Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De gebruikersnaam is liviu2004. Je moet dit in het vakje”stuur naar” invullen. Ik heb wel een nummer, maar ik ga niet zonder zijn toestemming dit geven. Ik zag in deochtend een topic voorbij komen dat hij momenteel op de noordzee zit voor 2 weken.
Goed bezig! Ik heb zelf ook sinds een klein maandje een opc 1 in de juiste kleur arden blue. Ik heb er ook tijdje naar moeten zoeken. De meeste waren uitgeleefd/afgetrapt e.d. Ik heb er 1 die zo goed als orgineel is. wel met een opc2grill zwarte zijknipperlichten, deurgrepen in kleur en een beschaafde verlaging van ap 40/30+dempers. kmstand is wel vrij hoog 224000, maar altijd netjes onderhouden! Ik moet nog wel paar dingen eraan doen. Rem rechtsachter plakt soms. Nokkenassensor vervangen(1 van de 10x gaat lampje branden na starten) en distributieriem.
Die zwarte lijsten zijn inderdaad moeilijk zwart te houden. Ik ga je tip ook uitproberen. Ik ben zowizo van plan alles in kleur te laten spuiten, deurlijsten, zijskirts, en voorbumper lip. Als je een goedje erop wilt smeren kijk dan even op carclean.nl. Hier hebben betere spul ervoor wat langer blijft zitten dan die spraytjes van action e.d.
11 augustus 2016 om 06:17 In reactie op: Het opel-forum wordt volledig vernieuwd (testers gezocht) #18324526Ik wil ook wel testen.
Dat is geen originele stuur. De aansluitingen lijken gewoon overeen te komen met een orgineel stuur. Maar ik moet zeggen, ik vind dat stuurtje er wel strak uitzien! En voor 180euro vind ik het niet eens zo heel duur. Ik zet em gelijk op me lijstje :angel
@xladage wrote:
Sorry voor mijn ongezoute mening, maar ik vind het vreselijk :(
Ik neem aan dat je bedoelt, de auto is lelijk?
Het is niet zijn auto als ik het goed lees.
De foto’s zijn in ieder geval wel mooi geschoten.
De auto zelf. Ik vind het een zeer aparte verschijning. Ik dacht dat het om een astra j ging totdat ik de achterkant zag haha. Wel een unieke wagen zo!
Dat carpi is een kastje wat er voor zorgt dat je je stuurbediening kan gebruiken bij een aftermarket radio.
Eerst met speciale kunstof primer voorbehandelen
Speakerringen halen inderdaad. Ik zou gewoon 16.5cm speakers zoeken. Zijn er zat op marktplaats
Je ontkomt er niet aan dat die strips e.d. weer gaan vervagen. De ene middel werkt langer dan de andere, maar nooit blijvend. Spuit gewoon die van jou in kleur van de auto. Staat ook nog is super strak.
Of kijk anders is rond op de carclean.nl website. Misschiendat ze daar een middeltje hebben die lang blijft zitten.
16,5cm
27 juli 2016 om 14:22 In reactie op: Inlaatspruitstuk X20XEV "verbouwen" is zelf maken geworden.. #18278856Die immitatie boxen zijn helemaal niet doorberekend. Ongelijke verbranding. Op den duur help je jouw motor aan gort. Dbilas en mantzel besteden hier veel meer tijd aan. Die luchtinlaten zijn niet zomaar uit de losse pols gemaakt.
Probeer ook is je stuur heen en weer te draaien en tegelijkertijd de sleutel omdraaien. Dit wil ook wel is helpen.
Nee. Helaas nog geen tijd voor gehad.
Bedankt voor de info. Ik ga dit van het weekend doen. Kom er ook achter dat de rem blijft plakken. Bij elke stoplicht afremmen hoor ik een bonk. En soms in zijn achterruit hoor je het aanlopen en vervolgens los schieten.
Het zal wel een combinatie zijn van wiellager en rem probleem. :thumbdown
Verderest een prima auto hoor :jerry
@Haasje17 wrote:
Dat kan inderdaad, gewoon doordat dan bij remmen ook het lager even ander wordt belast / getrokken.
Ok. Ik ga nog wat testen doen om te kijken of inderdaad wiellager is. Ik heb al een wiellager gezien op fsrsopelwebshop. Heb ik nog iets anders nodig? Is monteren een rotklus? Ik ga het zowizo uitbesteden.
Bij mij was het ook temperatuur afhankelijk. Ik heb er eerlijk gezegd nooit tijd aan besteed om uit te zoeken. 4 jaar lan mee rond gereden zonder problemen.
@Haasje17 wrote:
Ik denk dat je wiellagers aan vervanging toe zijn.
Als ik me rem intrap is het geluid weg? Tevens is het nu ook zo dat het bij rechtdoor rijden ook hoorbaar is(Fluitend geluid) En op het ander moment is het weer weg. Dit geluid komt ook pas na een tijdje. Bij wegrijden is er niks hoorbaar.
Ja. Dit is ook apart ja. Bij mij is het ook links! Ach zolang het niet overloopt laat ik lekker een plasje daar staan. :jerry
Hier nog meer info
nee echt door de deur heen. Er loopt water door de binnenkant van de deur naar de afwateringsgaten onderin. Mogelijk lekt er water langs je speaker op de deurpaneel(binnenzijde) vervolgens lekt het door op je dorpel. Controleer ook je rubber op scheuren of gaten.
Wanneer je deur dicht is precies boven de plek waar het water ligt zeg maar.
Je kunt het afkitten e.d. of gewoon zo laten het kan verder niet echt kwaad. Ik rij al 4 jaar zo rond. Elke keer dat kleine plasje water :jerry
Ik had met mijn oude x16xel precies het zelfde. Naar mijn mening kan dit verder geen kwaad. Na paar minuten zakt het toerental weer.
Contactslot had ik ook. Voornamelijk als het warm weer is buiten, dan gaat het stroef. Beetje heen en weer bewegen met het stuur tijdens sleutel erin steken dan wil het wel gaan. Je kan een klein beetje wd40 erin spuiten kijken of het wat soepeler gaat.
Hmm. Dat zou minder zijn! Hoe kan ik testen of het de wiellager is?
Dit heb ik ook. Water loopt langs de speakers naar binnen. Je zou een soort van kapje kunnen maken, zodat het water binnen de deur blijft en naar de afwateringsgaten onderaan de deur.
Ik heb dit euvel vaak gezien bij de astra g. Ik stoor me er verder niet aan en heb het gewoon zo gelaten.
Het zou ook kunnen komen door een scheur in je rubber e.d.
@cactus gt wrote:
Er hoeft niet per se maximale vermogenswinst te zijn… 264 pk is al leuk.. 320 nog leuker.. 480nm ook… Dat het eventueel beter kan is prima.. Dit was de 500 euro waard voor mij..
Maar laat een ieder zelf de afweging maken…Het gaat niet alleen maar om maximale vermogen/koppel, maar ook dat de motor in elk toerental optimaal draait. Op de bank kunnen ze dit precies zien! Ze schrijven specifiek voor jouw auto. Elke auto is anders ondanks dezelfde motor die erin ligt
Ik vind het verloop van de vermogenskromme van de motor belangrijker dan de daadwerkelijke cijfers.
Ik zie vaak genoeg mensen die blind staren op cijfers en vervolgens weer wegrijden. Terwijl ze een blik moeten werpen op de kromme. Bij chiptuning zonder bank zal dit dus niet zichtbaar zijn.
-
AuteurBerichten