Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zou het ook zo doen. Dash van de sloop halen en gewoon proberen. Oefening baart kunst. Er is toch geen haast bij mits je originele nog in de auto zit en als je er tevreden van bent kan je deze gewoon wisselen ;)
Ik ben geneigd om te zeggen de Admiral die was uitgebracht van 1937 tot 1939 en dan van 1964 tot 1977.
Als je de sleutel neemt waar je de auto mee kan starten, je steekt hem in het contact en zet het contact op (niet starten) dan druk je beide knoppen in van je afstandsbediening. Je auto zou nu moeten reageren met even dicht en open te gaan. Doe dit met beide sleutels en ze zouden normaal moeten werken.
De sleutel waar je niet mee kan starten moet je even mee naar de dealer gaan om deze de goede code te laten inleren.
Het feit dat je slot aan je bestuurdersdeur niet reageert vrees is dat het motortje van je bestuurdersdeur de geest heeft gegeven wat toch een vrij bekend probleem is bij de Vectra B.
Grtz Seth
J: De breedte van je velg. is gemeten in inches dus 8J is 8 inch.
ET: De waarde die bepaald hoe diep je velg in je wielkast valt. Hoe lager je ET hoe verder je velg naar buiten steekt.
Bij Opel Vectra C zit dit rond de 35.

Centreerring: deze dient om je velg op zijn plaats te houden. Als je naafgat van je velg groter is dan je naafdiameter dan moet je deze opvullen met een centreerring. Doe je dit niet, kan dit heel gevaarlijk worden. Je stuur begint te trillen en je bouten kunnen afbreken omdat ze deze kracht niet aankunnen.
Bij de vectra C is deze 65.1.

Steekmaat: De steekmaat van een velg heeft betrekking tot het monteren van je velg op je auto. Deze wordt omschreven met 2 cijfer: het aantal bouten die je per velg nodig hebt en de afstand in mm die tussen het hart van de bouten de denkbeeldige cirkel in je velg zit. Bij een steekmaat van 4×100 heb je dus 4 bouten die recht over elkaar 10 cm van elkaar afstaan.
Bij de Vectra C is deze 5×110 maar mits schuifbouten kan je ook velgen nemen met een steekmaat van 5×108 en 5×110.


Bouten: De middelen die ervoor zorgen dat je wiel niet gaat lopen hé :D je hebt ook zogenaamde schuifbouten. Het grote verschil van de schuifbouten/moeren zit hem in het feit dat het conische gedeelte van de bout/moer nu een soort van losse ring is geworden. Deze losse ring heeft een speling van ongeveer 2-3 mm. Hierdoor blijft dus de gemonteerde velg netjes gecentreerd zitten op de naaf en kan deze toch perfect worden aangetrokken zonder dat frictie kan ontstaan.
Schuifbout:

Is veel om rekening mee te houden in het begin maar hoop dat je hier iets mee bent. :)
Ik had ervaring met de Hankook Ventus Prime² K115 215/45/17 91W XL maar als ik je een goede tip mag geven zou ik bij 18″ meer geneigd zij om de Pirelli CINTURATO P7 Blue 225/40 R18 92W te nemen. Die zijn niet duur en hebben toch ook een goede naam.
http://www.toopneus.be/pneu-pas-cher/pneus-pirelli-cinturato-p7-blue-225-40-r18-pneu-voiture-p379364.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Heb ook al staan klooien met die draden. Je zou toch een piek van minimaal 11,# volt moeten zien. Dat is bij mij toch het geval :D
Heb indertijd zelf Mercedes velgen gehad waarbij ik met een centergat van 66.6 naar 65.1 moest gaan. Heb hiervoor ook aluminium centreerringen op maat laten maken en ik moet zeggen dat dit de beste oplossing was. Er zijn veel mensen die ik ken die isolatietape gebruiken en die zijn hier ook content over. Maar als het op mijn onderstel aankomt heb ik toch ook liever een duurdere maar (waarschijnlijk) veiligere aanpak.
Heeft dit niets te maken met het wel of niet hebben van bandenspanningscontrole? :hmmz
Je kan zo moeilijker zien dat je een lekke band hebt, en je mag hier maar ongeveer 80 km/u mee rijden indien dit lekt. Echt als een noodoplossing naar de dichtstbijzijnde garage oid…Correct me if i’m wrong ;)
Motortjes willen het wel eens opgeven bij de Vectra B :) Vrij bekende kwaal. Zou wel straf zijn moesten ze het allebei tegelijkertijd hebben opgegeven dus zou meer geneigd zijn om naar de centrale deurvergrendelingskast te kijken en te meten :)
Daar heb je zogenaamde schuifbouten voor nodig :) Let wel op voor je naafdiameter :) Heb indertijd centreerringen op maat moeten laten maken van 66.6 naar 65.1 :p
@Dolby wrote:
Ik rij inmiddels ruim4 jaar lang rond met Hankook evo v12 en zijn zeer goede banden. Perfect grip en makken geen lawaai en ze slijten niet snel heb er inmiddels al 55.000KM mee gereden en heb nog ruim 5,5mm profiel. En in de regen zijn ze ook geweldig goed. :thumb
Dat kan ik bevestigen met de ervaringen van mijn setje Hankooks en 12.000 km’s en ook zgan :thumb
Een 4 PS 1 liter motor genaamd “de boomkikker” :D
@2000 wrote:
Ik heb zojuist geconstateerd dat de vectra weer een deukje erbij heeft. Volgens de laatste telling is dit de 6e schade zonder briefje of wat dan ook. Al 2 keer de bumper laten overspuiten (is overigens wéér beschadigd ) en zijn er een beetje klaar mee. Mocht ik het in de toekomst zien gebeuren dan sta ik niet in voor mezelf :fy1 :fy1 :fy1
Heb dit ook meerdere keren meegemaakt. Steek je al je liefde in je wagen en dan komt er zo ne Pipo langs :swear
Mooie oplossing :thumb
Proper makker !!! :thumb
Ik denk dat dit hetzelfde effect is :D
Hey,
Als je voor een Vectra B gaat zou ik toch opteren voor een X20XEV (2.0 16v) of hoger. 2.5 v6 drinkt niet persé meer als een 1.8 hoor. Je motor moet minder moeite doen om je wagen tot rijden te krijgen :) en veel hangt natuurlijk af van je rechtervoet.
Heb zelf een X20XEV en moet zeggen dat dit lekkere motoren zijn om mee te rijden hoor. Kunnen uit hun startblokken vliegen als je ze op de staart trapt en is natuurlijk niet zo duur in verzekering en wegentaks als een 2.5 v6 :D Zou nooit meer lager gaan dan een 2L :)
De aandachtspunten moet je daarbij even navragen bij de motorexperts hier ;)
:thumb mooie wagen man! hoop dat je hem deze keer langer houdt :D
Heb zo’n kitje van €70,- gekocht bij AutoStyle en ben daar supertevreden van! :thumb Gewoon zien dat het geen Chinese rommel is dan heb je normaal gezien 1 of 2 jaar garantie op de lampen en ballasten :)
HAHA! Das wel de ultimate test :thumb
Ik zeg: niet kopen :jerry
Maar effe serieus: hoop dat het niet te erg gesteld is met jullie nek en rug wat enkel de tijd kan uitwijzen. Eens je ermee sukkelt, blijf je ermee sukkelen…
Ben enorm benieuwd naar het eindresultaat maar ik denk wel dat ie er mag wezen :wub
Toevallig! daar was ik ook :jerry
@jraaf wrote:
Leo gespot met foto op de terugweg van uit Dronten.


Verder ook nog Seth, Jurgen, Tanner en een hoop andere gespot maar toen had ik de camera niet paraat :shock:
Groet jraaf
Nou dacht ik ook een foto te hebben, niet dus :D Zal volgende keer trager rijden :jerry
Gewassen en proper gemaakt vanbinnen: klaar voor morgen!

-
AuteurBerichten