Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik denk dat de 1.4 is overleden….
Ik heb net de toerentalgever en de rotor vervangen, starten maar niets!
injector vervangen starten en met veel gas er op sloeg hij aan.
loopt niet mooi en er komt mooie blauwe rook uit, even aan de ontsteking gedraaid, liep iets beter maar nu met mooie donker grijze rook.
kleppendeksel vuldop er af en witte drap is duidelijk zichtbaar.
blauwe rook en witte drap = kapotte kop pakking toch?
heb even het kleppendeksel er af gesleutelt maar aan de binnen kant is hij schoon?
ook de nokkenas ziet er gewoon mooi schoon uit dus waar komt dan die witte drap vandaan die ik zie zitten op de olie vul dop?de gloednieuwe bougies zijn helemaal ZWART geblakert en als je een vinger er overheen haalt is het net of er een zwart poeder op de bougie zit.
wat gaat er hier fout wat heb ik vergeten?
iemand?ja het is een optie maar wel een die als gevaar heeft dat JIJ als bestuurder vergeet om de schakelaar op UIT te zetten lol.
ik heb een corsa B met excact het zelfde probleem.
Ik heb de spiegel helemaal uit elkaar gehaald maar het is zon goedkope handel dat repareren echt niet veel helpt voor de (B) kost een nieuwe spiegel rond de 20 euries bij brezan misschien is het voor de (C) net zo goedkoop.
advies is dus vervangen voor een nieuwe, maar dat is een persoonlijk advies.
mijn laatste advies,
vraag eens aan xanquezer of hij tijd heeft en wat het eventueel zou kosten.
repareren die handel, kost misschien geld maar het eind resultaat is mooier dan wat ik voorstelde.
als je geen of weinig geld hebt dan misschien toch de (relais oplossing) maar onthoud wel, de versterker is niet helemaal goed meer dus knoeien met mijn schema maakt het geheel er niet beter op.
xanquezer
heeft er duidelijk ff meer verstand van dan ik dus stuur hem even een priveetje :)
@xanquezer wrote:
Ja, werkt het zelfde.
Vroeger… de gouwe ouwe tijd :) reletjes waren toen idd alles!
Tegenwoordig transistors… erg gevoellig!!! de helft v.d. versterkers die ik repareer zijn kapot!!!!!!!! Zo gevoellig zijn die transistors… :fy1 :fy1
relais kunnen veel meer hebben…
Maar toch! met jou kan ik praten! :) +10!
uhm nou will ik niet meteen een eikel worden maar je maakt het me wel extreem makkelijk……
als de helft van de versterkers die jij repareerd kapot zijn….
dan zal je wel weinig klanten over houden :)sorry maar die was gewoon te makkelijk om te laten liggen :)
:jerryIk gooi gewoon wat in de groep, ik heb er zelf nooit iets mee gedaan dus misschien is het helemaal fout wat ik zeg.
Links en rechts verschillende lengte assen toch? misschien per ongeluk de kortste aan de kant van de langste gemonteerd waardoor er ruimte ontstaat?
zo als ik al zei geen verstand van!
hmmm en ik maar denken dat de handrem via een kabel de achter rem aantrekt en dus niet via de remvloeistof loopt, of is dit alleen bij oudere auto’s het geval?
niets gevraagd is niets geleerd!
lol ja ik ben al 50 dus in mijn tijd werkte ze nog met relais, maar het principe is gelijk toch?
het geeft toch aan hoe het werkt (als het niet kapot is lol)
en nu heb ik meteen weer een update zal die fout waarschijnlijk nog wel een paar keer maken de tijd staat niet stil.lol philips maakte buizen voor versterkers toen ik geboren werd, toen ik 12 was had ik een radio in mijn hand WOW!
moet je nu kijken me pakkie shag is groter dan de meeste audio aparatuur die ze meeslepen over straat.bedankt dat je me even wijst op het feit dat versterkers tegenwoordig transistors gebruiken in plaats van relais heb je mij mooi mee geholpen :)
Update..
het relais dat in je versterker zit

als je de radio AAN zet loopt er 12V naar het relais, door de stroom onstaat er manetisme en een spoeltje trekt punt A naar punt B toe.
hierdoor kan er 12 volt direct van je accu naar de voeding in je versterker gaan.
Als je de radio weer uitset is de spanning weg en ontstaat er ruimte tussen punten A+B hierdoor gaat de versterker weer uit.
als er dus vocht in je versterker terecht is gekomen kan het zo zijn dat de punten A+B aan elkaar vast zijn gaan zitten waardoor je versterker niet meer uit gaat.
Mogelijke oplossingen:
Versterker uitbouwen en inleveren voor reparatie (is duur)
zelf aan en uit zetten met schakelaar op de dikke plus draad van je accu (lelijk maar effectief als je het niet vergeet)
tijdelijke oplossing: in de rode draad van je accu naar je versterker een relais bouwen die je aanschakelt met je remote draad.je kunt de tekening boven gebruiken en een standaard relais uit een auto gebruiken, als je het onder de motorkap bouwt is er niemand die het ziet en het werkt hetzelfde als de relais die in je versterker gebouwd zit.
hier zijn wat gegevens die je weten moet,

Dit is een standaard relais (van de sloop of bij halfords)
bouw het relais onder de motorkap vlak bij de rode draad die naar je versterker gaatKnip de rode draad in twee en sluit de kant aan op punt 30 van het relais
en de andere kant van de rode draad op punt 87 van het relaisdan een kort zwart draadje van punt 85 naar de massa
en de remote van je radio naar punt 86even testen en tada! je versterker gaat weer aan en uit met je radio als of er nooit iets kapot is gegaan.
veel plezier!
Vocht en electronica zijn de grootste vijanden.
als er niets mis is met je remote draad dan is er toch vocht in je versterker terecht gekomen en dan kan het zijn dat je relais is gaan oxideren, als dat is gebeurd dan moet er een nieuw relais in.
een tip voor het uitmeten:
ontkoppel de plus draad van je condensator.
ontkoppel je remote draad van de versterker.
neem een multimeter en knoop de remote draad van je radio aan de rode draad van de meter, zet je radio aan loop terug naar achteren en steek de zwarte draad van de meter in de massa draad van je versterker.zet de meter op 20V — en kijk of je spanning meet (12-14 V) zo niet dan ff dubbel chekken met de zwarte draad op een ander massa punt.
Met de radio AAN moet er spanning te zien zijn
Met de radio UIT mag er geen spanning op de remote te zien zijn.als het bovengenoemde klopt is er niets mis met je remote draad.
PS. als je geen multi meter hebt neem dan een 12v lampje (kniperlicht) houd de zijkant van het lampje tegen de massa (de auto dus) en de remote draad tegen de onderkant van het lampje.
als het brand met de radio aan is het goed
als het uit is met de radio uit is het goed.hoop dat het helpt zo niet kom dan ff terug dan kunnen we wat andere dingen proberen.
en weer een update,
net de stekker van de temp sensor eraf gehaald maar het mag niet baten. (heb wel een nieuwe besteld)even wachten op de onsteking onderdelen, volgens de opel monteur en mijn beschrijving van wat er wel en niet gebeurd, is mijn ontsteking niet voldoende en dan krijgt de injector geen benzine van het motor management.
dus wachten op de postbode.
op het forum ontsteking aangeboden, heb meteen contact gezocht en afspraak gemaakt voor de ontsteking module even afwachten dus.
als ik dit probleem heb opgelost maak ik er een mooie how to van met foto’s, kan de volgende pechvogel er misschien iets mee
met de paperclip methode uitgelezen, buiten de normale code 12 (start uitlezen) zijn er geen codes te voorschijn gekomen
Ik ben weer een stap verder, ik krijg wel benzine uit se toevoer slang als ik het contact aanzet, maar tijdens starten geen bezine uit de injector.
Heb even gebeld en mij werd verteld dat het ook de ontsteking kan zijn of de toerental gever
nou vind ik op het forum deze mooie foto’s van willem v6
viewtopic.php?f=8&t=158328&hilit=ontstekingen dan hebben we meteen een nieuw probleem,
ik heb de bovenste motor met de onderste ontsteking
de 1.4 NZ met een delfi ontsteking zit de toerentalgever ook in dat deel tussen de cilinderkop en de verdeelkap?
bij de bruine ontsteking geef je het aan met een cirkel maar bij de zwarte ontsteking zie je een cirkel op het blok, ik heb gekeken maar daar zit bij niets waar een stekker op kan.
wel zie ik een stekker onder de verdeelkap is dat dan de toerental gever?
ik kan ook even naar de opeldealer en hem een paar honderd euries geven voor een meet en weet sessie maar aan de telefoon was hij erg duidelijk het kan van alles wezen en alles is een hoop.
dus ik gok op de toerengever. maar waar zit die op mijn blok?
lol ik ga weer een jap kopen (geintje) geen blauwe stekker onder de verdeler aand de rechterkant.
Heb nog even verder gekeken heb een blauwe draad (een draad) gevonden die naar een sensor loopt deze sensor zit links boven op het inlaatspruitstuk vlak bij het gasklephuis. Is dat misschien de temp sensor?
als dat het geval is dan helpt het niet om de stekker eraf te halen, heb ik inmiddels geprobeerd.
dit is echt een raar vraagstukje
@*Jurgen* wrote:
volgens mij had mijn c14nz ook geen egr…
Maaruh een backfire lijkt mij een ontstekingsprobleem. Heb je de bougiekabels goed terug gedaan?
ja lol ik vergat even te melden dat ik net het gashuis had schoongemaakt en het zaakje zat dus nog vol met reiniger ik denk dat die steekvlam daarvandaan kwam.
in elk geval wil hij nog steeds niet starten en zo als ik op de laatste foto al liet zien zit er op deze corsa geen EGR sensor, althans niet waar die zou moeten zitten.
Ik hoop dat de stekker verwijderen op de temperatuur sensor meer duidelijk maakt, als ik die gevonden heb dan
man ik wou dat ik weer gewoon in 1978 was met een 1.4 toyota blok met een carbarateur die kon je gewoon niet slopen lol
ik ben weer naar buiten gegaan en heb een nieuwe foto gemaakt:

Uploaded with ImageShack.us
geen egr sensor op het spruitstuk.
waar zit die temp sensor?
ik heb dat plastic deel van het gasklephuis verwijderd en ik zie mijn inlaat spruitstuk maar geen egr sensor
als je naar de 2e foto kijkt zie je wat ik ook zie maar misschien ben ik gewoon een ei en zie ik minder dan twintig jaar geleden.
lol maar een 10 cm hoge pot met een stekker zou ik toch moeten zien, heeft dit model misschien geen EGR?
http://img443.imageshack.us/img443/1852/img2934ak.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://img401.imageshack.us/img401/8169/img2935p.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;waar zit bijvoorbeeld de brandstof pomp?
en de egr sensor?als je de foto’s bekijkt zie je dat dit net even anders is dan de foto’s in de how to over egr sensors.
ik heb twee brandstof leidingen die van af het gasklep huis direct naar de onderkant van de auto lopen ik zie geen pomp zitten op het schutbord.
ik heb de bougies er uit gehaald ze waren nat maar het zag er uit als olie en niet benzine, ik heb ook gecontroleerd of ze vonken, ja dus !
DEZE CORSA MAAKT ME GEK!
toch gek he, ik rijd nu drie dagen rond zonder enig probleem en vanmorgen wilde hij niet starten.
hij draait wel gewoon netjes rond en af en toe lijkt het als of hij wel wil maar meer dan dat niet dus.heb de accu leeg gestart dus hij staat op de lader, ga zo meteen naar de verdeel kap en rotor kijken. ik dacht dat het probleem was opgelost en dat dit anderen zou helpen maar niet dus, terug naar de tekentafel.
Ok verdeelkap was mooi droog maar er zat allerlei groene uitslag op de puntjes dus die even schoon gemaakt en terug geplaatst.
dit is het dus niet! nog steeds niet willen starten
Een nieuw benzine filter en nieuwe bougies daarna door de regen naar huis en onderweg nog ff naar brezan terug gegaan voor een paar van die rubbere dingen die het water van je raam veegt lol ik was bijna vergeten dat die strepen op het glas niet normaal waren. nou moet ik wel no de achterruit verwarming repareren doet helemaal niks meer niet eens 1 lijntje.
typish dat ik net vandaag met een zelfde probleem op het forum zat.
Bij mij lijkt het nu te zijn opgelost maar ik weet morgen als ie weer koud is zeker.
Nieuw benzine filter (15 euries)
nieuwe bougies
injector toevoegingeven flink in de toeren gebleven tot ie goed warm was en daarna weer gewoon gereden, probleem was weg.
Nu maar hopen dat het met een koude motor ook weg is ander gaan we de ERG sebsor afdoppen met een speciale pakking ontwikkeld door opel.
succes
P.S ik had een brug gehuurd voor 13 euro en had het filter verwisseld binnen 20 minuten inclusief een peuk en koffie lol de bougies waren duurder lol dopsleutel 20,8 is nou net een maat die ik nog niet had (nu wel).
@dion87 kijk dat bedoel ik nou, gewoon lekker duidelijk.
@RISL en mischien verkeerd blok maar verders byzonder hulpzaam.Ik heb dus met de verkeerde zoekfunctie gezoch want ik vond echt niets bij de corsa’s.
even een update van het probleem….
Na het nieuwe benzine filter en de toevoeging voor de injector heb ik ff flink toeren gemaakt niets belachelijk maar wel lekker door gegaan.
Thuis meteen nieuwe bougies er in en weer ff testje, nu met een warme motor lijkt het probleem opgelost, morgen met koude motor weer testen en daarna EGR klep er af controleren en met nieuwe pakking terug monteren.
Bedankt mensen dit is waarom ik lid ben geworden!
welkom jeroen
en als ik me er mee mag bemoeien een koppelingskabel van een schakel brommer is iets dikker en sterker, voor de montage even de binnenkabel uit de buitenkabel trekken, goed in de kettingvet en dan weer terug rijgen nu monteren zo lang mogelijk en dan maar hopen.
en uhmmmm fearless…..je verkoopt je car maar je houd het icoontje?? was dat nou?
26 november 2011 om 08:34 In reactie op: thermostaat vervangen, hoe nokkenastandwiel losmaken?.. #17769261Ik heb exact hetzelfde probleem met m’n 1.4 dus ik houd dit allemaal goed in de gaten, kan ik mijn probleem gelijk aanpakken.
Ik heb inmiddels wel de kachel kleppen gecontroleerd en die doen het gewoon volgende stap….
kachel radiator even door spoelen met een tuinslang en dan weer proberen of hij warme lucht geeft
-
AuteurBerichten