Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@uiltje wrote:
@Shane_Astra_g wrote:
Stootlijsten gespoten! Ben best blij met het resultaat. Is eerste keer dat ik iets spuit. Wel wat oneffenheden en stofjes maarja.


Ja de deurgrepen staan klaar gespoten te worden, helaas kleur op. Ik had toendertijd al deurgrepen ergens in kleur gekocht. Maar voor het mooie mijn oude deurgrepen ook spuiten. Ben toch vrij vandaag :jerry
ziet er netjes uit hoor! waar heb je je verf vandaan? en hoe weet je wat de juiste kleur zilver is? als het een beetje te doen is moet mijn astra er ook maar aan geloven ;)
Ik heb alle spullen bij autolak.nl gekocht. Is een groothandel. Bel ze is op. zij hebben een geweldige service. Jou kleurcode staat aan de binnenkant van de passagiersdeur. Mijne was z147
Stootlijsten gespoten! Ben best blij met het resultaat. Is eerste keer dat ik iets spuit. Wel wat oneffenheden en stofjes maarja.


Ja de deurgrepen staan klaar gespoten te worden, helaas kleur op. Ik had toendertijd al deurgrepen ergens in kleur gekocht. Maar voor het mooie mijn oude deurgrepen ook spuiten. Ben toch vrij vandaag :jerry
@Blue-Dragon wrote:
@Shane_Astra_g wrote:
Ik wilde vandaag 1 van de achterste stootlijsten los halen. Weet iemand hoe ik de achterpaneel binnen los krijg? moet hiervoor de achterbank eruit?? Of is er een mogelijkheid van buitenzijde de stootlijst los te krijgen. ik heb een 3deurs astra.
Bij het achterportier, sla je met de handpalm de lijst richting de voorzijde.
Bij de voordeur;
Let op !!! Bekleding hoeft niet los. Er zit wel een klemmetje geschroefd, maar deze kan blijven zitten.
– Sla met de handpalm de lijst richting achterzijde auto.
– De lijst zal een paar cm opschuiven.
– De lijst kan er nu zo uitgeklikt worden.Thnx ik ga het proberen
Ik wilde vandaag 1 van de achterste stootlijsten los halen. Weet iemand hoe ik de achterpaneel binnen los krijg? moet hiervoor de achterbank eruit?? Of is er een mogelijkheid van buitenzijde de stootlijst los te krijgen. ik heb een 3deurs astra.
@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
@Shane_Astra_g wrote:
Vandaag rode leds binnen gekregen van Crazyleds. Ik moet zeggen het ziet er super strak uit. Voorheen had ik een setje ledjes van ebay voor 11 euro, maar die waren om te janken. Overdag zag je er paar kleine rode stipjes. en in de avond was het heel zwak. Quad leds van crazyleds zijn niet te overtreffen:D
Welke leds heb je gekozen Shane?
Ik heb gekozen voor Ultra Quad PLCC-2 509T leds. Duur, maar het geld waard.
Vandaag rode leds binnen gekregen van Crazyleds. Ik moet zeggen het ziet er super strak uit. Voorheen had ik een setje ledjes van ebay voor 11 euro, maar die waren om te janken. Overdag zag je er paar kleine rode stipjes. en in de avond was het heel zwak. Quad leds van crazyleds zijn niet te overtreffen:D
Overdag!

Schemering!

en volledig donker

Op de foto lijke de led stippen duidelijk maar in echt valt het reuze mee!
Ik moet alleen nog middenconsole doen. Ik had geen tijd meer voor. Ben nu bezig met me stootlijsten spuiten :jerry foto’s volgen!
eu ja dat was ook mijn vraag. Is het het zelfde of niet. ene zegt van wel ander van niet. kan ik gewoon kunstof primer gebruiken voor me lip. dat gaat wel goed toch
ow die dingen. Gelukkig parkeer ik nooit voorruit maar achterruit :jerry. Ik heb de hint al begrepen jongens gfk materiaal is kwetsbaar. Hoe dan ook heb ik het ook bestelt en het gaat erop komen. Misschien had ik achteraf wat beter onderzoek moeten doen. Ik denk dat ik ook sideskirts en achterbumper splitter van dit materiaal wil, dit lijkt me minder erg dan voorop?! Mocht ik het aan gort rijden dan zal ik het posten! Dan hebben jullie iets om over te lachen :jerry
Nu wachten tot het binnen komt en gelijk spuiten in kleur. Vandaag mijn stootlijsten proberen te spuiten. Heb een extra setje van de sloop.
Is het trouwens handig de lip te kitten of te schroeven of iets dergelijks? en is de lip veel lager dan dat standaard zwarte beweegbare lip?
Hmmm,
Ik begrijp jullie negatieve reacties. Helaas heb ik het al gekocht. Ik zal in het vervolg wel opletten van eelk materiaal het gemaakt is. Maar even on topic blijven. Wat is nu het verschil met primer of grond laag? Ik lees op internet dat het het zelfde is. Primer is gewoon weg in het engels. Ik heb een bus kunstof primer liggen, kan ik dit gebruiken voor mijn lip???
Ja,
en voor 20 5eurotjes meer heb ik ook een nieuwe :jerry. hoe jij het overbrengt lijkt het totaal geen geld :jerry
@Blue-Dragon wrote:
Er staat bij dat je hem eerst in de grondverf moet zetten.
Dan zou ik het zo gaan doen.
Ontvetten
grondverf (1 dunne laag en 1 dikke)
Kleur( 1 dunne laag en 1 dikke)
Blanke lak (1 dunne laag en 1 dikkeOk,
Dus in plaats van kunststof primer grondverf?. Bestaat er grondverf in spuitbus? welke grondverf adviseer jij mij en waar kan ik het halen?
Wat is eigenlijk het verschil tussen kunstof primer en grondverf.@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
Is flasfiber. Sonde.. een goede tik op je lip en je hebt er een hap uit
Dat zal wel de rede zijn waarom het zo goedkoop is! :jerry Heb helaas het geld niet om een echte dure opc lip aan te schaffen. dan maar voorzichtig met stoepjes etc.
@Smithy wrote:
voor het mooiste resultaat zou ik tussen de grondverf en de 1e laag nog een leuke stap toevoegen…
eerst goed! ontvetten, in grondlaag zetten, goed laten drogen.
Dan kijken of je ‘sinaasappelhuid’ hebt (veel kans van wel).zoiets dus :

Dus de sinaasappelhuid beginnen afschuren
(hangt ervan af hoe erg, in het ergste geval beginnen met korrel 800, daarna natschuren met korrel 1200… of alleen natschuren )
Als je de sinaasappelhuid weg hebt geschuurd, nevel je lichtjes met een zwarte spuitbus over de lip, dan zie je goed de oneffenheden in de grondlaag, en schuur je opnieuw ;-) .Dus wel redelijk arbeidsintensief, je moet zelf weten of je het er voor over hebt voor een bumperlip ;)
Maar deze stappen maken volgens mij echt wel het verschil tussen een goede laklaag, of een héél goede laklaagIk denk dat ik op zo’n smalle lip niet zo zal opvallen. Maar bedankt voor de info. zal het in me achterhoofd houden.
Ja,
vertaald staat er kunstof glas ofzo. Maarja geen tips om te spuiten dan???
ok,
ik heb een link geplaats. je kunt het bekijken. het is in het duits ik weet niet precies wat voor materiaal het is
Ja precies, dat dacht ik dus ook al. Ik heb contact opgenomen met carfantasy. Ik moest het nummer die op de achterveren staat doorgeven en de hoogte van de grond tot rand wielkast. Het vreemde is dat ik ook vroeg wat 40/00 is. Volgens die man is dat alleen voorveren. Snap er geen snars van. Achterop is ie inderdad het zelfde gebleven. Maarja sat is ook niet zo raar, als de achterveren van ap zelfde lengte hebben als de orginele. Mijn astra is een sport uitvoering. Maar niet standaard verlaagd wat op de orginele veren staat JP, ik heb begrependat JY de verlaagde veren zijn.
Nu maar afwachten :( heb al een hele maand op de veren moeten wachten. Nu kan ik weer gaan wachten :cry
Ik heb ook de documentatie zitten lezen(Duits>>google translate):) ik word er niet heel veel wijzer van maar ik zie bijvoorbeeld onder astra g staan:
hinterachse(achteras) , Tieferlegung(Verlaging??) bis 20mm
En voor de vooras zie ik nergens iets van de astra g. ik kan me wel herrineren dat op 2 veren vectra b stond. dus daar van uitgaande staat er in de documentatie denk ik 35mm
Dit is ook maar een aaname want mijn duits is slecht. en ik zie zoveel verschillende setups pfffffffffffff


DE 2 rechtse veren op de tweede foto zijn de 2 eerste op de eerste foto(dus omdraaien:P)
Ik heb nog even gezocht naar dat artikelnummer. ik kan niks op de doos vinden. 1 kant is er met een mes wat weggehaald. op de beschrijving staat dit in het duits.
Teiletyp(en) FS 60-055 bis FS 60-066 etc etc etc. maar geen FS- 60- 063Daar heb ik echt niet opgelet. Ik heb 1 of 2 pagina’s terug een foto van de nieuwe veren. De oude heb ik nog. Het enige verschil dat ik toen merkte was de aantal omwentelingen, die is op de nieuwe achterveren meer.
Wat bedoel je eigenlijk met dunner? Ik kan eventueel foto maken van de oude veren. Die zitten nu in de ap doos? Met daaronder de foto van de nieuwe veren
Maar ze verkopen ook een setje 40/00? :wtf of is dat simpelweg alleen de voorveren dan? En nogmaals als het verlagingsveren zijn hoort dan niet zowel de voor als achterveren t.o.v. De orginele korter te zijn? Voor was korter maar achter zelfde lengte.
Ja dat dacht ik dus ook. Dus conclusie carfantasy heeft de verkeerde geleverd. De voorkant is duidelijk omlaag gegaan achter is het volgensmij identiek. Veren hadden de zelfde lengte dus geen verlaging
Ja, k.t bedrijf. Morgen eve proberen te bellen. Verkopen wordt lastig dan moet ik zelf 2 verlagingsachterveren zoeken. Pff
Ja klink raar inderdaad maar dan is achter alleen stugfer. Op de website van carfantasy kun je die ook bestellen. 40/00. Ik had die topic inderdaad ook gelezen. Maar daar kwam niet duidelijk naar voren of de eerste generatie ook standaard verlaagd is. Iemand had zelf bij de dealer volgensmij gevraagd. Godver. Het is 3 x niks nee. Word hier echt niet blij van.
Ja dat klopt voorste waren korten maar de achterste niet die waren identiek kwa lengte. Ik heb de eerste generatie sport uitvoering.die zijn volgensmij niet standaard verlaagd? Dus mijn vraag blijft horen die achterste veren niet ook korter te zijn dan de orginele aangezien het om 40/30 gaat.
Volgensmij heb ik 40/00 gekregen. Als dat zo is ben ik dat …bedrijf helemaal zat. Reageren niet fatsoenlijk op mijn vraag tijden de bestelling. Moest een maand wachten op mijn veren. En nu sturen ze waarschijnlijk ook nog de verkeerde??
Achteraf gezien na het monteren van mijn verlagingsveren viel het me op dat de voorste veren korter zijn t.o.v. De orginele. Maar de achterveren waren t.o.v. De orginele veren kwa lengte identiek, het aantal windingen van de veren zijn wel meer? Klopt dit wel?
Of hebben die vriendelijke gasten van carfantasy de verkeerde geleverd? Want het lijkt alsof de achterkant van de auto zelfde hoogte is gebleven.
Het moet 40mm voor en 30mm achter zijn.
Thnx, ja ik ga hem binnenkort laten uitlijnen. Ik ga nooit naar de was straat. Ik woon in een winkel straat dus ik moet wel naar een wasbox. Ik gebruik alleen de osmose water. Ik neem altijd 2 jerrycans water van 10 liter mee. En was de auto met 2 emmer methode en een washmitt en sop en als laatste af spuiten met de hoge druk van de wasbox Ik ga echt niet die gore borstel van de wasbox gebruiken
-
AuteurBerichten
