Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo,
Schadehersteller alacar bij de kuip. Is stuk goedkoper dan de meeste schadeherstellers in rotterdam.
Heb toevallig iemand een sideskirt verkocht vandaag. Was jij dat?
Greetz
Heb je het zelf gespoten? Is veel werk :sleeping
Ja, probleem is je krijgt het nooit 100% strak. Ik zie ook de oneffenheden. Word er gek van. Capri yellow zou ik echt niet doen! Vind te sjonnie. Maarja dat is mijn mening :jerry
:jerry ja dat probleem had ik ook, ik kon de wrap niet zover uitrekken. Dus heb ik het mooi langs de randen gesneden. En ja om eerlijk te zijn wil ik het ook liever laten spuiten. Want dat wrap blijft ook niet lekker zitten en hier en daar wat bubbeltjes :thumbdown
Haha, ja probleem is alleen op de sloop ga je echt geen nette gun grey metal vinden. Vraag me af hoe duur het is bij de dealer. Originalcarparts is zowizo DUUR pff. Zelf doen vergt veeeel tijd veeel schuren. Want als dat niet goed gebeurd gaat het bubbelen als een gek in de zon. En naar de spuiter brengen kom je denk ik duurder uit.
Ik heb de mijne gewrapped in aluminium kleur. :jerry
Jup, Gun grey metal. Beschadigd inderdaad heel snel. Me pa heeft een heel nieuw setje gehaald van middenconsole t/m dehandrem deksel. Je moet er echt geen sleutels of geld of wat doan ook neerleggen want dan zal het weer beschadigen. Hij heeft het bij originalcarparts gehaald. Zover ik weet is gun grey metal alleen daar verkrijgbaar of bij de dealer uiteraard. Het is wel prijzig! Zit er al een jaar in bij hem en is nog steeds netjes mits je er geen rommel zet! :jerry
Er zijn meerdere soorten middenconsole. afhankelijk van wat je wel of niet hebt:
Middenconsole Met nav met ecc
http://originalcarparts.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=326&category_id=16&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1&vmcchk=1&Itemid=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;Middenconsole Zonder nav zonder ecc
http://originalcarparts.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=324&category_id=16&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;Sierlijst gunmetal grey
http://originalcarparts.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=334&category_id=16&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;Verscnellingspookframe
http://originalcarparts.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=331&category_id=16&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;asbak
http://originalcarparts.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=323&category_id=16&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;en de handremdeksel
http://originalcarparts.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=329&category_id=16&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
gr.Haha,
Succes. En laat maar weten hoe hard de auto liep.
Mvg
Haha, ja je moet niet hebben dat de veer wegspringt als je 180 rijd op de autobahn :afro
Mooi,
Trouwens volgens mij gaan de veren nog iets inzakken, want ze zaten maar een maandje onder de mijne. Veel zal het niet zijn hoor.
mvg
10 jaar zelfde auto is zeker lang. Mijn vader reed 15 jaar lang in een vectra a. 1ste eigenaar en laatste eigenaar haha :jerry 289000km meegereden.
10 juli 2013 om 20:01 In reactie op: Helaas motorblok naar zijn kl.te x16xel[[UPDATE!!!!]] #18158069Morgen gaat de astra onder de loep. Compressietest en kijkje nemen met een endoscoop. Ben benieuwd.
@koenelsenaar wrote:
Haal hem bij klein gunnewiek bv. die knippen geen slangen of kabels door, scheelt veel werk.
Ik neem aan dat je het over een motorblok hebt? Ik zag toevallig op onderdelenlijn een blok voorbij komen van klein gunnewiek met garantie en al.
bedankt voor de tip!
ok, maar als de koppelingplaat niet hoeft vervangen te worden kan ik er dan vanuit gaan dat de druklager ook niet hoeft?
@Klopper wrote:
Dan weet je uiteraard ook nog niet wat je koopt als je voor een andere auto gaat.
Kostenplaatje is afhankelijk van de staat van je nieuwe motor.
Distributieset moet zonder twijfel vervangen worden. Koppelingsset is zeker een aanrader, maar niet verplicht (ligt nu open en bloot, dus je kan er makkelijk bij), inlaatpakking, uitlaatpakking en dan de prijs van de motor zelf natuurlijk, en niet te vergeten; de liters vloeistof om je blokkie te laten draaien (olie, koelvloeistof). Uitgaan van een blokje van € 300,-, distributieset € 85,- + € 50,- OF € 80,- voor de waterpomp, € 150,- OF € 180,- voor koppelingsset. Prijs van een druklager kan ik je helaas even niet geven. Pakkingen kan je rekenen op rond de € 30,-. Vloeistoffen + oliefilter rond de € 100,-. De “OF”-verschillen zijn afhankelijk van het motornummer (oudere en nieuwere motoren, zelfde motorcode).
Al met al toch rond de € 700,- a € 800,-.Waar je ook rekening mee moet houden, zijn onvoorziene kosten (ontbreken van onderdelen, schade aan onderdelen). Hiervoor moet je toch voor de zekerheid € 200,- in gedachten houden.
Gelukkig heb ik al een onderhoudspakket aangeschaft. Alle filters en tja de bougies :puke :puke en 5w30 dexos 2 olie( 80 euro betaald bij fsrs. Gelukkig(nja gelukkig :hmmz ) had ik eerst de bougies erin gezet toen alles stuk liep. Nu heb ik de rest nog over!
Wel heb ik een aantal vragen mocht ik een ander blok erin willen zetten:
1. Hoe kan ik zien/voelen of ik de koppelingset moet worden vervangen? Auto heeft 170000km gelopen. Merk opzich niks geks aan de koppeling.
2. Wat is de functie van een druklager? En moet dit vervangen worden?Eerlijk gezegd weet ik dat niet. Me pa heeft me erbij geholpen hij heeft al zovaak bij die van hem gedaan. Ik vind het ook vreemd dat het gebeurde bij mij. De bougie zat ook echt muurvast na wat kracht te hebben gezet brak het.
Ja blok draait nog wel maar gooit bij accelereren alleen maar dikke witte rook eruit.
zie me andere topic.
tips zijn welkom!
Hey,
Ja dat is een optie. Vervelende is dat ik niet makkelijk 1 ga vinden in deze staat. Ik heb ook hard moeten sparen voor deze astra. en het is mijn eerste auto. het liefst wil ik haar weer oplappen. Uiteraard is het afwegen van de mogelijkheden. Auto staat nu nog stil. Een kennis van mij zou met een endoscoop via de bougiegat kijken wat er eventueel kapot/versleten is of kop er helemaal af. Hopelijk kom ik zo dan meer te weten. Hij was er tevens ook niet zeker van of het onderblok naar zijn klote is. Meningen zijn verdeeld helaas. Uiteraard blijf ik hopen dat het allemaal niet zo ernstig is.
afwachten dan maar :sleeping
Tijdens het losdraaien van de bougie braken kleine witte stukjes af en bleven hangen tussen de bougie en het gat. Probeerde het te stofzuigen maar lukte niet. Toen geprobeerd de bougie langzaam eruit te halen maar helaas vielen de stukjes er al in. Toen is het me nog gelukt het erruit te stofzuigen maar helaas is er waarschijnlijk nog wat achtergebleven.
Dus al wil ik het laten reviseren kan ik pech hebben dat de cillinderwand onherstelbare schade heef? En dit kan pas gezien worden wanneer het blok open licht. Oftewel ik al veel geld heb betaald om dat te laten doen?
hmmm.
@Haasje17 wrote:
Ik zou je motorblok laten reviseren. Kost meer dan een 2e hands blok, maar dan weet je zeker dat die daarna als nieuw is. En moet prima te doen zijn. Laten boren honen, Nieuwe zuigers, kleppen. Distributieset en koppakkingset. Drijfstangbouten en lagers. Dan is die weer als nieuw.
Hey, dat is ook 1 van de opties, ik ga ook contact opnemen met een revisie bedrijf. Als je misschien een goed adresje weet hoor ik het graag.
@Klopper wrote:
Op onderdelenlijn.nl staan er aardig wat van deze motoren te koop, waarbij het begint bij de € 250,-. Eentje met theoretisch 165.000km kost dan al weer € 400,-.
Ik weet persoonlijk niet of er in de hoofdzakelijke onderdelen verschillend zijn tussen de Astra-versie en de Vectra-versie, maar veelal is het toch wel te corrigeren met je oude aanbouwdelen.Ja, wim v6 gaf ook al aan dat het mogelijk is een die van een vectra van volgensmij 98 en op te pakken. Zekere voor onzekere zoek ik liever 1 exact de zelfde. Een 1.8 zou ook wel lekker zijn. Alleen wordt het volgensmij een gedoe om alles passend te krijgen en rdw er ook nog is bij.
Gr.
@Silver wrote:
heel vervelend om dit te lezen Shane..
Klote he was net goed bezig met het pimpen van de astra moet dit gebeuren.
Helaas zulke dingen kunnen eenmaal gebeuren. 1ste keer en laatste keer trouwens. hopelijk kan ik de astra binnenkort weer laten rijden
gr.
@Maurice89 wrote:
De kosten moet je helaas niet tellen kwa aanschaf van een auto.
Mijn g voor 2000 gekocht en voor 1300 ging die weg met 104xxx Nap en distributieriem was 3a4 duizend terug gedaan bij de opel dealer heb er 1 jaar mee rond gereden en tijdens de vakantie na Oostenrijk, Italia heeft die me niet laten staan dus had er vreden mee :thumbKijk gewoon rustig af wat je doet en houdt marktplaats en dergelijke in de gaten.
Ja zowizo heb ik aankomende 2 dagen geen tijd ivm. tentamens woensdag vrij dan vollop zoeken. Heb al wat contactpersonen die mij kunnen helpen.
;)
@wim-v6 wrote:
Tja, Over de kilometers kun je kort of lang discuseren.
Ik heb zowel Zeer goede als Zeer slechte motoren gezien, met 200.000+ km, maar dat geld evengoed voor motoren die minder als 100.000 hebben gedraait, ook die kunnen slecht zijn.
alleen maar stadsritjes is namelijk meer killing voor een motor, als alleen maar snelweg..
het geval is gewoon dat je het moet treffen met de aanschaf van een motorblok, dat geld ook met de aanschaf van een andere auto.
Willem
En dat maakt het zo lastig vooral voor een leek om een goede motor te vinden die niet draaiend te zien is.
Je gaf al aan naar het spruitstuk te kijken. heb je nog meer tips?
ja,
zover ver ik weet is de koppeling nog 100% distributie moet over 10000 vervangen worden, dus die zal wel gelijk moeten gebeuren. Ik ben nu aan het kijken of iemand het voor een
vriendenprijsje kan doen”En ja ik wil graag de auto behouden. Is mijn eerste auto ben er gehecht aan!
Bedankt voor je reactie!
-
AuteurBerichten