Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik had vandaag ook geen vonk meer.
verschilende bobines geprobeerd helemaal niks.
ook verschilende moduules geprobeer ook niks.
andere bedrading ook niks.en als laatste heb ik de ontsteking zelf verwisseld. de compleete staaf zegmaar.
toen had ik weer een vonkmischien heb je er wat aan
heel apart.
gister avond was ik weer bezig en toen wou hij alleen nog maar met lmm stekker er op… :???:
snap niks van dat dingokee.
nu loopt hij.
het probleem was denk ik,, de bobine en het moduultje dat er onder zit.
die heb ik verwisseld en toen dee hij het.
loopt niet lekker.
alleen heb ik de stekker van de lmm er af getrokken.
doe ik deze er weer op dan valt hij weer uit….
wat kan hier de oorzaak van zijn???ik heb al een andere computer geprobeert, maakt niks uit.
en 3 verschillende lmm ter’s , bij alles van hij weer uit als ik de stekker er op druk.
waar kan dit aan liggen??heb het doormeet schema van manta blog even uitgeprint.
vanmidag maar even de injectoren ect. doormeten.
mischien dat ik dan wat wijzer wordt.zo meneer, mag ik uw papieren even zien?
ja, mij best. zolang je maar niet in m’n kofferbak kijkt :kewlpics
heb ik 3 x gechekt en zelfs een extra draad gelegd omdat ik hem niet vertrouwde :jerry
ook niks dusandere coputer. ook niks
andere kabelboom niks.
start relais verwisseld niks.. :hmmzik haal zo meteen al het electrich er af en begin opnnieuw
mischien kom ik wel een breuk tegen.okee, hij ligt er weer in.
nu gaan mijn injectoren niet open.
waar kan dit aan liggen???
,ik heb de bedrading al gecheckt. is goed.iemand ideeen??? hoor het graag
zo heb ik het gedaan.
korel 1000
alles is er weer af. alle olie kanaaltjes schoon gemaakt.
ook die van de krukas. kwam aardig wat slijpsel uit.
daarna alles in de olie gezel en gemonteert.
alles klaar.
vanmidag weer proberenhij zit weer inelkaar, alle lagerschalen nieuw.
olie druk getest op”2000” z’n manier. alleen heb ik met een paar lange draden mijn olie druk meter aangesloten.
(motor ligt nog niet in de auto)
kon ik mooi zien of die bij de kop olie omhoog bracht, en richting de laatst 2 lager blokken.
dit wat allemaal goed.!!
heb er ook gelijk maar een nieuw filter op gezet, lijkt me wel beter king:zou je m’n glas bier even vast willen houden?
dan zal ik m’n papieren even opzoeken :jerryvandaag de rest van de schalen er ook maar uit gehaald.
ziet er niet best uit.

gelukig is de krukas niet beschadigd.
er zit alleen stukjes lagerschaal op.
hoe kan ik dit er het beste afhalen?de schalen van de drijfstangen is alleen slijtage te zien.
lang zo erg niet als dezen.ik heb alle schalen nieuw besteld.
heb geen zin om straks weer te zitten kutten.lager bekeken, heb maar nieuwe besteld. voor de krukas en drijfstangen.
neem geen risico.hmm.. erg vast zat hij niet. de flens is ook mooi vlak
en de pakking zag er mooi aangeknepen uit.@Haasje17 wrote:
Dat kan tevens probleemen geven want ijzer op ijzer met een snelheid van 3600rpm word snel warm. En vervormt. Probeer je olieprobleem maar op te lossen. Mocht dit het niet verhelpen bestaat de kans dat hij te lang zonder heeft gelopen.
ik heb het over de over de oude 2.0 he,, die is er nu dus uit. we hebben het over de 2.4 king:
en die heeft maar heel kort gelopen.
ik zag direct al dat de meter niks aangaf en mijn lampje branden.dus direct de motor weer uitgezet.
was hoogstens 1.30 minuten. meer zeker niet.
maar is er iemand die weet of de motor zo beroerd loopt omdat er geen olie druk was?
@2000 wrote:
Voordat ik de 2.2 startte heb ik de ontsteking verwijderd, een extra lange schroevendraaier onthoofd, en met een boormachine de pomp rechtstreeks aangedreven. Dan ben je altijd zeker, en er kan niets kapot gaan.
heey bedankt :thumb das een goeie!
@henk 400rr wrote:
@sh93 wrote:
ben nu dus ook weer toe aan nieuwe pakkingen.
nu kwan ik dit tegen.. http://www.ebay.de/itm/GUMMI-Dichtungsset-Steuergehause-Ascona-A-Manta-A-CIH-/390427230201?pt=DE_Autoteile&hash=item5ae746bff9″ onclick=”window.open(this.href);return false;zijn van rubber. is dat goed? vertrouwd? beter?
of is het beter om voor de normaale pakkingen te gaan?
niet doen, beter normale pakkingen of desnoods zelf maken van pakkingpapier.
okee, dan bestel ik de normaale pakkingen :thumb bedankt!
ben nu dus ook weer toe aan nieuwe pakkingen.
nu kwan ik dit tegen.. http://www.ebay.de/itm/GUMMI-Dichtungsset-Steuergehause-Ascona-A-Manta-A-CIH-/390427230201?pt=DE_Autoteile&hash=item5ae746bff9″ onclick=”window.open(this.href);return false;zijn van rubber. is dat goed? vertrouwd? beter?
of is het beter om voor de normaale pakkingen te gaan?
@gertjuh1968 wrote:
dit motor c24ne.
heb je die gereviseerd,
om zeker te weten dat je olie druk hebt.
schakel de benzine toevoer en je bobine uit,
dan weer je zeker dat de motor niet start.
draai het kontackt om en laat de motor draaien op de startmotor.
dit doe je net zo lang (wel met tussen pauze’s, anders verbrand je je startmotor) totdat je olie lampje uit gaat.
dan heb je olie druk in je blok……….
en je accu leeg :Dweet het niet zeker hoor maar,, ik meende dat bij mij tijdens het starten altijd m’n olie lampje bleef branden.
ook toen de 2.0 er nog in lag. weet t alleen niet zeker meer.@Hendri wrote:
Denk trouwens dat je niet bij de eerste maar bij de derde bemt begonnen met tellen, dus ff echt goed uitzoeken of de motor op tijd staat dan kijken waar de rotor naar wijst dat is dan nr 1. olie probleem waarschijnlijk vloeibare pakking in het aanzuigtraject. amen
heb ook een manta b, die is hier rijdent gekomen.
heb daar de volgorde vanaf gezien. moet altijd goed zijn.
heb toen ook bijde motoren op de 0 positie gezet, even gekeken hoe de rotor stond bij de manta,
en zo dus ook bij de 2.4 er in gedaan en op de zelfde manier de kabels erop.
kan niet missen,, het is trouwens een cih 2.0E altijd goed.terug naar probleem.
kan het zijn dan als ik geen olie druk heb. dan de motor dan zo beroerd loopt als hier boven beschreven?
moeilijk starten. als die loopt,, onregelmatig toerental, komt niet hoger dan 3400 toeren stoteren….
zoiets was het,,iemand die daar antwoord op kan geven?
dat verklaart een hoop filter kwam er leeg af vanmidag……
en de pomp was ook niet echt nat van de olie..
heeft dus ook niks aangezogen.ik ben echt blij dat hij maar kort gelopen heeft.
en dat overdruk ventiel… die zit in de deksel daat je het oliefilter aanschroeft neem ik aan.
die ziet er nog netjes uit.ik heb de ontstekings volgorde even gecontroleerd. komt op het zelfe neer
alleen ga ik tegen de klok in, en ik begin bij de ontstekings vervroeger te tellen.
dus dat staat wel goed.nu het volgende,, ik heb helemaal geen oliedruk…..
en ik kreeg ook geen olie in de kop. bij de stoters dus.
gelukig niet gereden en hij heeft maar even gelopen.
dit probleem heb ik gevonden. het bovenste kanaaltje in van het kettinghuis naar het onderblok zat verstopt.
die goed door beblaast even met remreiniger getest en het kwam weer mooi door de kop.kan dit ook het probleem zijn dat ik geen olie druk had??
lijkt mij niet echt, de oliedruk meter zit bij het kanaal van de lagerschalen van de krukas op als ik het goed heb.
verder heb ik alle andere kanalen ook nog een keer doorgeblaast, alles is nu open.
ketting huis gecontroleerd op scheuren e.d. niks te vinden. ook niet met druk er op.waarom krijg ik geen druk op het systeem???
jah. 4.3.1.2
gister en vandaag weer even bezig geweest.
heb mijn onderdelen binnen gekregen :jerry
motor zit weer inelkaar.ik ben er zelf van overtuigt dat het nu goed gaat komen.
zuigers hebben nu merkbaar veel minder ruimte. :thumb alles is nagemeten en moet nu goed zijn.
zal volgende week als ik een stukie gereden heb weer even een compressie test doen.
dit moet met open gasklep? en de ontsteking ontkopeld. en de benz pomp ontkoppeld,nog een paar foto’s


en de nieuwe 8,5 inch koppelings set van krause :thumb

vrijdag gaat de motor weer in de kadett :thumb :thumb
jaah zo wel jah :jerry
maar jullie weten wel wat ik bedoel king:ga naar,, http://www.photobucket.com” onclick=”window.open(this.href);return false; maak een account aan. dan staat er wel ergens ”upload” dan klik je op de groene balk ”select foto’s of video’s”
je upload de gewenste foto’s, duurt soms aardig lang.dan klik je op ”Save and continue to my album”
zoek de foto(s) op die je wil plaatsen hou je muis ong 4 seconden stil op de foto. dan komt er een wit vlak tevoorschijn.
daar van moet je de onderste zin aanklikken. (dat is ”IMG code” ) dan komt er te staan,, ”copied” je foto link is nu gekopieerd.ga terug naar je opelforum tabblad en plak de link ergens in je verhaal. daar zal de foto dan ook komen te staan.
probeer maar eens :thumb
hahaha,, ja dat is ook een optie jah :-P
had ik een tijdje terug in duitsland ook gezien. bij een of andere show.
met een bmw, hadden ze ook een co2 sper :jerry gingen ze op de 2 rechter of linker wielen rijden.
’t zag er wel leuk uit. maar snel bochten werk kan niet meer king:dat zo’n sper diff veel geld kost. dat weet ik. heb ik ook weer een doel om naar te sparen :jerry
bedankt voor de info henk :thumb :thumb
-
AuteurBerichten