Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
14 mei 2012 om 15:56 In reactie op: cih 2.4 ombouw- met spoed, bout voorkant krukas poelie #18008610
oke,
dan is er iets anders aan de hand….@mieke wrote:
Maar van de week lag hij op z’n rug met 4 voeten in de lucht te slapen en rolde hij bij elke bocht o, dus ondertussen vind hij het wel best geloof ik :D
hahahha geweldig :jerry
netjese auto trouwens king: :kewlpics
is de koppakking van de 2.0 en 2.4 presies het selfde??
als ik mijn 2e bougie er uitdraai komt er een walm blauwe rook uit.
en de bougie is nat van de olie… bij de kleppen zoeken???de andere 3 zijn ook zwart maar geen rook uit de cilinder en de bougies zijn ook niet nat… ontsteking afstellen ???
ok bedankt,
ik heb alles ook goed in de oliegesmeerd voor dat hij inelkaar ging.
maar hij heeft al weer een tijdje gelopen.. het zal nu tog wel bijna verbrand zijn..
morgen maar even testen. bedankt eerst :thumbklepseals zijn ook nieuw,
kleppen opnieuw ingeslepen.nieuwe pakkingen keeringen alles….
ik snap het niet.zal morgen even compressie meten.
dat was tog ontsteking ontkoppelen.
in 1 van je bogie gaten draaien en stuk of 10 keer in de ronte laten draaien?
als ikk het goed heb?heb je de aanvoer van je benzine wel goed om?
die fout had ik de eerste keer ook.
de retour leiding komt vanaf je drukregelaar
aanvoer op de 3 splitsing das de onderste aansluitingdit heb ik mij laten vertellen. bij mij werkt het wel :D
en de toeren teller is, bij de kabelboom van de handbak, het stekertjer dat voor je computer er uitkomt (is groen)
aansluiten op de groene van de bobine.heb je de kabelboom van een automaatbak dan zit deze draag in een stekkerblokje.
in dit zelfde stekkerblokje zitten ook de draden voor, contact , start signaal , benzine pomp , en dus de groene van de toeren tellersucses :thumb
zijn er meer opties wat het kan zijn?
als je gas geeft staat het echt wel heel erg blauw achter de auto… :(13 mei 2012 om 21:35 In reactie op: cih 2.4 ombouw- met spoed, bout voorkant krukas poelie #18008608@mr-turbo wrote:
een simpele en snelle methode om te kijken of de nokkenastiming klopt (bij standaard spul) is als de motor op bdp staat, dat de inlaat en uitlaat lift zo goed als gelijk moet zijn, een tand te vroeg of te laat kan je op die manier snel herkennen :thumb
wil de motor wel lopen als je hem een tand verkeerd hebt staan?
en als die dan wel wil lopen, rookt hij dan ook erg blauw???gaat het daarna over?? :shock:
als dat het is valt het reuze mee.. king:
welke olie kan ik er het beste in gooien?al bezig met je bak??
ik heb de mijne van de week weer inelkaar gekregen.
als je iets weten moet, stuur je maar een pm ofzo :thumb :thumbik haal de ecoo meter er wel uit.
ik heb ook niet nog een extra pijpje op dat blokje..
dus kan hem niet eens aansluiten king:
olie druk meter komt er voor in de plaats :thumb10 mei 2012 om 21:57 In reactie op: een kadett c coupe met 2.4i op kenteken? (kan dus toch) #17488807ja, daar heb je een punt :D ,
dan zal ik de kadett zodra hij klaar is even goed alles langs lopen en de rdw bellen voor een afspraak!
:thumb10 mei 2012 om 21:53 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310125:thumb hartstikke bedankt
morgen gelijk even bezig!!ja ik heb hydrostoters.
die moest ik eerst op 0.3 stellen en daarna met draaiende motor.hmm…
dat vierkante blokje met dat dunne pijpje waar jij het over hebt.
die heb ik ook op mijn (net gereviseerde) 2.4 cih
maar ik heb deze dus met de ene kant op mijn injectie buis, en op de andere kant komt mijn slag die naar de omloop klep gaat.
en op dat dunne pijpje komt mijn benzine druk regelaar….. :shock:heb ik dit wel goed aangesloten????
10 mei 2012 om 20:54 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310122ik heb ook even een vraagje,
wat is de basis afstelling nou van een c24ne??kleppen is meende ik 0.3mm op in en uitlaat?
en de ontsteking?? kan deze er op 1 manier in of op meerdere??
en hoet moet de ontsteking ongeveer staan??
ontstekings volgorde is meende ik 1-3-2-4 ?kan iemand me helpen? hij loopt echt heel erg beroerd :(
waneer denk je dat de kadett terug is??
ben erg benieuwd king: king:
:thumb lekker bezig :thumbahaa,, dank u!!
ja klopt ja, denk dan ik er ook maar een olie druk meter in zet….
bedankt voor de info :thumbdenk dat ik dit topic maar ga gebruiken voor de manta :thumb morgen even fotos plaatsen!
groet sh93
ah. dankje! zal ik even het inlaatspruitstuk nazien..
en wat geeft deze meter nou precies aan dan?
iets met het gebruik?9 mei 2012 om 20:59 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310112toevallig niet ooit gebalanceerd??….
k zeg ook maar wat hoor, zou kunnen?8 mei 2012 om 21:37 In reactie op: een kadett c coupe met 2.4i op kenteken? (kan dus toch) #17488805bij mij staat alleen gas/ en 4 pitter op kenteken…
vermogen en cc staat er niet op??is het verstandig om hem om te keuren?
was orgineel 1600 en is nu dus een 2400 injectiegroet sh93
@2000 wrote:
Had dat gezegd, heb zo’n ring liggen die van een 2.0e systeem af komt. :shock:
ooh… shit :(
jah das baale..stuur je even pm
nog een vraagje.
kan ik de zelfde converter gebruiken?
groet sh93
bedankt voor de info! :thumb
zal gelijk even kijken :Dgroet sh93
@Ghanz wrote:
vij eenvoudig, je weet het reilen en zijlen met een verdamper al.
je mengring plaatste je in het verleden op of onder je carb.
maar nu net na je luchmassameter, of voor de gasklep.en tadaa op lpg gestookt.
denk wel aan het uitschakelen van je brandstofpomp en dergelijke, maar ook dat
was bij een carb uitvoering ook al het een en ander voor verijsthaha dit klinkt lullig….
wat bedoel je met: het reilen en zijlen met een verdamper.morgen zal ik eens even bekijken hoe ik de mengring moet plaatsen.
deze kan ik gewoon van de caburateur afhalen en op de injectie plaatsen????groet sh93
-
AuteurBerichten