Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
:thumb thanx
@svdk20 wrote:
maar je kan ook nog altijd andere dingen doen brandstofdrukregelaar, gasklep groter.
of als je serieuzer wil gaan doen kop flowen, kopvlakken, nokkenasseneven een vraagje: dat kop flowen…
wat is dit nou precies en wat berijk je ermee?
het klinkt wel interesant king:4 juni 2012 om 13:51 In reactie op: cih 2.4 ombouw- met spoed, bout voorkant krukas poelie #18008612heeft de 2.4 een pennetje in het gat van het onderblok?
of ook een plaatje en een pijltje? net als je 2.0 en de 1900?
bij het afstel gat zegmaar.metalic blauw denk ik. zo iets komt er op.
ben er nog niet helemaal uit.
king:hahahaha.
iedereen heel erg bedankt :thumb :thumb
geweldige reacties!
hij is weer bijna beter, na een hele dag op bed hebben liggen met bonkende kop pijn.
maar hier kon die wel om lachen :jerry :thumb :thumbhaha, ja dat is een sedan.
is volgens mij van ruud als ik het goed heb :D@henk 400rr wrote:
Als je vanaf 0 begint maakt het niet zoveel uit, maar als het om een rijdend exemplaar gaat, dan gaat vanaf boven het verhaal toch sneller dan met vooras en al de boel verwisselen.
bedankt! :thumb
dan gaan we dat doen :thumbupdus als ik het goed begrijp.
zonder het kleine stekkertje laat je accu niet goed. daar komt het op neer?@postbusmanta wrote:
De andere kleine aansluiting op de startmotor is de hulpstartspanning voor de ontsteking.
Dit is alleen van belang bij een contactpunt-ontsteking.
Normaal krijgt deze bobine spanning vanaf het contactslot via een weerstandsdraad.
Tijdens het starten komt de spanning vanaf de startmoter en dan zal er dus een hogere spanning beschikbaar zijn voor de bobine op dat moment.De andere kleine aansluiting op de dynamo is voor de veldbekrachtiging.
De voeding hiervoor komt vanaf het dynamolampje in je dashboard.Meet maar eens de spanning op die draad als je je contact aanzet.
Als je de draad nu tegen een massa-punt aanhoudt, dan gaat het lampje in je dashboard branden.
Bedankt :thumb
dus die 2e aansluiting op de startmotor hoe ik niks mee te doen ;)
startmotor probleem opgelost :thumbup :thumbupdan heb ik gelijk nog een vraagje king: , wat is de “veldbekrachtiging”??
@*Jurgen* wrote:
En rap die gekke demper eronder vandaan ;) Waar had je die grondverf vandaan als ik vragen mag?
haha.
die laat ik eerst even zitten.
later komt er een rvs groep a uitlaat onder. dan dus ook gelijk een andere demper.en hier de link http://www.nonpaintstore.nl/index.php?sl=NL” onclick=”window.open(this.href);return false;
ik had 2,5 liter zwart :Dnog even een vraagje.
maakt de draairichting van het ketting iets uit?
hoe deze er eerst om heeft gezeten zo moet deze er met opbouwen ook weer op lijkt mij.?
dus niet anders om zodat de draairichting van het ketting verandert?ah dan hebben we dezelfde danny.. haha :thumbup :thumbup
ik zal het nog eens even navragen of het idd te doen is :thumbis klaar, tijdje terug al klaar.
tog nog even een foto van het resultaat.
de lak zelf komt er later op.
wou eerst de primer er op hebben. het waren allemaal kale plekken primer vlekken e.d.nu de motor weer inelkaar en erin slingeren :thumb

ik vraag me tog egt af hoe je een draag arm zo kan krijgen….. :shock:

op deze foto kun je het niet heel duidelijk zien, maar de draagarm die je rechts op de foto ziet.
dat is die ene die van je vooras naar chasi balk gaat.
daar zit ook een beste scheur in.(je ziet net boven de vooras wel een roest spoor)
dus daar komt ook een nieuwe voor :thumb30 mei 2012 om 20:43 In reactie op: waar kan ik rubers van de vooras bestellen:: IS KLAAR!!! #18011383is klaar.
heb op marktplaats bij ene danny kompleete draagarmen met rubbers gekocht :thumbik heb het probleem gevonden!
de injectoren gingen idd niet open.
het lag hem aan het toeren teller signaal voor het injectie systeem.
deze had ik nog niet aangesloten. king:
moet nog wel even goed afgesteld worden. loopt erg beroerd.@Fryslan Dennis wrote:
de rode kleur komt weer terug zo ken ik deze manta weer ;)
haha ja ik ook.
die mat zwarte kleur had niet egt een goeie hechting op somige plaatsen.
ik spoot het er zo af :thumb@mugenpower wrote:
@sh93 wrote:
ik zoek ook nog een draagarm voor de manta.
onderste linker draag arm die aan je chasi komt. heeft iemand zo’n draagarm?
zal vanavond even foto’s er bij zetten.Manta24v (Danny) heeft er vast wel eentje voor je liggen. :thumbup
ik heb met ene danny op marktplaats gesproken. (mischien wel dezelfde)
ik heb ze bij hem besteld en de rubbers zitten er in :thumb
dus met de vooras ben ik geholpen :Dde 2.0 heb ik ook aan de praat gekregen.
dus deze nog wat mooi maken.
motor ruimte opknappen. beetje las werk, afwerken spuiten.
en de vooras er weer onder en de motor er weer in.nu heb ik nog een vraag.: is het mogenlijk om de motor op de vooras te zetten en dan de auto er overheen te zetten??
of is het makelijker om de as er onder te zetten en dan de motor er in te hangen. < dit heb ik altijd gedaan<vroeg het me gewoon af king:
ben van het weekend even lekker aan het slopen geweest. :D
motor er uit gehaald.
en met de stoomcleaner met freeskop dr op even door de motor ruimte geweest.
met een beetje ontvetter er doorheen.


en toen zag ik dus dan mijn draag arm stuk is.
dus gelijk ook de vooras er onder weg gehaald
ja klopt,
hij loopt even. dan gaat hij hoger in de toeren en dan is die weer uit.
lijkt mij een benzine probleem. net als jij zegt.ik zal het vanavond even chekken :thumb
ik zoek ook nog een draagarm voor de manta.
onderste linker draag arm die aan je chasi komt. heeft iemand zo’n draagarm?
zal vanavond even foto’s er bij zetten.@HOT ROD wrote:
12V op je ontsteking of alleen maar tijdens het bedienen van je startmotor?
Als je de luchtklep van de luchthoeveelheidsmeter opendrukt en vast houdt, blijft dan de brandstofpomp lopen? heeft hij dan ook continu druk?ik heb al een rechtstreekse draad vanaf de accu gelegd.
dus dat is wel goed. heb ook een mooie vonk :thumbup29 mei 2012 om 21:30 In reactie op: waar kan ik rubers van de vooras bestellen:: IS KLAAR!!! #18011381http://www.krause-rennsporttechnik.de/shop/Fahrwerk/PU-Buchsen/PU-Traegerbuchsen?source=2&refertype=1&referid=109″ onclick=”window.open(this.href);return false;
zijn dit de bussen die in de draagarmen komen die je aan je chasibalken bevestigd?
ik heb egt geen idee welke ik moet hebben.
kan wel een beetje duits maar niet zo heeel erg goed :jerry :jerry :jerry29 mei 2012 om 21:11 In reactie op: waar kan ik rubers van de vooras bestellen:: IS KLAAR!!! #18011379badankt,
heb gelijk even een mailtje gestuurd :thumb
28 mei 2012 om 21:23 In reactie op: waar kan ik rubers van de vooras bestellen:: IS KLAAR!!! #18011376ik weet niet of ik de goeie heb.
http://www.opel-classic-parts.com/nl/S082_Draagarmen_boven_onder_en_bussen/A234_Bussenset_draagarmen_onder_Kadett_C_MantaAscona_B_1973-78_126920l.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
moeten dit ze zijn??
-
AuteurBerichten