Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bespaar nou niet op zulke dingen. Chiptunen is gewoon het beste op een testbank. De chip wordt dan geschreven specifiek voor jouw auto. Je krijgt een uitdraai voor en na, zodat je precies ziet wat er veranderd is. Tevens kunnen ze aan de hand van een testbank zien aan de kromme of er nog iets veranderd moet worden om bijvoorbeeld dippen eruit te krijgen. Een standaard chip zal vast wel ruim binnen de marges worden geschreven om schade te voorkomen, maar je haalt nooit het maximale eruit. Ja de auto zal sneller zijn ongetwijfeld.
Ik zou persoonlijk gewoon laten chippen op een testbank
24 juni 2016 om 10:41 In reactie op: FKsport ASTRA H OPC (update 29 Juli; no wiper + sticker) #18319982@FKsport wrote:
Velgen zijn ook weer helemaal nieuw gemaakt! Dus nu kwestie van stoepranden vermijden :D
Nieuw pookhoesje en automatten zijn ook binnen
Kwestie van spiegels helemaal naar beneden draaien! Het is mij al 2 jaar zo gelukt geen schade te maken aan mijn nieuwe velgen :afro
Met deze hoeveelheid moet het haast een lekkage zijn. Als je stationair flink wat gas geeft heb je dan witte rookpluim uit je uitlaat? Is het bij je voeteinde niet nat?
Dat je kachel niet werkt klopt want al je koelvloeistof is weg!
Als het even droog is moet je goed kijken of je ergens lekkage hebt of ergens in een garage staan. Je kunt ook gewoon water gebruiken ipv koelvloeistof, totdat je het probleem hebt gevonden.
Als je 2 sec omhoog scrolt dan zie je een link naar ebay staan. :vertag :vertag :vertag
Heb je gepeild wanneer de auto zo goed als vlak staat? Peilen doe je met een koude motor. Als je net gereden hebt even 10 minuten laten afkoelen.
Spiegels in kleur hebben alle astra g’s. Althans ik heb er geen 1 gezien die dat niet heeft. 16inch velgen zijn van de sport versie.
Voor je stoel zou ik gewoon de sloop afstruinen voor 1 zonder schade.
De meeste 1.6 16v verbruiken olie, hou dit dus goed in de gaten. Verder kijken of je geen roest hebt bij je wielranden, dit tijdig bijwerken anders rot dit zo weg.
@wim-v6 wrote:
Hebben laatst een fusee moeten wisselen bij deze, misscien dat het daar wat mee te maken heeft.
Gister niet aan toe gekomen om verder te kijken dan op spelingen.
Knap lopen vloeken op de kachelslsngverstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Het was inderdaad de bedoeling naar mijn problemen te kijken zoals aangegeven in mijn eerste post. Helaas besloot mijn kagelslang als een gekke te lekken. Ik had al een slang liggen. Dus Wim gelijk gevraagd het te zetten voor mij. Was inderdaad flink gekloot, omdat die slang op een rot plek zat. Uiteindelijk trokken wij aan het langste eind :afro
@Garpenlov wrote:
ABS probleem, of kan zelfs in de ophanging zitten.
Ja dit zou goed kunnen. Binnenkort maar even laten controleren.
@b07 wrote:
wissel je banden is van voor naar achter, soms zit het gewoon in de banden (hoogte slag) dat kan ook met nieuwe banden dan helpt balanceren niet.
zijn er alleen nieuwe remblokken op gekomen of ook schijven ?
een trillend rempedaal is bijna altijd kromme schijven.Schijven plus blokken zijn vernieuwd. Ik ga straks me wielen even wisselen kijken of dit helpt. De rechter voorband heeft een lichte hoogte slag ja.
@KRSA2000 wrote:
@Shane_Astra_g wrote:
… de oorzaken zijn van naar rechts trekken en hoe kunnen splinternieuwe remmen nu alweer krom zijn?
Ben je soms een ‘brake dragger’?
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
Ik moet zeggen dat ik bij mijn vorige remmen wel al ruim optijd me rem licht in trapte, omdat die zo erg krom waren dat het niet fijn is op het laatste moment te remmen. Misschien dat ik dat nu ook onbewust doe. Ik probeer vanaf nu gewoon normaal te remmen en soms even flink me rem in te trappen (uiteraard loslaten als ik stil sta.
Up
Fijne vakantie. Gelukkig dat alles gemaakt is en de astra weer rijd!
Had je niet beter kunnen afhaken? Want je zag al dat er veel meer benodigd was om het goed te kunnen uitvoeren. Voor mijn gevoel had je moeten afhaken en desnoods meer spullen moeten verzamelen om de werkzaamheden op de juiste manier uit te voeren.
Werk goed voorbereiden was hier de juiste methode geweest.
26 mei 2016 om 13:26 In reactie op: Grijze stekker onder de achterbank en crash sensor deuren #18319681Is dat zo. Volgensmij kun je die optie inschakelen met de opcom. Althans bij de astra g. Stekkertjes liggen al in de deur bij mij
26 mei 2016 om 11:28 In reactie op: Grijze stekker onder de achterbank en crash sensor deuren #18319679Welke astra?
sensoren in de deuren zijn benodigd om de zijairbags werkend te krijgen. Gevoeligheid weet ik niet. Ik zou gewoon deur sensoren halen op de sloop, daar zullen er vast wel aardig wat liggen.
Als het volgens jou stoelverwarming is dan moet er ergen een knop zijn om het te kunnen activeren. Anders foto posten van die connectoren
Waar op letten:
Hier alvast een lijstje
viewtopic.php?f=126&t=1808851.6 16v is een prima keuze! Die rijden gewoon veel prettiger, vooral als je een wat sportieve rijder bent. Want geheid dat als je die 75pk neemt, dat wij op korte termijn een nieuwe topic van je zien met” astra g 75pk tunen” Vaak genoeg voorbij zien komen :jerry
o ok. Bedankt Haasje
Advies: Maak een goede lange proefrit. Uiteraard in eerste instantie testen op mankementen, maarTest ook of de auto naar jouw smaak rijd! De 75pk versie is niet bepaald de vlotte van de astra g. De 1.6 16v 101pk daarintegen rijd al een stuk vlotter en prettiger mee in het verkeer. De meeste verbruiken inderdaad olie, de mijne ook.elke maand gooi ik wat olie bij en rijden maar!
Ik neem aan dat je de stoelen bedoelt van de advertentie? Dat zijn geen recaro’s hoor. Je kan best gelijk hebben dat de zitting het zelfde is en alleen de rugleuning meer zijdelinkse steun bieden. De opc2 recaro’s die in mijn auto zitten hebben trouwens wel hogere wangen bij de zitting. Viel mij laatst op bij iemand zin opc1 recaro t.o.v. mijn opc2 recaro stoelen. Alleen de rugleuning heeft ter hoogte van de schouders meer steun dan de opc2 stoelen
Ik heb zowiezo altijd mijn vraagtekens bij bedrijven die een auto zelf keuren voor de verkoop, maar dat terzijde. Als na je bezoek tot de conclusie bent gekomen dat de auto in prima staat is en jou bevalt, dan neem je het natuurlijk direct mee! Probeer in ieder geval niet je enthousiasme de overhand te laten nemen en neem een ruime testrit, zodat je weet hoe de auto rijd met koude motor en ook met warme motor(bedrijfstemperatuur)
Succes
één tip. Maak gewoon een afspraak met liviu. Hij is 1 van de ecu specialisten hier op het forum en heeft al meerdere leden geholpen.
@cano666 wrote:
Ja bedoel idd of het een originele bumperkit is. Heb zelf eerder een vectra c gehad met z22se. Alleen nooit de x20xer gereden vind de bumperkit stoelen etc van de opc veel mooier maar tegen een z22se zou ik geen nee zeggen.
Ja ben ik met je eens. Die 2.2 rijd heerlijk. Nja of je haalt die 2.2 en er komt vast wel een opc 1 interieur voorbij op mp :jerry. Recaro stoelen zitten zowizo veel beter. Ik heb een g opc 2 recaro interieur in me auto zitten :afro
En je kan altijd in de toekomst die 2.2 laten chippen. Dan kom je al aardig in de buurt van het vermogen van een x20xer
ps. Ik zelf ben ook opzoek naar een astra met 2.2 motor, maar ik twijfel nog of ik voor mijn x16xel een dbilas spruitstuk ga halen. kwa vermogen kom ik natuurlijk nooit in de buurt van een 2.2, maar het is toch wel vrij uniek.
Echt? Grote kans dat de vorige eigenaar dit zo gebouwd heeft. Het lijkt wel op een orginele bumperkit. Je kunt dit alleen zien aan de binnenkant van de bumpers, hier zal dan irmscher staan.
En een x20xer tegenover een z22se? De z22se is gewoon een heerlijke auto om in te cruizen. Koppelrijke motor over heel toetengebied, terugschakelen vaak niet nodig. Me pa heeft zo een motor liggen in zijn coupe. Niet eens zo bloedsnel ofzo, maar als je het gas aantikt is het beestje heel snel weg. Trekt ook ook 1 stuk door, piek vermogen ligt al 5000/5500rpm
De opc1 met x20xer is onderin tammer dan een z22se, maar die kun je ook goed doortrekken tot begrenzer. Laag in toeren vol op het gas zul je onderin prima wegkomen, vanaf ong 3000toeren gaat ie pas echt trekken. Piek vermogen ligt helemaal in de brgrenzer en kan je dus veel langer doortrekken. Verschil zal er zeker zijn!
Haha. Ik dacht precies zelfde toen ik het zag. Maar het is ook een klein en laag gewicht auto, dus dat zal prima gaan :jerry
-
AuteurBerichten