Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
19 juni 2014 om 21:22 In reactie op: opel corsa display na andere radio doet hij het niet meer? #18239081
Als het display werkte voordat je aan de kabels ging knippen acht ik de kans op een kapotte TID minimaal.
Mijn Corsa is uit 2001, dus zou in principe dezelfde kabels moeten hebben als die van jou.
Het enige wat ik bij mijn radio heb gedaan is de rood/geel omgewisseld omdat mijn radio geheugen niet werkte, maar voor de rest ging het gewoon goed.Ik zou het gewoon nog eens proberen met het fixen van de bekabeling en kijken of het weer aangaat.
Thanks Fearless!
Ik zal dan ook maar gelijk een nieuw schakelmechanisme bestellen en dan die short shift erbij doen.
Want een short shift en dat de auto nog steeds bagger schakelt is een verspilling van geld.
Kzal morgen eens onder de kap kijken waar het mechanisme precies zit en wat de staat ervan is.Ik heb wel variërende prijzen gezien van het schakelmechanisme tussen de 35 en 95 euro (deze is te koop bij MTech)
Dus ik weet niet of de 35 euro versie van goede kwaliteit is.Ik wil dus een short shift er bij doen, maar dan moet ik wel van kunststof naar metalen schakelmechaniek wil ik er lang profijt van hebben.
En dat van twee linkerhanden, tja ;-) we zien wel waar het schip strand.Dan bedoel je deze foto?

Is dit makkelijk te vinden en te demonteren/monteren?
Want ik begin het nu wel heel vervelend worden dat hij slechter schakelt.Kheb eraan zitten denken om een short shift bij MTech te bestellen en die er tussen te zetten.
Bedankt voor de tip!
19 juni 2014 om 11:50 In reactie op: opel corsa display na andere radio doet hij het niet meer? #18239079Ik weet niet wat er mis is gegaan dan.
Ik heb zelf ook een aftermarket radio in mijn Corsa zitten en daar werkt alles gewoon behalve de datum die er niet in komt te staan als de radio aanstaat.Ik heb ook geen kabels geknipt hiervoor. Als er in je display helemaal niks meer staat dan zou ik proberen om die draden weer aan elkaar te verbinden en het zo te laten.
De auto met de revisie motor is dus van de baan.
De keuze is toch gevallen op een Corsa C 1.2 twinsport met zeer weinig km op de teller.Deze gaan we volgende week ophalen en dan is het flink poetsen geblazen :D
Ik zal er toch nog eens goed mee moeten rijden om verder te kunnen oordelen over deze auto, maar we hebben al een andere op het oog die Opel dealer onderhouden is geweest.
Dus als die meer in de smaak valt laten we de revisie gewoon staan.Is de foutcode ook al gewist? Misschien dat de storing blijft staan.
De temperatuur loopt op tot iets onder de 90 maar verder dan dat komt het niet. Tijdens het rijden zakt het dus weer onder de 80 terwijl het bij mijn Corsa altijd op de 90 staat.
Dit is ook doorgegeven aan de verkoper om het te repareren voordat de auto gekocht gaat worden, mochten er nog problemen mee zijn dan blijft de auto staan en gaan we verder zoeken.
Het sturen geprobeerd bij een kennis met een Corsa C 1.2 en het sturen lijkt heel makkelijk gaan door het gewicht en de smalle banden.
Bedankt Wim voor de tips.
Gisteravond proefrit gereden met de auto. Motortje klinkt goed en de auto rijd lekker en reageert goed op de handelingen.
Enige probleem wat ik heb met deze auto is dat de ABS sensor nog steeds niet is vervangen, het stuur heel slap aanvoelt, het schakelen van versnellingen heel stroef gaat, de KM teller af en toe niet reageert en dat de motor temperatuur oploopt tijdens stilstaan en tijdens rijden weer gezellig onder de 80 verdwijnt(thermostaat probleem).
Het probleem met het slappe stuur kan ook zijn omdat ik een 1.8 rij en de potentiële Corsa een 1.2 is.Nu is het zo dat de beste verkoper er maar heel weinig benzine in heeft zitten en ik dus de reis naar de Opel garage ( 30 km heen en terug ) niet meer kan maken om op de brug te zetten.
Het moet voor mijn vriendin wel een auto zijn waar ze jaren plezier mee kan hebben en geen probleem kindje wat duizenden euro’s gaat kosten.Ik kan na enige tijd ook wat dingen aan de Corsa sleutelen zoals ik bij mijn eigen Corsa dat heb gehad, maar ik heb liever geen problemen met de motor e.d.
Kzal eender deze dagen ook eens een flimpje maken van het geluid van de Corsa :-)
@Har Opel wrote:
Dus Haasje17 toch te hard naar je zin……………
En Sevendust als ik me middendemper weg haalt ( tussen uit slijpt ) dan ben ik me ophangbeugels kwijt want die zitten nl aan de demper vast
Ophangbeugels even overlassen op de andere pijp zoals al eerder is gezegd. Enige probleem is mocht je er weer een andere middendemper tussen willen dat dit dan weer extra werk gaat zijn dan gelijk vanaf de kat.
Verder als ik boven de 3000 toeren uitkom merk ik er haast nog niets van, natuurlijk klinkt het binnen in wat harder dan voorheen maar voor een 1.8 mocht hij ook wel wat sportiever klinken en ben er tevreden over.
Met het lekkere weer vandaag heb ik de Corsa weer een grondige poetsbeurt gegeven :)

Waxxen
Het was ook wel weer nodig :P
Na 3 lagen ( compound, polish en wax ) ziet het er best goed uit voor een auto van bijna 13 jaar oud :afro ( en met her en der nog een plekje wat schoongemaakt moest worden ;) )
En het eind resultaat :)Verder het interieur ook goed uitgesopt, met de stofzuiger erdoor en de bumpers en sierlijsten weer opnieuw donker gemaakt :thumbup
Gewoon de standaard einddemper. Is volgens mij GM standaard. Middendemper is er van tussen geslepen en een andere pijp tussen gezet. Werkt goed :thumbup
@Ewoud94 wrote:
Nagevraagd bij de RDW en politie, zolang in de motorruimte of in de sponningen de originele kleur is te zien die op het kenteken bewijs staat is er geen probleem. Heb hier namelijk al 2 geplastidipte auto’s gehad en meerdere malen aangehouden voor bijv. Een controle ofzo.
Nooit problemen mee gehad, hebben er wel naar gevraagd en zodra het uitgelegd was en het liet zien was er totaal geen probleem.
Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4
Dat klopt, aangezien plastidip maar een laag over de lak heen is en je het er gemakkelijk kan verwijderen hoef je dit niet aan te passen op het kenteken. Aan de originele kleur wordt niets gewijzigd
@tarzanen wrote:
Ook maar eens een paar foto’s plaatsen van mijn Corsa C uit 2003. Ben al een keertje bij Willem-V6 geweest voor een motorflush en dacht kom laat ik ook mijn Corsa eens voorstellen.
Opel Corsa GSI 2003
Climate control
Cruise control
Regensensor
Zelfdimmende binnenspiegel met led op de pook
Elektrische ramen
Elektrische spiegels met verwarming
Centrale vergrendeling met afstandsbediening
Eps
8 x airbags
Sportstoelen met hoogteverstelling
Stoelverwarming
Hoofdsteunen achter
Lederen stuurwiel met stuurwielbediening
Mistlampen voor en achter
Parkeersensoren
Xenon
Omega claxon dubbeltonig
Traction control en ABS
Warmte werend glas
Radio CD30 (mp3) met AUX
Pioneer ( Actieve Auto Subwoofer) 150 W-versterkerAls toevoeging nog twee foto’s van het interieur tijdens het vervangen van de lampjes achter de tellerunit.
En tot slot een ritje over de Autobahn richting Italië met de HD Dashcam vanuit de Corsa GSI
http://youtu.be/5GJP7a310A8″ onclick=”window.open(this.href);return false;Eventueel het Youtube filmpje handmatig op HD kwaliteit zetten.
.
Jammer dat de versies na 2001 van de GSi niet meer dezelfde bumper hebben. Maar verder een mooie auto :thumbup
Ik heb 2 weken terug mijn middendemper er van tussen gehaald en vervangen door een rechte pijp. Zelfs met de standaard einddemper heb je toch een iets zwaarder geluid en een wat diepere brom. En verder heb je bij hogere snelheid geen lekke uitlaat geluid zoals helaas veel mensen hebben.
Ik heb al heel wat google uurtjes erop zitten met het zoeken naar dit.
Bij de lokale Opel garage hebben ook al gezegd dat het de schakelaar kan zijn omdat de spiegels wel hun voeding krijgen.Als ik nou ergens een schakelaar kon vinden en die testen op de spiegels zou makkelijker zijn.
Maar dan zal ik nog verder zoeken :)Alvast bedankt voor de tip :thumbup
Om even een oud topic weer open te maken werken de verstelbare spiegels nog steeds niet.
Tevens zit er een nieuw spiegelglas in omdat ik zo slim was om het oude spiegelglas tijdens het verwijderen kapot te trekken :hmmz
Wat ik heb gedaan om dit te checken:
– Spiegels gecheckt of deze verwarmen ( beide kanten zijn verwarmd )
– Bekabeling in de deur bekeken ( deze lijkt mij in orde te zijn omdat de spiegels ook gewoon warm worden )
– Schakelaar zelf onderzocht ( hier kan ik niets opvallends aan zien, maar denk dat deze zijn beste tijd heeft gehad en gewoon defect is )Heeft iemand nog tips voor het checken van de schakelaar zelf?
Ben namelijk al bij de sloop geweest voor het zoeken naar een schakelaar, maar de enige Corsa C die er stond was niet elektrisch en al compleet leeg gehaald dus dit mocht ook niet baten.
Verder zijn hier in de buurt ( Terneuzen ) niet veel sloperijen die een Corsa C hebben staan.Zijn er ook websites van overige sloop bedrijven in NL die zulke spullen verkopen?
Groet,
Sevendust
Ik heb wel eens gekeken hiervoor maar de kleur is altijd net iets te blauw of te groen. Dus dan word het ergens maar op kleur laten mengen ;)
Ik zou de handgreep van mijn kofferbak ook wel in dezelfde kleur als mijn auto willen. Helaas kan ik van Motip nergens de kleur lak vinden die ik moet hebben ( petrolblauw dus )
Enige optie zal waarschijnlijk dealer of spuiter worden :(.Enne dat ze niet verwachten dat er 125 pk onder de kap ligt is altijd zo ;) GSi emblemen waren er zo slecht aan toe dat ik ze eraf heb gehaald. Enige wat er nog op staat is de 1.8 aanduiding.
Verder een leuke wagen om te zien en veel plezier er mee :)
28 november 2013 om 18:05 In reactie op: Bedrijfstemperatuur Z18XE – Gratis en Perfect gerepareerd! – #18194302Vandaag ook maar even getest met de temp meter. De temp komt weer niet bij de 90 en de kachel blijft maar warm en word niet echt heet. Dus bij mij zou het ook de sensor kunnen zijn?
De carter kan ook vies zijn. Kan me herinneren dat sommige mensen deze op opboren tot 2mm. Daar staat genoeg op hier op het forum.
Als de gasklep/gashuis vervuild is, gaat de klep niet naar de juiste positie.
Dit geeft de fout dat brandstof te rijk of te arm word.Aan het filter zou het niet liggen, ik rij al een jaar met openlucht filter en dat geeft geen probleem.
Om dit te laten reinigen bij de opel garage kost ong. 75 euro ( en 20% korting als de auto ouder is dan 10 jaar :) )
Ik denk toch dat je gasklep niet goed sluit. Dit probleem heb ik ook gehad namelijk, de melding was dus ook brandstof te rijk/te arm.
Mijn advies is om de gasklep/gashuis te reinigen en misschien ook de carter ontluchting te checken ;)
Let me know als het heeft gewerkt :)
-
AuteurBerichten






