Shane_Astra_g

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 824)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Opel Astra GESPOT #17344383

    Silver gespot :afro

    In reactie op: Met een schroefset onder je auto door belgie rijden #18243889

    @Thaitanium27 wrote:

    @Haasje17 wrote:

    …. lager zetten komtbomdat de demper dan gewoonweg al verder in de veerpoot ….

    En hier gaat het dus al fout infeite want….indien men kortere veren plaatst, zou men ook per direct ook aangepaste schokdemper moeten plaatsen!!! De meeste laten hun standaard schokdempers zitten en deze worden dan veel te zwaar belast (kunnen immers niet meer hun volledige slag gebruiken en gaan dan “lekken” etc…, met fietspompwerking tot gevolg!!!)

    Betreffende regelbare dempers…..hier regel je alleen de hardheid van de demping(in & uitgaande) en NIET de lengte van de slag.

    Schroefset verander NIETS aan de demperwerking, want je spant alleen de veer op….

    Trouwens laag….neen dank u, ik wil OMHOOG met mijn B’tje, iemand een idee hoe??? (en neen ik wil ook al geen grotere velgmaat of tractorbanden .Verder moet het natuurlijk ook nog wat “legaal” blijven… :jerry

    Klopt! Toen ik met ap veren reed 40/30 had ik standaard schokdempers op den duur zakte ze teveel door bij drempels e.d.

    Snap nog steeds niet wat een schroefset dan comfortabeler kan maken. ta technics vs kw variant 1. Met in gedachten houden dat men niet wilt dat iets aanloopt of gelanceerd word tegen het dak bij hoge snelheid.

    Is een schroefset op hoogste stand al lager dan orgineel?? Anders schroefsetje kopen en helemaal omhoog schroeven :jerry

    In reactie op: Met een schroefset onder je auto door belgie rijden #18243887

    @2000 wrote:

    Pfff, gezellig hier, een beetje ontopic zonder diverse “aanvallen” zou erg fijn zijn

    Maar goed, ik rij zelf ook aardig verlaagd en de buurt waarin ik woon is een soort van drempel walhalla. Nu zie je een drempel aankomen dus dat zijn waarneembare obstakels. Maar zonder ingebouwde “gatenradar” kan ik gewoon niet rijden. Het hoort er gewoon bij. Nu rij ik meestal alleen in de buurt en de problemen van het plaatselijke wegdek zijn mij bekent. Maar het blijft scannen, scannen, en nog is scannen. En ja, ook ik duik wel is in een gat die ik of niet zie, of ik kan er niets mee omdat er geen uitwijkmogelijkheid is.
    In België kan ik me voorstellen dat je dit soort dingen eerder en veel vaker op loopt dan dat je lief is.

    Ja precies, zo zie ik het ook. Ik kan helaas niet alles ontwijken. Vooral als je met een gatenkaas en hobbels e.d. te maken hebt op de snelweg. Nu gaf ik aan dat er klappen e.d. vielen, helaas is dit hoogstwaarschijnlijk te wijten aan de kwaliteit van Ta technics, die gewoon super stug is. En ja misschien had ik die dag gewoon pech en werd ik gedwongen alle kuilen e.d. in te rijden, omdat die situatie niet anders toeliet.

    Als een gehele standaard auto er dan al last van ondervind, laat staan een stug geveerde auto :jerry

    In rotterdam weet ik precies waar de kuilen e.d. zijn. Misschien maar is vaker door belgie rijden! Dan wordt ik een pro in uitwijken van gaten e.d. :afro

    In reactie op: Met een schroefset onder je auto door belgie rijden #18243831

    @wim-v6 wrote:

    Als je auto moeite heeft met het wegdek met bijvoorbeeld 120km/u.
    Zou het dan niet verstandig zijn dan 90 a 100km/u te gaan rijden.

    Scheelt al een heel stuk waarneembaarheid op dr gatanradar.

    Willem

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    Zeker weten Wim, De rit naar belgie was dan ook onder de maximale snelheid, maar niet zo langzaam dat het andere weggebruikers hindert.

    In reactie op: Met een schroefset onder je auto door belgie rijden #18243879

    @Thaitanium27 wrote:

    Persoonlijk heb ik niets tegen iemand die zijn ” blik” verlaagd met of hoe dan ook…..maar toch heb ik mijn bedenkingen bij al dat “verlagen”.

    Ieder gezond redenerend mens beseft terdege dat de Heren Constructeurs er alles aan doen om een auto, de best mogelijk (en nu komt het) NEUTRALE afstelling te geven aangaande het onderstel/vering etc….Vele vergeten dat een auto NIET uitsluitende gemaakt wordt om in één bepaald land of wegdektype te functioneren! Indien men aan dat geheel van afstelling, waar vele mensen dagen/maanden, aan bezig zijn geweest om een redelijk weggedrag te bekomen, weet je al bij voorbaat dat, als men er aan sleutelde voor welke reden dan ook…. er bepaalde dingen niet echt goed gaan functioneren of in het voorgestelde geval…schrapen etc…zal voorkomen.

    Ieder staat natuurlijk vrij om, met zijn “Blik” te doen wat hij/zij er leuk aan vindt. Of men er nu bijwijzen van spreken, luchtvering onder plaatst en de echte Lowrider wil zijn….Het blijft een feit dat je met een verlaagde/aangepaste ophanging NIET op elk wegdek NORMAAL kan rijden. Simpel gesteld, je bent op één of ander manier soms zelfs een obstakel op de openbare weg! Want U/men zal genoodzaakt zijn om bij bv: die klote verkeerdrempels, deze op een niet reglementaire manier te nemen.(lees, schuin op en af rijden om geen stukken te rijden). Op een in slechte staat verkerend wegdek, gaat men dan weer extreem traag rijden etc….Geen echt ideale situatie voor andere verkeersdeelnemers….want nu bent U dat obstakel opnieuw. Dit kan leiden tot verkeersagressie door ongeduldige verkeersdeelnemers (veronderstel dat dit in Nederland al even gangbaar is als in Belgistan). de toestand van de openbare wegen is inderdaad nogal zorgwekkend te noemen in België, daar zijn we ons allen meer dan van bewust, helaas wordt er weinig of niets gedaan door onze lieftallige en als goede huisvader werkende Overheid (aheum???). Weet echter wel, indien U/men…het slachtoffer wordt van een ongeval en dit wil afschuiven op de “Staat”….je bij voorbaat al NUL op je request gaat krijgen…want zij die het gaan controleren zien direct dat het betrokken Vtg…NIET conform het gelijkvormigheidsattest is. ook al worden veranderingen dan wel toegestaan door onze “Keuringsdiensten”, bij een ongeval verschuilen de Verzekeraars en Overheid zich achter de NIET CONFORMITEIT van je machine!!!!
    Stel nu dat men een ongeval veroorzaakt door het anticiperen (vermijden van bv drempel of put etc…)….houdt je hart dan maar extra vast, want U zal niet alleen voor de aangerichte schade mogen opdraaien (en hopelijk bleef het dan bij materiële schade alleen), maar U wordt automatisch vervolgd door het “Gerecht”, wegens zware fouten t.o.v. van de wegcode. Dan mag je “dag” zeggen tegen dat geliefde “roze papiertje” voor erg lange tijd :hmmz
    Het is een beetje gek systeem, maar zo werkt het nu éénmaal :( .

    Als ex R&D Ing. weet ik degelijk waarover ik hier spreek…..heb ontelbare maal voor nieuwe modellen een set up gemaakt voor onderstellen en ken terdege de gevaren die verbonden zijn aan “verlagen” van auto’s. De hele geometrie klopt gewoon niet meer en dat leidt in het ergste geval tot een bericht in één of ander lokale krant….als het eens deftig misgaat. Is dat het waard????
    Vergeef als dit “hard-ruw en ongenuanceerd” overkomt, maar denk tweemaal na voor U gaat rotzooien met de zorgvuldig gekozen geometrie van je wagen!!!

    Anticiperen,
    Ja dus….maar met verstand dan maar ;)

    Mooi geschreven! Uiteraard komt een auto uit de fabriek met gewoonweg een goede verhouding van comfort en weggedrag( met name comfort bij de g dan) ik geloof er dan ook wel in dat de goniometrie compleet wordt verstoord. Bij extraam laag rijden helt de auto vrijwel niet meer over. Voor het bochtenwerk kan dit leuk zijn, maar wat nu als je in een aquaplanning terecht komt. Volgensmij wordt het lastiger de auto onder controle te krijgen.

    En laten we vooral niet vergeten dat je bij een extreme ongeval kwetsbaarder kan zijn i.v.m. Met het laagte punt van je bumper. Dit zag ik ergens bij een test voorbij komen.

    Ach al om al is verlagen tot een bepaald punt leuk. Ik vind het er super strak uitzien. Maar ik denk dat te laag de auto gevaarlijk maakt in bepaalde situaties.

    In reactie op: Met een schroefset onder je auto door belgie rijden #18243874

    Maar wat maakt een schroefset dan comfortabeler? Stel je voor ik zet me ta technics 7cm lager en die kw variant(1tje die niet in hardheid versteld kan worden) net zo laag. Beide schroefsets worden stugger om aanlopen te voorkomen. Wat zorgt dan voor meer comfort?

    In reactie op: Met een schroefset onder je auto door belgie rijden #18243872

    @vluggejaapie wrote:

    Of je rijd te langzaam… Klinkt heel raar, maar de meeste auto’s met stugge vering vind ik lekkerder rijden bij 160 dan bij 120. Nu heb je daar op de openbare weg natuurlijk vrij weinig aan omdat dat “niet mag”.

    Ik denk dat het grootste probleem in de kwaliteit dempers zit. En daarin is helaas duurder vaak beter. Momenteel onder een auto ook die goedkope rommel zitten en het is gewoonweg niet te vergelijken met koni, bilstein en weitec (de enige merken waar ik zelf ervaring mee hebt, en dus mn mening over heb) Natuurlijk zijn er nog tal andere/betere merken dempers te vinden.

    Daarnaast is belgie inderdaad een waardeloos land als het om wegen gaat.

    Ik ben dan ook echt benieuwd, hoe bijvoorbeeld een ap setje rijd of kw. De duurdere merken zeg maar. Mijn theorie is dat als de auto laag wordt geschroefd het vanzelfsprekend stugger word om aanlopen te voorkomen. Ik heb er verder geen verstand van. Maar het zal wel te maken hebben met de ingaande beweging en de uitgaande van de schokdemper.

    Het zal waarschijnlijk een wereld van verschil zijn met de duurdere setjes.

    In reactie op: Met een schroefset onder je auto door belgie rijden #18243871

    @theunm wrote:

    verlagen is niks anders als je veerweg verkorten.

    bij een schroefset draai je onderste bevestiging van je veerweg.
    wat blijft is de lengte van je schokbeker en dat is niks anders als een zuiger in een met olie gevulde buis.
    heb je nu je auto op standje sneeuwploeg staan dan zit zit de zuiger als bijna onder in de buis en is dus geen ruimte om te bewegen.

    nu is het door jou gemonteerde merk niet echt een A merk.
    als je een beetje comfort wilt over houden dan kun je beter eibach veren en bilstein dempers monteren.
    en dan een verlaging dan slechts 4cm verlagen.

    en in de autosport maken ze geen onderdelen voor comfort een wiel wat in de lucht hangt kan niet sturen of aandrijving overbrengen

    Ja ben ik met je eens. Gelukkig staat schroefset niet helemaal op laagste stand anders was het geen doen :jerry . Ik heb hiervoor met ap veren 40/30 gereden. Dit reed geweldig! Alleen was ik het zat nog zo hoog op de poten te staan. Toen maar gekozen voor ta technics. Alhoewel de wegligging goed is, is het in sommige situaties toch te stug. Als ik een bak vol geld had, dan had ik allang die ta technics meuk eronderuit gehaald. En een setje gehaald waar comfort gewoon wat beter is.

    De bedoeling van deze topic was de ervaringen van andere mensen met een schroefset die door België rijden. Voornamelijk mensen zonder schroefset reageerde errop en die klaagde al steen en been :jerry

    In reactie op: Met een schroefset onder je auto door belgie rijden #18243870

    @Haasje17 wrote:

    Weet je trouwens of het gas gedempte dempers zijn of olie gedempte? Een olie gedempte dempt maar gaat langzaam weer terug naar zijn positie, maar een gasveer wil meteen weer terug naar zijn positie. Hoeveel dempweg heb je nog over? aantal mm dat de glimmende pen nog uit de demper steekt?

    Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat voor dempers het zijn. Budget laat het helaas niet toe een deftige schroefset te halen. Hoeveel dempweg, geen idee. Enige wat ik weet is dat ik achter nog een mm of 5 over heb en voor nog ruim voldoende. Mijn banden(17inch) 2154017 vallen niet binnen de wielkasten. Ik kan krap 1,5 vinger tussen de wielkast en band zetten.

    In reactie op: Met een schroefset onder je auto door belgie rijden #18243869

    Ondanks dat vind ik het van jullie beide toch niet helemaal correct. Want voor een deel heeft die een punt. Anticiperen en als je daardoor ongelukken veroorzaakt. Ehm dan denk ik niet dat je weet wat anticiperen is.

    Haasje,

    Eve iets verder denken. Stel je voor ik zie een naderende gat of hobbel e.d. In het wegdek. Ik wil deze ontwijken, maar ik zie dat er naast mij een auto nadert, dus opzij kan ik niet. Of er rijd een auto vlak achter mij, dan kan ik niet ineens op me rem gaan staan. Ik anticipeer dan op die situatie en kies ervoor niet op me rem te staan of ineens een uitwijk manoeuvre te maken, want ja ik kan hierdoor toch een ongeluk veroorzaken als ik plotseling opschuif of rem. Dan neem ik die klap maar voor lief.

    Dus ik denk dat jij niet helemaal weet wat anticiperen is, of ik was niet helemaal duidelijk.

    Het ging mij om het feit dat meneertje aangaf dat ik niet kan rijden. En dat ik moet anticiperen in het verkeer. Terwijl hij mij niet kent of in de auto heeft gezeten bij mij. Nogmaals je kan niet constant je ogen op de wegdek houden en alle gaten omzeilen, er zijn ook andere weggebruikers waar er rekening mee gehouden dient te worden

    In reactie op: Met een schroefset onder je auto door belgie rijden #18243861

    @mayhem wrote:

    2 zaken..

    Je kan niet rijden en je hebt een baggerset.

    Ik ben met van alles en nog wat door diverse landen gereden, op allemaal lage standjes. Anticiperen is het sleutelwoord.

    Sorry hoor. Jammer dat ik bepaalde berichten moet lezen, waarvan ik denk waar gaat het over.

    Je hebt het over anticiperen. Ik rij in een land waar ik hoogstens 1x per jaar door heen rij. De lokale inwoners zelf lukken het niet altijd om te anticiperen. Over anticiperen gesproken, ik kan niet elke hobbel of elke gat gaan ontwijken of goed inschatten, er rijden nou eenmaal andere weggebruikers. Als ik de gehele rit moest gaan letten op het wegdek dan had ik allang al ongelukken veroorzaakt.

    Ik vertel enkel mijn ervaringen. als je dan zo een kansloze figuurtje krijgt zoals mayhem die zegt dat ik niet kan rijden, dan vraag ik me wel is af of jij mij kent laat staan samen met mij in de auto gereden hebt. Rotterdam kun je niet vergelijken met België. Ik snap zowizo die achterlijke vergelijking niet. Blijkt maar weer met wat voor achterlijke figuur ik te maken heb. Ik woon in Rotterdam dus op een gegeven moment ken ik zowat alle kuilen en hobbels en noem het maar op.

    ps. Reageer de volgende keer gewoon niet als je niet iets nuttigs te zeggen heb.

    alvast bedankt.

    Mvg.

    In reactie op: Mijn Astra G en plannen #18231588

    Pas op met het aanschaffen van carclean spullen, want voor je het weet zit je hele kofferbak vol met die dingen. :jerry (spreek uit ervaring)

    Gr.

    In reactie op: Met een schroefset onder je auto door belgie rijden #18243841

    Als jij als vrachtwagen chauffeur al last hiervan ondervind. Haha. Als ik in belgie zou wonen had ik never nooit mijn auto verlaagd, eerder verhoogd met monsterstruck ophanging. :jerry

    In reactie op: Astra G isoleren #18205726

    Ben benieuwd of je het gaat behalen! Dit staat ook nog op mijn lijstje!

    In reactie op: Met een schroefset onder je auto door belgie rijden #18243839

    Ja, ben ik met je eens. Ta technics is niet bepaald een kwaliteits schroefset. Sommige schroefsets meer comfort dan orgineel? Dat geloof ik echt niet. :wtf

    In reactie op: Met een schroefset onder je auto door belgie rijden #18243833

    @gose91 wrote:

    Afgelopen week met een Volvo S80 het stuk tussen onze A27 en Antwerpen gereden, maar dat is blijkbaar nog relatief nieuw… Of Volvo test in België :jerry

    Ik reed voornamelijk op de a1 en a12 volgensmij. Vooral de rit naar brussel toe was het ergst

    In reactie op: Met een schroefset onder je auto door belgie rijden #18243837

    Ja, zulke dingen ervaar ik ook. Uiteraard heb ik de keuze gemaakt met een schroefset te rijden, waardoor de gaten e.d. 2x zo hard aankomen. Soms gewoon harde klappen voorop en achterop, dat ik bang ben iets aan gort te rijden. Soms heb je uit het niets een flinke hobbel, die zo scherp is dat als je niet opgelet hebt je zo macht over je auto kwijt bent. En die klinkerwegen? Haha. Volgensmij kan ik beter door de berggebieden heen rijden dat is toch vrijwel het zelfde.

    In reactie op: Gekitte bumperlip losmaken #18243173

    @OlafK wrote:

    http://haxo.nl/hg-siliconenkitverwijderaar-100-ml/

    Bedankt voor die link. Ik zal morgen is kijken of praxis e.d. het hebben.

    In reactie op: Gekitte bumperlip losmaken #18243172

    @turbosix wrote:

    Wij ontlijmen vaak op het werk, dan wel met name metalen maar wij doen alles dmv verwarmen.
    Met 150 graden komt tot nu toe alle soorten lijm los.
    Ik denk Polymax nog wel veel eerder!
    Als de bumper toch naar de schroot gaat zou ik hem langzaam met een verfstripper (industriële föhn) van binnenkant bumper uit verwarmen.
    Mocht je dit proberen neem dan je tijd, het moet dan wel in en in warm worden.

    Die bumper ga ik niet meer gebruiken nee, dus als lak beschadigd maakt het niks uit. Ik heb helaas niet zo een industriële föhn. Kan het ook met een normale föhn?

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17643928

    @FnF_racer wrote:

    moet nog een alarm monteren, MID in de orginele kabelboom solderen, en alle kabels die los hangen, netjes maken of netjes de auto invoeren (US module, alarm, dat soort ongein.)
    en ECC nog wat kleine ergenissen van afwerken.

    werkt allemaal toch wat makkelijker zonder Dash. ;)
    en moet ook nog wat oud zeer van de ECC zien te herstellen (1 bout die uitsteekt. :P)

    Astra staat toch geschorst. ;)

    Aangezien toch alles open ligt, direct wat demping materiaal aanbrengen? Om de motorgeluiden wat te dempen:d

    In reactie op: Astra K op de nurnburgring gezien met VIDEO ! #18243150

    Hmmm, hopelijk ziet het er goed uit! Nu lijkt ie echt lelijke vormen te hebben, maarja is ook lastig te zien met al die lelijke stickers :jerry

    Ik heb onderhand al veel onderdelen bij hun vandaan. Hele goede service!

    In reactie op: Mijn Astra G en plannen #18231580

    Beter roest door een schadehersteller laten doen. Roest is vaak erger dan het eruit ziet. Met beetje pech moet het verrotte stuk eruit worden geslepen en een nieuw stuk erin worden gelast.

    Laat gewoon en expert het beoordelen scheelt je hoop geld en gedoe. En wat marijn zegt behandel het snel, want het rot als een malle!

    In reactie op: Astragirl86 #18241562

    Welkom :thumb

    Denk typ foutje 146>136pk

    Gr.

    In reactie op: Astra g opc sideskirts vs coupe sideskirts #18241321

    Binnenkort zal ik het wel krijgen. Ik koop dat lipje op de achterwielkast er wel bij, ziet er wel stoer uit.

    Ben die irmschers zat. :jerry

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 824)