Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
supper!! zal ik hun morgen even bellen, maar wat is nou precies zinkfosfaat???
badank voor jullie reacties jongens :thumb :thumb
heb het ook maar zoals jou gemaakt. zal hier binnenkort nog wel even een foto bij drukken.
is goed te doen zo.
werkt mooi. kan alleen nog niks testen. de manta rijd nog niet king:
iedereen bedankt voor het meedenken :thumbHey bedankt voor de reacties.
Ja zoiets zat ik ook al aan te denken.
Maar hoe heb je dat nou dan gedaan met je radiator?
Daar kwam ik niet uit. I.v.b.m. de lucht klep. (Warm/koud)
En de lucht stroom die er doorheem komt….P.s. 2000
Idd bij kadett heb je 2 gaten voor motorsteun rubbers.
Helaas is dit bij mijn manta niet zo. Midchien bij andere mantas wel..
Maar dat weet ik zo niet.Gr syp
Dat is niet nodig. Heb dis.
Dan moet ik dus ook de leidingen van mijn kagelradiator veranderen..
Persoonlijk vindt ik dat geen mooie oplosing. Zal de mogenlijkheden eens bekijken.Dit waren skf lagers.
Moet goed zijn daxht ikis klaar. het asje draait weer als nieuw.
heb nieuwe lagers gekocht bij m en m dronten :thumb mooi bedrijf trouwensHier nog zo een voorbeeld

Je moet wat als de trekker te laat komt :thumbja daar heb je een punt…
die wordt wel aangestuurd door de ontsteking.. ;)aan de andere kant is het ook weer zo dat als hij geen geschakelde + krijgt..
dat dan het hele gebeuren plat ligten dat is mijn bedoeling.
die extra lucht die hij dan krijgt van de hulpluchtschuif hoeft van mij niet
hij loopt zonder voeding op injectie hartstikke mooi. heb op het moment de dikke + van de accu af liggen.en nog even 1 vraagje op benzine
de pomp. kun je die zo op de injectie aansluiten of is het beter om dit via een relais te doen?@Freestyler wrote:
Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om de groene kabel bij de ECU te onderbreken. Dan blijft de trompet op het thermostaathuis wel stroom krijgen, en gaat hij bij warme motor ook (sneller) open.
Of deze nog werkt bij uitgeschakelde + durf ik niet te zeggen.
dan draait mijn pomp nog wel.
Bedankt voor de info.
Morgen even maken. Dan nog een paar remleidingen en hij is apk klaar :thumbOke dus ik leg mn geschakelde plus aan mijn benzine afsluiter en dan moet alles uit blijfen.
De afsluuter moet namelijk ook stroom krijgen om open te gaanDus geen stroom geen benzine.
En geen geschakelde plus op injectie hele systeem plat. Pomp injectoren enz.
MakkieBrdankt :jerry
hij doet het!!!
we hebben hem aangesleept. eerst plofte die wat en heel veel blauwe rook.
daarna was het goed. starte loope :Dhet is een kale diesel. gloeirelais zit idd niet op de moter zelf maar in de kabelboom van de moter verwerkt.
en het dashboard is ook weer zo iets. er zit een compleet astra dashboard in. maar meeste draden zijn gelijk.
alleen kunnen we het gloeilampje niet vinden in de kabelboom van de moter…
elke draad die over is geprobeert met een lampje eraan en even op contact gezet…. niks
kunnen we deze ook gewoon van een gloeispiraal pakken?
dat we een draad bij 1 van de spiralen op zetten en deze naar het dashboard lussen?
zo heb ik de gloeispiralen ook gecontroleerd of ze stromm kregen. die krijgen dus wel stroom.Geen van allen is het gloei lampje… heb hem even op contact gehad met lampjes aan de draden.
Niet 1 die ging branden op contact…Weet iemand waar die draden voor zijn??
Ik kom er niet meer uit9 februari 2013 om 17:03 In reactie op: moter onderdelen bestellen voor mijn frontera 3.2 v6? waar? #18102215tja..
1 van die 2 onderdelen kon hij niet aan komen.
dus een nieuwe dynamo laten bestellen.en de ouwe heb ik thuis liggen in een doosje ;)
9 februari 2013 om 12:14 In reactie op: moter onderdelen bestellen voor mijn frontera 3.2 v6? waar? #18102213het is klaar.
ik had de dynamo bij gebr. ferwerda in sneek gebracht om hem te laten repareren.
dit kon niet meer. de regelaar en diode waren stuk.hun hebben een nieuwe dynamo voor mij besteld.
kosten 210.. vindt ik mee vallen.4 februari 2013 om 17:34 In reactie op: moter onderdelen bestellen voor mijn frontera 3.2 v6? waar? #18102210Ik heb een nieuw lager gekocht voor in mijn rol van de multierien
Iemand een adres voor de dynamo? Kan veel vinden.
Maar niet die van een 3.2 v6 deze is anders kwa aansluiting:thumb thanx
25 december 2012 om 20:17 In reactie op: manta b restauratie en ombouw naar 16v (16v vraagje) #18016164Niemad die meer weet over de sfi box?
24 december 2012 om 22:28 In reactie op: manta b restauratie en ombouw naar 16v (16v vraagje) #18016163Jahh……
Verder nog iemand die graag iets verkopen wil?
23 december 2012 om 11:23 In reactie op: manta b restauratie en ombouw naar 16v (16v vraagje) #18016160weer even een update na een lange tijd :D
het laswerk schiet al aardig op. zal er binnenkort even foto’s bij zetten.
en ik heb besloten om er een c20xe in te hangen.
alle ombouw delen heb ik al. nu nog een goeie moter met diss.nu heb ik nog even een vraagje.
kun je in een manta de orginele sfi box behouden zonder je kap aan te passen?
heb ffe op google gekeken en toen kwam ik deze foto tegen.
het moet tog kunnen. mischien met andere motor steunen ofzo? wie weet het ?!
verder nog wat plaatjes van mijn aankoop!



deze is een beetje vaag, maar dit zijn; 18s motor steunen, peilstok met houder , lange koppelings kabel, olie aanzuig buis
en een paar koelslangen. :D en heb nog ergens een 18s karterpan. die heb ik helaas niet op de foto
ik wil in de vakantie eigenlijk al het laswerk afmaken!
we zullen zien of het lukt!als er iemand meer weet over het behouden van de sfi box.. graag!! :thumb
15 december 2012 om 09:00 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310140Staat op mantablog.nl als het goed is
heb je mischien een link?
ik kan ze alleen van de voorkant links en rechts vinden.ffe vraagje in dit ouwe toppic.
ik heb deze gevonden
http://www.artaparts.nl/opel-opel-ascona-b-manta-b-onderdelen/263/” onclick=”window.open(this.href);return false;maar zijn voor en achter het zelfde?
Wie weet het?
Mag ik met de 4×4 aan in de high gewoon rijden en sturen?
Of gaat alles dan kapot?
Kan het niet vinden op internet. En de auto staat nog boj de garage.http://www.mantablog.nl/carrosorie-manta-b/cih/” onclick=”window.open(this.href);return false;
lang leve google!!
en mantablog :thumb
Hoofdlagerkap op motorblok met 110 NM
Cilinderkop op motorblok met 100 NM -
AuteurBerichten