sh93

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 400)
  • Auteur
    Berichten
  • supper!! zal ik hun morgen even bellen, maar wat is nou precies zinkfosfaat???

    badank voor jullie reacties jongens :thumb :thumb

    In reactie op: kachel past niet meer.. manta 16v #18156293

    heb het ook maar zoals jou gemaakt. zal hier binnenkort nog wel even een foto bij drukken.
    is goed te doen zo.
    werkt mooi. kan alleen nog niks testen. de manta rijd nog niet king:
    iedereen bedankt voor het meedenken :thumb

    In reactie op: kachel past niet meer.. manta 16v #18156289

    Hey bedankt voor de reacties.

    Ja zoiets zat ik ook al aan te denken.
    Maar hoe heb je dat nou dan gedaan met je radiator?
    Daar kwam ik niet uit. I.v.b.m. de lucht klep. (Warm/koud)
    En de lucht stroom die er doorheem komt….

    P.s. 2000

    Idd bij kadett heb je 2 gaten voor motorsteun rubbers.
    Helaas is dit bij mijn manta niet zo. Midchien bij andere mantas wel..
    Maar dat weet ik zo niet.

    Gr syp

    In reactie op: kachel past niet meer.. manta 16v #18156285

    Dat is niet nodig. Heb dis.
    Dan moet ik dus ook de leidingen van mijn kagelradiator veranderen..
    Persoonlijk vindt ik dat geen mooie oplosing. Zal de mogenlijkheden eens bekijken.

    In reactie op: welk merk wiellager achter is het best? #18143636

    Dit waren skf lagers.
    Moet goed zijn daxht ik

    In reactie op: welk merk wiellager achter is het best? #18143634

    is klaar. het asje draait weer als nieuw.
    heb nieuwe lagers gekocht bij m en m dronten :thumb mooi bedrijf trouwens

    In reactie op: Wellicht een Frontera 3.2 #18109633

    Hier nog zo een voorbeeld


    Je moet wat als de trekker te laat komt :thumb

    In reactie op: ragje over le jettronic 2.0 #18116823

    ja daar heb je een punt…
    die wordt wel aangestuurd door de ontsteking.. ;)

    aan de andere kant is het ook weer zo dat als hij geen geschakelde + krijgt..
    dat dan het hele gebeuren plat ligt

    en dat is mijn bedoeling.
    die extra lucht die hij dan krijgt van de hulpluchtschuif hoeft van mij niet
    hij loopt zonder voeding op injectie hartstikke mooi. heb op het moment de dikke + van de accu af liggen.

    en nog even 1 vraagje op benzine
    de pomp. kun je die zo op de injectie aansluiten of is het beter om dit via een relais te doen?

    In reactie op: ragje over le jettronic 2.0 #18116820

    @Freestyler wrote:

    Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om de groene kabel bij de ECU te onderbreken. Dan blijft de trompet op het thermostaathuis wel stroom krijgen, en gaat hij bij warme motor ook (sneller) open.

    Of deze nog werkt bij uitgeschakelde + durf ik niet te zeggen.

    dan draait mijn pomp nog wel.

    In reactie op: ragje over le jettronic 2.0 #18116818

    Bedankt voor de info.
    Morgen even maken. Dan nog een paar remleidingen en hij is apk klaar :thumb

    In reactie op: ragje over le jettronic 2.0 #18116816

    Oke dus ik leg mn geschakelde plus aan mijn benzine afsluiter en dan moet alles uit blijfen.
    De afsluuter moet namelijk ook stroom krijgen om open te gaan

    Dus geen stroom geen benzine.
    En geen geschakelde plus op injectie hele systeem plat. Pomp injectoren enz.
    Makkie

    Brdankt :jerry

    In reactie op: 1700 D kabelboom vraagje.. 4 draden?? #18108423

    hij doet het!!!
    we hebben hem aangesleept. eerst plofte die wat en heel veel blauwe rook.
    daarna was het goed. starte loope :D

    het is een kale diesel. gloeirelais zit idd niet op de moter zelf maar in de kabelboom van de moter verwerkt.
    en het dashboard is ook weer zo iets. er zit een compleet astra dashboard in. maar meeste draden zijn gelijk.
    alleen kunnen we het gloeilampje niet vinden in de kabelboom van de moter…
    elke draad die over is geprobeert met een lampje eraan en even op contact gezet…. niks
    kunnen we deze ook gewoon van een gloeispiraal pakken?
    dat we een draad bij 1 van de spiralen op zetten en deze naar het dashboard lussen?
    zo heb ik de gloeispiralen ook gecontroleerd of ze stromm kregen. die krijgen dus wel stroom.

    In reactie op: 1700 D kabelboom vraagje.. 4 draden?? #18108420

    Geen van allen is het gloei lampje… heb hem even op contact gehad met lampjes aan de draden.
    Niet 1 die ging branden op contact…

    Weet iemand waar die draden voor zijn??
    Ik kom er niet meer uit

    tja..

    1 van die 2 onderdelen kon hij niet aan komen.
    dus een nieuwe dynamo laten bestellen.

    en de ouwe heb ik thuis liggen in een doosje ;)

    het is klaar.
    ik had de dynamo bij gebr. ferwerda in sneek gebracht om hem te laten repareren.
    dit kon niet meer. de regelaar en diode waren stuk.

    hun hebben een nieuwe dynamo voor mij besteld.
    kosten 210.. vindt ik mee vallen.

    Ik heb een nieuw lager gekocht voor in mijn rol van de multierien
    Iemand een adres voor de dynamo? Kan veel vinden.
    Maar niet die van een 3.2 v6 deze is anders kwa aansluiting

    In reactie op: check control kadett gsi #18088151

    :thumb thanx

    In reactie op: manta b restauratie en ombouw naar 16v (16v vraagje) #18016164

    Niemad die meer weet over de sfi box?

    In reactie op: manta b restauratie en ombouw naar 16v (16v vraagje) #18016163

    Jahh……

    Verder nog iemand die graag iets verkopen wil?

    In reactie op: manta b restauratie en ombouw naar 16v (16v vraagje) #18016160

    weer even een update na een lange tijd :D
    het laswerk schiet al aardig op. zal er binnenkort even foto’s bij zetten.
    en ik heb besloten om er een c20xe in te hangen.
    alle ombouw delen heb ik al. nu nog een goeie moter met diss.

    nu heb ik nog even een vraagje.
    kun je in een manta de orginele sfi box behouden zonder je kap aan te passen?
    heb ffe op google gekeken en toen kwam ik deze foto tegen.

    het moet tog kunnen. mischien met andere motor steunen ofzo? wie weet het ?!

    verder nog wat plaatjes van mijn aankoop!

    deze is een beetje vaag, maar dit zijn; 18s motor steunen, peilstok met houder , lange koppelings kabel, olie aanzuig buis
    en een paar koelslangen. :D en heb nog ergens een 18s karterpan. die heb ik helaas niet op de foto

    ik wil in de vakantie eigenlijk al het laswerk afmaken!
    we zullen zien of het lukt!

    als er iemand meer weet over het behouden van de sfi box.. graag!! :thumb

    Staat op mantablog.nl als het goed is

    In reactie op: nieuwe kriksteun??? #17596661

    heb je mischien een link?
    ik kan ze alleen van de voorkant links en rechts vinden.

    In reactie op: nieuwe kriksteun??? #17596658

    ffe vraagje in dit ouwe toppic.

    ik heb deze gevonden
    http://www.artaparts.nl/opel-opel-ascona-b-manta-b-onderdelen/263/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    maar zijn voor en achter het zelfde?

    In reactie op: frontera 3.2 v6 gekocht!! 4×4 vraagje #17929524

    Wie weet het?
    Mag ik met de 4×4 aan in de high gewoon rijden en sturen?
    Of gaat alles dan kapot?
    Kan het niet vinden op internet. En de auto staat nog boj de garage.

    In reactie op: aanhaalmomenten rekord? #17942371

    http://www.mantablog.nl/carrosorie-manta-b/cih/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    lang leve google!!

    en mantablog :thumb

    Hoofdlagerkap op motorblok met 110 NM
    Cilinderkop op motorblok met 100 NM

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 400)