Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Filmpje op youtube zetten en dan link hier plaatsen. Ik kan wel alvast een gok doen. Heb je toevallig een andere luchtfilter geplaatst? Ik had dit tijd geleden. De tankontluchting zit vast op de filterbox, wanneer er een andere filter geplaatst wordt wil het getik nog al luider worden. Aangezien je aangeeft dat het bij de spiegel passagierskant hoort, zou het misschien dat kunnen zijn.
Hier een andere topic. Iets naar beneden scrollen zie je een plaatje met de tekst tankontluchting.
http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=152148″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Zoals ik eerder zei. Met et35 steekt de velg meer naar buiten. Waarschijnlijk raakt de band gewoon de wielrand(voorkant), dus niet de wielkuip. De achterkant is geen probleem, want ik rij met et25 en die raakt net niet de rand.
De topicstarter zou dit opzich ook moeten zien, schaafplekken op de rand. Ik lees dat je een 7j band hebt. Alhoewel 2154017 de standaard maat is, wordt er geadviseerd 2054017 te zetten. Op 7.5j is 215 de ideale maat.
Je zou dus 2054017 kunnen, dit is 10mm minder breed en 4mm minder hoog tov de 2154017. Ik had voorheen ook een 7j velg met 205band. Alleen kan het comfort ietsjes achterruit gaan ivm de minder hoge wang. Aangezien de omtrek kleiner is zal het aanlopen minder kunnen zijn.
En zoals iemand al zei, heb je kwaliteits veren eronder? Niet die slappe dingen.
Gr.
Aha, ja dat is al een stuk zwaarder :thumbup
Ja klopt, rotterdam zit er vol mee. De meeste ken ik en verminder ik vaart, anders krijg ik zo een enorme klap op de dempers en wordt ik nog net niet de lucht in gelanceerd.
Hij rijd een astra g zoals ik. Appart dat je op verl.veren alleen onconfortabel reed! Ik had ook 40mm op standaard schokkers, comfort werd echt niet veel minder van. Nu rij ik op een schroefset en daar wordt ik soms wel moe van. Maarja je moet wat voor over hebben laag te willen rijden. Waarschijnlijk zal ik in de toekomst ook niet meer een schroefset zetten.
We gaan nu afwijken van de topic king:
Eve wachten op de topicstarter.
Gr.
Schroefset is veel stugger uiteraard. Ik doelde op diezelfde verlagingsveren icm stugere dempers. Er zijn dempers die stugger zijn maar zeker niet oncomfortabel. Uiteraard zijn er diverse oplossingen. Ben benieuwd wat de topicstarter gaat doen.
Gr.
Ik denk eerder dat de voorbanden dan tegen de rand van de wielkast aanloopt. Ik reed met voorheen met 40mm et40 7j 2154017 en heb never nooit mijn wielkast binnen geschaafd, aangezien je aangeeft dat je zelfs bij zacht over een drempel al schaaft. Met et35 7j kom je band ongeveer gelijk met de wielrand voor, waardoor het sneller zal aanlopen.
Misschien is het een idee andere schokdempers te monteren? Stugere van bijvoorbeeld ta technics of de duurdere bilstein, koni etc etc. Je kunt ook beunhaas methode doen en dingen tussen je veren proppen enzo, maar als ik jou was doe het gewoon goed en zet stugere schokdempers.
Het kan ook zijn dat je schokdempers gewoon niet zo goed meer zijn. Dat ze teveel inzakken. Duw maar is flink op 1 van de hoeken van je auto en kijk of de auto weer stabiel staat na 2 keer deinzen.
Ja volgensmij met een dubbelzijdige tape. Ik zou gewoon als ik jou was de oude kit verwijderen en een andere kit bij de bouwmarkthalen :thumbup
Volgensmij is orgineel ook gekit, mbv soort van dubbelzijdig plakband. Weet je zeker dat orgineel is? Is het niet de immitatie van polyester. Die is namelijk makkelijker te spuiten.
Klopt, schroefset is veel stugger. 19inch? Wauw bizar groot onder een astra haha. Je auto zal minder inveren inderdaad. Aangezien je zo grote velgen hebt, kun je zelf de hoogte instellen.
Stug zijn alle schroefsets. Dus daar hoef je niet perse vmaxx voor te hebben. Het is maar net hoeveel geld je er voor over hebt. Budget schroefsets zijn over algemeen vrij stug. De wat duurdere rijden meestal wat prettiger en hebben een zeer goede wegligging.
Je krijgt 2 voorpoten(veren+dempers) en 2 achter schokdempers en veren en een stelsleutel. Eigenlijk zo goed als compleet. Alleen je huidige toplagers moet overgezet worden op de schroefset.
Doe wel goed onderzoek naar wat je wilt bereiken. Er zijn diverse merken schroefsets. De 1 goedkoper dan de ander. De budget schroefsets zijn over het algemeen aardig stug en meer voor de looks. Merken zoals ta technics, jom, tripple s, etc. Die kosten zo gemiddeld 200 tot 250 euro. Wil je wat meer kwaliteit dan zul je merken zoals, ap, kw, etc moet bekijken.
Tip. Op ebay zijn de goedkopereschroefsets nog goedkoper. Bijvoorbeeld ta technics is hier 250 euro. Op ebay maar 185euro +15 euro verzenden.
Je kunt er ook voor kiezen alleen verlagingsveren te nemen. Je comfort blijft nagenoeg zelfde, enige is dat je niet extreem laag kunt. Schroefset kun je zelf afstellen.
Ik heb alleen ervaring met ta technics schroefset. Aardig goeie wegligging, maar comfort is ver te zoeken. Uiteraard is dit ook afhankelijk van hoelaag je het zet.
Succes
@LorenzoGrootveld wrote:
Ik heb toch maar een nieuw setje moeten bestellen bij GM Tuningparts omdat de set van de astra g hatchback helaas niet bleek te passen, volgens V-maxx zelf zit het verschil in de achterveren.
Die veren passen gewoon hoor. Verschil is dat de coupe een zwaardere achterkant heeft dus waarschijnlijk veren nodig heeft die minder doorzakken.
Hopelijk is dat wat die vmaxx. IK hoor dat vmaxx zeeeer stug is!
Ja zeker, schroefset is stuk stugger. Je helt minder over bij een snelle bocht en je kan zelf de hoogte instellen. Op hoge snelheid plak je ook veel beter op de weg. Ik vond dat met standaard veren echt zweverig aanvoelen.
Nadeel is comfort gaat flink achteruit.
Aha, ok. Ik heb helaas niet veel verstand van motoren. Maar je wist toch hoop ik wel dat die blok verre van goed was?? Althans dat had ik je verteld. Je wilde alleen de kop gebruiken en die was 100% goed! Onderblok was flink verpest. Gekantelde zuigers, cillinderwanden beschadigd. Als je tegen de voorkant van het blok aankijkt kwam er bij de linker gat, waar de uitlaatspruitstuk zit olie naar buiten, dit veroorzaakte het roken.
Ja, en als je toch weer van motor gaat wisselen dan kan je inderdaad net zo goed een iets zwaardere motor in hangen.
Wat bedoel je met “Na revisie is het niet helemaal wat het moet wezen”? Persoonlijk vind ik die overgang ook niet de moeite waard! Van 100pk-148nm naar 115pk-170nm. Hooguit zal het vermogen/koppel over een wat breder gebied zijn uitgespreid t.o.v. de x16xel.
Aangezien je al zoveel aanpassingen hebt gemaakt op je huidige blok zal die vele malen beter presteren dan een stock x18xe! Dan ben je waarschijnlijk voor de gehele ombouw een hoop geld kwijt, terwijl je alleen maar achteruit gaat in vermogen(uiteraard in vergelijking met wat je nu hebt met aanpassingen.
Ik ben wel benieuwd wat de reden is waarom je naar een x18xe wilt gaan.
Dit past gewoon. Van wat ik weet is elk schroefset van een astra g voor elke uitvoering. Ik heb een ta technix en die past ook ondere alle astra g’s
16 februari 2015 om 22:13 In reactie op: iemand een goedkoop adresje voor spoorverbreders / spacers? #18273615Ik heb spacers met centreeringen en Verlengde bouten. Echter gaat het hier om 4×100 1,5 cm verbreders. Is alweer tijdje geleden dat ik heb gehaald. Ik was wel zeker onder de 100 euro kwijt.
Edit: 95,70 om precies te zijn king:
16 februari 2015 om 21:47 In reactie op: iemand een goedkoop adresje voor spoorverbreders / spacers? #18273612Appart. Ik was rond de 80 kwijt
16 februari 2015 om 21:05 In reactie op: iemand een goedkoop adresje voor spoorverbreders / spacers? #18273610Ik heb mijn spacers bij promaxx.nl gehaald. Het zijn eibach spacer, goed spul. Was ook niet zo prijzig.
35 hoog is de juiste maat. 17inch vind ik persoonlijk het mooiste. Daarnaast lijkt het mij ook niet echt comfortabel op 18inches met zo een dunne band te rijden.
Nooit alleen 1 veer vervangen. Beide voorveren dienen vervangen te worden. Er zijn 2 soorten standaar veren. De 2cm lagere variant die op de sportedition 2 en opc zijn geleverd en de “normale onverlaagde”
Misschien ergens tweedehandse halen of gewoon bestellen bij de dealer/automaterialenzaak. Er is niet zoiets als een maat.
Dat is eerder een eigenschap van je motor. Piek vermogen ligt volgensmij rond de 3500/4000 toeren. Ik heb de oudere x16xel en die begint ook pas hard te trekken vanaf 3000toeren.
Zie. Vermogenskromme
Band vervangen 140euro?? Wat voor banden heb je eronder dan?
Koplampen 400euro?!! Ik zie vaak genoeg lampen op mp voorbij komen die er netjes uitzien.of depo lampen halen inderdaad.Monteren kun je gemakkelijk zelf doen, met een beetje handigheid zo gebeurd.
Wat was de oorzaak van het remverschil? Hoe ben je op 37euro gekomen
Je kan de kosten naar mijn mening flink verlagen!
Succes.
:jerry . Alhoewel je gelijk hebt. Denk ik dat de ts niet van plan is zijn interieur te strippen haha.
Zoals de meeste hier al zeggen, eerst hardwarematig aanpakken! Anders ga je zowizo niet aan die 120pk op de wielen komen. Je kunt inderdaad je inlaatspruitstuk veranderen voor een vx performance, mantzel of dbilas. Met 1 van deze aanpassingen ga je er direct veel op voorruit. Ik heb veel onderzoek naar gedaan en er werd zo een 15-20pk winst met deze spruitstukken behaald(zonder chippen) met chip nog zelfs iets hoger. Enige nadeel is die boxen zijn best prijzig, vooral dbilas!
Ikzelf heb ook een x16xel(astra g) laatste run zat ze op 115.5pk 160nm. Alleen moet ik voor het goede weer opnieuw chippen, omdat ik de uitlaattraject had aangepast na het chippen. Ik verwacht dan rond de 120 te zitten. Op een geheel standaard motor kwam ik met chippen maar op 108.5pk(standaard was 97pk 135nm)
Buiten de uitlaat om heb ik ook nog een bmc filter icm een grote luchthapper bij de grill(gesloten systeem) en is de inlaatspruitstuk standaard.
Ik weet niet tot hoeverre een x16xel uit een f verschilt met die uit een g, maar ik denk dat als je de zelfde aanpassingen zou maken je ook wel aardige winsten zult behalen.
En ja ook dit allemaal heeft aardig wat geld gekost. Hobby :afro
-
AuteurBerichten