Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
benzine?
brandstof pomp?
ontsteking nat?
bougies vuil?
elektrisch probleem?idd ff uitlezen die handel, tenzij je gewoon een lege tank hebt dan helpt uitlezen ook niets meer
Als je klaar bent met de o—-mega kan je de mijne mooi brandweergeel maken je weet wel die schiphol kleur, en dan op de motorkap een ridder in het grijs en het moet voor de kerst ff af anders volgend jaar geen koffie in zoetermeer.
Goed gedaan jochie ziet er knap uit alleen de doodskop is niet mijn dingetje, en waar blijft de foto met de witte velgen?
Ja die post had ik dus ook gelezen en dat kost me uiteindelijk meer dan ik wil. Ik moet terwijl ik de 1.4 iets opwaardeer wel verder kunnen sparen voor een ander model.
Dus het word de GSI, en de plaats ja die is er, thuis alles voor bereiden dan naar zoetermeer naar de doe het zelf garage sleutelplaats voor een dag, eventueel brug erbij. Ik kan daar al het gereedschap huren/lenen dat ik nodig heb dus alleen het blok mee en dan lekker sleutelen in de hal met verwarming.
bedankt voor de info hier kan ik wat mee. :wors
lol bedankt voor de eerlijkheid,
ik heb geen geld voor grote projecten, dus ombouwen leek het best omdat ik dat in gedeelte kan doen en fietsen? ik woon in den haag ik wil nog niet dood!
dus in het kort kan het wel met de aanpassingen genoemd hierboven, maar het blijft dus een beter idee om door te sparen voor iets anders :)
Ben met je eens dat hij het geld nooit meer opbrengt en dat sparen beter is, maar…
als ik de 1.6 gsi voor weinig kan kopen en zelf het boeltje kan inbouwen, doe ik wat ervaring op voor weinig.
en ik hoop dat ik voor de 1.6 gsi aan het frame niets hoef te veranderen **i.e motorsteunen of aandrijfassen**als dat wel het geval is gaat ik inderdaad ff door met de 1.4 en sparen maar
Heb het zelfde probleem ooit gehad op een toyota, heb een takeloog gekocht (was toen 3 gulden) en dat door een vriend op de bout laten lassen.
De auto naast een lantaarnpaal geparkeerd spankabel tussen de paal en het sleepoog, spanning er op gezet en met een steek sleutel gaan draaien terwijl mijn maat de kabel probeerde strakker te zetten.
Door de constante spanning en na enig geklooi is het toch gelukt.
leuke bak :)
ff een vraagie, op de aller eerste foto heb je je kenteken met mooie zwarte vierkantje onleesbaar gemaakt om vervolgens in de volgende serie foto’s gewoon je kenteken te laten zien….. Foutje?
lol maar veel plezier met het tunen en uit bouwen
@Maikeltjeee wrote:
Slecht ontvangst heb ik al zonder iets door te knippen. Dus jij weet het wel echt 100% zeker dat er een grijs/rood draadje achter de TID zit ? En ik die moet doorknippen?
Gr,
neeeee niet de grijs/rood!!!
geintje, bedankt voor de info ik ga het ook proberen :)
ja de grote speaker kan er uit door alleen de deur bak los te maken
Het is so simpel, als je het zelf probeert en het lukt niet de eerste keer, ben je hooguit 15 euro kwijt, maar een ervaring rijker. En aals het dan de wteede keer wel luktm heb je meteen iets waarvan je kunt zeggen, “Zelf gebouwd”.
Ja kopen is makkelijk maar niet perse het beste!
Ja sorry vergat dat FF, het hout sloop ik er uit zodra de glasvezel sterk genoeg is, het hele ding van glasvezel maken kan wel maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd.
Ik werk het liefst met laagjes die je makkelijk kunt bij werken, zo’n console maken van glasvezel dan moet je meteen behoorlijk dik gaan aanleggen.
Mijn ervaring met glasvezel = beginner.
er zijn ook kunststof platen te krijgen die je in plaats van triplex kunt gebruiken als je ze dan op model wilt buigen, warm stoken met een verf brander (hete lucht) die hoef je er dan weer niet uit te halen.
he zie je zo komen we samen nog op goeie ideeën
vandaag ff gestoeid met het dashboard, het zit er weer allemaal in, zelfs de kachelbediening werkt weer zo als het hoort, nu alleen de kachel nog.
O vergeet het bijna, zelf de TID ff aangepast naar eigen verlangen (schroevendraaier door de printplaat geramd) twee dagen solderen meten en proberen en nog steeds niet werken.
NU doet ie het zeker never nooit meer!
@michiel1.2 wrote:
How TO Distributieriem, spanrol, waterpomp en thermostaat vervangen. benzine 1.2 1.4 en 1.6
4) Verwijder de bovenste kap van je distributieriem
5) Verwijder met sleutel 18 de krukaspoelie. Je zult de moeten tegen houden. Hiervoor is een speciale opel-tool, maar de meeste zijn zo handig verzin iets creatiefs.
6) Verwijder de onderste distributieriemkap.
7) Nu moet je cilinder 1 in het BDP zetten. Dit doe je door het merkteken van het bovenste tandwiel (nokkenaswiel) gelijk te zetten met de inkeping op je distributiekap. Dit zelfde doe je met het krukas tandwiel de kleine van onder. DOE DIT MET DE DRAAIRICHTING VAN DE MOTOR MEE!(verwijder hiervoor de bougies zodat je minder compressie hebt)4) geen probleem dat gaat nog wel lol maar dan…
5 -7 eerts de poelie er af boven en onder en dan in BDP zetten??
ik dacht dat het altijd gedaan werd voor de distributie riem er af gin zodat kruk en nok as ten opzichte van elkaar in elk geval altijd goed staan?
Ik heb dit nog nooit geddan en eens moet de eerste keer zijn, ik heb geen keus.Winter komt eraan en thermostaat is kaput, gaat ook meteen distributie snaar en water pomp vervangen als alles er toch aflicht.
will aleen geen fouten maken vandaar dit bericht.
Ik heb het ooit eens gedaan bij een ford escort, had hetzelfde problem.
Ik heb triplex gebruikt en goed doorweekt, dan is het buigzaam.
Als je het in model hebt zoals je het wilt kun je er glasvezel overheen doen.
Dus, geraamte maken van balkjes, nat triplex er tegen aan buigen, laten drogen en dan afwerken met glas vezel
vandaag mijn vrouw uit de corsa gejaagd! zij wou rijden ik wou poetsen
je kachel blower met weerstand, op de sloperij in Almere complete set 35 euries.
en de TID prijs onbekend (de kleine display boven op je dashboard!)
wat vind jij een goede prijs?
demonteren kan ik zelf doen als het nodig is (zit allemaal onder de motorkap met uitzondering van de stekker)
Met dank aan de mensen op dit forum ben ik inmiddels wat wijzer geworden. :thumb
De kachel weerstand is inderdaad kaput, na demontage heb ik hem doorgemeten en op alle punten kreeg ik dezelfde waarde van 802 Ohm dus ik ga er vanuit dat de weerstand inwendig volledige kortsluiting maakt.
Na een gesprek met een goede vriend en monteur kreeg ik het advies om de blower er ook uit te halen en te kijken of die nog wel soepel ronddraaid, NIET dus moest moeite doen om hem rond te krijgen!
De weerstand is doorgebrand omdat de blower motor te veel kracht moest zetten om te draaien.
FF gebeld met BREZAN, geen weerstand! :wtf
gebeld met de dealer en ja hoor, KASSA! 62 euro ex BTW voor de weerstand, Ik heb maar niet gevraagt wat de blower kost.
sloperij van de braak in Almere, complete set (blower met weerstand) 35 euro! :thumbup
Zodra ik de onderdelen binnen heb en weer ga monteren maak ik er mooie foto’s van dan kan het meteen naar de HOW TO afdeling op dit forum.
want ik kan maar een ding zeggen, wat een baggerklus! :fy1
bedankt voor alle hulp en tot de volgende doorgang.
fantastisch dit ziet er uit als het schema dat ik nodig heb, ik kan nu alle draden na lopen en door meten.
De blower doet het heel zachtjes in de eerste stand (en ik bedoel HEEL zachtjes)
de blower doet het goed rechtstreeks op de accu
De weerstand zie ik wel zitten naast de blower maar ik heb geen idee of die goed of slecht is, ziet er niet verbrand uit.
Ga morgen met dit schema op papier ff meten en gelijk wat foto’s maken voor de HOW TO.
Is misschien handig voor de volgende doe het zelf kachel monteur :)
bedankt zo ver.
martin
-
AuteurBerichten