Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
18 oktober 2013 om 21:30 In reactie op: Astra g TA technix schroefset (vraag) Probleem is er nog! #18180749
Hmm misschien heeft die klap ook te maken met hoe laag het geschroeft zit. Ik zal die monteur wel eve dat plaatje laten zien.
Bedankt voor de info :jerry
18 oktober 2013 om 21:22 In reactie op: Astra g TA technix schroefset (vraag) Probleem is er nog! #18180747Een monteur heeft het geplaatst. Hij heeft ook die toplager gezet. Eerst iets weggehaald ofzo. Kun je wat duidelijker zijn wat betreft de juiste volgorde. Dan kan ik dit ook zeggen tegen die monteur.
Dus aan jou reactie te zien heb jij geen lichte gebonk bij het wegrijden? En heb jij wel is door een kuil of iets gereden dat je een flinke klap hoort. Alsof de demper door de motorkap komt :jerry
@okkie-001 wrote:
wat is de naam van de onderste lip ?
michel
Michel,
Dat is de rdx lip. Kijk op ebay.nl en zoek op astra g rdx
@marijnl1988 wrote:
dit is een orgineel opc lip
nieuw kosten ze 189 euro
ik heb hem voor 80 euro orgineel en nieuw kwam hem toevallig tegen :afro
imitatie is hij inderdaad 90 euro ongeveer ( helaas 1drempel en je kunt terug naar de spuiter )
1 die ook wel mooi is king:

Marijn, de lip raken lijkt mij echt onmogelijk. Aangezien de opc lip iets hoger staat dan die standaard rubbere strip onder de bumper. Ik rij al tijdje met 40/30. Nooit geraakt op een drempel. Uiteraard moet je ook gewoon je gezond verstand gebruiken, en niet gaan knallen over drempels haha. En vooral uitkijken met die varkensruggen die je in de parkeergarages vaak ziet :wtf
Immitatie opc1 lip( deze kan in kleur worden gespoten)

Tijd geleden had ik ook flinke blaasjes. Toen ben ik naar iemand gegaan die het dmv plamuur enzo weer strak heeft gemaakt. Vergis je niet wat, dat het erger kan zijn dan je denk. Bij mij liet het lak flink los en blaasjes overal na het kaal maken kwam een grote gat tevoorschijn.
Helaas na paar maanden kwam roest weer terug. Nu ben ik aan het sparen om er een nieuw stuk in te lassen. Schermen kun ook halen op cerschillende websites, maarja beter is gewoon naar schadehersteller gaan. Ik zou rond 300 euro exc. btw kwijt zijn pff
Ja,
Als je echt een sportieve rijstijl hebt is een schroefset een must! Misschien volgend jaar ga ik over op schroefset, omdat ik lager wil :jerry
@dion87 wrote:
onder de coupe zitten al andere veren dan onder een andere astra.
maar met kortere veren op standaard schokkers blijf je door veren als een stuiterbal na een drempel.
met me schroefset die ik er nu onder heb is het gewoon flink statisch zoals het fijn is.andere veren is voor mij ook een NO-GO. het is leuk voor even, en alleen voor de looks.
Hmm, ik rijd ook al bijna een jaar met veren alleen 40/30 nog steeds geen lekke dempers(afkloppen) ik denk dat een grote vordeel van alleen veren is dat je veel comfort overhoudt. Sport schokkers zijn een stuk stijver.
Het ligt er maar net aan hoe de staat van de dempers waren voor de verlaging
aha ok, ze zijn wel nice. Zijn ze smoked? vraag me af of het mooi staat op een grijze astra. Op die van jou staat het lauw.
hoi,
Dit is vrij normaal. ik heb ook een x16xel. Deze motor leeft pas boven 2500/3000 toeren ongeveer en heeft zijn volle vermogen rond de 4000 toeren.
zolang je hoog in toeren rijd heeft deze motor wel wat pit king:
Ik heb een vermogenskromme waarop ook duidelijk te zien is dat in lage toeren het vermogen vrij beperkt is en na 2500 toeren schiet het omhoog. Dit is gewoon een eigenschap van deze motor
Nice blue dragon echt een mooie g. Wat voor achterlampen heb jij? Lexmaul?
@teungts wrote:
open luchtfilter op een v6 is gewoon een super geluid. zelf ben ik nu van een open naar een inleg filter gegaan van k&n, een hele verbetering. maar om nou te zeggen dat ik pk mis nee. geloof niet eerder die uitspraken dan ik het zwart op wit heb en geen gelul van heb het zelf getest.
+1!!
Inderdaad iedereen roept ik heb getest? Getest gevoelsmatig of echt op een dyno. Zoals ik al eerder zei in mijn beginpost raad UT het zelfs aan. En ja hun hebben een testbank en kunnen verschillende setups daadwerkelijk testen! Uiteraard zal dit verschillen per motoruitvoering.
Voor de mensen die roepen ik heb het getest laat het maar zwart wit zien!
Uiteraard als dat jou een beter gevoel geeft, zeker aanhouden :thumbup. Ik zelf ga niet verder dan +-4000 toeren(x16xel) Volgens de vermogenskromme is mijn maximale vermogen bij dat toerental beschikbaar, erna zak alles in. Dus heeft het geen zin om door te trekken
en ja ik ben ook super zuinig met me blok. Rij voornamelijk rustig en ga zelden pedal to the metal
lol je was me al voor
@corsaboy wrote:
8000 rpm is extreem veel voor een fabrieksmotor. Normaal is idd rond de 6800 rpm.
Je motor niet durven door trekken omdat je er zuinig op bent is de grootste onzin. Kan die met gemak hebben.
Heu, hoe kan dat onzin zijn?? Hij geef alleen aan dat hij het niet durft. Hij zegt nergens dat de motor niet meer aan kan :wtf
ok, ik neem mijn woorden terug. Op die derde foto ziet het er wel mooi uit. Alleen vind ik het jammer dat de bovenste gedeelte van de klep zo dik is.
@myura, jij neemt ook je tijd met het plaatsen van je prodrive bumpers jeetje :jerry Ik had het die zelfde week nog erop gezet hahha.dan ben ik wel benieuwd naar een beter plaatje :kewlpics :kewlpics
@myura wrote:
even een update, binnenkort gaat alles naar de spuiter het was enkel nog wachten op de spoiler.
De imitatie gsi spoiler ben ik kwijt en heb gelijk een andere gekocht. Het is een (volgens mij) zeer zeldzame orginele irmscher spoiler i 20 01 404.
Nog geen foto’s van de spoiler zelf hoop hem volgende week binnen te hebben.zoals in de irmscher folder

Wat vinden jullie er van? persoonlijk vind ik het zeer geslaagd lekker strak en niet al te racer achting perfect oem+.
Hmmm, ik weet het niet die spoiler vind ik niet mooi! Heb je geen plaatje van de gehelemauto waar je de spoiler op ziet?
Persoonlijk zou ik dat niet zetten, ik zou eerder voor een standaard irmscher spoiler gaan die met een boog
Maar je bent wel uniek met die spoiler :jerry nog nooit eerder gezien.
Gr.
Dit zei unlimited tuning erover
“
Tot een bepaald vermogen haal je (zowat) het maximale wat betreft luchtfilters uit deze BMC replica’s, ik heb precies dezelfde. Veel getest en vergeleken, doet het erg goed! Na bijv. 200pk op die wielen zou ik pas voor de echte BMC gaan. “Ja zeker, ik heb die ook en heel veel andere forumleden, wel op een g dan. Unlimited tuning raad deze zelfs aan. Werkt goed. Geeft een wat scheler geluid(gesloten systeem).
Op een h heb ik wel geen ervaring.
haha, ja op een ferrari 1.6 embleem plakken lol! :jerry
@dion87 wrote:
embleempjes maken je wagen nou niet echt mooier.. maar das ook maar kwestie van smaak :P
Jawel jo, gewoon je achterkant vol knallen met emblemen.
zag laatst een peugeot met de volgende emblemen op de achterklep
1.6
16v
turbo
sport
peugeot
207Wetende dat elk embleem 5pk extra geeft :jerry
O ok, ja zou zo maar kunnen dat hij de standaard hatchback veren onder heeft gedaan. Wat dat betreft zal hij zeker een stuk lager komen te liggen.
Gr.
Zeker goede keuze die ap veren. 40/30 gaat perfect staan. Oogt stuk sportiever en je kunt er gewoon mee over drempels. Ik rij al ongeveer 3kwart jaar mee op orginele schokdempers! Oja niet vergeten dat je dus uiteindelijk maar 20/10 omlaag gaat. Maar dat staat al super!
Aan de binnenkant van de bestuurders deur staat welke aslasten. Als ik jou was bel die gasten op en vraag welke je moet hebben. Want hier ging het al fout bij mij dat ik dus die station veren kreeg. Scheelt je een hoop gedoe :jerry
Hou rekening mee dat het even kan duren voordat je het krijgt. Bij mij duurde 1maand :puke
Gr.
-
AuteurBerichten