Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
17 november 2014 om 15:01 In reactie op: Astra G 1.6 8V Licht bedienings paneel verlichting #18261098
o, dus dat oude lampje werkte gewoon. Dan is er toch iets niet goed in de unit(ervan uitgaan dat de overige knoppen van die unit wel werkt) Dan zul je even de banen moeten volgen van die contacten en kijken of die ergens niet wordt onderbroken. Eventueel alles doormeten met een multimeter.
17 november 2014 om 14:50 In reactie op: Astra G 1.6 8V Licht bedienings paneel verlichting #18261096Weet je zeker dat er geen spanning staat? ALs de rest wel werkt lijkt het mij sterk dat alleen dat stukje geen stroom krijgt. Heb je de plus en min van het ledje wel goed aangesloten? Niet verkeerd om gemonteerd zeg maar?
Heb laatst nog lampjes veranderd in een andere kleur zonder problemen.
Ik heb geen verstand van motoren e.d. Maar als de auto nog rijd, vraag dan of misschien wim v6 een kijkje kan nemen(den haag) hij had toendertijd ook naar de mijne gekeken.
Balen, tijd geleden zelf ook motor naar de knoppen. Gelukkig kon een neef van mij een andere motor inbouwen voor een klein prijsje. Misschien moet je eerst even een second opinion verkrijgen! Er zijn helaas veel onbetrouwbare garages.
@haasje, beetje overbodig om te zeggen “helaas door de getinte medemens” ik zelf wordt ook vaak onnodig opgejaagd in de kosten. Ongeacht de afkomst van die mensen. Handig is het zowizo een kennis of iemand te hebben die ook een kijkje kan nemen. Er zijn helaas zat rotte bedrijven die je portemonnee willen plunderen :thumbdown
1. Kabel van derde remlicht losmaken(achter dat klepje bij de linkerachterlicht). Kabel door de doorvoering naar boventrekken(erruithalen)
2. Gasveren aan de klep zijde loshalen.
3. Pin erruit slaan.
4. Klep loshalenOpzich een simpel klusje. Wel handig om dit met 2 man te doen. Ook handig om bij het erruit trekken van de kabel een trektouwtje aan uiteinde te knoopen. Dan kun je bij het terugplaatsen de kabel weer erdoorheen trekken.
Oeps foutje, las het niet goed. Dit past inderdaad wel.
Dit past niet. Sedan heeft een langere achterkant.
Je kunt andere kleuren halen bij webshops zoals, originalcarparts, gm tuningparts, e.d. Je hebt dan keuze uit gun grey metal, half zwart half grijs en zo nog een paar.
Je kunt er ook voor kiezen het zelf te spuiten in hoogglans of je kunt ook plastidip gebruiken(dit heb ik zelf gedaan)
Verder kun je zoals hierboven gezegd chrome ringen plaatsen en chrome luchtrooster.
Dat zwarte is inderdaad super saai!
@Maurice89 wrote:
Wat kost zo’n camera of hoe wie wat kun je het besten kopen is opzich leuk spul.
En het klinkt idd mooi :thumb
Ik zou die 300euro voor een gopro lekker op zak houden en een sj4000 halen. Kost rond 100euro op ebay en je krijgt zowat alle accessoires erbij! Google of kijk is op youtube. De sj4000 is op sommige aspecten zelfs beter dan de overpriced go pro.
O ok. Misschien zit ik dan met een corsa b gsi met mantzel is me hoofd. Die geeft wel een mooi geluid!
Als ik me niet vergis levert die box op een 1.6 15pk extra. Jij hebt al aardig wat dingen veranderd ook. Chippen gaat zeker de moeite waard zijn. En ja die box geeft pas echt vermogen vanaf de 4500toeren! Volgensmij is het zelfs zo dat je je toerenbegrenzer moet verleggen, want piek trekkracht licht nog een stuk hoger haha.
Ik heb me uitlaatlijn verander. Kleine middendemper. Andere einddemper En inlaattraject wat aangepast cold air intake en grotere aanzuigmond.
laatste run kwam op 115.5pk. Moet wel zeggen dat ik eerst een standaard middendemper had eronder en toen gechipt. Toen kwam het maar op 108.5pk. Toen middendemper kapot gereden had ik er een kleine sportmiddendemper gezet. Alleen door dat al kreeg ik er ruim 6 pk bij. Ik moet eigenlijk helemaal opnieuw chippen. Dan zal ik welllicht wat hoger uitkomen.
Ziet en klinkt goed! Ik mis alleen die typische powerbox geluid? Ik heb de mijne maar weer verkocht, omdat er teveel werk inzat. Ik zit op 115.5 pk. Niet zo hoog intoeren als de jouwe door die vx performance. Door die powerbox alleen al zal je rond de 120pk zitten. Chippen gaat ie er zeker meer op voorruit!
Spuiten kun je m.b.v. Motib backlightspray doen. Ik vond het lastig het mooi glanzend te krijgen. Alleen heb ik het laatst weer eraf gehaald, want ik kreeg een dikke boete ervoor. Lampen mogen namelijk met niks bedekt worden, let hier dus op. Als ik jou was zou ik gewoon een setje aftermarket lampen halen met e keurmerk. Dit gaat veel mooier op je corsa staan.
http://gm-tuningparts.nl/shop/tuning-parts-verlichting-achterlichten/opel-corsa-d” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ok, kan wel kloppen. Ik had met et40 nog net geen 2cm ruimte. Met 30mm ruimte minus 5 mm kun je max 2,5cm verbreden(mits je echt goed hebt gemeten) dus wil je echt breeeed pak dan 2tot 2,5cm. Wil je wat subtieler breder gaan pak dan 1cm of 1,5cm
3cm? Heb je wel goed gemeten. Kijk even naar dit filmpje hoe je moet meten. Je moet wel van je band tot binnenwielrand. Dus tot die opstaande randje.
https://m.youtube.com/watch?v=3LeFZsyGRrs” onclick=”window.open(this.href);return false;
Daar is het forum voor. Lees gewoon alle informatie op die website. Meet op wat je maximaal kunt. Ik zelf denk dat je met 1cm of 1,5cm tevreden zult zijn(achterkant)
Ja, dat zeker. Eibach zijn goede spacers, die heb ik zelf. Verder is het beter om spacers te nemen met centreerring.
Jij gaf aan achterkant is tever binnen de wielkast. Voorop kun je ook doen, maar net wat je wilt.
Meet wel even goed op wat je max kan verbreden, maar 10mm achter moet zeker geen probleem zijn.
Is een goed merk wat ze verkopen btw. Eibach spacers
Succes
Ja, er wordt wel beweerd door sommige dat het nadelig kan zijn. Maar ik denk niet dat je je druk hoeft te maken als je 1cm verbreders neemt. Kijk is op deze site, en kies systeem 2 (10mm kiezen)
http://www.wheelspacers.nl/contents/nl/d204_Spoorverbreder_Opel_4x100_naaf_56.6.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier heb ik de mijne ook gehaald.
Neem wel altijd systeem 2. Systeem 5 is wel goedkoper, maar meer kans op trillingen.
Met 1cm spoorverbreders gaan het never nooit aanlopen met jou bandenmaat. Ik heb 1,5cm verbreeders met et40/7,5j 2154017
Jij komt dan op et39 waar ik voorheen et40 zat. Als je whatsapp hebt, stuur dan je nummer in een prive bericht, dan kan ik je een before en after foto sturen.
Gr.
Waarom andere velgen kopen? Je had toch een andere topic over spoorverbreders? Haal gewoon 1cm spoorverbreders, dat staat al een stuk netter.
Wil je toch velgen pak dan et35. Alleen zullen je wielen aan de voorkant waarschijnlijk iets uitsteken(afgankelijk van de velgbreedte/bandenmaat e.d.
Ik raad je toch gewoon aan om een setje spoorverbreders te halen. Met et49 zul je met 1cm spoorverbreders komen op et39.
Ik zelf zit op et25. Velg is 7,5j et40, band 2154017 met 1.5cm spoorverbreders.
Dan kun je net zo goed een 2de handse set veren halen van een astra g sportedtion2 of opc. Die is namelijk van fabriek af al verlaagd met 20/20
Schaven zal never nooit gebeuren. Ik heb zelfde bandenmaat als jou. Persoonlijk zou ik voor 40/30 gaan. Ik vind het mooi als de achterkant iets hoger staat dan voor. En ook handig voor als je je kofferbak vol gooit.
40/40 zal ook geen problemen geven.
Verlagen maakt een auto echt af. Mijne ligt ook zolaag. Staat super strak die van jou. Is dat ap schroefset wat? Nog comfortabel. Ik rij met ta technics, maar ben dat stugheid zat.
O ok, jammer zoek dat rot ding al tijdje haha
Ik heb et40, 7,5j , 2154017 banden met 15mm spacers. Aangezien jij zelfde bandenmaat hebt maar et49 zou 15mm spacers makkelijk gaan. Je wilt helemaal aan de rand?? Dan zal je ook je randje moeten laten omrollen! Dan heb je wel een bizaar dikke spacer nodig van 20mm tot 25mm, of je wiellager dat leuk vinden is ten tweede.
De mijne zit vrij breed maar net voor het opstaande randje, dus me randen zijn niet gerold.
Maar zoals hier boven gezegt meten is weten. Meet vanuit de rand van je band tot aan het opstaande randje. Ga hier zo een 5mm voor zitten. Dat is dan het breedste wat je kan gaan.
-
AuteurBerichten