Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoe heb je je radio er zo netjes in gekregen? Ik zit maar te wringen en stompen als een mongool en dat klereding blijft 5 cm te kort hebben…
Hey
Vooral profitiat met je aankoop van je Opel Omega B1! :thumbup Puike keuze!
Ik ben zelf trotse eigenaar van een Opel Omega B1 GL Break 2.0DTi van 1998 en ik ben er laaiend enthousiast over.
De achterwielaandrijving is een hemel, vooral voor het driftwerk en in sneeuw. Moeilijkere leercurve maar eens je het onder de knie hebt, kan er nog maar weinig gebeuren van uit de bocht vliegen etc… Oefenen is de boodschap ;)
Het overhellen is toch niete iets dat ik gemerkt heb. Dit kan je altijd eens laten nakijken door een VOD.
17″ wielen zijn VEEL te klein voor op een omega. Heb diezelfde fout ook gemaakt. Als je echt mooie wielen eronder wil steken ga je toch reeds naar de 19″ moeten lonken voor een vol effect te krijgen. Als je wil zal ik vanavond een foto van mijn Omega erop zetten zodat je zelf kan zien dat 17″ velgen te klein zijn voor een omega.hopend op jouw :kewlpics,
Seth
Me dit weekend weer bezig gehouden met de Omega :-)
– Nieuwe sticker gemaakt en geplakt
– Radio zodanig aangekoppeld zodat ie perfect macheert
– Undercarkit neon in de koffer geïnstalleerd
– Draden van ICE merendeel weggewerktBen over het algemeen wel tevreden al moet ik bekennen dat ik toch stiekem nog naar andere dingen aan het lonken ben:
– 2-kanaals versterker ipv monoblok (om dan nog mijn 2 extra speakers op aan te koppelen)
– Zwarte koplampen met eyelids
– Embleemloze grill
– Spoiler voor stationwagen
– LED achterlichtenGrtz Seth
Dat is natuurlijk ieders smaak éh.
Heb dezelfde widebodykit gekocht, vindt ie echt wel vet tegenover de I-500 bodykit die iedereen tegenwoordig heeft.Wil uiteraard wel een paar dingen aan veranderen bv voorbumper nog een lip bij ofz… En idd Devil eyes ipv Angel eyes, ander achterlichten, andere velgen (RS4), EVO VII Luchthapper, … en een andere kleur :D
Grtz Seth
hey pluuske
De andere versterker is ingebouwd en die marcheert perfect. Het ligt dus aan mijn versterker wat ik eigenlijk wel jammer vindt omdat dit toch een 1800 Watt was. Ook voel ik minder van de bas omdat ik met een stationwagen zit zei mijn schoonbroer. Ik mag de versterker bijhouden tot de andere is gemaakt :D Een vriend van mij gaat de mijne opengooien en eens zien wat er aan kan zijn. Leuk als je allerlei kunde vrienden hebt.
Mijn eigen versterker is van vermogen:
– RMS vermogen: 450 Watt 4 Ohm
– RMS vermogen: 800 Watt 2 Ohm
– RMS vermogen: 1350 Watt 1 OhmAls die gemaakt zou zijn denk ik ineens een tweede woofer van 1400 Watt RMS aan te schaffen.
Hartelijk bedankt voor alle info en tips ;) onze vader wordt nu al zot :argue
Grtz Seth
Het,
Heb nu een monoblok versterker van mijn schoonbroer geleend. Een MTX 251 of zoiets. 250 Watt RMS, 750 peak dus dat zou voldoende moeten wezen :)
Ik ga me hier morgen na het werk mee bezig houden dus hou jullie op de hoogte :)
Grtz
Seth
@ pluuske Ja dit heb ik geprobeerd en er komt een minieme bas uit. Dit is echt verschrikkelijk zielig. Ook heeft men mij aangeraden om dit niet te doen omdat ik zo mijn woofer kapot zou kunnen doen.
Dit is de mail die ik daarvoor van Medion heb gekregen:
De rood/witte aansluiting op de autoradio geven het gehele audio spectrum door, van lage tonen tot hoge tonen.
Een subwoofer kan alleen maar de lage tonen tot +/- 250 Hz goed weergeven, hoge tonen wordt slecht, vervorm weergegeven en kunnen de woofer zelfs stuk maken.De oplossing is dan ook dat niet het gehele audio signaal versterkt en weergegeven dient te worden, maar alleen de lage tonen.
@ bjorn1988 Kapellen ligt in België naast Antwerpen. Postcode is 2950. Het is ongeveer een uur en 3 kwartier rijden naar mij toe. Dit vindt ik een beetje ver voor je.
Ik ben naar een audio-speciaalzaak gegaan. Die hebben alle aansluitingen nagezien en mij meegedeeld dat de enige optie die ik nog heb een RCA-adapter is. Ik heb nu een RCA-adapter gekocht, die gaat van 2 vrouwtjes naar 1 mannetje. Ik ga dan de rood-witte tulpkabels in de adapter steken en de adapter in de gele stekker voor de subwooferuitgang. Mocht ik dan nog geen optie ‘Subwoofer’ krijgen in mijn Medion-autoradio dan moest ik van de speciaalzaak naar Medion e-mailen dat ze valse autoradio’s verkopen omdat dit dan NIET ondersteunt wordt. m.a.w. dat wordt dan een andere autoradio kopen.:cry
Bedankt voor alle moeite, ga wss vant weekend radio nogmaals uitbreken en dan nog eens zien :)
mvg,
Seth
Hey iedereen,
Heb mijn wagen dus binnengegaan bij de VOD en deze hebben na onderzoek mij weten te vertellen dat niet mijn EGR kapot is maar wel mijn turbo-klep. Daarom dat de EGR-klep niet goed functioneert en daardoor dat deze een EGR-klep error geeft.
Kostprijs (zonder personeelskorting): €340 aan onderdelen en €100 manuren.
Kostprijs (met personeelskorting: €199.8 aan onderdelen en €100 manuren.Vriendelijke groetjes,
Seth
ja heb zo’n richtprijs gekregen van de €265
Hoop dat het niet meer dan €300 gaat kosten anders wordt het ZEER krap deze maand.:vertag
Grtz Seth
ff -offtopic over huisdieren :D Als mijn wagen ooit een vuilbak plundert, ga ik ermee op de kermis staan :jerry
[rquote=1900451&tid=96170&author=opel-limbo]@Seth
Wij hebben ook een Alaskan Malamute. Prachtbeest is het en het mooie ervan is dat je ze niet zo veel ziet.
Greetz Roel met een C. [/rquote]
Haha idd, onze Syco is ook een attractie als we met hem gaan wandelen, zeker voor kinderen :D
Alle informatie die ze aan ons hebben gegeven klopte wel niet. Het is een prachtbeest die direct luistert en geen vlieg kwaad doet.
Het enige wat ie wel enorm hard heeft is sloopgedrag en ook verlatingsangst. Je kan hem geen 5 minuten alleen laten of er is een vuilbak leeggeplunderd. :D En nu de zomer eraan komt, idd 2 vuilzakken op een week als je hem elke dag borstelt is geen overdrijving :DDaarom de omega sw gekocht, deken en grote knuffel in de koffer, hondenren erin gestoken en raampjes open :)
Grtz Seth
[rquote=1899758&tid=96170&author=vectra208v]@seth:
Ik ga toch voor de Zafira omdat die lichter is dan de Sintra.
Enige nadeel vind ik van de zafira t.o.v. de Sintra:
-met de 2e zitrij omhoog–weinig bagage ruimte
-vrij prijzig in aanschaf maar is te overzienvoordelen:
-je ziet ze veel rijden
-genoeg voor te krijgen
-niet veel zwaarder dan de vectra (+/- 1350kg)
-genoeg ruimte voor de kkids
-hoge instap
-leuke styling setjes te verkrijgen om er een strakke familie wagen van te makennadeel Sintra:
-Duur in de wegenbelasting (1784kg)
-duur in verbruik (v6)
-niet voor niks uit de productie gehaald door OPEL zelf door tegenvallende crashtest (ook niet onbelangrijk met 4 kids aan boord)
-te onbekendvoordeel:
-genoeg ruimte voor de kids en bagage
-198pk (v6)
-wel wat leuks van te maken qua hobby/styling
[/rquote]Ja ik wou je niet persé in de richting van Sintra duwen hoor :D wou gewoon even een ervaring met + en – punten meedelen met jou over de Sint. Want heb ook al gedacht om er een monovolume aan te schaffen (wij hebben een Alaskan Malamute) en was ook aan het twijfelen tussen de zafira en de sintra maar het is een omega geworden :D
Een Zafira daar kan je heel leuke styling setjes voor krijgen,kan je een HELE mooie wagen van maken en dat is bij de sintra net iets moeilijker/duurder. Voor bagageruimte is de sintra natuurlijk niet slecht maar zafira had het enorme voordeel voor gewoon de zetels te kunnen platleggen in de vloer, sintra = zetels uithalen en in de garage kwijt kunnen.
En het alarm van de sintra zou ik er uithalen want dat is echt een blèter. Voor 2 druppels regen kan deze reeds afgaan. Ik en onze pa hebben veel in ons ondergoed in de gietende regen gestaan :D
Wij hebben een Sintra 2.2 gehad en geen 3.0 v6 ;) scheelt natuurlijk ook een pak. Je kan Sintra ook krijgen in 2.2 TD
De crashtest van de sintra is idd bangelijk slecht (niet voor niets de 2e slechtste wagen in crash toen buiten Chrysler) en qua veiligheid moet je toch denken aan je kinderen en je vrouwtje.
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen met de keuze van je wagen d.m.v. een paar eigen ervaringen te kunnen meedelen. ;)
Groetjes Seth
[rquote=1899686&tid=96170&author=nova….]Heb een halve middag rond gereden voor banden voor de achterste velgen.begonnnen in Veldhoven op een adres nix te vinden .. ja alleen nieuw! Toen ff bij moeder geeten…. en verder gegaan naar Best ook nix zelfde verhaal…. vandaar uit door naar All tyrecenter,en weer door naar Banden service daar kwam ik uit op een band van Fulda 225 45 17 120e de 2 4mm profiel:o Te weinig!!! was toch aan het rijden ben ik door gereden naar Lafaire banden en kwam daar een paar Michelin s pilot primacy 225-45-17 tegen 5,5-6mm profiel voor 70e de 2.. toen ff 2 nieuwe ventielen gekocht bij de autozaak. toen weer terug naar lafaire autobanden en daar de banden op de velgen laten plaatsen.. Maarja nu komt hij het kom de banden niet opblazen.. lucht vloog eruit:hmmz raar?? maar heb de banden wel gekregen voor 30e de 2:D
weet iemand hoe dit komt?[/rquote]
Slechte band? Heb dit ook al een keer meegemaakt met 2ehands banden te kopen in de bandencentrale. Gelukkig gaven de mensen wel de garantie en kreeg ik 2 nieuwe banden zonder iets te moeten opleggen als excuses voor de overlast. :D
[rquote=1899326&tid=96170&author=DOCTOR007][rquote=1899265&tid=96170&author=vectra208v][rquote=1899120&tid=96170&author=DOCTOR007][rquote=1899087&tid=96170&author=vectra208v]de test was duidelijk in januari maar gistere waren we toch wel verrast in het ziekenhuis (gynacoloog ook:D)[/rquote]
Je gaat me niet zeggen dat je een Zafiera gaat aanschaffen omdat je een 2-ling krijgt:P:D is btw ook een goede zaak en bezigheid:D:thumbup
EDIT: ff naar de VECTRA gekeken vanaf de 2e etage. Damn die VECCIE ziet er erg donker en smerig uit. (VOGELPOEP):swear[/rquote]mijn vectra bekeken of uhh ik niet snappe nu:wtf
en jep mijn vrouwtje is idd in verwachting van een tweeling:wors.
Daarom moet de vec helaas weg en komt er als het mee zit een Zafira of Sintra voor terug.
We hebben al 2 kids dus vandaar te weinig zitplaatsen en 1 in de kofferbak is geen optie.ben er nog niet helemaal over uit welke van de 2 maar heb nog ff tijd om dat te bedenken.
De Sintra is gunstig in de aanschaf prijs maar weer erg duur qua gewicht en de zafira net andersom dus vrij prijzig in aanschaf (voor ons dan) maar weer gunstiger qua gewicht.Gr.Paul[/rquote]
Op het moment dat ik het bericht poste dat ik ff naar me Vectra keek was ik aan het werk in een gebouw op de 2e etage. En daar waar het geparkeerd stond kon je het zien dat er A weinig verlichting erom was eb B dat er een grote witte vlek op het dak was die er eerder niet was. VOGEL POEP dus:(:swear
PS mijn keuze zou naar een Zafiera gaan. Behalve dat de naam mooi klinkt en ook is. Biedt het naar mijn smaak meer keuzes in uitvoeringen e.d. uhmm… moet wel bekennen dat ik niet eerder v.e. Sintra gehoord heb.[/rquote]
Mijn ouders hebben een Opel Sintra 2.2 16v gehad waar ik zelf ook mee heb gereden en ik moet eerlijk bekennen, het is een vinnig bakje. Pas aan de 50 km/u schakelen in 3e zonder sportief te rijden. Die van ons had 1 noodzakelijke optie en dat was de achteruitrijdalarm.
Het is idd goedkoop in aankoop, duurder in wegenbelasting en verzekering maar het is een GEWELDIGE wagen, zeer ruim, schuifdeuren (altijd gemakkelijk met kinderen), hoge zitting, relatief weinig verstook (ong. 7-8 liter), duurzaam in onderhoud, …
Minpunt is wel de wegverhoging: die moet je wel degelijk met 40 km/u of minder nemen omdat de onderlip onder de bumper er anders wel tegen schuurt.Overal ik heb zeer veel plezier beleeft aan die wagen maar onze pa heeft ie weggedaan op 72.000km omdat de kinderen allebei eigen wagen hadden, het huis uit waren, etc.
Grtz Seth
PS: als je hem wil uitbouwen (wat wel mogelijk is) heb je tenminste een wagen die zeker niet iedereen heeft.
EGR is hebben we gedeeltelijk proper kunnen maken zonder los te maken, nog steeds heeft ie het probleem, de slangetjes hebben we ook los gemaakt en idd, als ik meer gas geef voel ik het slangetje echt vacuüm zuigen.
Dus d.w.z. dat mijn klep wel degelijk versleten zal zijn, wat ik feitelijk raar vind omdat hij het soms (nadat je 5-10-15 km hebt gereden) het ineens wel doet. ik begin meer en meer aan een sensor of iets dergelijks te denken.
Enfin, maandag om 16.00 uur mag hij binnen bij de opel-dealer. Hij gaat dus mijn EGR-klep eruit halen, controleren en uitkuisen. Mocht ie het dan nog hebben, de vacuümpomp controleren en moest ie het dan nog hebben, EGR-klep vervangen. (en moest die het dan nog hebben, weet ik het niet meer :D) Hoop dat ie niet te duur zal aanrekenen want de andere rekeningen kloppen hier ook al op de deur. :vertag
Wel ga ik na afloop specifiek vragen wat het probleem was en hoe dit opgelost is, zodat ik deze ook op het forum kan zetten.
Vriendelijke groetjes
Seth
zou idd toch eens de radio uittesten. Dit kan zijn door een verkeerde spanningsvermogen. Zie ook dat de draden perfect overeenkomen: Blauwe draad voor antenne, rood voor constant +12v (memory), geel voor 12v achter contact (zodat je radio uitvalt na het afzetten van contact), massa is zwart, …
Dat kan je allemaal uitmeten met een multimeter ;)
Grtz Seth
Hey iedereen
Alles is perfect aangesloten, niet te doen :) allemaal dankzij jullie hulp.
Nog 1 probleem: Ik heb de draden van de versterker naar de radio achteraan op de rood-witte tulp-aansluitingen aangesloten zoals jullie voorstelden. Maar nu moet ik zeggen dat ik maar een miezerige bass heb :D hoor het totaal niet. Via de versterker staat ie op bijna zijn maximum. Ook krijg ik in het menu van mijn radio geen optie om mijn subwoofer aan of uit te zetten (wat normaal wel zou moeten).
Ik heb vanachter 3 aansluitingen (Rood/Wit/Geel). Rood-wit zijn audio-tulpkabels en geel is voor subwoofer. Is het misschien niet beter dat ik een verloopstekker (Y-kabel) van rood-wit van de versterker naar geel van de subwoofer-uitgang ga? Heb dit ook geprobeerd via rood of wit van de versterker naar geel van de subwoofer maar dit geeft geen effect. :hmmz
Sorry dat ik misschien stomme vragen stel maar ben hier ECHT een leek in. Ben al blij dat jullie mij nog willen helpen :angel
Grtz Seth
Hey iedereen,
Auto is uitgelezen en gaf een EGR-klep error. We hebben naar een paar mechaniekers gebeld en de ene zegt dat het de klep zelf is dat enkel vuil zou zien, de andere zegt dat ie kapot is, en nog een 3e zegt dat het mijn vacuümpompje (dat de klep regelt) naar de vaantjes is.
Keuze genoeg maar nu weet ik nog steeds niet specifiek wat het probleem is. Kan iemand mij zeggen hoe ik mijn vacuümpomp en mijn EGR-klep kan testen?
Groetjes Seth
15″
Steek: 5×110
Min. ET: 35
Max. ET: 45
Naafgat: 65.1
Aanbevolen bandenmaat: 195651516″
Steek: 5×110
Min. ET: 35
Max. ET: 45
Naafgat: 65.1
Aanbevolen bandenmaat: 205551617″
Steek: 5×110
Min. ET: 35
Max. ET: 45
Naafgat: 65.1
Aanbevolen bandenmaat: 215501718″
Steek: 5×110
Min. ET: 35
Max. ET: 45
Naafgat: 65.1
Aanbevolen bandenmaat: 225401819″
Steek: 5×110
Min. ET: 35
Max. ET: 45
Naafgat: 65.1
Aanbevolen bandenmaat: 2353519Grtz Seth
Denk ook dat dat de veiligste en de mooiste keuze is ;) ben ook van Halogeen naar Xenon overgestapt (ben beetje veel nachtblind) en met Xenon zie je ECHT het verschil goed. Ook ben ik van 10000k naar 6000k overgestapt omdat dit veel meer lichtopbrengst gaf maar ook nog die X-clusive look gaf. :cool:
Grtz Seth
ZEER mooie installatie, en zeker prachtig afgewerkt.
Heb nu een Medion MD 82223 radio steken gevolgd door een Juice JA1800D (mono)versterker (met 2 aansluitingen:hmmz) van 2400 Watt die aangesloten is op een Magnat Edition 230 van 1000 Watt. Moet wel zeggen dat ik totaal niet krijg wat ik had verwacht omdat ik normaal gezien mijn woofer apart op de radio zou moeten kunnen besturen maar ik heb nog niet gevonden hoe. Ik krijg nu amper een bas te voelen.
Daarom dat ik naar Medion heb geëmaild met uitleg. Mocht dit niet goed aflopen komt er een Sony of JVC in de plaats. Al is mijn standaard niet makkelijk te vinden: 4×50 watt of hoger, Bluetooth 2 met audio stream, SD/MMC-aansluiting vooraan en blauwe toetsenverlichting :D
Grtz Seth
NICE :thumbup en propere installatie vanachter :) hoeveel watt en installatie (radio, versterker en woofer) en krijg je een natte plek in je broek met het openzetten?
Grtz Seth
Het is echt op de massa van het achterlicht waar de andere massa ook is op aangesloten.
Ik dacht eerst aan de lambdasonde omdat hij inhoud en MM knippert. En vandaag heeft ie (na lange tijd rijden) ineens een kramp gekregen: MM viel weg en had terug vol vermogen. Ik dacht, zelf gemaakt :cool: Tot ik op bestemming terug de wagen moest starten; dan had ik terug hetzelfde probleem.
Ik weet niet zeker of dat iets met het inbouwen van de woofer heeft te maken maar vond het wel nodig om dit te zeggen omdat het nogal toevallig samen gebeurde :hmmz
Morgen komt een collega van mijn vader met zijn OBD2 (moet dat echt ook gaan kopen) voor uit te lezen en dan weten we al welke fouten erin staan.
Ik hou jullie zeker op de hoogte ;) en intussen zijn alle ideeën welkom, zowel voor probleem 1 als probleem 2 :)
Greetz Seth
[rquote=1896477&tid=96170&author=DOCTOR007]FF met de KVOD gesproken over vervangen van de mattenset. Origineel wordt er bijna afgerond 3 tientjes gevraagd. Nou kan ik me toch wel herinneren dat iemand tegen mij vertelde dat het 18 euro is?? Iemand een idee waar ik de plank mis sla??[/rquote]
Personeelskorting?:jerry
De rode kabel van accu naar achter is langs bestuurderskant gestoken. De blauwe aangesloten op bestuurderskant-achterlicht.
-
AuteurBerichten