Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
23 juli 2014 om 22:01 In reactie op: Originele radio, is het de moeite waard deze in te bouwen? #18244106
@TWA,
totalloss of…?23 juli 2014 om 22:00 In reactie op: Originele radio, is het de moeite waard deze in te bouwen? #18244105NCDR1100 met colordisplay gevonden voor 300 euro excl. verzending(pakweg 330 incl). Natuurlijk moet er ook nog een nieuw centerconsole in en de stuurknoppen. komt neer op €500
Voor de CDR500 ook stuurknoppen en de pixelreparatie. Dat komt neer op €178.23 juli 2014 om 21:16 In reactie op: Originele radio, is het de moeite waard deze in te bouwen? #18244103haha jij ook, had niet verwacht dat die aux zo makkelijk kon zijn.
23 juli 2014 om 20:58 In reactie op: Originele radio, is het de moeite waard deze in te bouwen? #18244101TWA, Heey dat is mooi. Het lijkt erop dat dit hetzelfde is als die engelsman voor 35 pond doet. Het is natuurlijk wel de vraag of het volume dan nog met de knop op de radio kan worden bediend, maar die vraag heb ik al verstuurd naar die man. Afwachten dus.
Ik krijg toch wel erg zin om dat ding te kopen en in te bouwen, samen met de stuurbediening. Maar met het volgende nog op de planning:
4.Automatten; €59,70 http://www.justcarpets.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; Augustus
5.Stoelbekleding bestuurder+gereedschap; €90 ebay xxjz Augustus
6.Multifunctiondisplay; €91 http://www.verotronics.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; September
7.Uitlaatsierstuk+puntlassen; €45,00 September http://www.gm-tuningparts.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
8.Luxe kentekenplaten; €35 Oktober
9.Alu velg vervangen; €178 1002057Het is de vraag wat prioriteit heeft.
is het effe de vraag wat voorrang heeft..
En ja, die NCDR1100 lijkt me toch ook weer zo’n mooi ding om te hebben. Daarvan kan ik me voorstellen dat die echt waarde toevoegt aan de auto. Dalijk maar eens zoeken en kosten naast elkaar zetten. Het is alleen moeilijk om een goed kostenplaatje te krijgen van die NCDR1100 aangezien ze echt nouwelijks te vinden zijn.
23 juli 2014 om 20:20 In reactie op: Originele radio, is het de moeite waard deze in te bouwen? #18244097Tommy,
heb je deze in combinatie met color display of mfd? Is de navigatie handig in gebruik? ik las dat ze sinds 2011 geen updates meer doen.Het is een mooi ding, maar kost ook wel wat en moeilijk te vinden.
TWA,
ik moet dan idd ook stuurbediening inbouwen, nu is er hier op de sloop wel een astra met stuurbediening, dus dat komt wel goed.
Wel interessant is dus dat een bedrijf in engeland aux inbouwd in deze cdr500’s. https://www.youtube.com/watch?v=kxObChw8RX4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Lijkt me zeker wat om uit te laten voeren, zeker als iemand anders meerijdt die effe wat op wil zetten. prijs; 35 pond incl verzending binnen de UK, voor ons zal het dus nog een 30 pond hoger liggen.23 juli 2014 om 20:13 In reactie op: Originele radio, is het de moeite waard deze in te bouwen? #18244095Natuurlijk ben ik rond aan het speuren naar meer info over de NCDR1100
Ook in de zafira topics over cdr500 gelezen en wat informatie gevonden.
Wel gebrande cd’s, geen mp3. De prijs op ebay is wat hoog aangezien er ook nog een aux verbinding in zal moeten komen.Mr.F, dat is mooi, al wil ik met aanschaf wachten tot september(ligt natuurlijk ook aan de prijs). Hoe is het met slijtage aan de volumeknop?
Die lange bout vanuit het motorruim en het risico op lekkage is de reden dat ik het heb laten doen. Aangezien ik in kon schatten hoe lang het zou duren was het me dat wel waard. Jammer dat ze me vervolgens oplichten door 4,5 uur te tellen.
Klacht ingediend bij Vakgarage, zij deden er niks aan(kon ook niet anders), terwijl ze zelf min of meer toegaven dat het niet klopte:
“Naar aanleiding van uw mail heb ik naar de vervangingstijd voor de kachelradiateur gekeken en ook hoe dit moet. En daar komen ook de verschillen, de ene handleiding beschrijft de demontage van de middenconsole , de andere geeft aan dat ook een deel van het dashboard gedemonteerd moet worden. En dan lijkt mij 4.5 uur niet onredelijk.”
Demontage van het dashboard is niet gebeurd, heb ik nagevraagd toen ik voor die gigantische rekening kwam te staan.
ja, het blijkt inderdaad dat ze er langer over doen.
Maar is het dan te rechtvaardigen?
Als ik werkzaamheden voor jou ga verrichten tegen uurtarief en ik doe me voor alsof ik alle kennis in huis heb. Vervolgens blijkt dat ik bijna niks weet en daarom dubbel zoveel tijd nodig heb. Wat moet je mij betalen?
Dit is waar ik tegen aan loop. Ik wil niet meer betalen dan redelijk is. En als ik uit verschillende bronnen haal dat het 2à3 uur duurt, dan is 4,5 uur in mijn ogen niet acceptabel. In praktijk is het echter zo dat de klant het maar moet accepteren zoals het is.
Als ik jou begrijp accepteer je het zoals het is en kijk je vervolgens verder bij andere garages of dealer. Ik vraag me af of er ook mensen zijn die er een punt van gemaakt hebben en op een bepaalde manier hun geld terug hebben gekregen.
Het was toch de kachelradiateur,
deze is gisteren vervangen. En wat heeft Vakgarage Geurts in Echt geteld?Afkoppelen kachelradiateur: 1 uur à 70 euro incl. (nota bene om te voorkomen dat ik naar een andere garage stap die me wel binnen 2 weken kan helpen)
Vervangen kachelradiateur: 4,5 uur à 70 euro incl.
Het onderdeel heb ik zelf aangeleverd. à 40 euro incl.Ik verbluft en bel later de opeldealer voor de prijs:
kachelradiateur: 216 euro incl.
arbeid: 140 euro incl.Met andere woorden ze hebben mij 2,5 uur meer geteld. En ik heb ook nog de hele tunnel bij voorhand gedemonteerd en thuis gelaten.
Heeft iemand een gebruiksaanwijzing voor dit soort … garagisten? Ik moet volgens mij bijna altijd te veel betalen en kan me haast niet voorstellen dat dit de normale gang van zaken is.
Daarnaast vroeg ik me af, is er een manier waarop ik terug kan gaan en verhaal kan maken over die 3 (naar mijn idee) onterecht getelde uren?
Bedankt voor je reactie.
Ik ben gaan kijken naar trillingen in uitlaat en hitteschilt, het was het hitteschilt.
beethe verbogen en opgelost!Thnx
ja dat hoop ik ook. maar dat zie ik dan wel weer
haha nu je het zegt, Behr dus.
het blijkt nu dat het systeem koud echt geen druk verliest. de natte matten kunnen natuurlijk ook ergens anders door komen.
ik heb er een pil in laten gooien dus dan hoef ik voorlopig in ieder geval geen koelvloeistof meer bij te vullen.
Heb je er originele opel velgen op of niet?
normaal zijn astra g velgen 6-7j, aangezien je 17 inch heb verwacht ik dat je velg 7j is. In dat geval heb je 215/40 r17 nodig.
oke bedankt! gelukkig heb ik een behre erin!
Ik wil de kachelaradiateur gaan vervangen, ik kom er alleen niet goed bij. al die luchtkanalen en het dashboard zitten in de weg. Moet ik het hele dashboard demonteren of hoe zit dat?
Weet iemand ergens een instructie voor het vervangen van de kachelradiateur?
daar had ik gisteren idd ook gekeken, maar geen plas. Dus zou het toch wat anders zijn? of simpelweg niet lek genoeg?
Geprobeerd, en ik kan me niet laten overtuigen door de smaak… Ook geen duidelijke geur aanwezig.
De garage zegt dat ik beter kan wachten tot het erger wordt. Dan merk ik vanzelf waar het zit.Misschien ga ik het dashboard binnenkort eens demonteren zodat ik zelf kan zien hoe die kachel er aan toe is, en dan zie ik het wel.
Bedankt allemaal voor de hulp:)
Nice, wij gaan ook ergens in mei.
begin november vorig jaar. binnenkort gaan we weer :D
Ik zal het eens proberen.
In tegenstelling tot de koppakking, kan ik dit grotendeels zelf doen, en ben ik dus stukken goedkoper uit. Vandaar de opluchting. Dat het werk kost zag ik al in die andere topic. Maargoed, dit weekend maar eens kijken wat ik kan doen.
dat zou ‘mooi’ zijn. een lekke koppakking zou me verder van huis brengen, zeker met de lpg installatie.
in een andere topic op het forum las ik ook over een klep bij de kachelradiator van astra’s tussen 98 en 02 die niet goed was. daar kan het lek ook nog zitten.Ik weet nu in ieder geval waar het probleem moet liggen en dat de prioriteit niet heel hoog is. Opluchting!
Bedankt voor de tips!
Mijn coupé op de nurburgring, lekker kneuren daar :D

Haha ooh natuurlijk, dacht dat ze met onder druk zetten alleen maar gingen meten of er druk verlies was door een of ander lek..
Maar dan is het niet al te waarschijnlijk dat ze het zo gevonden hebben lijkt me.Ik denk dat ik binnenkort hem in een andere garage onder druk laat zetten en de kachelradiator laten controleren. Dan weet ik zeker of die het is.
Ik heb net effe aan de mat en aan de koelvloeistof geroken. Ik denk dat er wel iets van overeenkomst in de geur zit. Maar het is zeker niet overduidelijk.
Wel de moeite om verder in deze richting te zoeken. Zijn er nog andere manieren dan geur hoe ik kan achterhalen of het koelvloeistof is?
En is het ook logisch dat het onder druk zetten van het systeem geen resultaat gaf?
-
AuteurBerichten