Shane_Astra_g

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 824)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Opel Astra GESPOT #17344559

    @bierball wrote:

    Vrijdag middag groene kruisweg Rotterdam wou een rode Astra G tegen mij racen voor de stoplicht, iemand van hier toevallig?

    En? Gewonnen? :jerry

    In reactie op: bandenmaat #18279539

    Passen gaat inderdaad. Je krijgt er ook iets beter comfort van(hogere wang)


    @wim
    . je bedoelt teller gaat meer aangeven. 3.25% meer aangeven om precies te zijn. Als teller 50 aangeeft rij je daadwerkelijk 51.68. Hoe sneller je rijd hoe groter de afwijking.

    In reactie op: Maximale uit motor/vermogenskromme experts, vraag #18279099

    Nou gister moment van de waarheid. Van Rotterdam gereden naar Den Haag centrum en vervolgens naar Den Haag zuid(wateringseveld) Eve doorgereden bij einde A4(delft) (Motor ondertussen al lekker warm! Vervolgens begin A4 weer op de bocht door en vol op het gas. In zijn 2 vanaf 2500rpm doorgetrokken tot boven 6000rpm door schakelen naar 3 en verder. Wauw ik was een beetje geschrokken van wat de auto nog meer in zijn petto had. Voor het eerst doorgetrokken voorbij de 4500rpm. De auto ging alleen maar harder trekken erna, vooral schakelen naar zijn 3 kreeg ik een enorme dauw in me rug. Leek wel een andere auto!

    Helaas heb ik een beetje teveel respect voor de techniek en zal ik echt niet altijd maximaal doortrekken. Nu weet ik iig bij een stoplicht sprintje dat de auto veel meer in petto heeft. 115.5pk op een gewicht van 1050kilo(eerste auto) is wel fun! Eerst maar is een 200cell sportcat plaatsen en opnieuw chippen.

    @Corsa GSI ik had tijd geleden een VX performance box gekocht uit engeland, maar omdat er teveel werk inzat toch maar weer verkocht.

    In reactie op: Maximale uit motor/vermogenskromme experts, vraag #18279094

    Kun je hem nog scherper laten chippen als je EGR afgeblind is? Wat heb je aan je uitlaat systeem aangepast?

    Geen idee of het dan nog scherper wordt. Ik heb een uitlaatsysteem op maat(rvs) Einddemper en een kleine middendemper. Ik heb gemerkt dat de standaard uitlaat specifiek van een x16xel het vermogen aardig knijpt. Botho hier op het forum heeft zelfs geen middendemper en geen kat. Hij kwam na het chippen uit op 126pk. Flamerules had ook geen middendemper maar wel een kat volgensmij. ook gechipt kwam op 121pk uit.

    Ik wil eerst nog een 200cell sportcat zetten en dan pas weer chippen. Het is in ieder geval duidelijk dat er heel wat winst valt te behalen bij de x16xel motor.

    Hoeveel pk heeft die vec nu dan?

    In reactie op: Maximale uit motor/vermogenskromme experts, vraag #18279093

    @wim-v6 wrote:

    Met Originele Fijne Platinum 4punts bougies (overslaan, dus lijn lijkt nergens op).

    Koppel lijn Lijn van UT geeft een iets lager koppel dan een net gekeurde bank van een staatsinstelling.

    Willem

    Ik ga het gewoon is uitproberen :afro Je hebt wel een berg aan koppel zeg, vanaf 3000rpm tot 5000rpm een zo goed als vlakke lijn. Het valt me op dat de meeste opel motoren(althans van wat ik zie hier op het forum onder unlimited tuning) al het vermogen helemaal bovenin zit(piek vermogen)

    Hier een voorbeeld van internet geplukt. Citroen ds3. Duidelijk te zien dat het maximale koppel al laag in toeren zit en het max vermogen bij 3500rpm daarna kakt alles in. Oftewel met deze wagen heeft het geen zin om door te trekken tot de begrenzer?

    In reactie op: Maximale uit motor/vermogenskromme experts, vraag #18279089

    @remutr wrote:

    Als ik jouw uitdraai goed bekijk zou ik persoonlijk zeggen.
    bij 6000 toeren heb je 115 pk en maar 130 nm koppel schakel je dan op kom je op
    4500 toeren en 105 pk en 135 nm koppel
    bij 5000 toeren heb je 110 pk en 145 nm koppel
    schakel je dan op kom je op
    3500 toeren en 105 pk en 150 nm koppel

    is dan schakelen bij 5000 toeren niet nog efficiënter? omdat je dan over een de hele range meer koppel tot je beschikking heb? Namelijk 145 nm net voor het schakel moment en 150 nm op het toerental waarop je terug valt. Trek je door tot 6000 toeren heb je maar 130 nm koppel en val je terug op 135 nm.

    Bij optie 2 met het gas er nog vol op zit je zo weer aan die 6000 toeren en je lage koppel van 130 nm
    Bij optie 1 val je terug tot 3500 toeren en kan je tot 5000 toeren vol door trekken en zit je precies in de range waar je het hoogste koppel haalt.

    en dat koppel heb je weer nodig op te accelereren.

    Bijvoorbeeld op de snelweg je rijd 130 km per uur in zijn 5 heb je 4000 toeren , vol gas is je acceleratie naar 170 km per uur best snel dan zit je tegen de 6000 toeren. je gaspedaal kan je dan nog dieper intrappen maar het laatste stukje van 6000 toeren naar de 6500 toeren gaat tergend langzaam en ook de snelheid neemt km voor km toe, mijn idee is dat omdat je nog wel PK,s over heb bij die 6000 toeren maar geen koppel meer heb om te accelereren.

    Misschien zit ik er helemaal naast maar kan iemand dan zeggen wat ik verkeerd zie.

    Ja, je zal vast wel iets van waarheid vertellen. Ik vind het allemaal ook maar vaag en onduidelijk wat nou het meest efficiënte is en hoe je nou die kromme moet aflezen. Ik ga eerst maar is doortrekken naar 6000rpm en hoger. Even kijken hoe dat rijd. Ik ben nooit voorbij 4500rpm gegaan!

    In reactie op: Maximale uit motor/vermogenskromme experts, vraag #18279088

    @remutr wrote:

    @Shane, is jouw EGR afgeblind voordat hij op de rollenbank ging? We hebben namelijk dezelfde motor alleen ik in een Vectra en de mijne was al gechipt doen de EGR nog werkte en hij gaat nu niet meer op de rollenbank, maar ik vind het motortje zonder de EGR nog iets prettiger oppakken. Hij is onderin nog iet soepeler geworden qua trekkracht.

    Heel toevallig heb ik mijn egr pas compleet afgedopt, maar wel de egr aangesloten gelaten en los ernaast vast gemaakt. Ik deel die mening ook met jou, onderin loopt de auto veel beter, soepeler zeg maar. Echter is de auto de rollerbank opgegaan met de egr er nog op. Ik moet zowizo eigenlijk op nieuw chippen, want ik had gechipt op een standaard motor(108.5pk) en later de uitlaatsysteem aangepast en weer op de testbank gezet(115.5pk) maar dus niet opnieuw gechipt. Met opnieuw chippen zou ik nog beter moeten uitkomen :jerry

    In reactie op: Maximale uit motor/vermogenskromme experts, vraag #18279085

    ja, ik wist al dat vermogen en koppel niet zo in 1 zin verteld kan worden :jerry Ik ben opzich wel technisch ingelegd, maar ik moet toch wel even de tijd nemen dit goed door te lezen!

    Kun je mij ook vertellen of mijn voorbeeld klopt? Hoe je de kromme moet aflezen.

    “Om even een voorbeeld te pakken(paarse lijnen): Als ik iets voorbij de 6179rpm zou schakelen dan zit ik op mijn max vermogen maar ligt het koppel op 130nm ongeveer. Maar ik als ik schakel op 4000toeren dan ligt het vermogen op 90pk ongeveer en is het koppel 160.8nm. lees ik het nu goed af???

    Oftewel ik heb nooit 115.5pk gevoeld aangezien ik altijd iets na 4000rpm schakelde”

    In reactie op: Maximale uit motor/vermogenskromme experts, vraag #18279083

    @wim-v6 wrote:

    Enige voordeel van een goed lange koppelkromme is wel dat ik een Golf 5 1.6 gewoon snot rijdt bij het stoplicht met een auto Ambulance van 530kg en 1400kg aan Vectra erop aan de haak.

    Gozer snapte er geen klote van.
    Had 2 verdrijvingsvlakken puntstuk en een rijbaan pijl paal over links nodig (toen tikte ik m in 5 en op de Cruise) om er voor te komen.

    Marijn, koppel is ook wel belangrijk.
    Zo hadden we hier een Corsa-B diesel met “maar” 125pk, maar die rukte dankzij de 330nm wel in 7tellen naar de 100.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Je doelt op een vlakke kromme? geen pieken zeg maar

    In reactie op: Maximale uit motor/vermogenskromme experts, vraag #18279082

    @GSE wrote:

    Precies koppel is the way to go,een vrachtwagen merk het ook niet of der 5 ton meer opzit,maar een personen auto met 300pk merkt dat wel..

    Je moet schakelen als je op max koppel zit,iets met 200pk en 400nm kan sneller zijn als iets van 250pk en 300nm.

    Jammer is dat zo,n kleine motoren (korte slag) het moeten hebben van toeren maken en dan krijg je automatisch dat alles wat hoger ligt en je die dingen op toeren moet houden,een v6 zal onderin wat meer te bieden hebben bv in verhouding.

    Jij spreekt dan eigenlijk wim en haasje tegen? Want jij zegt ik moet schakelen op max koppel en max koppel zit op 4000rpm

    Kan iemand nog bevestigen dat mijn voorbeeld hoe af te lezen klopt.

    In reactie op: Maximale uit motor/vermogenskromme experts, vraag #18279078

    Ow yoh, Ik las het altijd anders. Ik dacht dat de bovenste 2 lijnen het vermogen is en de andere 2 lijnen die vrijwel lineair oplopen het koppel??

    Eve getallen erbij:

    115.5pk@6179rpm>>>> 160.8nm@3922rpm

    Ik begrijp dus dat op een vlakke rechte weg doorhalen tot ong 6100 het meest effectief is.Het koppel echter op dat toerental is dan wel helemaal ingekakt.
    Rij ik op een +helling dan zou het effectiever zijn om rond de 4000 toeren al te schakelen?

    Om even een voorbeeld te pakken(paarse lijnen): Als ik iets voorbij de 6179rpm zou schakelen dan zit ik op mijn max vermogen maar ligt het koppel op 130nm ongeveer. Maar ik als ik schakel op 4000toeren dan ligt het vermogen op 90pk ongeveer en is het koppel 160.8nm. lees ik het nu goed af???

    Oftewel ik heb nooit 115.5pk gevoeld aangezien ik altijd iets na 4000rpm schakelde :swear

    In reactie op: Maximale uit motor/vermogenskromme experts, vraag #18279073

    Niemand??

    Ja inderdaad. Vage tuner dan! Neem anders is contact met de forumsponser unlimited tuning, die kunnen het wel volgensmij.

    In reactie op: Astra G 2000-2002 koopadvies #18279032

    Tevens zegt km stand ook niet veel. Zolang het autootje goed onderhoud heeft gekregen en netjes mee omgegaan is!

    In reactie op: Astra G 2000-2002 koopadvies #18279031

    Mijn x16xel verbruikt ook wel aardig olie. Maarja gewoon wat bijgooien en rijden maar!

    Hier staat al aardig wat tips bij het aankopen van een g.

    viewtopic.php?f=126&t=180885

    In reactie op: raad je het plaatje ? #17428272

    Ja. Maar dan bedoel je de sedan (fd2)

    Moeilijke plaatje :hmmz

    In reactie op: raad je het plaatje ? #17428270

    Hybrid type r bestaat niet :jerry Maar honda civic type r is correct.

    Your turn

    In reactie op: raad je het plaatje ? #17428268

    Wil het merk model en specifieke uitvoering weten. :afro. Alleen de velgen zijn niet orgineel. de rest wel

    In reactie op: raad je het plaatje ? #17428266

    Honda civic sedan

    In reactie op: Astra G, stoel hoogteverstelling defect? #17668716

    :jerry :jerry :jerry

    In reactie op: astra g x16xel egr afgedopt, lampje brand #18278557

    O ok, gebeurd dit ook bij een pakking waarbij 1 gat dicht is?

    In reactie op: astra g x16xel egr afgedopt, lampje brand #18278555

    hmm, ja ik vond het al raar. want de egr fucntioneerde gewoon goed. Had voor het afdoppen ook nooit een lampje die aan ging. De plunjer kan gewoon nog open en dicht.

    Morgen maar is kijken.

    In reactie op: Alex. – astra G #18276227

    Ziet er strak uit je g. Wel uniek zo een coupe achterbumper op een hatch. :kewlpics

    In reactie op: Astra G erbij #18270104

    Je moet de rode en gele draad eve omwisselen. Dan blijft alles in het geheugen :afro

    In reactie op: Advies aankoop Astra G #18276645

    Hallo,

    Hier een linkje. Daar staan de meeste dingen

    viewtopic.php?f=126&t=180885

    Succes

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 824)