes te vervangen.
en een tip wat betreft je mid die pixeluitval vertoont.
Goed bezig. Ik ben al meerdere topics tegen gekomen van een gechipte 1.4 turbo motor. De meeste gingen richting de 180pk als ik me niet vergis. Ga aub niet blind staren op cijfers zoals vele doen. Neem De vermogenskromme is goed onder de loep of er geen rare dipjes inzitten of piekende kromme. Ik zeg altijd beter een mooie kromme met iets minder vermogen dan 1 waarbij de kromme niet netjes loopt en ergens een piekje aantiek van x aantal pk/nm
Astra H uit 97? Dan ben je aardig uniek! De H is van 2004-2010.
Crazyleds in engeland. Bekende plek, waar vele forumleden ook halen. Leds zijn fel
Dit heb ik ook. Soms na starten verhoogd toerental 1200 toeren, dit zakt echt weer binnen 2 min ofzo. Stoor me er niet aan. Ik ben het onderhand gewend geraakt. Dit gebeurd niet altijd trouwens.
Met een goeie ratel die een lange steel heeft moet dit lukken. Met een schroevendraaien kun je niet genoeg kracht uitoefenen. Je kan proberen wat kruipolie erop te spuiten en even laten inwerken.
Fout niet denk ik. Ze zullen het wel veranderd hebben. Ik vraag me af hoe kun je nou exact je krukas vermogen meten, dit is toch alleen mogelijk door puur alleen de motor aan een testbank te zetten. Omreken factoren zullen nooit 100%correct zijn! Tenzij de fabrikant ze heeft vrijgegeven wat de mechanische verliezen zijn, maar dat lijkt mij sterk :D
Oftewel nog steeds niet duidelijk waarom dit ineens veranderd is.
@Haasje17 wrote:
Ik zou eerder bij de chippen uit je post laten chippen.
Zij hebben vele malen meer ervaring in het chippen van autos dan UT.Daarnaast hebben zij wel de capaciteiten om binnen korte termijn nieuwe auto’s te kunnen chippen.
Zelf konden ze in eerste instantie zelfs mijn meer dan 10 jaar oude astra G niet chippen twee jaar geleden.
Ze hadden hiervoor niet de software deze heb ik toen zelf aangeleverd en toen konden ze chippen, nouja alsnog niet omdat de
software in mijn Astra eerder gechipt was en ze hier niets mee konden. (Dbilas software).Wat eigenlijk wel laat zien dat ze huis tuin keuken chiptuner zijn. Wat techniek betreft hebben ze ook weinig verstand van hardwarematige tuning.
Dus vraag me dan ook sterk af wie de werkzaamheden gaat verrichten wanneer er mechanische problemen zijn binnen de garantie termijn.Ook werdt steeds verteld dat de waardes gemeten wielpk’s waren later was dit ineens krukaspk’s.
Bij een andere chipper geweest later (die nu enkel nog software schrijft voor andere bedrijven). Die op de bank een vele male beter curve chipte.En niet 1 of 2 runs maar tot wal 10 runs deed todat het perfect was.
Enige waar ze bij UT wel heel goed in zijn is klantvriendelijkheid. Totdat je ontevreden bent, dan mag je voor nogmaals op de bank wel betalen.
Raar dat ze nu krukas meten dan. Die van mij was ook op de wielen gemeten. Vraag me af wat de reden is om nu krukas te meten ipv wiel vermogen.
Bij welke tuner ben jij in het vervolg geweest haasje? Mag ook pm.
Ik denk puur omdat de beloofde waarden niet behaald werd. Ik heb zoals je deels al zegt liever een nette kromme dan 1 die pieken en dalen heeft en ergens een piekje van x aantal pk aantikt.
De meeste mensen laten zich lijden door cijfers. Hoe hoger hoe beter. Ik vind verloop van de kromme veel belangrijker al levert dit iets minder winst op.
@wagnas wrote:
Gefeliciteerd. Ga eerst eens wat maanden rijden en kijk dan of je meer vermogen wilt.
+1 En eerst maar is dat bommetje goed inrijden, voordat je gaat zitten planken!
Inderdaad afhankelijk van wat je wilt, maar ik begrijp uit je verhaal dat geen racemonster hoeft. Je kan chippen op een standaard motor, Je zal iets vlotter zijn en het zal wat prettiger rijden, maar meer ook niet. Je moet je dan afvragen of het het geld waard is te chippen.
Hardwarematig bedoel ik mee. Uitlaatsysteem/inlaat etc etc. Je kan het zo gek maken als je wilt. :jerry
Als je nog vragen hebt pm me dan. Anders wijken we af hier.
Maurice. Al heb je 100pk meer, daar wen je ook aan king:
@ricoG Eerst hardwarematig alles veranderen dan chippen. Je behaalt dan veel meer uit je ongeblazen motor. Verwacht wel geen wonderen, die 15 pk extra is een piek die de motor behaald bij bepaald toerental. Bij turbomotoren zie je vaak dat er over een bepaald toeren gebied bijvoorbeeld 2500 tot 6000 30 pk meer heeft, daar waar een atmosferische motor bij bijvoorbeeld 6500toeren zijn piek heeft van 15pk en als je het dan kijkt bij 3000 toeren dan is het verschil nog maar 10 pk.Al om al vind ik het nog steeds de moeite waard een atmosferische motor te chippen, maar wel bij hardwarmatige aanpassingen(Inlaat/Uitlaat e.d.
Ik vraag mij zowiezo af of het niet een nadelig effect heeft op de luchtstroom als het kokertje weggehaald word. Dat verhaal van een rennnen en ademen door rietje klopt opzich wel, maar bekijk het nu is vanaf een andere invalshoek:
Voorbeeld: Stofzuiger met gewoon de orginele pijp je hand er net voor houden, flinke zuigkracht. Nu een stofzuiger met een grotere diameter pijp. Zuigkracht zal minder worden naarmate de buisdiameter groter wordt. Dit verhaal zal bij een auto ook gelden lijkt mij.
Ik heb bijvoorbeeld op mijn 1.6 16v de standaard aanzuigbuis bij de gril vervangen voor 1 die iets groter is dan een dbilas aanzuigmond(Aardig ding dus!) en er zit een carbon cold air intake. Voorheen(stock inlaat) als ik mijn hand hield voor de aanzuigmond dan voelde ik bij stationair draaien al iets aanzuigen. Maar bij mijn aangepaste inlaattraject niet meer.
:jerry :jerry
Vaker mensen over gehoord
@KRSA2000 wrote:
@Shane_Astra_g wrote:
Het is zowizo de kunst de juiste aanpassingen te doen en uiteraard een goede chipper en dan nog de juiste combinatie tussen de aanpassingen. Bij de 1.6 16v(x16xel) valt een hoop te behalen met niet eens zo heel veel gekke aanpassingen, Uitlaatsysteem op maat(orginele cat) en cold airintake verder alles stock.
van 97pk naar 122pk en van 135nm naar 165nm koppel op de wielen
Met of zonder chippen?
Met chip.
ja 18pk t.o.v orgineel zonder aanpassingen of 18pk erbij nadat je alles gewijzigd had en standaard een run hebt gedaan en vervolgens gechipt.
Het is zowizo de kunst de juiste aanpassingen te doen en uiteraard een goede chipper en dan nog de juiste combinatie tussen de aanpassingen. Bij de 1.6 16v(x16xel) valt een hoop te behalen met niet eens zo heel veel gekke aanpassingen, Uitlaatsysteem op maat(orginele cat) en cold airintake verder alles stock.
van 97pk naar 122pk en van 135nm naar 165nm koppel op de wielen
Zoals Haasje zegt. Niet doen tenzij je eerst wat aanpassingen maakt aan je uitlaatsysteem en inlaat traject. Is je k&nsysteem een gesloten systeem? openfilters=No go.
Einddemper alleen zal niks doen kwa vermogen. Pak heel je uitlaat traject aan. sport einddemper sport middendemper en 200cell kat. Eventueel een spaghetti spruitstuk. Een “goede”cold airintake en dan pas chippen
-
AuteurBerichten