Shane_Astra_g

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 824)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Vragen Opel Astra G (5 deurs) Carrosserie onderdelen #18216557

    Vraag 3 is heel simpel.

    kofferklep open
    Kapje van linker achterlicht loshalen,Kabel van derde remlicht loskoppelen. Kabel eruit trekken.
    Scharnieren kofferklep zitten 2 pinnen die eruit tikken en klep kan eraf.

    Ik zelf heb dit ook gedaan tijd geleden.

    Vraag 6.

    Koop geen goedkope leds, daar ga je spijt van krijgen koop die van crazyleds(quad leds) die zijn echt fel.

    In reactie op: Opel Astra GESPOT #17344135

    Lol. Hij dacht zeker. Sporten tegen 287pk gaat em niet worden.

    Auto is direct erna uitgelijnd. Die opd e foto lijkt op de mijne. Er staat op mijn veren evo1010. De jouwe ziene r wel heel erg gebruikt uit :jerry ik dacht dat je het over die blauwe had. Hoe zijn die veren slap geworden :wtf

    Hey bedankt voor de tip. Zondag ga ik bij b07 langs, hij was bereid even een kijkje te nemen. Zal daar gelijk naar laten kijken

    hmm, ja zou best de montage kunnen zijn. Ik heb er helaas geen verstand van. Ik weet alleen dat hij de toplager heeft gemodificeerd en terug gezet.

    Ja achter staat iets hoger dan voor. Maar jij hebt dan ook 130 pk ofzo haha. Ik had voor deze banden hifly die hadden bij nat weer beter grip, maar die had ik weggehaald ivm cuppen en veel rol geluid(2054017) rij nu op 2154017 M

    @miral astra wrote:

    Vraag iemand die er verstand van heeft om mee te gaan rijden over goeie klinkerpad of Veel drempels. Moet je wel horen of die stuk is. Of iets anders.
    Ik heb nog wel goeie schokbrekers liggen voor de set die jij hebt.

    Over klinker wegen klinken er geen rare rammels. Enige wat rammelt zijn de interieur delen haha. Ik zal zowizo eve kijken of alles goed vast zit en iemand laten luisteren. Die schokdempers die jij hebt is dat ook van ta technix?

    edit: ik zie net dat het waarschijnlijk tuningart is? ook een onderdeel van ta technix maar dan goedkopere variant

    @Haasje17 wrote:

    Is het geluid niet van je stabi stang onder de auto. Denk eerder dat dat het is die gaat geluid maken als je de stangen niet goed monteerd (vast genoeg) aan de stabiestangen zeg maar. EN de stang vast genoeg aan de veerpoot zonder dat deze uit het rubber schiet.

    Wegligging komt omdat je auto nu waarschijnlijk verder achterover ligt dan voorheen. Heb een hele tijd de auto verlaagd en toen lag die wat achterover wielspin met alle merke banden nu achter verhoogt probleem weg.

    Hey haasje,

    Auto zit achter hoger dan voor. In dit geval ligt het echt aan de banden! ALs je zelfmoord wilt plegen dan moet je hercules banden monteren en wachten tot het gaat regenen :jerry

    Ja klopt, dat dacht ik zelf ook. Dat die eikel me rotzooi heeft verkocht. Ik merk niks aan de wegligging. auto ligt strak op de weg. wat ik wel heb is als wegdak nat is en de weg bijvoorbeeld een kleine helling heeft de banden spinnen als een gek. Of een flauwe 90 graden bocht glijd de auto een beetje. Nu moet ik zeggen dat er 1 of ander goedkope banden onder zitten(Hercules) Dit is echt een bagger merk heeft totaal geen grip op nat wegdek.

    Misschien een manier om te testen of de schokkers nog goed zijn? zonder een schokbreker test bank
    En had jij trouwen op de onderste gedeelte van de zuigerstang(zo heet het toch) ook een rubbere iets zitten? of gewoon net als mij stofkap en daarboven een witte rubber verder niks?

    @b07 wrote:

    schijnt inderdaad normaal te zijn voor sommige modellen dat het witte rubber boven de stof hoes zit ,echter heb ik zelf nog nooit een set gezien/gemonteerd waar die er bovenop zat

    maar kom ook plaatjes tegen van technix waar die niet boven de stof hoes zit

    zit de bout bovenop je toplager wel vast?

    als je de auto omhoog krikt zitten de veren dan vast in je demper op kan je ze heen en weer of ,op en neer bewegen?

    van goedkope schroefsetjes willen de veren wel eens los gaan zitten als je ze te ver naar beneden draait,dat kan ook bonkent geluid veroorzaken met in en,uit veren.

    Ik zal van het weekend eve de auto opkrikken en testen. Ik kan me nog wel herinneren dat toen de monteur de veerpoten geplaatst had rechts voor gewoon de gehele veerpoot kon draaien zodoende hoogte afstellen, terwijl de andere kant met de sleutel moest. Dit draaien met de hand ging toen een bepaald punt daarna moest het ook met de sleutel

    Heb jij misschien sleutel ervaring? ik heb namelijk geen gereedschap of iets om iets vast te zetten

    @miral astra wrote:

    gewoon ff een vraag, heb jij dat lager vervangen voor de 1 die in het set erbij zat? het viel mij op dat de lager eigenlijk al half was voordat het geplaatst was. dus ik heb nieuwe lagers erin gezet en niet die van de set. lagers bedoel ik de toplager

    Hmm jouwe ziet er het zelfde uit als mjine. Dus dat zal wel goed zitten. Toplager is gemodificeerd. dus de oude toplager van de orginele demper is gebruikt.

    @beurjean wrote:

    Wat zit daar onderin op de een na laatste foto? Is dat een gebroken winding? Ligt je de bevestigingsbout van je einddemper niet op je achteras te klappen?

    welke foto bedoel je. die enerlaatste foto is van een andere g rijder.

    In reactie op: 2dehands astra kopen. waarop letten? #18215875

    Op gebied van vermogen:

    x16xel=100pk,148nm
    z16xe=100pk,150nm
    z16xep=104pk,150nm
    z16se=84pk,138nm

    In reactie op: 2dehands astra kopen. waarop letten? #18215868

    Met mijn astra g 99 x16xel motor rij ik met rustig rijden 1op13/14. Als jij veel snelweg rijd zal het verbruik veel gunstiger liggen. Mijne is gebaseerd op ong 65% snelweg 35%stad. Uiteraard hangt dit ook o.a. af van jou rechtervoet!

    ok,

    dus dat witte ding is een bumpstop. Waarom knalt ie dan er nog doorheen :???: Ik heb het laten monteren door een monteur. Ik kan helaas niet bevestigen of hij het 100% goed heeft gedaan. Hij heeft de toplager gemodificeerd en teruggezet.

    Waarom verschilt mijn schroefset zoveel met die van iemand anders :puke die heeft namelijk aan beide kanten een zwarte rubber ding. Jammer dat ik zelf niet handig ben, dan had ik die zooi er even onderuit gehaald. Nu kost het me alleen maar geld en is de kans groot dat het nog aanwezig blijft.

    In reactie op: 2dehands astra kopen. waarop letten? #18215863

    als je een 1.6 wilt, neem dan de x16xel met 101pk 16 klepper. Die hebben meer pit dan de 1.6 8klepper. Ik hoor wel van andere forumleden dat de 1.6 8v hele betrouwbare motoren zijn. Iemand zal dit vast zo bevestigen

    In reactie op: 2dehands astra kopen. waarop letten? #18215862

    hallo,

    graag hier een kijkje nemen, om te beginnen.

    viewtopic.php?f=126&t=180885

    @b07 wrote:

    als ik naar de foto van jou demper kijk ,dan valt me op dat het witte schuimrubber boven op je zwarte stofhoes zit ,dat witte rubber hoort namelijk in de zwarte stofhoes te zitten en niet er bovenop.

    Hoi,

    bedankt voor je reactie. Wat is de functie van dat witte ding? Ik dacht dat het een bumpstop was. WEet jij 100% zeker dat het in de stofkap hoort? Zou dit die knal kunnen veroorzaken?

    Ik had een monteur gevraag die stofkap en schuim naar beneden te schuiven. zie foto. na het terugzetten op de grond schuift alles weer vast naar boven

    Als je mijne vergelijkt met die andere schroefset zit er ook 2 rubbere dingen. die van mij heeft dat niet. Kan ik niet van mijn oude orginele demper eraf halen en op de mijne zetten, of gaat dat niet goed dan.

    @sjoerdie wrote:

    de knal klinkt mij als een schokbreker die in zijn eind knalt.

    zijn de schokbrekers niet gewoon gaar?

    en waarom niet een nieuw setje kopen, kosten de kop niet meer tegenwoordig.

    200euro ben je een heel eind.

    Ik heb deze schroefset nog niet zolang(tweedehands) Hoe kan ik erachter komen of ze gaar zijn? qua rijgedrag merk ik niks ligt strak op de weg. 200 euro weer aan uitgeven heb ik helaas niet

    :agent

    In reactie op: Astra G Prodrive #18115534

    Wauw,

    Dat werd tijd, dacht dat je het nooit meer zou monteren :jerry

    In reactie op: Astra G isoleren #18205723

    ja dat is waar, duur is het! Ik ben ook easydemp tegen gekomen, maar lees er helaas niet zoveel over. Zou ook zonde zijn als je heel je auto vol hebt geplakt met verschillende merken en je vervolgens niet veel winst behaald? Ik zelf ben ook een student. Ik ga het gewoon stuk voor stuk aanpakken beginnende met de kofferruimte.

    Twijfel nog tussen silentcoat en silentcoat extreme en er is er nog 1 sandwich heet het ofzo. Nadeel van dit product is de zwaarte.

    gr.

    In reactie op: Astra G isoleren #18205721

    Maatie,

    Ik zie dat je veel verschillende merken demping materialen gaat toepassen. Waarom niet gewoon overal sillentcoat op het plafond deuren kofferruimte etc? Of doe je het meer voor het kosten plaatje?

    In reactie op: Astra G isoleren #18205719

    @Astra_R wrote:

    Correctie: Het was het merk STP wat ik destijds heb gebruikt.

    Hieronder een foto van de motorruimte van de atos:

    Schutbord heeft best veel geholpen. Motorkap nauwelijks behalve dat hij een stuk zwaarder en degelijker aanvoelt en klinkt.

    Heeft dit er voorgezorgt dat er veel minder motorgeluid binnen dringt? wat is jou mening?

    In reactie op: Astra G isoleren #18205718

    leuke topic. Ik zat toevallig gisteravond te kijken naar sillencoat. Ik wil mijn astra voornamelijk stiller hebben tijden het rijden. nu als ik 100/120 rij heb ik veel last van Windgeruis, bandengeluid etc. Auto is verlaagd met schroefset en 17inch velgen comfort is compleet weg :jerry Zit er aan te denken om silentcoat te plaatsen in mijn 3 deurs astra g op de volgende plaatsen.

    Binnenkant deuren
    Binnenkant achterpanelen
    Gehele kofferruimte plus achterste wielkuipen
    dak

    Nog eve iets verzinnen voor de voorste wielkuipen. Uiteraard verbeterd dit ook het geluid van de radio! Binnenkort is beginnen met de kofferruimte kijken of het echt verschil uitmaakt. Filmpjes op youtube bewijzen van wel.

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17643335

    @okkie-001 wrote:

    zaterdag bij de astra een veerpootbrug van Wiechers gemonteerd
    moest aleen even nieuwe bouten halen die er bij zaten waren veel te lang
    maar wat een verschil :wtf ben er erg blij mee
    nu nog in kleur van de auto :thumb

    michel

    Staat ook nog op mijn planning zo’n veerpootbrug. Hoe bevestig je zoiets? Gewoon gaten boren erin boutje moertje? Ik wilde gewoon die goedkoopste halen bij gm tuningparts

    Is je wegligging nu een stuk strakker?

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 824)