Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
seh power
Deelnemerwat kunnen sommige mensen toch alles wat mooi is lelijk maken:thumbdown, al die kadettjes zijn verkracht.
maja das smaak.
groeten
seh power
Deelnemerdie filters vallen opzich wel mee, katoen kan ook gaan branden als de motor mengsel terugspuuwt en backfired, dat geeft ook rommel.
ik weet niet in hoevere ik de praktijk moet geloven maar ik heb zon ITG boxfilter, 3 laags en brandveilig schuim, tsja alles wil branden denk ik dan behalve beton:jerry
groeten
18 november 2006 om 20:25 In reactie op: alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs #17310222seh power
Deelnemeramen , ze zijn er nog mensen die weten hoe het werkt:wors
groeten
seh power
Deelnemermooie tellerstand:thumbup
nieuwe ?
groeten
seh power
Deelnemernog 1:jerry
uniek is het in zekere zin wel, ford motor in opel casco, het blijft leuk ookal rijden er 100 rond :wors
opel heeft vroeger gewoon iets fout gedaan, ze hadden licentie moeten aanvragen bij ford om die v6 erin te knallen, als ik het kan met minimale aanpasingen konden hun het ook aan de band doen.
mijn mening is dat de c kadett heus wel een zwaardere motor had mogen hebben de de gte, hij kan het echt wel aan.
groeten
seh power
DeelnemerOrigineel gepost door joep12
ag zon gietijzeren knol van een cih is ook wel vooruit te branden:afrois niet uniek:afro
maar je hbet gelijk, hoop werk en met een cih rijdt ie ook wel, het is ook maar net wat je hobby is.groeten
seh power
Deelnemerdeze blokken hebben zich wel bewezen, zijn zelfs nog steeds in productie en gaan er pas in 2007 uit om vervangen te worden voor een doorotwikkelde versie op basis van hetzelfde onderblok.
de cosworth is veel gevoeliger en dergelijke maar eveneens een beresterk blok , zeg maar zelfde idee als de SEH en de XE van opel:)groeten
seh power
Deelnemerford blokje wat ik heb brengt 145 pk en 230nm koppel.
opel motor, tsja beetje afgezaagd aant worden, en zon ford blok loopt gewoon mooi, 2.5 of mv6 vind ik te soepel klinken.
en daarbij idd het ombouw werk.dit is uniek
groeten
seh power
Deelnemerseh power
Deelnemerin veendam lopen erg vriendelijke en hulpverlenende mensen rond, de man die ik sprak was helemaal onder de indruk en kon mij daardoor beter te woord staan omdat hij met me mee dacht, heb vaker met deze man gebeld over ombouwen en keuringen, en als je als keurmeester zelf de tip van de lambda aandraagt ben je wel een goeie gast:thumbup
de motor is makkelijk te herkennen, is namelijk de enige 2.9 van ford met map sensor, in de sierra lag de 2.9 met dubbele LHM of de mechanisch ingespoten (kjetronic) dat was de xr4i.
daarnast staan er diverse codes in het blok, zoal YA en een compleet nummer, geen probleem dus.
hele verhalen maargoed.
ik heb mijn zaakjes goed op regel en alles is echt wel uitgedacht voordat het erin kwam.
beschouw daarom mijn kritiek van hierboven als leermateriaal, en dus niet bedoeld voor mensen die weten wat ze doen.
groeten
seh power
Deelnemerrdw is geen probleem, alle maatregelen zijn genomen voor een keruing en heb een uitvoerig gesprek gehad met een kerumeester in veendam.
kost kleine 500 euro en hij staat als v6 op kenteken.
goedkeuring van fabrikant is uitgesloten, er word gekeken naar max vermogen en dat is met 1 telefoontje ook geregeld , faxje erop en klaar , dan moet je naar lelystad voor een geluidstest en weggedragstest.
die wegtest is dus uitsluitend bij meer dan 40% vermogen, nu is de mijne 1200 op kenteken, maar heb al een truucje om daar onderuit te komen.milieueisen, geen probleem lambda eruit bi jde rdw en ze keuren op eisen uit het voertuigbouwjaar.
mensen denken te moeilijk, das het probleem en niet de rdw.
volgens mij heb ik alles nu hier staan, meer verklap ik niet want ik ik vind dat de mensen die hier ook me tobben zelf maar is moeten denken bellen en ondernemen, ipv alles voorgekauwd op hun bord krijgen.
de rdw is hier en op vele fora, ten onrechte een pispaal ,belemmering en dergelijke voor ombouwers, ik zou zeggen doet uw huiswerk en leer ervan,.
groeten
seh power
Deelnemerde mijne in wording

groeten
seh power
Deelnemerford he:jerry
maar die mercedesjes lopen ook lekker zeg, die rook is idd abnormaal, hier in de buurt rijdt een golf variant tdi , andere turbo, verstuivers inspuiterij verbouwd, andere zuigers, nokkenassen enz. enz. ding hou je met een vr6 niet bij.
wat loopt dat lekker hey.
groeten
seh power
Deelnemerfilmpje van 1 uur 8 minuten en 10 seconden:vertag
die ouwe knakker maakt wel foutjes maar hij gaat lekker dat ding.
seh power
Deelnemerhijs fijn
seh power
Deelnemerdit gaat lekker zo, ik denk dat je financieel een heleboel opvangt met helpen/zelf doen?:thumbup en tis nog leuker ook.
ik ben heel erg benieuwd naar het uiteindelijke plaatje.
groeten
14 oktober 2006 om 21:44 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300911seh power
DeelnemerOrigineel gepost door corsaboy
Originally posted by sw16v
onderblokken zijn qua bouw gelijk he:P zijn niet de zelfden
mareh idd in folky zn topic word nog zn xe behandelt, al1 hangt er nu wel een c20let in met f28bak
maar zal binnenkort wel is geupdatet worden in zn topic dus wacht maar even rustig af:wubDenk je nou echt dat ze andere mallen gaan maken.
Bij opel gebruiken ze maar 1 mal voor de corsa benzine blokken (1.2, 1.4, 1.6 8v van de corsa a. En de 1.2, 1.4, 8v en 1.2, 1.4, 1.6 16v Corsa B)….dit is net zo bij de 2.0 blokken. Dat er ergens een extra aansluiting zit dat boit geen fuck. Je zou zo’n onderblok zonder zuigers gewoon kunnen gebruiken.
een xe kop past niet op een seh/ne/se onderblok.
groeten
seh power
Deelnemer
dit blijft dus echt een heel erg mooie manta, je hebt je werk goed gedaan aant.
succes met het afbouwen en de details, binnenkort kijken we wel ffe naar de e dett gsi.
groeten
seh power
Deelnemerik had persoonlijk de kale plaat eerst in de roestprimer gespoten en dan in een bitumen of soortgelijk antisteenslaglaag.
maar voorbehandeling is toch belangrijker en als je dat goed hebt gedaan zit alles wel goed.
ga zo door en hij wordt vast netjes.
groeten
seh power
Deelnemertsja, zeg je gewoon dat daar het luchtfilter inzit met cycloon techniek.
groeten
seh power
Deelnemermooie auto = dure hobby.
botter zijn bak blijft super offie nou op kenteken staat of niet
groeten
seh power
Deelnemerhet nummer 1 was meer een symbolisch getal:angel
tsja, motornummer c20let eruit en c20xe erinking:, getunede pk`s telde niet mee toch:vertag
groeten
seh power
Deelnemernu wou ik is wat weten, heb dit namelijk niet nagevraagd toen ik bij de rdw was.
andre botter heeft zijn kadett op kenteken met let, daar is dus typegoedkeuring voor afgegeven, kunnen ze dan niet die typegoedkeuring voor de volgende kadett let gebruiken?? in feite rijdt er al 1 rond met typegoedkeuring.
zo niet dan zit het zwak inelkaar, als ze nou gewoon een hele nette deugdelijke ombouw als maatstaaf houden is er niks aan de hand.
groeten
seh power
Deelnemerkomt een homo bij de pomp en steekt het tankpistool in zijn kont, komt de pomphouder naar buiten en die zegt: DAS NIET NORMAAL!!
waarop die homo zegt: NEE !! TIS SUPER!!
groeten
seh power
Deelnemerronaldo jij bent gewoon een erectiefreak:P
groetten
-
AuteurBerichten